Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 2 podmioty złożyły oferty na DVB-H

2 podmioty złożyły oferty na DVB-H

WitekT 15 Stycznia 2009 15:41

0 0

Do godziny 15:00 można było składać oferty w konkursie na operatora multipleksu DVB-H, czyli cyfrowej telewizji mobilnej przeznaczonej (głównie) do odbioru na ekranach telefonów komórkowych. Oferty złożyły 2 podmioty.



Ofertę złożyła firma Mobile TV, konsorcjum czterech operatorów (Centertela, Play, Polkomtela i PTC). W ofercie programowej znajdą się najprawdopodobniej wszystkie duże stacje telewizyjne (TVP i TVN już podpisały umowę, negocjacje z Polsatem są na ukończeniu) oraz kanały tematyczne, w tym te produkowane przez mniejszych nadawców. Dostępny będzie także kanał MiniMini (dla dzieci) oraz kanał dla dorosłych. Będzie także kilka stacji radiowych (najprawdopodobniej RMF FM i Eska).




Drugim podmiotem jest spółka INFO-TV-FM z Zamościa, która dysponuje około 30 własnymi masztami nadawczymi. Spółka, należąca w większości do giedłowego NFI Magna Polonia, w ofercie ma mieć, podobnie jak Mobile TV, popularnych i mniejszych nadawców.

W multipleksie przewidziano miejsce na 16 kanałów. Według warunków przetargu, pierwsza stacja ma ruszyć w ciągu 3 miesięcy od uzyskania rezerwacji, do końca roku - 10, a 31 do końca 2011 roku. Patrząc na europejskie doświadczenia w tej kwestii można założyć, że kilka podstawowych kanałów zostanie zaoferowanych odbiorcom za darmo, pozostałe będą płatne.

Czy mobilna telewizja w Polsce ma szansę na sukces?

Zdecydowanie tak
17.08%
Raczej tak
23.55%
Trudno powiedzieć
15.91%
Raczej nie
30.65%
Zdecydowanie nie
12.81%

Wszystkich głosujących: 1452



Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 13
  • 0

    1.  2009-01-15 15:50:05

    Po raz pierwszy chyba jest tak, że jest usługa (lub jest blisko uruchomienia usługi), a nie ma telefonów przystosowanych do tej usługi. O N96 nie mówię, wiadomo czemu.

  • 0

    2. ~mrzolwik  2009-01-15 16:00:32  host: 107-pra-23.acn.waw.pl

    No nie wiem... jak wchodził UMTS to telefonów było też jak na lekarstwo

  • 0

    3.  2009-01-15 16:06:27

    Na N96 będzie wszystko chodziło. Drobna aktualizacja oprogramowania będzie jedynie potrzebna, gdy operatorzy wybiorą troszke inny standard.

  • 0

    4. ~dodek  2009-01-15 16:07:15  host: don4.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Spokojnie, na Allegro są telefonu samsunga do DVB-H po 700 pln :) Myślę, że jak ruszy usługa to operatorzy szybko tego typu słuchawki włączą do oferty. Ja raczej kibicuję operatorom, pośrednicy niepotrzebni

  • 0

    5. ~berdys  2009-01-15 16:54:34  host: aahw79.neoplus.adsl.tpnet.pl

    czytaliscie strategie rozwoju DVB-T na sat kurierze ? To jest masakra ;/ No tylko zeby na terene slaska byla Eska Slask, a w innych rejonach kraju lokalne odmiany ;) Ja jestem bardziej zainteresowany antyradiem. Bo Krakow , Katowice i Warszawa to za maly zasieg ;/

  • 0

    6. ~berdys  2009-01-15 16:58:00  host: aahw79.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a szanse sa duze na sukces, patrzac na slamazarnosc DVB-T. Tylko LUDZIE- ruchy, ruchy ! Klient nie moze czekac po 4-5 lat . Juz i tak za duzo gadania bylo. Z dvb-h i dvb-t. Jak gdzies czytam o terminach, prognozach to mi sie przewraca wczorajszy obiad w klopie;)

  • 0

    7. ~  2009-01-15 17:14:07  host: f142-196.opera-mini.net

    Czyli w lipcu sierpniu pierwsze miasto a potem w niecale 6 miesiec kolejnych 9 a kolejne 2 lata kolejne 21 dziwnie to rozplanowali no ale chyba ulatwia to fakt ze w 2 miastach juz sa testy to problemow z tym 1 w te 3 miesiace niepowinno byc

  • 0

    8. ~  2009-01-15 20:11:44  host: pc-440.ds4.tuniv.szczecin.pl

    jak juz operarotorzy opłaca licencje bo wiadomo ze konsorcjum mobile tv wygra, to start usługi bedzie duzo szybszy niz proponowany w papierach bo to ich zamrozona kasa, a usługa ma reklamami, abonamentem zarabiac na siebie.

  • 0

    9.  2009-01-15 21:41:44

    Zanim to uruchomią to będziemy się bawili w co innego niż oglądanie tv w telefonie, a jeśli nawet to wejdą nowe standardy. Nigdy nie dogonimy reszty świata, będziemy 100 lat za murzynami...

  • 0

    10. ~  2009-01-15 22:16:23  host: f142-041.opera-mini.net

    9 twoja stara sie puściła z murzynem wiec co sie dziwisz? Bambo? Jestes asfaltem wiec ty doprowadziłeś ze jesteśmy 100 lat za bambusami.

  • 0

    11. ~derdak  2009-01-16 09:42:22  host: dph183.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Też sądzę, że w przypadku zwycięstwa Mobile TV sprawa szybko ruszy z miejsca. I całe szczęścoe, bo brak dvb-h w Polsce stawia nas na szarym końcu europejskiego rynku

  • 0

    12. ~vol  2009-01-16 10:00:49  host: public9285.xdsl.centertel.pl

    jak wygra tvinfofm to niestety bedzie przypadek taki jak w niemczech. operatorzy wprowadza inny standard na obecnym 3G czy DVBT a goscie albo nie odbiora rezerwacji albo beda trzymac zasoby jak mobyland czy centernet. tvinfofm to troll konkursowy

  • 0

    13. ~ole  2009-01-18 17:01:56  host: inet20908nj-1.eranet.pl

    TVinfoFm to nie żadna tam spółka z Zamościa, tylko spółka zależna od Mediatela. A Mediatel jaki jest taki jest ale umie pozyskać kasę. A TV w komórce, będzie przebojem. Kiedyś wszyscy narzekali że nikt nie będzie netu oglądał/czytał w komórce bo nie wygodnie, bo małe, bo wolne itp. Tak samo będzie z TV. Wszyscy będą najpierw narzekać a potem korzystać.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-148-181.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.