DAJ CYNK

160 rodzin zaginionych dzieci uzyskało pomoc pod numerem 116 000

LuiN

Wydarzenia

Ponad 4,5 tys. razy zadzwonił do tej pory numer 116 000 - Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka, uruchomiony w marcu tego roku przez fundację ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych oraz Telekomunikację Polską. 160 rodzin zaginionych dzieci uzyskało pomoc dzięki 116 000.

Ponad 4,5 tys. razy zadzwonił do tej pory numer 116 000 - Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka, uruchomiony w marcu tego roku przez fundację ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych oraz Telekomunikację Polską. 160 rodzin zaginionych dzieci uzyskało pomoc dzięki 116 000.

Dzięki linii 116 000 ponad 120 zaginionych dzieci została odnaleziona, z czego przynajmniej połowa dzięki bezpośrednim działaniom fundacji ITAKA. Polska jako jedno z pierwszych państw unijnych uruchomiła numer 116 000 i należy do nielicznych, w których działa on przez całą dobę.

Telekomunikacja Polska bezpłatnie udostępniła platformę technologiczną, zapewnia obsługę techniczną numeru oraz partycypuje w kosztach prowadzenia linii, jak również pomaga fundacji ITAKA w pozyskanie środków finansowych, niezbędnych do poszukiwań. Porozumiała się też z pozostałymi operatorami telekomunikacyjnymi, dzięki czemu numer 116 000 jest bezpłatny dla wszystkich potrzebujących, niezależnie od obsługującej ich sieci.

Linia 116 000 skierowana jest do rodziców i opiekunów, którym zaginęło dziecko, do zaginionych dzieci oraz do wszystkich osób, które mogą pomóc w ich odnalezieniu.

Pod tym numerem dyżurują specjaliści fundacji ITAKA, którzy przyjmują zgłoszenia o zaginięciu dzieci, współpracują z policją, zbierają oraz analizują sygnały od informatorów, które po zweryfikowaniu przekazują odpowiednim służbom oraz osobom zgłaszającym zaginięcie. Ponadto, włączają w poszukiwania media, przygotowują publikacje o zaginięciu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, wł