Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 18 rynków do zbadania

18 rynków do zbadania

WitekT 25 Listopada 2004 11:42

0 0

Prezes URTiP będzie musiał przeprowadzić analizę aż 18 rynków, aby stwierdzić, czy istnieje na nich konkurencja w oferowaniu wyrobów i usług telekomunikacyjnych.

Od dziś obowiązuje rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 25 października 2004 r. w sprawie określenia rynków właściwych, podlegających analizie przez prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty. Wyznaczono łącznie 18 takich rynków – 7 detalicznych i 11 w zakresie wyrobów i usług telekomunikacyjnych, koniecznych przedsiębiorcom do świadczenia usług abonentom. Prezes URTiP będzie musiał zbadać każdy z tych rynków, aby stwierdzić, czy istnieje na nich skuteczna konkurencja. Jeśli jej brakuje – prezes wszczyna postępowanie, w trakcie którego bada, czy któryś z działających na danym rynku operatorów ma pozycję znaczącą.




Wśród rynków detalicznych rozporządzenie wskazuje m.in. świadczenie krajowych i międzynarodowych połączeń telefonicznych, natomiast w zakresie wyrobów i usług – np. świadczenie usługi roamingu międzynarodowego czy dzierżawy łączy. Taka analiza rynków potrwa pewnie co najmniej kilka miesięcy. Priorytetem będzie zapewne analiza rynku telefonii komórkowej, gdyż planowane jest wejście na ten rynek czwartego operatora. Podczas analizy prezes URTiP może zwracać się do operatorów o odpowiednie informacje i dokumenty.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-166-0.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.