Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 10 zł za minutę w informacji kolejowej

10 zł za minutę w informacji kolejowej

sirmark 6 Czerwca 2008 09:22

0 0

Prawie 10 zł trzeba zapłacić za każdą minutę połączenia z infolinią 0-300-900-115, która udziela informacji na temat połączeń kolejowych. Pięć razy tańsze jest połączenie z podobną infolinią 0-300-300-000, ale z niej automat odsyła do tej droższej - pisze Dziennik Polski.

Przed wakacjami wiele osób szuka informacji o tym, jakim pociągiem dojechać na drugi koniec Polski i jak wybrać najdogodniejsze połączenie. Najprostsze wydaje się wykręcenie numeru informacji kolejowej (022) 94-36. Przy próbie przed południem, automat informuje, że czas oczekiwania na rozmowę wynosi 5 minut. Po południu automat znowu nakazuje oczekiwanie, ale tym razem już przez 10 minut.

Dziennikarze gazety decydują się na skorzystanie z płatnej infolinii. Wykręcają numer 0-300-300-000. Na wstępie padają słowa: Cena za minutę połączenia 2 zł 6 gr brutto. Po komunikacie, że infolinia w godz. 7-21 udziela informacji o rozkładach jazdy PKS i PKP, słyszą jednak, że w chwili obecnej wszyscy nasi konsultanci są zajęci, prosimy o oczekiwanie". W kolejnym komunikacie: - dla państwa wygody uruchomiliśmy dodatkowy numer infolinii 0-300-900-115.




Jednak po wykręceniu tego numeru nie ma już żadnych wątpliwości, że ktoś próbuje na dzwoniących zarobić spore pieniądze. Tak jak przy pierwszej infolinii, i tu połączenie rozpoczyna się od komunikatu, ale tym razem cena za minutowe połączenie to już 9 zł 91 gr brutto.

Nic nie wiemy o tej infolinii - usłyszeli dziennikarze "DP" w biurze marketingu PKP S.A. w Warszawie. Może coś o niej wie Telekomunikacja Kolejowa, bo ona odpowiada u nas za uruchamianie infolinii i rozkład jazdy w Internecie.

Tam też nie ukrywano zaskoczenia. Mamy podpisaną umowę jedynie z Telekomunikacją Polska na infolinię o rozkładzie jazdy pociągów, ale tam opłaty na pewno nie są tak duże - powiedziała Alicja Kozłowska z TK PKP. Będziemy wyjaśniać tę sprawę i szukać firmy, która uruchomiła infolinię. Wygląda na to, że ktoś przy telefonie wykorzystuje nasz rozkład jazdy z Internetu, bo z nikim nie podpisywaliśmy umowy o udostępnienie rozkładu.
PKP zamierza szybko wyjaśnić sprawę infolinii i pobieranych opłat.

Źródło tekstu: Dziennik Polski, PAP     

Dodaj do:
w sumie: 20
  • 0

    1. ~jojo  2008-06-06 09:31:29  host: efl221.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I jak zwykle nikt nic nie wie, nikt za nic nie odpowiada... :-/

  • 0

    2. ~mateo  2008-06-06 09:36:43  host: aagk105.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A skoro nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ... :-)

  • 0

    3. ~hettman  2008-06-06 09:58:21  host: 78.149.150.197

    kiedys bylo takie promo "uczucie taniosci w ..." -a to dopiero jest uczucie taniosci...:)

  • 0

    4. ~ddd  2008-06-06 09:59:51  host: fdx114.internetdsl.tpnet.pl

    kiedy w koncu PKP zacznie byc spolka XXIw zamiast obecnego, prymitywnego, bezczelnego, zacofanego archaizmu niech pochwala sie szerzej newsem na stronie, o tym, iz goraco zachecaja do przejazdu w dlugi weekend PKP, na bilecie weekendowym, po czym sie okazuje, ze to bzdura i bilet nie obowiazuje na przejazdy przez 4 dni, a jedynie jak w zwykly weekend... - do tego zmienili godzine, od ktorej jest wazny bilet, z 18 na 20... zenada najgorsze w tym wszystkim jest to ze nie ma alternatywy, 7-8h w bus'ie nie wyobrazam sobie

  • 0

    5. ~golfiarz  2008-06-06 10:05:15  host: systemy22.toya.net.pl

    Taniej będzie pojechać samochodem na drugi koniec Polski niż czekać 15 minut na połączenie z konsultantem dzwoniąc na ten drugi numer ;).

  • 0

    6. ~ukenamuniu  2008-06-06 10:08:15  host: 212.160.172.70

    Numer 300 900 115 został przydzielony TP a dostawcą treści jest CORENET. Czwarta cyfra "9" wyznacza tak wysoką taryfę.

  • 0

    7. ~  2008-06-06 10:16:28  host: 62.29.136.37

    to dobrze że nie chcą 100 zł za minute. Jedyny sposób to nie dzwonić. A swoją drogę to ściga sie biedą babcię , która sprzedaje szczypiorek na ulicy, a na takie przekręty przymyka się oczy. Gdzie odpowiednie władze, Federacja Konsumentów, Urząd ds. Cen itp.

  • 0

    8.  2008-06-06 10:42:45

    Ten kto jest za to odpowiedzialny powinien dostac wysoka kare pieniezna, to jest po prostu wyludzanie pieniedzy.

  • 0

    9. ~J  2008-06-06 10:46:01  host: yk170.internetdsl.tpnet.pl

    Mniemam, że zgromadzone w ten sposób pieniądze zostaną przeznaczone na poprawę jakości technicznej i sanitarnej dworcowych toalet, a raczej kibli.

  • 0

    10. ~acc  2008-06-06 11:04:40  host: user7.94.udn.pl

    myślę,że ten CORENET nie ma nic wspólnego ani z TK, ani z PKP. Jeśli jest tak jak napisał(a) #6, i numer został przydzielony TP to tam należy szukać winnego. A swoją drogą, aż dziw bierze, że TP idzie na takie proste do wykrycia przekręty. Bo nie ulega wątpliwości, że komunikat: "dla państwa wygody uruchomiliśmy dodatkowy numer infolinii 0-300-900-115", który jest słyszany na tańszej infolinii, musiała uruchomić TP. A jeśli nie TP, to jest jeszcze gorzej... bo to oznacza, że do ich infrastruktury mają dostęp podmioty postronne.. Bezpieczeństwo i porządek - palce lizać..

  • 0

    11. ~w  2008-06-06 11:46:37  host: 90-156-93-101.magma-net.pl

    Wiele można zarzucać PKP i TP, ale ludzie oddajcie sprawiedliwość. Z ani jedna ani drugą 300 ani PKP, ani TK nie maja nic wspólnego. A TP tez jest w porządku. Udostępnia obie linie zgodnie z prawem, na obu jest zapowiedź o kosztach, podmiot dostarczający treści jest też legalny. Więc o co Wam chodzi. Ja też mogę zaordynować sobie dowolną 300,czy 700 u mojego operatora i np. czytać przez nią...telepolis. Będziecie wtedy narzekać na Telepolis, że takie drogie, czy na Dialog, że tak drogo ???????? Ps. tamtym "dziennikarzom" gratuluję rzetelności i błyskotliwości.

  • 0

    12. ~ukenamuniu  2008-06-06 11:47:46  host: 212.160.172.70

    acc: komunikat o dodatkowej infolinii niekoniecznie musi dawać TP. Może być nagrany na karcie DISA u dostawcy treści (płaci się wtedy za czas komunikatu i oczekiwanie na zgłoszenie po komunikacie).

  • 0

    13.  2008-06-06 12:02:19

    skandal, jak całe PKP zresztą

  • 0

    14. ~  2008-06-06 13:01:33  host: uwm-a002-215.uwm.edu.pl

    Na głupotę ludzi nie ma lekarstwa. 1) Taką linię 0300 może uruchomić każdy i informować o czym chce. Jeżeli ludzie tam dzwonią, to godzą się na warunki i opłaty (sam numer wskazuje jakie one będą). 2) Informacja kolejowa ma numer 9436 (płatny normalnie). 3) Po fiuta tam wydzwaniać? Chyba są inne środki wiedzy o rozkładzie jazdy? Choćby internet...

  • 0

    15.  2008-06-06 15:40:51

    Ano wlasnie, nie lepiej bez zadnego czekania uzyc ich strony ? Informacja bardzo szybka i pelna - o ile wie sie, jak uzywac tamtej strony ;) - skad jedzie dany pociag (pelna trasa od-do, z wszystkimi stacjami), kompletna cena (+/-, ale jednak), czasy przejazdu, odjazu i przyjazdu, wylaczenie niebezposrednich polaczen... tylko przy rozbudowanych wynikach szukania strona latwo (nonsens :P) traci 'pamiec sesji' i trzeba zaczynac od nowa.

  • 0

    16.  2008-06-06 16:14:10

    Trzeba przyznać, że się ci informatorzy cenią. Pewnie są wyjątkowo wybitni i naprawdę rzetelnie informują? Może PKP zbiera na domestos do kolejowych toalet?

  • 0

    17.  2008-06-06 18:17:38

    wiecie że podróż studenta z Tarnowa do Krakowa Tanimi Liniami Kolejowymi jest droższa o 50% niż PKP pociągiem pośpiesznym? :D Ja dziś tak jechałem, i tak sobie myśle skąd sie ta nazwa wzięła, i ze lepiej już PKP za 10zł jechać...

  • 0

    18.  2008-06-06 22:57:58

    AFAIR 0 300 9xx xxx jest płatne 9,91 za _połączenie_ nie za minutę - to taka luźna uwaga. Drogo, ale przy bardziej skomplikowanych wyjaśnieniach rozkładowych (> 5 min) i tak taniej niż 0 300 3xx xxx.

  • 0

    19. ~  2008-06-07 08:40:08  host: dnv200.neoplus.adsl.tpnet.pl

    http://www.bahn.de/international/view/pl/index.shtml Tu jest cała informacja. Włącznie z WAP (w TKtelekom płatna oddzielnie) za darmo.

  • 0

    20. ~dk  2008-06-09 16:05:20  host: 77-254-166-240.adsl.inetia.pl

    A tak na marginesie, to dziwne, że inne firmy zakładają infolinie mają na numerach bezpłatnych lub "jednoimpulsowych" i cieszą się, gdy dzwonimy i chcemy coś u nich kupić, a PKP każe sobie płacić 2 zł za minutę i jeszcze nie da się dodzwonić.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-3-96.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.