Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 130 osób do zwolnienia w Netii

130 osób do zwolnienia w Netii

sirmark 20 Kwietnia 2009 15:18

0 0
W ramach redukcji kosztów, Netia zwolni 130 osób, a kolejne 40 osób dostanie propozycję przejścia ze stanowisk kierowniczych na szeregowe.

Planowane zwolnienia mają dać ok. 6-8 mln zł oszczędności z zaplanowanych na ten rok 20 mln zł.

Obecnie zatrudnienie w Netia ma 1495 osób. W całym 2008 r. pracę w spółce straciło 75 osób, a od początku tego roku do dzisiaj 60 osób.


Źródło tekstu: Puls Biznesu     

Dodaj do:
w sumie: 21
  • 0

    2.  2009-04-20 15:35:43

    sirmark: możesz dopisać jeszcze, że to jest w ramach programu Profit oraz to ile chcą zaoszczędzić, ile ich to będzie kosztowało etc., więcej: http://inwestor.netia.pl/files/inwestorzy/prezentacje/guidance_u pdate/090406_guidance_update_presentation_final_pl.pdf Pozdrawiam

  • 0

    3.  2009-04-20 15:36:55

    Dla mnie to oni są głupi, że nie dość że skąpią podwyżek to jeszcze zwalniają. :/

  • 0

    4. ~DSV  2009-04-20 16:02:06  host: 95.108.23.253

    To daje na jedną osobę 3900 brutto/mies...

  • 0

    5. ~  2009-04-20 16:21:12  host: f96-061.opera-mini.net

    Większość forumowych troli myśli sobie, że firmy nogą tanio sprzedawać swoje usługi i utrzymywać wysoki poziom zatrudnienia i dobrze wynagradzać pracowników. A tu nie jedno z trzech. I zawsze coś kosztem czegoś. I w istocie rzeczy to zbyt dużą ilość firm powoduje zachwianie pewnej równowagi na rynku, co z całą pewnością odbije się w krótkim czasie na inwestycjach i poziomie świadczonych usług. Rozdrobnienie bazy klientów na zbyt wiele podmiotów podraża koszt jednostkowy, przestaje działać efekt skali.

  • 0

    6. ~  2009-04-20 16:42:17  host: 088156210219.radom.vectranet.pl

    wiele telekomów zwalnia ludzi i to mnie trochę dziwi. No bo co ma kryzys do świadczonych usług? Wiekszość umów (także firmowych) jest na czas określony, więc teoretycznie nie można ich zerwać. Więc czy firma przędzie dobrze czy nie, abonamenty z tytułu umów musi płacić. To samo dotyczy klientów indywidualnych. Więc skąd ten kryzys w branży IT. Może to ktoś logicznie mi wytłumaczyć? Poza tym wszelkiej maści wizjonerzy, ubździli sobie swego czasu, że do nadzoru nad sieciami teleinformatycznymi wystarczą same managery kierowniki czy jak tam zwał. Widać to było po polityce kadrowej w wielu telekomach, gdzie zwalniano całymi grupami szeregowych pracowników. Teraz widać po Netii, że administracja zaczyna zjadać swój ogon i przesuwa się te "elyty" na dół, albo zwalnia. Tyle, że wspomniani wcześniej wizjonerzy "reformują" kolejne firmy i w firmach IT coraz większa bryndza i bałagan (patrz info o nieistniejących taryfach w oryndzu).

  • 0

    7. ~m  2009-04-20 17:33:00  host: s32.zabrze.net.pl

    Każda umowa sie kiedys konczy. Ceny połączeń maleją, a więc przy założeniu wykorzystywania identycznej ilości minut, operatorzy mniej zarabiają. Niepewnosc klientów o własne jutro (np zatrudnienie) skłania ich do przekładania decyzji o podpisaniu umowy. Czesc decyduje sie skorzystac z nizszych abonamentów lub systemu na karte. Nastepuje coraz wieksza konkurencja na rynku, a wiec operatorzy musza w jakis sposób zachecic klienta (bonusy materialne, reklama i inne działania marketingowe).

  • 0

    8. ~bryy  2009-04-20 17:39:30  host: chello089079155105.chello.pl

    Do 6. Równie dobrze można powiedzieć co ma kryzys do np. cen żywności? Głupie ziemniaki zostały posadzone przed kryzysem... Rosły w kryzysie... Zostały zebrane w kryzysie... Cena w zeszłym roku to 40Gr za kg a w tym roku 1zł. Jak to wytłumaczysz racjonalnie? Kryzys to kryzys a pazerność firm to pazerność. Im się więcej o tym kryzysie mówi tym większy on jest a to przez naciągaczy, którzy chcą się na nim wzbogacić...

  • 0

    9. ~wosq  2009-04-20 19:30:10  host: 77-252-41-196.ip.netia.com.pl

    Do oferowania szybkości transferu 163 kbit/sek w kablówce Netii nie trzeba wielu pracowników.

  • 0

    10. ~mhn  2009-04-20 20:03:16  host: ip-94-42-33-135.multimo.gtsenergis.pl

    wspolpracowalem z netia, porazka... kazda firma gada ze musi ciac koszty ze wzgledu na kryzys,a to wierutna bzdura. pracuje w firmie, gdzie nasza pensja zalezy od wynikow, wyniki sa takie same jak przed rokiem, koszt pozyskania klienta rowniez, a oni nam poucinali stawki o polowe? to jest normalne? nawet regulaminu uslug na maila nie moga wyslac, bo nie wiedza, gdzie takowy jest na ich stronie www. netia is the best!

  • 0

    11. ~Obiektywny  2009-04-20 22:07:03  host: aero217.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Widać jesteś wiernym współpracownikiem Netii a raczej Pan jest wiernym wspołpracownikiem, pisze Pan ponieważ nie znamy się, ale jak widzę z loginu usługi w GTS energis... :) tak to już jest...

  • 0

    12. ~seidhe  2009-04-20 22:14:53  host: host-81-190-231-104.wroclaw.mm.pl

    niestabilna sytuacja na rynkach walutowych - to moze sie odbic (i to bardzo) rowniez na telekomach. to prawda, ze zyski (wlasciwie ich czesc zwiazana z widoczna dzialalnoscia telekomow - bo sa i uslugi rowniez generujace duze zyski i zwiazane z uslugami telekomunikacyjnymi o ktorych zwykly smiertelnik niewiele musi wiedziec) sa dosc przewidywalne, ale zyski to jedno a druga strona medalu sa koszty (rozbudowy i utrzymania infrastruktury na przyklad) ktore w czasach kryzysu mogly - i najwidoczniej to zrobily - znacznie wzrosnac co nie zmienia faktu, ze "zwolnienia w kryzysie sa dowodem zlego zarzadzania w czasach prosperity" :)

  • 0

    13. ~takie tam  2009-04-20 23:31:59  host: 239-pra-19.acn.waw.pl

    Cóż jeżeli spółka zmienia swoje długoterminowe plany raz 1 milion klientów do 2010 potem 2012, a teraz to może zyskiem sie pobawimy zwalniając trochę pracowników to chyba nie świadczy dobrze o zarządzaniu i zarządzających, a zresztą niektórzy bawili sie w Opocznie w takie zarządzanie i duża firma została przejęta przez niewielki Cersanit. Co do samej spółki to po przejęciu TELE2 ale chyba bardziej przejęciu Netii przez TELE2, to raczej będzie jakoś nie jakość a skoro olewa sie klientów CORPO to raczej docelowe zyski będą na poziomie opłacalności bo z klienta indywidualnego raczej kaski się nie wycisnie

  • 0

    14. ~Józiek z gór  2009-04-20 23:54:18  host: ip-94-42-15-106.multimo.gtsenergis.pl

    Witam. Ja też mam energis. A mam go, bo trochę rzadziej wymuszają zmianę IP (w przeciwienstwie do orangotepsy czy netii. Ale nie bardzo rozumiem, co ma wspólnego dostawca internetu do domu, z firmą, dla której się pracuje. Na szczeście takiego kołchozu jeszcze w Polsce na szczeście nie ma.

  • 0

    15. ~hahaha  2009-04-21 00:16:05  host: dok60.neoplus.adsl.tpnet.pl

    i na P4 przyjdzie pora... wprowadzili super nierentowną ofertę, skończy się wyższy MTR i zobaczymy czy sieć się utrzyma. Zreszta wiadomo tu chodzi o zrobienie ładnych statystyk posiadanych klientów i sprzedaniu potem P4 "inwestorowi". Prezes play zachował się nie odpowiedzialnie (z puntu widzenia ich finansów), generalnie sami podcieli sobie play fresh gałąź na której siedzą ,a teraz odchodzi.

  • 0

    16. ~mhn  2009-04-21 09:35:36  host: ip-94-42-48-222.multimo.gtsenergis.pl

    Obiektywny - ja pracuje aktualnie w banku... nie napisalem, iz pracuje w multimo... mam ich necik w domku, gdzie dogladam biznesu bankowego... to byla tylko analogia. netia to dno i kazdy ci to powie, kto z nimi wspolpracowal. najbardziej smiesza mnie ich papierowe umowy w czasie, gdzie mamy komputery i drukarki ;) a multimo jest ok, wlasnie przedluzylem z nimi umowe... i nie badz taki cwaniak co do adresow IP;)

  • 0

    17. ~tajnos agentos  2009-04-21 09:37:36  host: 87-204-241-196.ip.netia.com.pl

    Pewnie w pierwszej kolejnosci wywala wszystkich przejetych 'biedakow' z Tele2, wspolczuje. A programem Profit zarzadza wszystkowiedzca i najmadrzejsza Aniela Hejnowska. Brawo, brawo!

  • 0

    18. ~qqq  2009-04-21 12:15:58  host: 195.136.20.133

    Wreszcie polecą kierownicy nieroby - tam kierownik swoim kierownikiem.Sami kierownicy a robić nie mam komu

  • 0

    19. ~Netiak  2009-04-22 22:36:14  host: dld18.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ad 17. Ci biedacy z Tele2 mają okres ochronny po połączeniu z Netią. Nie można ich zwolnić. Teraz surfują w necie i dziwią się jak biedacy z Netii kolejny miesiąc zastanawiają się kiedy wreszcie objawią kogo zwolnią.

  • 0

    20. ~fuferek  2009-04-24 15:43:17  host: unused-077079210110.atman.pl

    Pseudo kryzys jest czesto powodem do optymalizacji kosztow w firmie. Niby kryzys, wiec musimy oszczedzac chociaz wyniki sa rownie dobre co rok wczesniej. Poza tym netia ma przerost zatrudnienia i to zdecydowany jak na skale dzialan. Niestety problem w tym, ze zwlania sie nie tych co trzeba--wyciek know-how z firmy jest niebezpieczny i te 6 baniek jak zaoszczedza teraz beda musieli oddac z nawiazku gdy przydzie koniecznosc zatrudnienia utraconych specjalistow po wyzszych stawkach. Niestety HR nie mysla o takich "bzdurach" jak long-term planowanie i strategia.

  • 0

    21. ~  2009-05-19 18:17:15  host: 77-253-91-138.adsl.inetia.pl

    faktycznie zwalniają ale tylko ze stanowisk kierowniczych, zwykłych przedstawicieli handlowych przyjmują dziesiątki w każdym oddziale

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-107-22-109-65.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.