Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 30 mln Amerykanów doznało "szoku na rachunku"

30 mln Amerykanów doznało "szoku na rachunku"

Q! 28 Maja 2010 14:03

0 0

Według Amerykańskiej Komisji Łączności (FCC), około 30 mln Amerykanów doznało kiedykolwiek szoku związanego z wysokością rachunku za telefon komórkowy.

Stanowi to 1/6 wszystkich klientów korzystających z telefonii ruchomej. 84% spośród nich skarży się, że operator nie poinformował ich, że właśnie przekraczają bezpłatne minuty, wiadomości czy pakiety danych zawarte w abonamencie.

88% spośród pytanych stwierdziło również, że operator nie poinformował ich o nagłym wzroście rachunku za telefon, spowodowany korzystaniem z usług nie ujętych już w abonamencie.

Ponad 1/3 pytanych osób, która otrzymała wyższy niż zwykle rachunek, stwierdziło, że był on wyższy od normalnego o nie więcej niż 50 dolarów. 23% ankietowanych przyznało się, że ich rachunek był o ponad 100 dolarów wyższy niż zazwyczaj.




Ankietowani przyznają również, że nie znają wysokości opłaty za zerwanie umowy terminowej - tak stwierdziło 47% ankietowanych osób korzystających z telefonu komórkowego.

Obecnie 83% Amerykanów posiada dostęp do telefonu komórkowego (prywatnego lub służbowego). Z wszystkich osób posiadających telefon komórkowy 58% zadowolona jest z zasięgu i jakości sygnału, oferowanego przez operatora.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 3005 dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych w dniach od 19. kwietnia do 2. maja 2010 roku.

Źródło tekstu: cellular-news, wł     

Dodaj do:
w sumie: 25
  • 0

    6. ~zka  2010-05-28 15:01:53  host: cc.azsoft.pl

    @4 zlego moze i nic. tylko co kogo w polsce to interesuje albo na odwrot w USA napewno zaden portal nie pisze co preferuja polskie dzieci czy wlasnie ile polakow doznalo szoku jak dostali rachunek... dla mnie news nie potrzebny...

  • 0

    7. ~fsdfsdf  2010-05-28 15:03:25  host: dynamic-78-8-223-101.ssp.dialog.net.pl

    jak ankiete robiono w usa to niech tam o tym pisza i tyle jasiu ze wsi

  • 0

    8. ~  2010-05-28 15:03:26  host: user-188-33-135-70.play-internet.pl

    ciekawe ile osób w Polsce doznało podobnego szoku?

  • 0

    9. ~DNS 89'  2010-05-28 15:05:38  host: cc.azsoft.pl

    @6 Masz w zupełności racje bo zapewne Amerykańśkie poratle nie piszą o Polsce ... ale Naród Polski zawsze się bd pchał za ocean twierdząc że tam jest lepsze życie ... Przekonają się jak ich murzyni wytyrają... bd prosili polaków żeby im wysłali hajs na bilet powrotny

  • 0

    10.  2010-05-28 15:06:16

    A ja doznaję szoku, jak można być takim idiotą, by nie kontrolować swoich wydatków na telefon?! Kto nie chce mieć szoku na rachunku, niech się kontroluje podczas korzystania z telefonu... albo niech używa prepaida albo mixa!

  • 0

    11. ~zka  2010-05-28 15:07:13  host: cc.azsoft.pl

    @8 pewnie okolo 80% ludzi którzy nie dobieraja wysokosci abonamentow do swoich potrzeb tylko staraja sie dostosowac a pozniej sa w ciezkim szoku...

  • 0

    12. ~DNS 89'  2010-05-28 15:10:58  host: cc.azsoft.pl

    @10 ... Jednak można przekraczać abonament... jeżeli masz stare plany taryfowe ... w których masz 8o minut za 53 zł a minute masz po 63 gr to zawsze bd przekraczał... wchodzą czasy że wykonujesz połoczenia bez ograniczeń zapominasz o tym palnie i dzwonisz z byle jakimi pytaniami ... xD a co do cb nie przekraczasz bo masz karte ... ;p

  • 0

    13. ~mirekb  2010-05-28 15:18:36  host: user-109-243-147-148.play-internet.pl

    analogia w pl moze byc taka:jak kupimy w erze taryfe "po byku"-dla jeleni abo i podzwonimy troche do wszystkich (poza play) istotnie mozna sie zdziwic.na tym polega konstrukcja planów taryfowych aby wycisnac z klienta max..co wiecej,przynajmniej w ue wiele osób ma zle dobrane abo wiec zal do siebie tylko

  • 0

    14. ~z  2010-05-28 15:19:07  host: 77-254-76-118.adsl.inetia.pl

    Jedno słowo: prepaid

  • 0

    15. ~zka  2010-05-28 15:24:08  host: cc.azsoft.pl

    @13 np abo w plusie za 55 zl masz 300 min przez 9 miechow - operator cie przyzwyczaja do dzwonienia wiecej a po 9 mc masz 120 czyli ponad 50% abo mniej - moral praktycznie caly czas jest przekraczany abo - najwiecej dajacy plus haha zenada

  • 0

    16. ~  2010-05-28 16:26:20  host: t19-11.opera-mini.net

    a czemu nie podajecie statystyk z azerbeidzanu? Tam pewnie tez robia statystyki tylko ich, tak jak amerykanie nie wysylaja w swiat by pokazac jakie to oni maja trudne zycie... Kogo to obchodzi? W kongo kalachami sie zabijaja i oni maja trudne zycie a nie mi tu jakis spaslak z usa marudzi ze mu rachunki rosna... A ja mam rachunki za wode, i tez doznaje szoku obchodzi to was?

  • 0

    17.  2010-05-28 16:26:51

    Najlepszy to Pre-Paid

  • 0

    18. ~0jgeant  2010-05-29 12:39:12  host: 217.153.73.242

    po co te oburzenie? nie interesują was Amerykanie, to nie czytajcie

  • 0

    19. ~  2010-05-29 13:41:25  host: t13-16.opera-mini.net

    bardzo mnie bawia tego typu humorystyczne wiesci z usa... ale oni tcy sa - takie duze dzieci... wiertarki musza miec info, ze nie nalezy ich uzywac w czasei kapieli, a zelazka, ze nie mozna prasowac ubran majac je na sobie... :o)

  • 0

    20. ~jarekt  2010-05-29 17:12:08  host: 178-37-15-197.adsl.inetia.pl

    A ja nie mialbym nic przeciwko prokonsumenckiemu prawu nakazujacemu informowanie klienta o przekroczenia pakietu/limitu itp. W Play sa fajne pakiety internetowe np. 1 GB za 25 zl - wszystko swietnie ale złodzieje nie informuja o wyczerpaniu pakietu i klient bezwiednie wskakuje na standardowy cennik czyli 5 zl za 1 MB. 25 gr a 5 zl to niezla roznica i normalny operator poinformowalby klienta o tym, ze cena za dane podskoczyla mu o 20 razy. Ale po co? Ale po co sie przejmowac frustracja klientow płacacych 100 zl za 20 MB skoro kasa leci prosto do kieszeni? To oczywiscie celowe dzialanie i dla mnie to zlodziejstwo.

  • 0

    21.  2010-05-29 17:18:03

    20.To trzeba pilnować ile się wykorzystało, a nie marzyć o niebieskich migdałach.

  • 0

    22. ~jarekt  2010-05-29 22:00:16  host: 178-37-53-68.adsl.inetia.pl

    21. Powiedzial co wiedzial... Oczywiscie, ze moge 3 razy dziennie poswiecac minute na sprawdzanie ilosci danych - jest to cholernie proste. Pewnie zupelnie przypadkiem operator nie zrobil zadnego prostego numeru ktorym mozna to sprawdzic i trzeba sie przebijac przez 3 poziomowe menu. Jakos inni operatorzy potrafia wyslac automatycznego SMSa - Play nie robi tego celowo co jest oczywistym czekaniem na blad uzytkownika.

  • 0

    23. ~  2010-05-29 23:39:07  host: t18-01.opera-mini.net

    ad 22. Nie musisz sprawdzac 3 razy dziennie. Ja to robie raz na tydzien. Jak pakiet 500mb sie konczy to zamawian inny i tym samym przedluzam ich waznosc o nastepne 30 dni. rcicho

  • 0

    24. ~xas  2010-05-30 01:10:15  host: ems125.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie wiedziałem, że są tacy wrażliwi...

  • 0

    25.  2010-05-30 19:21:36

    kolejny artykuł o niczym...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.