Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 10 najważniejszych trendów konsumenckich w 2012 roku

10 najważniejszych trendów konsumenckich w 2012 roku

LuiN 10 Stycznia 2012 11:08

0 0

Ericsson ConsumerLab określił główne trendy konsumenckie, które będą występować w roku 2012 i w latach następnych. Połączenia sieciowe stały się równie ważne, co drogi i energia elektryczna, a media społecznościowe kształtują nowe sposoby podawania wiadomości.

Badania ConsumerLab pokazują, że Internet byłby ostatnią rzeczą, z której konsumenci zrezygnowaliby, gdyby byli zmuszeni ograniczyć wydatki. Od ponad 15 lat ConsumerLab prowadzi badania ludzkich wartości i zachowań oraz sposobów działania i myślenia dotyczących produktów i usług teleinformatycznych. Globalny program badawczy firmy Ericsson jest oparty na corocznych wywiadach ze 100 tys. ludzi w przeszło 40 krajach (w tym w Polsce) i w ponad 10 wielkich aglomeracjach miejskich.




Oto 10 najbardziej widocznych trendów konsumenckich:
1. Komunikacja sieciowa króluje. Stała się tak ważna, jak powietrze, którym oddychamy. Konsumenci podają, że Internet byłby ostatnią rzeczą, z której zrezygnowaliby, gdyby byli zmuszeni ograniczyć wydatki,
2. Każdy może świadczyć usługi sieciowe. Istnieje ogromne zapotrzebowanie na nowe usługi. Internet umożliwia tworzenie nowych rozwiązań, na przykład aplikacji, zarówno firmom, jak i konsumentom.
3. Media społecznościowe kształtują nowe sposoby podawania wiadomości. Media społecznościowe zwiększają skalę wykorzystywania zdjęć, wideoklipów i i utworów muzycznych, a obecnie także ułatwiają konsumentom ocenę rzetelności informacji przez udostępnianie komentarzy społecznych.
4. Telefony komórkowe odgrywają istotną rolę w życiu codziennym. Konsumenci najbardziej interesują się usługami mobilnymi bezpośrednio związanymi z najbliższym otoczeniem lub lokalnymi punktami usługowymi. 90% wszystkich właścicieli smartfonów zawsze nosi je ze sobą, natomiast tylko 80% podaje, że zawsze ma przy sobie pieniądze.
5. Przejrzystość jest większa niż prywatność. Ludzie przyzwyczajają się do tego, że ich życie jest przejrzyste, więc oczekują od firm i instytucji, że także one będą działać w sposób przejrzysty.
6. Przetwarzanie w chmurze ułatwia wiele spraw. Współużytkowanie informacji i posiadanie kilku urządzeń stale połączonych z Internetem staje się wśród konsumentów normą, co wywołuje wprowadzanie wielu usług opartych na przetwarzaniu w chmurze. Główną rolę odgrywa tu łatwość użycia.
7. Kobiety przyczyniają się do upowszechnienia smartfonów. Przeprowadzone przez nas w 2011 r. badanie użytkowników smartfonów wykazało, że z usług niszowych częściej korzystają mężczyźni, natomiast znacznie więcej kobiet korzysta z usług zwykłych, takich jak połączenia głosowe, SMS-y i Facebook. Przez aktywną integrację wykorzystywania wszystkich kanałów komunikacji w jednym urządzeniu kobiety przyczyniają się do popularyzacji smartfonów na rynku masowym.
8. Zakupy są łatwiejsze. Badanie wykazało, że 67% użytkowników smartfonów jest zainteresowanych płatnościami mobilnymi. Płatności nie powinny być postrzegane oddzielnie, lecz muszą występować w kontekście codziennych zakupów — na przykład w połączeniu z informacjami o produkcie, punktami premiowymi, potwierdzeniami odbioru, a nawet w nawigacji centrów handlowych.
9. Ze wszystkim można się łączyć. Mobilna transmisja danych wyprzedziła połączenia głosowe w czwartym kwartale 2009 r. i zdublowała je w pierwszym kwartale 2011 r. Użytkownicy coraz częściej łączą się z Internetem i z obiektami w swoim otoczeniu, takimi jak samochody, automaty sprzedające, bramki biletowe itd.
10. W niepewnych czasach konsumenci chcą mieć kontrolę. W okresach niestabilności ekonomicznej lub gdy wydarza się katastrofa naturalna, na przykład trzęsienie ziemi, widoczny jest wzrost zainteresowania konsumentów usługami użyteczności publicznej, takimi jak dostawy wody i elektryczności. Podobnie zmiana wysokości dochodów netto wywołuje u konsumentów potrzebę kontroli korzystania z usług.

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:
w sumie: 3
  • 2

    1. ~bez grosza  2012-01-10 11:42:53  host: user-164-126-179-80.play-internet.pl

    Takie są trendy jaką się ma kasę w portfelu, bo co mi po trendach, jak tu trzeba dzień za dniem jakoś przeżyć.

  • 0

    3.  2012-01-10 20:08:49

    @ na1ts, zapraszam do jakiegos mniejszego miasteczka to spuscisz z tonu. 39mln ludzi nie moze przeciez mieszkac i pracowac Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wroclawiu i kilku innych wiekszych miastach Polski. W duzych miastach moze byc problem ze znalezieniem dobrej pracy. W mniejszym sukcesem jest znalesc jakakolwiek prace. Zarobki tez sa mniejsze, a koszt zycia podobny.

  • 0

    4. ~Ktuś  2012-01-11 15:41:06  host: pn90.internetdsl.tpnet.pl

    Ba, w małych miastach często jest tak, że dwóch, trzech pracodawców generuje ponad połowę miejsc pracy w gminie. I nie ma zlituj, minimalna krajowa, umowa zlecenie na miesiąc itp.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-168-187.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.