Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 2 mld wydatków reklamowych operatorów, prawie 30 mln zł od Virgin

2 mld wydatków reklamowych operatorów, prawie 30 mln zł od Virgin

WitekT 28 Stycznia 2013 18:54

3 0

Wydatki na reklamę ponoszone przez telekomy na promocję usług i brandów w tradycyjnych mediach w 2012 roku były o ponad 190 mln zł niższe niż w 2011 roku - wynika z danych Kantar Media opublikowanych przez rpkom.pl. Wśród danych można znaleźć wydatki Virgin Mobile.

Jedynym operatorem, który zwiększył wydatki, jest Grupa TP - o 30%, z 579 do 754 mln zł. Skok ten badawcza firma wiąże z rebrandingiem stacjonarnej sieci TP na Orange. Wskazuje natomiast, że spółka Telekomunikacja Polska w 2012 roku wydawała na reklamę o ponad 50% mniej niż rok wcześniej, bo około 71 mln zł.

Polkomtel przeznaczył na reklamę swoich usług telekomunikacyjnych o 152 mln zł mniej niż rok wcześniej. Wydane 374,6 mln złotych w ponad 84% zostało przekazane do wydawców telewizyjnych. PTC w 2011 roku zmieniła markę z Ery na T-Mobile. Nowe logo i kolory propagujące operatora kosztowały w mediach aż 602 mln zł. Zanotowane w zeszłym roku wydatki, 496 mln zł w trzech czwartych środki marketingowe skierowane zostały na reklamę telewizyjną.




P4 wydało na reklamę tylko 3,5% mniej niż rok wcześniej. Spośród niespełna 305 mln zł ponad 70% wydano na reklamy telewizyjne z Kubą Wojewódzkim i promujące Formułę 4.0. Virgin Mobile wydał 28,4 mln zł. Kampanie rozpoczęły się w październiku, dwa miesiące po debiucie na polskim rynku.

Razem operatorzy wydali w 2012 roku ponad 2 mld zł. Są to dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów, a te mogą sięgać 70-80%.

Źródło tekstu: rpkom.pl     

Dodaj do:

Tagi: centertel | p4 | polkomtel | ptc | reklamy | virgin mobile

w sumie: 23
  • 3

    4.  2013-01-28 19:04:51

    ~Seba: Niestety zmieniają... sporo ludzi działa na zasadzie "pędu baranków na rzeź", a czytać umowę i małe gwiazdki na umowie to pewnie co 50-ty potrafi, i z tej grupy dopiero pewnie kolejny co 50-ty tą umowę rozumie po przeczytaniu.... :)

  • 2

    5.  2013-01-28 19:07:33

    wiklef: rabaty są podobnej wysokości dla każdego, więc można spokojnie porównywać operatorów POMIĘDZY sobą (procentowa różnica). Najmniejsze rabaty ma pewnie Virgin, bo najmniej wydaje.

  • 1

    6.  2013-01-28 19:08:48

    Play - "niespełna 305 mln zł ponad 70% wydano na reklamy telewizyjne z Kubą Wojewódzkim" - jeniu dydy to ile oni temu "......." wypłacili ??? Kurde jak widać opłaca się w Polsce być wariatem - albo jeszcze ewentualnie politykiem :P

  • 0

    7.  2013-01-28 19:13:11

    @Witek - no tak, ale jak sobie wyobrażę (ciężko to zrobić troche...) kwotę 754 mln zł grupy TP, a później pomyślę że to jednak mogło być 150 mln, no to jest to bardzo duża różnica. Fakt, stosunek liczb będzie taki sam. Ale wielkość kwoty diametralnie różna ;) Więc dziwnie to wygląda ;)

  • 0

    8.  2013-01-28 19:17:11

    Hmmm.. z innej beczki: tak się zastanawiam, czy rabat podlega opodatkowaniu ? No bo niedawno czytałem że zwroty typu cashback według ministerstwa finansów podlegają, i należało by je wykazać przy rocznym zeznaniu podatkowym jako "zysk". No to jak takie Orange dostaje rabat od ceny katalogowej, to też jest dla niej zysk i powinien podlegać opodatkowaniu. No chyba że nie... to wtedy ja poproszę mojego pracodawce o wypłatę pensji w formie rabatu.. albo ja mu udzielę tego rabatu od odpowiednio wysokiej kwoty której od niego zażądam za prace... :) hmmm... Jak nic, nadaje się na polityka, po prostu się marnuję tyrając co dziennie po osiem godzin...

  • 1

    9.  2013-01-28 19:19:45

    Jo: nie, nie - to działa zupełnie inaczej. Masz cennik - tyle to a tyle za blok 30 sekund w telewizji, za 1000 odsłon w Internecie, itp. Cennikowo jest to wysoka cena. Ale jak zamówisz tyle to a tyle, to dostajesz rabat. I FV opiewa na konkretną sumę, tam nie ma kwoty rabatu, tylko finalną cenę uzyskaną w drodze negocjacji.

  • 1

    10.  2013-01-28 19:22:18

    wiklef: inaczej się nie da - finalne faktury znają tylko reklamodawcy i media. Więc bierze się cennik, patrzy ile dane medium puściło reklam, ocenia się i podsumowuje.

  • 0

    11.  2013-01-28 19:24:50

    @Witek - masz rację. Chciałem tylko pokazać że różnica jest spora. Ale masz rację, że inaczej tego nie możemy rozważać, bo nie mamy informacji. Sumarycznie nie wydali tak dużo. Bez rabatów to jest kupa kasy. Ale z rabatami? Co to jest 150 mln dla operatora? niewiele...

  • 0

    12.  2013-01-28 19:24:56

    WitekT : hmm... chyba masz racje :) szkoda... ..ale, jak bym to jakoś dopracował... to bym stworzył sobie raj podatkowy w Polsce.. ;) muszę żonę podpytać, ona w księgowości siedzi... :P

  • -2

    13.  2013-01-28 19:49:47

    Lepiej jakby Virgin podzieliło się tą kasą na reklamę i rozeszło do domu ;p

  • 0

    14. ~omena  2013-01-28 19:53:07  host: ip-78-30-88-142.free.aero2.net.pl

    "bez uwzględnienia rabatów, a te mogą sięgać 70-80%" no jakieś 400mln wydali to będzie ok.

  • 2

    15.  2013-01-28 20:07:40

    O Virgin już nic nie słychać, widocznie wykorzystali budżet do maximum, a net i smsy nadal drogie.

  • 2

    16.  2013-01-28 20:46:01

    Ciekawe jakby tak jeden operator zaprzestał reklamy. Ilu klintow by odeszło czy faktycznie reklama się zwraca z nadwyżka, czy reklama ogolnie powoduje strate w przychodzi bo nie przynosi porządanego efektu. Wkońcu 99,9% ludzi jak się kończy umowa sprawdza co im obecny operator oferuje.

  • 2

    17.  2013-01-28 20:51:20

    W Virgin to zmarnowana kasa. Chcą trafić do "prostych" klientów, oczekujących prostych ofert z tanią minutą, więc powinni urządzić kampanię informacyjną a'la TM po rebrandingu. Polscy klienci powinni poznać markę, a dopiero później można im pokazywać zalety "wydłużającego się psa". Ciekawe czy ktoś zrozumiał czego dokładnie dotyczą ich reklamy i co to za firma JEŻELI NIE INTERESUJE SIĘ TELEKOMUNIKACJĄ?

  • 0

    18. ~  2013-01-29 07:07:04  host: v48-12.opera-mini.net

    Pan Wejchert ma duzo kasy wiec pali nią w kominku, jakim jest Virgin mobile. 30mln w bloto poszlo. Ile to mozna byloby obiadow wydac bezdomnym? Kampania reklamowa, ktorą malo kto zapamietal. Mdla, bez elementow utrwalajacych marke w swiadomosci klientow. Ten operator pojdzie z torbami jak GaduAir. Chociaz oferta GA byla duzo lepsza od Virgin. Reszta reklamodawcow wydaje kase ale czy to zwieksza ich przychody, to watpie. Bardziej chodzi o rozpoznawalnosc marki

  • 1

    19. ~  2013-01-29 07:10:02  host: v48-12.opera-mini.net

    z calego zestawienia to wydatki P4 na reklame z Wojewodzkim i wydatki Virgin wydaja mi sie najmniej uzasadnione. Glupota i tyle. Akurat P4 to ma co poprawiac zanim wyda kolejne miliony na podstarzalego pseudo playboya

  • -1

    20. ~  2013-01-29 09:23:27  host: 84-10-245-119.dynamic.chello.pl

    @19 głupie to sa twoje wypowiedzi, jezxeli chodzi o p4 to akurat ich wydatki sa jak najbardziej uzasadnione bo notuja wzrost w porównaniu do reszty. Korpo działają w oparciu o budżety i pieniądze tam zakontraktowane sa częścią planu biznesowego a wypowiedzi w twoim tonie świadczą albo o niewiedzy albo o bezmyślnym trolowaniu.

  • 1

    21. ~Zygmunt  2013-01-29 10:48:43  host: dyt177.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Buahaha... Chociaż P4 wydało najmniej na reklamy z W4 i odnotowuje największy wzrost to i tak ich wydatki są "najmniej uzasadnione. Głupota i tyle. ". A ich klienci to stado niedouczonych baranów, którzy o dziwo "pędzą na rzeź" wybierając tańszą i prostszą ofertę. Wyda da da da się to niektórym dziwne, ale to nie Kuba i reklamy budują sukces Play, lecz sama konkurencja:) Ja wiem, że fanatyzm jest i zawsze był wrogiem obiektywizmu, ale bez przesady. Płacą wam za te komentarze przeciwko Play? Pozdrawiam normalnych

  • -1

    22. ~placa  2013-01-29 16:40:20  host: srv18.000webhost.com

    nie wiem jak tobie ale mi płaca 5zl od każdego oczerniającego posta :] parę razy się nick zmieni i kaska leci :D ^^ widać tobie słabo płacą za pozytywne komentarze no cóż lepiej pisać widać negatywy od pozytywów Pozdrowienia dla nienormalnych walniętych i zdrowo szurniętych niech moc będzie z nami ^^

  • 0

    23. ~  2013-01-30 19:40:16  host: ppp152210.ostnet.pl

    Grunt to nie wydać dużo na reklamę, a zrobić skuteczną, o której się mówi i słyszy - w dziesiątkę trafiła Heyah z Leninem - komuś się nie spodobało, choć według mnie całkiem ciekawy to był spot.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-64-172.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet