Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 5% biletów kolejowych kupiono w Internecie lub w aplikacji mobilnej

5% biletów kolejowych kupiono w Internecie lub w aplikacji mobilnej

sirmark 21 Lipca 2017 22:15

1 1

pendolino pkp intercity

W 2016 r. prawie 16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy przez Internet lub w aplikacji mobilnej. To ponad 5% ogólnej liczby przejazdów. Nadal jednak 56% podróżnych wybiera tradycyjną metodę zakupu w kasie biletowej,

Znaczący odsetek pasażerów, tj. 16%, kupuje bilet w pociągu u konduktora. W przypadku braku możliwości zakupu biletu w kasie (np. na mniejszych stacjach i przystankach kolejowych) konduktor nie pobiera dodatkowej opłaty za wystawienie biletu.

Dużą popularnością cieszą się też automaty do sprzedaży biletów, ustawione w budynkach dworcowych czy na peronach - skorzystało z nich 6% podróżnych. Najmniejszą popularnością cieszą się automaty w pociągach. W ten sposób sprzedano jedynie 1,2 mln biletów - to ok. 0,4%.




Dynamicznie rozwijającymi się kanałami sprzedaży, na które warto zwrócić szczególną uwagę są aplikacje mobilne oraz Internet. W przypadku PKP Intercity blisko co trzeci sprzedany bilet pochodzi z Internetu lub z aplikacji mobilnej. Bilety tej spółki stanowią 81% ogółu wszystkich biletów kupionych przez Internet.

pkp bilety

Co szósty przejazd został opłacony w inny sposób: przez kupno biletu w kiosku (PKP SKM), u maszynisty (WKD) czy na podstawie biletów łączonych (wspólna oferta ZTM w Warszawie).

Źródło tekstu: UTK     

Dodaj do:

Tagi: bilety | pkp intercity

w sumie: 32
  • 1

    13. ~  2017-07-22 05:19:34  host: a24-05-11.opera-mini.net

    Dobrze, że nie piszecie : " Polacy lubią kupować bilety kolejowe przez internet " xD.

  • 2

    14.  2017-07-22 05:37:23

    Jeden bilet niezależnie od przewoźnika na danej trasie ? A, nie...to Polska ;) Z PKP tysiąc spółek, żeby każda kolejna ekipa obsadziła swoich.

  • -2

    15. ~23zx0  2017-07-22 07:29:14  host: a24-06-11.opera-mini.net

    Ja nie mogę nadziwić sie opisywanym wyżej problemom. Przecież wystarczy telefonicznie zamówić bilet i z 5% zniżką go kupuje od przewożnika
    Ja często korzystam z trasy Uklejnica-Brąszewice i mam 5% taniej za dostarczony osobiście bilet.

  • 1

    16. ~mkkot  2017-07-22 08:44:44  host: user-94-254-229-166.play-internet.pl

    5%? Wstyd i hańba. No ale co... ja też kupuję w kasie, bo biletów abonamentowych i przesiadkowych nie da się kupić ani zalegalizować przez Internet!! Tak samo z biletem turystycznym PR. Nie da się też kupić biletu łączonego PR-KŚ. Na SKM w Trójmieście po prostu wygodniej kupić na stacji, bo pociąg jedzie co 15 minut, a kasy są. No i stąd te statystyki.

  • 0

    17.  2017-07-22 09:38:29

    Mało 5%. Gdy jest mało, to wiadomo dlaczego. Zawsze chodzi o słabą funkcjonalność. Potrzeba platformy, gdzie można nabyć bilet na każdy pociąg jadący w PL w dowolnej konfiguracji przesiadkowej i dowolnym czasie. A nie każdy przewoźnik będzie sobie budował swoją platformę i to klient musi najpierw wiedzieć jaki przewoźnik realizuje jaki przejazd.

  • 1

    18.  2017-07-22 10:32:45

    I dziwić się, że koszty utrzymania kolei są takie duże, a zyski takie małe.

  • 0

    19. ~amigo  2017-07-22 11:02:16  host: host-89-230-35-134.dynamic.mm.pl

    Dlaczego? Dlatego, że to PKP i wszystko jest toporne i zmiany to długo długo przed nami. Jak za 5 lat osiągną 10-15% to będzie sukces.

    Podejrzewam, że dużo starszych ludzi podróżuje koleją i dla nich zakupy przez internet to problem. Kiedyś zamawiałem ciotce bilet przez internet to potem mi mówiła, że bała się czy uznają ten bilet czy miejsca będą i więcej już nie chciała woli kupić w kasie.

  • 0

    20.  2017-07-22 13:55:51

    Przez internet to ja tylko sprawdzam rozkład pociągów i ewentualne promocje oraz ceny biletów.
    System sprzedaży przez neta czy to IC czy PR jest tragiczny i nie mam do tego zaufania ani ochoty sobie drukować na drukarce biletów a w telefonie wielokrotnie już widziałem jak konduktor nie mógł sczytać biletu był problem i były kary oraz kupowanie nowego biletu więc system jest niedoskonały.
    A jak komórka się rozładuje albo zawiesi to co wtedy?

    Najlepsze promocje to tylko w kasie tak samo jak łączone bilety, różni przewoźnicy, przesiadki i różne zniżki.
    Tego nie trafisz w innym kanale sprzedaży.

    Od biedy korzystam z biletomatów na stacji lub pociągu.

  • 0

    21. ~ola  2017-07-22 15:16:16  host: ip-37-248-253-211.a2mobile.pl

    kasa/automat: do waw i . Net numer buta, dowodu, konto. imie nazwisko.. i co jescze?

  • 0

    22. ~Consiu  2017-07-22 17:07:00  host: user-94-254-131-43.play-internet.pl

    Bilet przez Internet jest dobry jak chce się kupić na ostatnią chwilę. Jednak jeśli ktoś chce kupić bilety z wyprzedzeniem to ta metoda niestety jest bardzo komplikująca . Nie można bezproblemowo zwrócić biletu, pisma, kupowanie kolejnych biletów, żeby za poprzedni oddali. Brak możliwości kupienia pico z przesiadką co jest mega ogromną wadą. Zbyt tępe i nie proklienckie narzędzie niestety. Dlatego wolę poświęcić te pół godziny postać w kolejce i zapewnić pani w okienku miejsce pracy.

  • 1

    23.  2017-07-22 19:24:27

    @20 Nie może kazać kupować nowego biletu, pod kodem do sczytywania jest jego wersja zapisana cyframi i kontroler może je wpisać ręcznie. Jeśli próbował zmusić do kupna drugiego biletu to zwyczajnie naciągnął na dodatkowy zakup albo nie potrafił obsłużyć sprzętu. PS. W wielu pociągach są gniazdka

  • 1

    24.  2017-07-22 20:24:55

    @22 można oddać bilet przez internet. Wystarczą dwa kliknięcia w swoim koncie. Można go też wymienić na dowolne inne połączenie na tej samej trasie.

  • -1

    25. ~Consiu  2017-07-22 20:54:44  host: user-94-254-131-43.play-internet.pl

    @24 żeby zrezygnować z jednego przejazdu, muszę w ciągu godziny zdecydować się na inny przejazd i od razu go opłacić. Tylko wtedy otrzymam zwrot środków za pierwszy bilet, nie ma możliwości zrezygnowania i otrzymania zwrotu. Chociaż przez rok może uległo to zmianie, bo od momentu kiedy miałem te problemy tylko stacjonarnie kupuję bilety.

  • 1

    26.  2017-07-23 02:10:55

    Jest taka możliwość i nie musisz kupować nowego biletu.

  • 0

    27. ~z1  2017-07-23 14:37:34  host: c-4f66904f-74736162.cust.telenor.se

    Ta aplikacja wymaga poprawek !!! posiada błędy !!! , lepiej już by było aby na większych stacjach PKP słały BILETOMATY pod monitoringiem !!! / wzorem z zachodu , wciąż w na Polskich dworcach w większych miejscowościach /miastach brakuje biletomatów PKP

  • 0

    28.  2017-07-23 14:41:04

    @27 Nawet są takie paradoksy, że jak już jest biletomat na dworcu, to dworzec jest zamknięty na noc, aż do rana. Tak jest często w małych miejscowościach.

  • 1

    29. ~Były Fan Kolei  2017-07-23 14:57:01  host: host-176-221-123-178.dynamic.mm.pl

    Kiedyś zawsze preferowałem pociąg kosztem nawet własnego samochodu. Teraz wybieram pociąg tylko wtedy, gdy muszę.

    Kupcie w PKP Intercity bilet na pociągi tej spółki - z przesiadką (np. Warszawa - Leszno z przesiadką w Poznaniu). Nie da się kupić jednego biletu, trzeba kupić 2 osobne (a co za tym idzie - droższe, bo kilometraż za każdym razem liczy się od początku). To nawet Przewozy Regionalne uporały się z biletem przesiadkowym... Żenada.

    I komu przeszkadzała kiedyś nomenklatura "osobowy / pospieszny / ekspres"? Teraz mamy regio, interregio, tlk, intercity, eskpres intercity, intercity premium... Ocipieć można. Jeśli ktoś na co dzień nie korzysta z kolei, może doznać oszołomienia.

    No i pocięli długie trasy na krótsze, nie zapewniając przesiadkom odpowiedniego skomunikowania. I dziwić się, że Polski Bus czy samoloty (Ryanair WAW-WRO za 39 zł z Chopina!) wygrywają z pociągami...

  • -1

    30.  2017-07-23 15:07:34

    Ale tu się narzekaczy zbiegło. Jakieś dziwne historie o przymusie kupowania biletów nowych, bo elektroniczne nieczytelne. Bzdury. Jasne że system nie jest idealny i intuicyjny miejscami, ale to wielkie udogodnienie kupić bilet choćby dzień wcześniej siedząc na kanapie, zamiast wystawania w kolejce.

  • 0

    31.  2017-07-23 17:23:38

    @23: to co mówisz to teoria, praktyka to nieuruchamiający się SkyCash lub brak biletu offline przy braku zasięgu, mój kolega zapłacił tak mandat i klnie na SkyCasha za każdym razem słysząc ich nazwę
    @25: można zwracać bilety od co najmniej roku, potrącają prowizję i oddają kasę tak jak było płacone

  • 0

    32.  2017-07-23 22:38:46

    PKP dobre 30 lat temu. Dziś do zaorania i tworzenia kolei od nowa jak robią to samorządy. W PKP i setkach spółeczek z nimi powiązanych do dojenia kapusty posiada więcej zwiącholi niż maszynistów, a potem 25% linii kolejowych zutylizowanych po 89r - rozwój z d... wzięty. Żal patrzeć co łotry zrobiły z narodowym przewoźnikiem!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-156-50-71.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.