Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 100 000 sprzedanych tabletów Motoroli

100 000 sprzedanych tabletów Motoroli

Ringu 6 Kwietnia 2011 20:16

0 0
motorola xoom W ciągu niecałych dwóch pierwszych miesięcy od premiery, tablet Motorola Xoom sprzedał się w ilości 100 tys. egzemplarzy - szacuje Deutsche Bank. Czy to dużo? Jeżeli porównamy to do ilości sprzedanych iPadów, to...

W dniu premiery iPada sprzedano 300 tysięcy tabletów z jabłkiem. Motorola Xoom przez całe dwa miesiące nawet nie zbliżyła się do tego wyniku.

Deutsche Bank szacuje, że sprzedaż tabletu Motoroli w pierwszym kwartale wyniesie 50 tys. sztuk, natomiast w drugim kwartale - 150 tys. Motorola nie ujawniła jeszcze oficjalnych wyników sprzedaży.

Więcej o Motoroli Xoom pisaliśmy w tej wiadomości.


Źródło tekstu: BGR, wl     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • -4

    1. ~mk13  2011-04-06 20:20:37  host: evdo-78-30-98-167.subscribers.sferia.net

    Sprzedeaz im tak swietnie idzie ze welug ploteczek ktore sie czyta w czerwcu skoncza produkcje.

  • -2

    2. ~PatrykOS  2011-04-06 20:34:08  host: 87-250-179-14.slupsk.hypnet.pl

    Słabiutko. W porównaniu z Applem to blado wypadają.

  • 2

    3.  2011-04-06 20:42:05

    Moim zdaniem dobili ten tablet za wysoką ceną... ARM jest tanie jak barszcz, OSu nie projektują, płyte z tegrą dostali praktycznie gotową, a cena 800 dolców? Pfff... W cenie 400-500 byłby to HIT i konkurent iPada... z pominieciem niedociągnieć.

  • -2

    4. ~code  2011-04-06 20:45:44  host: 89-78-99-210.dynamic.chello.pl

    interesująco czyta się komentarze Androidowych wojowników w podlinkowanej wiadomości. 100tys potwierdza tylko fakt, że Android żyje głównie na tanich urządzeniach, a na rynku tabletów ma jeszcze zbyt mało intuicyjny, choć prześliczny i neonowy, interfejs. z drugiej strony, wielkie wtopy Xooma już na samym początku mogły zatrzymać sprzedawanie się produktu (wyszły w końcu aktualizacje, by można było korzystać z karty SD i sieci 4G?) i zrazić do siebie Klientów. gdyby nie te wtopy, znalibyśmy już odpowiedź na pytanie, czy wywołany produktem Apple nowy rynek masowych tabletów poszerzy się, czy skoncentruje na jednym urządzeniu i rozwiązaniu

  • -2

    5. ~code  2011-04-06 20:49:26  host: 89-78-99-210.dynamic.chello.pl

    do zastanowienia się można dorzucić fakt, że Consumer Reports, biblia selekcjonująca produkty na rynku w USA, namaścił iPada jako najlepszy tablet

  • -1

    6. ~mmm  2011-04-06 21:45:57  host: apn-77-115-151-93.dynamic.gprs.plus.pl

    tylko jako fan Blackberry, rozumiem też fanów Androida i nie wyobrażam sobie po jaką cholerę mi tablet, kupowanie go jest jak w tej chwili zakup samochodu z trzema biegami, można, ale po co?? iPad niestety bije wszystkich tylko tym że niektórzy traktują go jako alternatywę i to dużo tańszą, dla Maców, reszta to chyba funboye Apple, którzy pokroją się za nadgryzione jabłko, w Polandii tablety nie opłacają się i nie mają przyszłości

  • -1

    7. ~Hrhr  2011-04-06 22:20:06  host: apn-95-41-206-219.dynamic.gprs.plus.pl

    Nie oszukujmy sie :) andek to szit, ui w aplikacjach jest odrazajace, fragmentacja plus czekanie po pol roku na aktualizacj, co miesiac wychodzi nowy "topowy smartphone", kiepskiej jakosci klony aplikacji i gier z ios, pozera setki mb danych, no i inwigilacja google :) hrhr jako uzytkownik ios raz na jakis czas zrobie jailbreak i konfiguracje :) uzytkownicy andka wgrywaja nowy rom 2-3 razy w tygodniu... :) zaaaal i ogolnie nieprzyjeta padaczka. Pozdro dla androboy'i ze swoimi lagfix'ami

  • 0

    8. ~mmm  2011-04-06 22:32:08  host: apn-77-115-151-93.dynamic.gprs.plus.pl

    w sumie nie znam opisanych przez Ciebie problemów, ale muszę przyznać że każde BB spisywało się lepiej niż jakikolwiek telefon z Androidem jaki miałem, a co do bezpieczeństwa, to jakoś BB niszczy i miażdży iOS

  • 0

    10. ~code  2011-04-06 23:56:31  host: 89-78-99-210.dynamic.chello.pl

    @6; chyba komentarza z BB nie pisałeś? :) Tablety są bardzo fajnym rozwiązaniem do przeglądania internetu i zabawy. Jeśli rozumujesz w zakresie potrzeb, to potrzeby są kwestią bardzo subiektywną, na iPadzie możesz wspaniale pobawić się z kimś grą, obejrzeć film na fotelu, nakręcić, wyedytować filmik, czytać książki, konsumować rssy

  • 0

    11. ~Rybak  2011-04-07 00:11:02  host: 89-77-240-14.dynamic.chello.pl

    @4: Gdyby Android żył tylko to na tanich urządzeniach, to Galaxy Tab nie sprzedał by 2 milionów egzemplarzy (dane ze stycznia), HTC Evo 4G i Motorola Droid X nie były by najlepiej po iPhone'ie sprzedającymi się smartphonami w Stanach przez ostatnie 3 kwartały 2010 roku. Niestety Motorola nie popisała się z Xoomem, mimo iż nie jest on wcale taki drogi w porównaniu z odpowiednim modelem iPada (tzn. wersją 3G z odpowiednią ilością pamięci), to minimalna cena 800 dolarów w porównaniu do 500 iPada nie mogła być odebrana dobrze (dopiero później pojawiła się wersja WiFi za 600 dolarów).

  • 0

    12. ~code  2011-04-07 08:29:31  host: 89-78-99-210.dynamic.chello.pl

    Czy trzy miliony urządzeń sprzedanych do kanału dystrybucji w ciągu roku to raczej porażka produktu, gdzie w tym sukces? (do końca marca 2011). Oparcie się tylko na danych z US dotyczących smartphone'ów jest nieprecyzyjne; do niedawna iP był tam dostępny tylko w jednej sieci, a reszta we wszystkich. Od czasu premiery w Verizon iP4, Motorola zeszła na straty: "http://www.businessinsider.com/motorola-android-sales-miss -expectations-2011-1". Zarówno w USA, jak i w Globalu, każdy iP jest najlepiej sprzedającym się urządzeniem, a w Globalu nic nie dotyka nawet wielomilionowej sprzedaży iP. Na "tańszy" profil użytkownika Androida wskazuje jednak co innego; mniejszy udział w przeglądaniu internetu, streamingu wideo i kupowania aplikacji. Otwarty przez Apple rynek tabletów opiera się właśnie na takiej konsumpcji (plus książki), dlatego Xoom miał być wyznacznikiem, czy uda się dla Androidowemu Klientowi zaproponować droższy tablet, o lepszej specyfikacji, ale też bez propozycji wykorzystania tej specyfikacji. W dodatku z systemem o wyższym progu wejścia, bo też nie dla typowego, masowego odbiorcy. Niestety porażki na starcie nie pozwoliły ocenić, czy taka strategia ma sens. Zobaczymy HTC i PlayBooka, mam nadzieję, że wyciągną wnioski. Choć PlayBook pewnie będzie targetowany pod Klienta korporacyjnego, który z braku czego innego adoptuje iPad'a

  • 0

    13. ~  2011-04-07 09:49:33  host: z20-07.opera-mini.net

    Code, a Ty dalej bujasz na wyimaginowanych oblokach "wielomilionowej sprzedazy" iP:) To teraz zejdz na ziemie i spojrz na tabelke w tym linku osnews.pl/android-najpopularniejsza-platforma-mobilna-w-usa/ , a nastepnie zastanow sie jaka jest poprawna odpowiedz na pytanie - jesli ilosc sprzedanych smartfonow ogolem idzie w gore, a czyjes udzialy sie nie zwiekszaja, lecz pozostaja na tym samym poziomie, to a) firma ta traci rynek, b) firma ta umacnia sie na rynku. Rozbrajajace sa te Twoje analizy:)

  • 0

    14. ~  2011-04-07 10:03:02  host: z20-07.opera-mini.net

    Juz nawet nie mowie o "3 miliony sprzedane w ciagu roku", skoro Tab zadebiutowal na dobre w listopadzie, ledwo skonczyl sie marzec, a Tobie 5 miesiecy rozciagnelo sie do roku:) "biblia konsumentow", a to dobre. A jak nierekomendowali iP4 ze wzgledu na problemy z antena to ich slowa tez odbierales jako prawde objawiona?:)

  • 0

    15. ~  2011-04-07 10:21:11  host: z20-07.opera-mini.net

    hrhr - tak, to co mowisz to pierwsze, forumowe prawo zakrzywionej dynamiki Jabłtona - "fragmentacja Androida najbardziej dotyka tych ktorzy nigdy go nie mieli (i miec nie beda), ale na zasadzie jasnowidzenia i tak to wiedza". Druga zasada owej dynamiki mowi, ze "Jak Kali robi Jailbreaka to jest dobrze, ale jak Kali gotowac ROM to jest zle". Szczegolnie przy skali Jailbreaka 15 milionow uzytkownikow iOS, chetnie bym uslyszal jaka jest skala zmian ROMow w Androidzie i porownal:)

  • 0

    16. ~code  2011-04-07 15:24:40  host: 89-78-99-210.dynamic.chello.pl

    mieszasz ilość sprzedanych urządzeń z ilością aktywnych systemów. to są dwie różne liczby. wyzywam Ciebie: pokaż mi telefon, który sprzedaje się równie dobrze. z samej Twojej tabelki wynika zresztą, że Android nie podbiera użytkowników Apple. nie wiem, co oznacza "zadebiutował na dobre". preordery można było składać od kwietnia. możemy też iść Twoją logiką; 3 miliony w magazynach w 5 miesięcy na cały świat to w dalszym ciągu porażka, choć już mniejsza. porównaj to do iPada, którego zeszło 15mln w ciągu 9 miesięcy, a iPad2 w ciągu pierwszych dwóch dni osiągnął 1mln. nie wiem, czemu piszesz coś o JB, fragmentacji, wgrywaniu romów z internetu. nie pisałem o niczym takim. czytaj ze zrozumieniem.

  • 0

    17. ~  2011-04-07 18:29:11  host: z34-11.opera-mini.net

    Code, obudz sie, bo to jest naprawde zabawne. Niewazne jest, ze Apple sprzedaje jeden telefon, a producenci z Androidem kilkanascie czy kilkadziesiat modeli, bo jakie to ma znaczenie? Wniosek jest prosty z tej tableki a Ty nie raczyles odpowiedziec na moje pytanie, z rownie oczywistych wzgledow - Apple traci rynek i takie sa fakty, a to, ze Ty uznajesz, ze jedynym prawdziwym wyznacznikiem sprzedazy jest model sprzedazy jaki ma Apple skonczy sie najpewniej zupelna marginalizacja na rynku smartfonow, podobnie jak z udzialami MacOS w rynku systemow operacyjnych i komputerow. Co z tego, ze Android zabiera BB? To niech Apple tez zabiera udzialy BB. Tylko jakos mu sie to nie udaje jak widac. Co do Taba - Code, zapoznaj sie lepiej, kiedy wogole Samsung przedstawil go oficjalnie, bo wypisujesz takie glupoty, ze szkoda slow. Zapoznaj sie i napisz to tu wlasnorecznie:) Po drugie zadebiutowal na dobre, czyli wszedl do sprzedazy, nie pisz tu o jakichs preorderach, bo niedlugo zaczniesz pewnie pisac o zyciu danego modelu od deski kreslarskiej na ktorej projektuje sie obudowe by uzasadnic swe "analizy" (pobozne zyczenia)

  • 0

    18. ~  2011-04-07 18:36:54  host: z34-11.opera-mini.net

    Po trzecie, to samo powtarzales przy 2 milionach, ze w magazynach i wogole nikt tego nie kupuje. Na serio myslisz, ze kolejny milion kupili od Samsunga dystrybutorzy i operatorzy, by mu sprawic przyjemnosc i zeby towar lezal w magazynie? Kolejna rzecz - jakiej sprzedazy Taba na rynku w USA spodziewales sie od producenta ktory ma na nim udzialy w rynku smartfonow na poziomie 5%? Takiej samej jak iPada Apple? A to dobre... Obiektywnie oceniajac wynik Samsunga, niszowosc tego urzadzenia, jego dyskusyjna wielkosc, uparte bicie piany o rzekomym niedostosowaniu Froyo do tabletow, sprzedaz 3 milionow urzadzen jest debiutem co najmniej bardzo udanym. Poza tym podaj mi dane dotyczace sprzedazy iPada poza USA, bo ja Ci powiem, ze na przyklad 70% rynku gier to Stany Zjednoczone, a 100% nabywcow iPada 2 mialo wczesniej jakis produkt Apple, juz rozumiesz? Co do JB, Ty wogole czytasz moje komentarze czy tylko na nie odpowiadasz? Spojrz do kogo pisalem, a naprawde swoje watpliwe "analizy" to raczej zachowaj dla siebie, wyjdzie Ci to na dobre. Mily chlopak z Ciebie, ale pojecie o czym piszesz to masz blade.

  • 0

    19. ~code  2011-04-08 22:40:52  host: 89-78-99-210.dynamic.chello.pl

    dziękuję za słowa uznania. niestety, wycieczki ad personam zwykle przykrywają brak argumentów, dlatego pozwól, że pozwolę Tobie żyć w swoim świecie dalej, bez polemik. z grzeczności odniosę się do tego, co piszesz: model biznesowy Apple jest modelem najlepszym na rynku; świadczy o tym zarówno zwrot z inwestycji, kapitalizacja jak i przejęcie sporej części rynku jednym urządzeniem, w sporej - patrząc na konkurencję - cenie. dla mnie wygranym jest zawsze ten, kto najwięcej zarabia - a nie ten, kto dominuje rynek. miło jest, jeśli jedno i drugie idzie w parze, niemniej jednak każda firma dąży do maksymalizacji zysku. kolejną kwestią jest wygląd produktów, który może się podobać lub nie, ale o jego sile świadczy to, że jest powielany w większości konkurencyjnych urządzeń. do języka potocznego weszły określenia konkurencji jako iPhone i iPad killery, co jednoznacznie świadczy o tym, kto wyznacza standardy rynkowi. dalej nie widzę jakiegokolwiek urządzenia, które sprzedawałoby się lepiej; jest za to cała chmara produktów w różnych cenach, opartych o ten sam system. podstawowych Nokii sprzedaje się o wiele więcej, niż wszystkich Androidów razem wziętych i nie oznacza to, że Nokia jest zwycięzcą.

  • 0

    20. ~code  2011-04-08 22:54:25  host: 89-78-99-210.dynamic.chello.pl

    pracuję w miejscu, w którym nowinki dotykające sieć GSM pojawiają się wcześniej, niż w mediach; stąd mam info. premiera, zgodnie z tym co wygoglałem, została ogłoszona na jesieni; niemniej jednak, zapominasz o tym, że Samsung liczy sprzedaż do kanału dystrybucji, który ofertę miał w lecie. co do jego sprzedaży; stosując Twój argument, nikt nie kazał Samsungowi pozycjonować urządzenia tak, a nie inaczej, nie dodając nakładki ułatwiającej korzystanie z urządzenia, jak jest w wersji 2. nikt nie kazał robić, jak określiłeś "niszowego" urządzenia. jestem przekonany, że na pewno znalazło wielu wielbicieli i zadowolonych użytkowników, ale dalej jestem zdania, że sprzedało się wątle, w porównaniu do pojemności rynku tabletów. sam czekam na dobrze sprzedającego się konkurenta iPada, bo dopiero wtedy rozpocznie się kolejna era użytkowania komputerów osobistych; o ile rynek smartphone istniał już, jak wszedł iPhone, o tyle rynek tabletów praktycznie przed iPadem nie istniał i to od jego bezpośredniego, dobrze sprzedającego się konkurenta zależeć będzie, czy się rozniesie, czy nie. jak na razie mamy naprędce przygotowane produkty i porażki, które na pewno rozwoju rynkowi nie pomagają. ale biznes to biznes, niestety. dane sprzedaży dotyczące globalu będą za półtora miesiąca ;lub dwa miesiące, teraz są szacunki i je możesz sobie wygoglać, lub poprosić znajomego analityka. pozdrawiam ciepło i życzę więcej dystansu do siebie i do innych, a zw łaszcza do przedmiotów codziennego użytku :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-137-45.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.