DAJ CYNK

20 proc. internautów blokuje reklamy

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Co piąty polski internauta przyznaje się do blokowania reklam. Im młodsza grupa respondentów, tym częściej deklaruje korzystanie z programów blokujących.

Co piąty polski internauta przyznaje się do blokowania reklam. Im młodsza grupa respondentów, tym częściej deklaruje korzystanie z programów blokujących.

Blokowanie reklam w sieci zadeklarowało 22% internautów. Najpopularniejszym wykorzystywanym do tego programem jest AdBlock/ AdBlock Plus - 6 na 10 osób używających blokerów reklam zadeklarowało jego użycie (59%). Drugim najczęściej wymienianym był AdBlocker (17%). 5% respondentów podało, że korzysta z blokowania reklam oferowanego przez ich program antywirusowy, a 1% wymieniło program Adobe.

Prawie co dziesiąty respondent (8%) korzystający z blokowania reklam nie wiedział, z jakiego programu lub wtyczki korzysta. Korzystanie było tutaj wynikiem interwencji dzieci lub informatyków - nie wiem, informatyk mi ustawił, nie wiem, syn zablokował reklamy. 3% internautów nie chciało natomiast podać nazwy programu w obawie o późniejszego jego zablokowanie - nie ma głupich, nie będzie potem działać, nie powiem bo zaraz przestana blokować.

Im młodsza grupa respondentów, tym częściej deklaruje blokowanie reklam. W grupie wiekowej 15-24 lata 36% osób zadeklarowało korzystanie z blokerów, w nieco starszej grupie 25-34 lata 26%, w grupie 35-44 lata 18%, natomiast w najstarszej grupie 45-59 lat już tylko 9%. Blokowanie częściej deklarowali też mężczyźni (26%) niż kobiety (17%). Reklamy częściej blokują też heavy userzy internetowi - osoby korzystające przynajmniej kilka razy w tygodniu z popularnych platform internetowych.

Wśród aktywnych użytkowników usług społecznościowych, które blokują reklamy internetowe, prym wiodą użytkownicy korzystający kilka razy w tygodniu z platformy Periscope (38%), blogosfery, Twitter i aplikacji SnapChat (33%) - platform generujących większość ruchu poprzez urządzenia mobilne.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: ircenter