Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 1,2 mln przenoszonych numerów rocznie. Nowa platforma to ułatwi

1,2 mln przenoszonych numerów rocznie. Nowa platforma to ułatwi

sirmark 8 Lipca 2015 08:33

5 1

Operatorzy komórkowi korzystają już z jednej platformy przy przenoszeniu numerów konsumentów. W październiku platforma obsłuży też wnioski o przeniesienie numeru stacjonarnego.

Od 26 czerwca wymiana informacji pomiędzy operatorami przy obsłudze wniosków o przeniesienie numeru komórkowego odbywa się za pośrednictwem Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych.

Naszym celem było, by konsumenci usług telekomunikacyjnych w ogóle nie zauważyli tego, że zmienia się system, na którym pracują operatorzy i ich uprawnienia do przeniesienia numeru już dzień po dniu określonym umową z operatorem było zachowane. Tak też się stało. Dziś można już mówić o sukcesie przeniesienia środowiska obsługi wniosków o Mobile Number Portability na system PLI CBD - mówi agencji Newseria Biznes Dawid Piekarz, rzecznik prasowy UKE.

PLI CBD to zarządzany przez UKE system informatyczny, który pozwala na przenoszenie między operatorami numeru abonenta. Jak podkreśla Piekarz, w pierwszym tygodniu działania nowego systemu obsłużono ok. 7,5 tys. wniosków o przeniesienie numeru. Doświadczenia z tego okresu pokazują, że system jest stabilny, ale cały czas prowadzony jest monitoring procesów.

Do tej pory istniało kilka systemów przenoszenia numerów między operatorami. W tej chwili jest on ujednolicony, wszystko odbywa się według tych samych procedur. Dzięki nowemu systemowi możemy dokładnie policzyć, ilu konsumentów przenosi się od jednego do drugiego operatora. Ten proces staje się bardzo przejrzysty - wyjaśnia Dawid Piekarz.




Co roku na zmianę dostawcy usług z zachowaniem numeru decyduje się ok. 1,2 mln abonentów. PLI CBD umożliwi dokładne statystyki. Wyliczy, ilu konsumentów, jak często i w jakim okresie zmienia numer, z podziałem na poszczególnych operatorów.

Proces, który zakończyliśmy w ostatnim czasie, dotyczył telefonii mobilnej. To nie jest nasze ostatnie słowo w sprawie platformy PLI CBD. W październiku zrealizujemy drugi etap - na nowej platformie będą również obsługiwane wnioski o przenoszenie numerów stacjonarnych - zapowiada rzecznik UKE.

Zgodnie z przepisami przeniesienie numeru powinno nastąpić w ciągu jednego dnia od daty wskazanej w umowie z nowym dostawcą usług.


Źródło tekstu: Newseria     

w sumie: 19
  • 0

    1. ~Tomaszek  2015-07-08 08:38:44  host: h82-143-187-185-static.e-wro.net.pl

    na dzis dramat..... 7 dni przenosil sie numer z play do virgin mobile....
    7 dni bez telefonu z informacja dla dzwoniacego ze numer nie istnieje.....

  • 2

    2.  2015-07-08 09:04:46

    #1. 7 dni? Aż nie chce mi się wierzyć. Napisz coś więcej.

  • 0

    3. ~ziutasek  2015-07-08 09:09:50  host: abce226.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja przenosiłem z t-m do nju przerwa (od północy) rano już wszystko ok., potem z nju do virgin przerwa (od północy) rano już działał ale ze stacjonarnych wywalało brak numeru do południa potem wszystko ok. Najdłużej przenosili z t-m abonament do t-m prepaid 4 dni głuchego telefonu.
    Z play do virgin akurat zmiana nastąpiła dosłownie w kilka minut. Ludzie są strasznie niezorganizowani nie potrafią zamówić statera wcześniej i ustalić daty "przeniesienia" tak żeby tylko przełożyć kartę o poranku.

  • -1

    4. ~silver  2015-07-08 09:17:37  host: ip-188-127-16-109.ennet.pl

    Potwierdzam problem przenoszenia do Virgin Mobile od soboty (4 lipca) do teraz nie mam kontaktu ze światem...

  • 1

    5. ~bolo  2015-07-08 09:18:45  host: 46.204.219.14.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    a ja przeniesienie z Play do Orange miałem podobnie w kilka minut (może nawet sekund) dokładnie o północy 5.06

  • 0

    6. ~Lu  2015-07-08 09:29:01  host: 31.42.29.169

    Dobrze że jest taka baza i usprawni pracę. Przenosiłem numer stacjonarny do Playa. Na numer można było się dodzwonić tylko z Play, z innych sieci komunikat - nie ma takiego numeru. Obsługa Playa twierdziła że u nich wszystko w porządku. Brak dostępności trwał dwa miesiące! Dopiero po interwencji UKE sprawa została załatwiona. Co do odszkodowania to w umowie jest zapis że operator oddaje kasę w wysokości abonamentu przy braku usługi a że abonament wynosi 1 zł to nie było się o co upominać.

  • 0

    7. ~ko-  2015-07-08 09:35:40  host: 84-10-104-145.static.chello.pl

    Z t-mobile abonament na karte t-mobile trwa 4dni i usuwane sa dane.Ponownie trzeba rejestrowac karte czas wprowadzenia danych 7dni.Przeniesienie trwa fakt 1 dzien.Z prepaid na prepaid.W innych wypadkach sa schodki Orange bawi sie by zatrzymac klienta.Heyah ma czas 30dni(abonement).Ciekawe co z Lycamobile tam przeniesienie trwa 7dni.Do sieci Klucz bez zadnych klopotow przeniesienie z Play.Plus tez ostatnio troche poprawil sie.Ale tez walczy mialem 12lat numer i co chcialem przeniesc do innej sieci nie da sie.Za to 15 telefonow z dzialu utrzymania abonenta.Udalo sie przeniesc byla to zagrywka na zasadzie przejdz sie do salonu by cie zatrzymac.Przenosic numer ponoc nie mozna w nieskonczonosc.Ofert jest duzo i jak jest mozliwosc to korzystac.To teraz statystyki beda wiarygodne

  • 0

    8.  2015-07-08 09:45:20

    To jak działa platforma zależy niemal wyłącznie od poszczególnych operatorów. Niektórzy są gotowi - inni nie. Tutaj akurat broniłbym (trochę) UKE, bo niektórzy nie przygotowali się porządnie do tego mimo żądania UKE. Oczywiście można pisać, że zostało to kiepsko przez UKE zorganizowane i jest w tym sporo prawdy, ale prawdą jest też że gdyby wszyscy się wysilili, żarłoby aż miło.

  • 1

    9.  2015-07-08 09:48:23

    Przeniesienie abonamentu musi trwać. W końcu wiąże się to z wypowiedzeniem umowy, a ten wynosi 30 dni.

  • 0

    10. ~kruszyn  2015-07-08 10:07:20  host: 217-67-211-178.itsa.net.pl

    przeniesienie z play do virgin mobile to nie przeniesienie! numer pozostaje w playu wiec generalnie to play leci sobie w kulki - szybciej byloby przeniesc swojnumer do innej sieci a pozniej do play - sorry taki mamy klimat

  • 0

    11. ~  2015-07-08 10:29:49  host: n13-09-07.opera-mini.net

    Sirmark poczytaj fb virgin to sie dowiesz.

  • 0

    12. ~Sucha Bulka  2015-07-08 11:58:57  host: d92-81.icpnet.pl

    Nadal przenosicie na ken** workflow ?

  • 0

    13. ~  2015-07-08 12:56:53  host: user-109-243-118-152.play-internet.pl

    @9: Można przenosić numery "abonamentowe" bez zachowania okresu wypowiedzenia, tylko wtedy płacisz "karę" w wysokości jednego abonamentu, ale numer może być aktywny w innej sieci nawet "z dnia na dzień", jeżeli wniosek złożysz do południa w dzień roboczy.

  • 0

    14. ~mirekb  2015-07-08 13:07:02  host: apn-77-112-43-18.dynamic.gprs.plus.pl

    mnp bedzie wazne ale nie mniej wazne bedzie fnp-moj domowy stacjo po gsm bez zadnych problemow poszedl..telkomy zrobią migracje,w przypadku orange na telefonie ip a OA na wrl w de facto sieciach ruchomych-slusznie z resztą(netia na p4,telestrada na plusie i play)..po wynikach orange widac ze numeracja stacjonarna bedzie sie ostro kurczyc.moze miedziana skrętka tez pojdzie pod młotek jak call center?

  • 0

    15. ~TMS  2015-07-08 13:30:13  host: 78.133.137.186

    Przenosilem nr z Play do VM. Data przeniesienia 1.07,przeniesiono 4.07.

  • 0

    16.  2015-07-08 13:50:45

    Przenosiny mojej żony z Play do Virgin wyglądały w ten sposób, że w dzień, w którym miało się odbyć, rano nie było dostępu do sieci z SIM Play, a po przełożeniu karty na dużo wcześniej otrzymaną z Virgin, od razu wszystko działało. Ja się przenosiłem dużo wcześniej i też żadnych przykrych niespodzianek nie było. Ale się przenosiłem chyba jeszcze z Ery, bo jestem w VM od jej początku. Tak więc nie zawsze wiąże się to z kłopotami.

  • -1

    17. ~  2015-07-08 15:18:12  host: user-46-113-56-133.play-internet.pl

    Sirmarku czytałeś fb virgin? Bo coś nabrałeś wody w jape.

  • 1

    18.  2015-07-08 15:26:25

    #17. Jeżeli masz do mnie jakieś pytanie i chcesz uzyskać odpowiedz w jakimś temacie, to zadaj jej jak normalny człowiek z odrobiną kultury. EOT

  • 0

    19.  2015-07-08 21:01:18

    No UKE musi pokazać że jest niezmiernie potrzebne, ot co. A wszystko działa po staremu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-82-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.