Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 30% polskich menedżerów korzysta z zaawansowanej technologii mobilnej

30% polskich menedżerów korzysta z zaawansowanej technologii mobilnej

sirmark 23 Listopada 2007 10:39

0 0

Z zaawansowanej technologii mobilnej korzysta 30% polskich menedżerów, wobec 17% kadry menedżerskiej w USA, Wielkiej Brytanii i Australii - wynika z najnowszych badań firmy Avaya.

Firma Avaya - międzynarodowy dostawca oprogramowania i usług do komunikacji biznesowej - przedstawiła wyniki badań o wpływie technologii mobilnej na styl pracy i przyzwyczajenia pracowników. Przeprowadzono je wśród ponad 2300 polskich i międzynarodowych menedżerów wyższego szczebla.

Chcieliśmy pokazać, na ile rzeczywiście w praktyce są wykorzystywane możliwości, jakie dają telefony komórkowe, smartphony, iPody czy laptopy - poinformował dyrektor zarządzający Avaya Poland, Wojciech Głownia.

Badania pokazały, że zarówno w Polsce, jak i w USA, Wielkiej Brytanii oraz w Australii, ok. 60% menedżerów odpowiada w czasie urlopu na telefon służbowy jeszcze tego samego dnia, kiedy dzwoni przełożony.

Podczas jazdy samochodem telefony czy sms-y odbiera 83% polskich ankietowanych; 64% międzynarodowych respondentów nigdy tego nie robi. Co trzeciemu (30%) polskiemu menedżerowi zdarza się prowadzić rozmowę telefoniczną w toalecie.




W USA dwa razy więcej użytkowników smartphonów niż tradycyjnych telefonów komórkowych korzystało z nich w toalecie (34% do 14%) oraz sprawdzało pocztę i sms-y podczas uroczystości weselnych, a nawet pogrzebów.

Z badań wynika, że nowe rozwiązania mobilne zwiększają elastyczność pracy. Z jednej strony wzrasta mobilność i efektywność działań, a z drugiej przestaje funkcjonować pojęcie typowego biura do pracy.

W Polsce 85% menedżerów chciałoby być widzianych przez swoich rozmówców podczas wideokonferencji. W USA 27% mężczyzn nie chciałoby, aby ktoś ich oglądał w czasie takich spotkań, gdyż np. 7% z nich drzemie.

Zdaniem dyrektora, technologie mobilne "dają nowe możliwości pewnym grupom społecznym". Dzięki nowym rozwiązaniom grupy do tej pory wykluczone z życia zawodowego, jak osoby niepełnosprawne czy kobiety na urlopie macierzyńskim, mogą realizować się zawodowo.

Psycholog i socjolog biznesu, Joanna Heidtman, uważa, iż nowy styl pracy sprawia, że granice między życiem osobistym, a zawodowym zacierają się. Całkowite odseparowanie sfery osobistej od zawodowej staje się niemożliwe - podkreśliła.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 4
  • 0

    1. ~Templariusz  2007-11-23 11:25:51  host: staticline23090.toya.net.pl

    To prawda :)

  • 0

    2. ~dr  2007-11-23 13:24:38  host: plus-96-101.polkomtel.com.pl

    dokładnie, sam liczyłem i wyszło mi na kalkulatorze 30% jak nic

  • 0

    3. ~  2007-11-23 16:15:07  host: ara178.internetdsl.tpnet.pl

    I co z tego, skoro w Polsce 3G jest na skandalicznie niskim poziomie zasięgu. I korzysta 30%, a nie 100%, bo 70% nie ma takiej możliwości.

  • 0

    4. ~Sid  2007-11-26 09:31:04  host: edh218.internetdsl.tpnet.pl

    Moze i zasieg jeszcze nie jest maksymalnie rozwiniety, ale badzmy szczerzy, wiekszosc osob kozystajacych z tej tech. to mieszkancy najwiekszych miast - Wawy, Wroclawia, Krakowa... Taki telefon ulatwia przenoszenie i odczytywanie waznych plikow w samochodzie czy na spotkaniu. Szczegolnie, ze cena takich komow nie jest jakas niewyobrazalna. Ja czekam na LG Viewty z tej kategorii, bo mam dosc malysch ekranikow...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-180-64.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.