Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 34 proc. firm nie odbiera telefonów na numer kontaktowy

34 proc. firm nie odbiera telefonów na numer kontaktowy

orson_dzi 14 Grudnia 2016 18:37

6 1

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Fachowcy.pl Ventures, aż 34% firm nie odbiera telefonów wykonywanych na podany przez nich numer kontaktowy.

Cyfryzacja jest nieodłącznym elementem naszej codzienności, a to napędza przedsiębiorców do inwestowania w coraz to nowsze rozwiązania cyfrowe, zaś tradycyjny sposób komunikacji przez telefon wielokrotnie jest przez nie pomijany. Jak wynika z raportu Fachowcy.pl Ventures spośród 400 przebadanych firm ponad 1/3 nie odbiera skierowanych do nich połączeń, zaś aż 55% nie podaje swojego numeru na wizytówce Google. Wiele zarzucić można także ciągłości komunikacji . Klienci narzekają, że gdy przekierowywani są do innego konsultanta muszą ponownie tłumaczyć, z jakim problemem się zgłaszają. Często też zwraca się uwagę, że kontakt telefoniczny odbywa się sprawnie tylko wtedy, gdy firma chce pozyskać nowego klienta. Dalsza współpraca wielu przypadkach przebiega znacznie gorzej - telefony nie są odbierane, czas oczekiwania na połączenie jest zbyt długi, a obsługa niekompetentna lub niechętna do pomocy.

Interesanci niechętnie podejmują współpracę z firmami, które podają wyłącznie numer komórkowy. Choć telefonia mobilna jest znacznie bardziej popularna, telefon stacjonarny wciąż kojarzy się ze stabilnością i wiarygodnością. Przedsiębiorstwa podające numer ,,na stacjonarkę" sugerują, że związane są z konkretnym biurem, do którego przypisany jest stały adres, o czym wie 93% właścicieli firm.




Chcąc usprawnić komunikację w celu rozszerzenia portfolio klientów, należy także mieć na uwadze do osób z której grupy wiekowej kierowane są usługi. Zgodnie z raportem PwC z 2016 roku młodsze pokolenie (18 - 34) rzeczywiście woli kanały cyfrowe od tradycyjnych, jednak 61% respondentów po 50 roku życia zdecydowanie wybiera te drugie . Niezależnie od wybranego sposobu komunikacji ponad 70% wszystkich badanych wskazuje, że ceni sobie indywidulaną relacje z konkretnym konsultantem.

Niezależnie od formy kontaktu, ogromne znaczenie ma jego jakość - ponad połowa polskich klientów jest skłonna zrezygnować z usług firmy, z którą komunikacja nie przebiega sprawnie. 60% badanych za szczególnie ważne uznało szybkie rozwiązanie problemów oraz łatwe do zrozumienia informacje przekazywane przez konsultantów lub zamieszczane na stronach.

Źródło tekstu: Fachowcy.pl Ventures     

Dodaj do:

Tagi: telefon | kontakt

w sumie: 9
  • -5

    1.  2016-12-14 18:53:22

    Zawiłe zdanie "aż 34% firm nie odbiera telefonów wykonywanych na podany przez nich numer kontaktowy."
    Nie proście napisać " aż 34% firm nie odbiera swoich numerów kontaktowych od klientów"

  • 0

    2. ~  2016-12-14 19:18:06  host: 188.146.24.250.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Wspaniałym przykładem jest operator T-mobile oraz ich Usługi Bankowe.
    Czasy oczekiwania na połączenie z konsultantem często przekraczają 30 minut.

  • 2

    3. ~  2016-12-14 21:23:23  host: n12-05-04.opera-mini.net

    @1 bez sensu to wymysliles

  • 0

    4.  2016-12-14 22:27:21

    Nigdy nie odbieram firmowego telefonu z nieznanych numerów :-D a biznes się kręci dalej, a nerwy nie są tak postrzępione od kontaktu z debilami :-D

  • 0

    5. ~  2016-12-15 09:04:32  host: 5.254.65.130

    Większość firm to małe firmy. Nie odbierają, bo nie chcą wysłuchiwać zaproszeń na pokazy wełnianej uzdrawiającej pościeli, super odkurzaczy dla alergików, garnków które same zdrowo gotują bez niczego, cudownych grillów elektrycznych itp. I wszystko to za jedyne 5000 zł, a w promocji za tylko 3500 zł. Można wziąć na raty. Nie zapomnij wziąć dowodu osobistego.

  • 0

    6. ~romano  2016-12-15 09:28:33  host: a12.net145.okay.pl

    do 5
    Takich byznesmenów od "zdrowia" to spuszczam w 5 sekund po brzytwie "Dziękuje. Nie jestem zainteresowany. Do widzenia" i czerwona słuchawka a jeśli mam dobry nastrój to podaje adres na który mają wysłać zaproszenie, adres fikcyjny oczywiście, a jak ktos chce mnie "nagrywać" to nie wyrażam zgody na nagrywanie i sam się musi spuscić.

  • 0

    7. ~  2016-12-15 10:41:03  host: public-gprs353984.centertel.pl

    @5 trafiłeś w samo sedno. Do tego można jeszcze dodać brak jakiejkolwiek ochrony prawnej przed zawracaniem d.. a bronić jakoś się trzeba. Sam prowadzę DG i w CEIDG jako kontakt mam podany tylko adres korespondencyjny.

  • 0

    8. ~  2016-12-15 11:54:34  host: 188.146.21.155.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @5: Przez takie firmy-krzak musiałem wyciąć blacklistą cały kierunkowy 61 (Poznań), bo 99% połączeń z tego prefiksu, to byli różni naciągacze. A wielu innych po prostu nie odbieram
    Jedyne numery stacjonarne, które zawsze odbieram, to z mojego województwa oraz Śląsk i ewentualnie Warszawa.
    Chyba, że się spodziewam rozmowy z innego regionu.

  • 0

    9. ~zibi  2016-12-15 21:20:45  host: 89-79-254-145.dynamic.chello.pl

    Przykładem nie odbierania telefonu, czyli olewania klientów (czytelników) jest redakcja miesięcznika "Komputer Świat. By było ciekawiej jest nagrana wiadomość w "sekretarce" by napisać maila (podają adres z nazwiskiem konkretnego dziennikarza) , na które nigdy nie odpisują.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-36-143.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.