Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 26 proc. Polaków kupuje w sieci przez urządzenia mobilne

26 proc. Polaków kupuje w sieci przez urządzenia mobilne

orson_dzi 10 Sierpnia 2015 08:49

1 5

Coraz więcej Polaków robi zakupy w sieci przez smartfony i tablety. W najbliższym czasie ten segment klientów ma szansę stać się siłą napędową rynku e-commerce. Firmy działające na rynku chcą im to ułatwić, oferując nowe sposoby dostaw, płatności czy zwiększając bezpieczeństwo zakupów. Mimo że poziom bezpieczeństwa jest coraz wyższy, to i tak większość odbiorców wybiera opcję zapłaty gotówką przy odbiorze zamówienia.

Już 26% Polaków robi zakupy online przez swoje smartfony. Naszym zdaniem ten segment będzie siłą napędową handlu elektronicznego w Polsce. Potrzebna jest więc wysokiej jakości obsługa transakcji, która dodatkowo spełni oczekiwania klientów mobilnych - zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Damien Perillat, dyrektor zarządzający serwisu płatności cyfrowych PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

Dziś PayPal ma blisko 170 mln użytkowników. W ubiegłym roku pośredniczył w transakcjach wartych 235 mld dol. (w tym 46 mld dol. przez urządzenia mobilne) i osiągnął ponad 8 mld dol. przychodu. Perillat zapowiada, że spółka chce nadal rozwijać swoją sieć akceptacji w Polsce, tak by krajowi konsumenci mieli coraz więcej możliwości kupowania za pośrednictwem serwisu, zarówno w kraju, jak i za granicą. Handel za pomocą urządzeń mobilnych jest także obszarem, którym PayPal jest zainteresowany.

Polska jest dla nas bardzo ważna, ponieważ to największy rynek e-commerce w regionie - 11 mln użytkowników, czyli prawie połowa wszystkich internautów w Polsce (25 mln), kupuje online - przekonuje Damien Perillat.
Naszym zdaniem rynek wciąż będzie rosnąć, bo zakupy online stanowią w Polsce 3-4% sprzedaży. W Niemczech udział ten wynosi 10%, a w Wielkiej Brytanii - 14%. Potencjał wzrostu jest więc bardzo duży.




Mimo dynamicznego rozwoju rynku e-commerce w Polsce wciąż barierą jest obawa e-klientów o bezpieczeństwo.

Jednym z najważniejszych aspektów e-commerce jest zaufanie i bezpieczeństwo, jeśli tego nie ma, to nie ma też handlu - tłumaczy dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.
W Polsce i innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej widać, że wielu e-klientów płaci gotówką przy odbiorze. W ten sposób zabezpieczają się na wypadek, jeśli przesyłka nie dojdzie lub dostaną coś niezgodnego z zamówieniem. Jest to jedna z większych barier rozwoju handlu elektronicznego.

Temu zjawisku firmy działające na rynku starają się przeciwdziałać, również PayPal. 1 lipca wszedł w życie nowy, zmodyfikowany Program Ochrony Kupujących (POK). Udzielana przez serwis gwarancja dotyczy nie tylko zakupów przedmiotów fizycznych, lecz także cyfrowych (muzyka, e-booki, software, gry itp.). Zgodnie z nowymi uregulowaniami serwis zobowiązuje się do zwrotu wpłaconych środków kupującym, którzy zgłoszą niezgodność usługi lub produktu z opisem, albo gdy opłacony towar po prostu do nich nie dotrze. Roszczenie można zgłosić w ciągu 180 dni od wykonania przelewu. Zmiany zostały wprowadzone w odpowiedzi na prośby klientów.

Teraz prawie wszystko jest objęte naszym programem, co może być dużą korzyścią dla każdego użytkownika PayPal. Co ważne, niezależnie od tego, czy kupujesz w Polsce, czy w Wielkiej Brytanii, czy Stanach Zjednoczonych, to poziom ochrony jest identyczny.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: paypal | e-handel | damien perillat

w sumie: 8
  • 2

    1.  2015-08-10 09:41:33

    Nie sądzę aby 26% ludzi w Polsce robiło zakupy przy pomocy urządzeń mobilnych.Stawiam że to 26% z ogółu transakcji internetowych w naszym kraju.

  • 1

    2.  2015-08-10 10:15:22

    @1
    czy ja wiem... jakieś pół roku temu allegro przy zakupach przez aplikację mobilną za powyżej 50zł dawała zwrot 10 albo 20zł (nie pamiętam dokładnie). Takich akcji było 5 czy 6. Pewnie sporo osób z tego skorzystało.

  • 1

    3.  2015-08-10 10:52:35

    Zakupy na smartfonie to dla mnie porażka i niewiele w tym zakresie zmienia strona w RWD.

    Na tablecie dotykowym 10" jest już lepiej ale i tak jest to dla mnie proteza, także urządzenia mobilne mają sens w sytuacji awaryjnej, a nie jako stały sposób dokonywania zakupów.
    Dopiero na lapku 15.6" jest jakiś względny komfort przeglądania produktów, porównywania i potem poszukania najlepszej oferty.
    Chyba, że ktoś ma już upatrzony towar X, w sklepie Y i nie musi nic przeglądać, szukać i porównywać lecz chodzi o samo przejście procesu zakupowego.

    Dla kuponu rabatowego 10/20zł mogłem się poświęcić i kupić coś przez smartfona, choć i tak wcześniej konkretne produkty wyszukiwałem na 23" ekranie w FHD, z pełnowymiarową klawiaturą i myszką.

    Ogólnie nie bardzo rozumiem tej fascynacji zakupami na urządzeniach mobilnych. Dopóki nie będę miał wyraźnej korzyści za zakup mobilny albo nie będzie to sytuacja awaryjna to nic i nikt nie zmusi mnie do zakupów na smartfonie czy tablecie dotykowym, jeśli do wyboru mam komfortową pracę na stacjonarce.

  • 1

    4. ~  2015-08-10 11:00:02  host: public-gprs516483.centertel.pl

    26proc ludzi z allegro tylko dla kuponow

  • 1

    5. ~Sk.  2015-08-10 11:09:49  host: chem162.chemd.amu.edu.pl

    Potwierdzam, jedynym powodem zakupu były kupony. Towar zawsze wcześniej wybrany i dodany do obserwowanych na dużym ekranie. Na kilku calach zrobić się tego porządnie nie da...

  • 1

    6. ~pabloki  2015-08-10 11:59:39  host: 188.146.55.193.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    oczywiście że na małym ekranie zakupy to porażka. zresztą u nas też oszukują ale raczej chodzi o mniejsze firmy. sam zostałem oszukany, ale dobrze że płaciłem karta i dało się zrobić charge back.

  • 0

    7. ~Johnny  2015-08-10 14:40:46  host: cpc21-bele8-2-0-cust289.2-1.cable.virginm.net

    Oczywiście ze się da robić zakupy na tablecie czy komorce. Nie mieszkam w Polsce i od 3 lat robie zakupy online właśnie na komorce albo tablecie (mam komputer ale praktycznie nie używam). Z tym ze tu gdzie mieszkam albo strony są dostosowane do mobilnych urządzeń albo mają fajne łatwe w użyciu aplikacje. Tak samo płatności - wszędzie place karta lub PayPal. Nawet nieraz ciężko znaleźć opcje płatności przy odbiorze wiec nikt sobie tym głowy nie zawraca. Wiec fakt. Zaufanie w takich sytuacjach to podstawa normalnego rozwoju. Nigdy nie miałem większego problemu a wszelkie drobne wątpliwości były rozstrzygane na moja korzyść. Polacy się jeszcze muszą długo uczuć jak szanować klienta...

  • -1

    8.  2015-08-10 23:17:40

    Ja nawet nie robię przelewów bankowych na androidzie, a gdzie tu zakupy.... zakupy tylko na jednym sprawdzonym i zabezpieczonym kompie. Na telefonie najwyżej podejrzę czy warto kupić. Nie wiem, może staroświecki jestem, ale jakoś nie wierzę androidowi i tym aplikacjom....

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-124-106.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.