DAJ CYNK

35,5 mld dolarów przychodów z gier mobilnych w 2016 roku

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Rynek gier mobilnych sukcesywnie rośnie i według prognoz firmy badawczej Newzoo wygeneruje w tym roku przychody w wysokości 35,5 mld dolarów.

Rynek gier mobilnych sukcesywnie rośnie i według prognoz firmy badawczej Newzoo wygeneruje w tym roku przychody w wysokości 35,5 mld dolarów. To o 5,5 mld więcej niż w roku 2015. Jednocześnie europejskie, w tym polskie produkcje, są coraz lepiej widoczne na globalnej mapie gier mobilnych.

Tendencja wzrostowa na rynku gier mobilnych będzie utrzymywać się przynajmniej przez najbliższych kilka lat. Według raportu Newzoo The Mobile Gaming Landscape 2015 w roku 2017 przychody z mobilnych gier wyniosą 40,4 mld dolarów, a w kolejnym - 44,2 mld dolarów.

Producenci gier jak dotąd najwięcej zarabiają dzięki mieszkańcom Chin (w roku 2015 było to 6,5 mld dolarów). Rynek europejski wygenerował z kolei w ubiegłym roku 4,5 mld dolarów przychodów (ponad 80% tej kwoty pochodzi z Europy Zachodniej). Dane te znajdują odzwierciedlenie również w statystykach wrocławskiego studia deweloperskiego T-Bull, specjalizującego się w mobilnych grach wyścigowych.

Fanów mobilnej rozrywki jest już na świecie prawie 1,7 mld. Blisko 50 mln graczy jest gotowych wydać miesięcznie ponad 25 dolarów za zakup nowych produkcji bądź dokonanie mikropłatności w modelu free-to-play. Około 90 mln miłośników interaktywnej rozrywki spędza na graniu aż 10 godzin tygodniowo.

Kwestią otwartą pozostaje przyszłość gier mobilnych. W najbliższym czasie interesujące będą działania twórców, mające na celu rozwijanie produkcji umożliwiających profesjonalną rywalizację, czyli mobilne rozgrywki e-sportowe.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Newzoo, T-Bull