Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 1 na 8 użytkowników smartfonów korzysta z płatności mobilnych

1 na 8 użytkowników smartfonów korzysta z płatności mobilnych

Q! 26 Lipca 2012 17:37

0 0

1 na 8 użytkowników smartfonów na głównych rynkach europejskich korzysta z płatności mobilnych - wynika z danych przedstawionych przez comScore. Ciekawie prezentują się również dane dotyczące sposobu korzystania ze smartfonu.

W przeprowadzonym badaniu comScore wziął pod uwagę pięć głównych rynków mobilnych w Europie: Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii. W badaniu wzięto pod uwagę sposób, w jaki korzysta ponad 117 mln użytkowników telefonów w wieku powyżej 13 lat.

W maju 2012, około 19,5 mln użytkowników smartfonów uzyskało dostęp do płatnych treści za pomocą swojego smartfonu. Trzy czwarte z nich zdecydowało się na dokonanie płatności za pomocą swojego urządzenia. Największym zainteresowaniem cieszyły się następujące dobra.




Liczba użytkowników (mln) Odsetek użytkowników smartfonów
Wszyscy użytkownicy smartfonów 117,609 100%
Płatności mobilne 14,552 12,4%
Ubrania i dodatki 5,036 4,3%
Książki (nie e-booki) 3,806 3,2%
Elektronika użytkowa/AGD 3,698 3,1%
Bilety 3,639 3,1
środki higieniczne 2,452 2,1%

Ciekawie prezentuje się również nasycenie smartfonami na poszczególnych rynkach europejskich oraz sposób, w jaki korzystają z nich mieszkańcy poszczególnych krajów.

EU5 Francja Niemcy Włochy Hiszpania UK
Odsetek smartfonów 48,8% 46,4% 42,3% 45,5% 57,0% 56,6%
Wykorzystywane aplikacje trzecie 42,7% 37,8% 37,8% 37,1% 48,9% 54,6%
Korzystanie z przeglądarki 42,4% 40,5% 35,9% 36,8% 47,0% 54,6%
Korzystanie z gier 29,7% 17,0% 27,5% 33,3% 33,6% 38,4%
Wysyłanie SMS-ów 83,1% 85,4% 78,3% 81,1% 79,1% 91,6%
Słuchanie muzyki 28,9% 24,9% 27,7% 26,5% 38,6% 29,9%
Sieci społęcznościowe / blogi 29,0% 25,6% 23,0% 25,5% 33,2% 40,2%

Źródło tekstu: comScore     

Dodaj do:
w sumie: 13
  • 0

    1.  2012-07-26 22:07:43

    Brak komentarzy chyba najlepiej ilustruje jak polacy traktują płatności mobilne :D

  • 0

    2. ~  2012-07-26 23:53:19  host: user-46-112-146-186.play-internet.pl

    W takim razie wszystkie te powstałe T-mobile'owe aplikacje do zarządzania płatnościami z poziomu telefonu znajdą swe zastosowanie. A już się obawiałam co do tego, że "się nie kupią". Statystyki zatem dowodzą coś innego :) sama nie korzystam z takich rozwiązań, acz prawdę mówiąc chętnie spróbuję...

  • 0

    3. ~JustMe  2012-07-27 00:39:12  host: cpc43-wolv14-2-0-cust146.16-1.cable.virginmedia.com

    Uk prowadzi...

  • 0

    4.  2012-07-27 10:21:09

    płatności mobilne, podobnie jak karty zbliżeniowe i karty kredytowe - wydawaj jak najwięcej, najlepiej bez kontroli, a jeszcze lepiej jak my (operator) kupimy ci to co uznamy, że jest ci potrzebne

  • 0

    5.  2012-07-27 10:27:14

    Na razie jest mi to nie potrzebne, poczekam z tymi płatnościami de-mobilnymi, aż mnie galopujący postęp i rzeczywistość do tego zmusi... Podejrzewam że jeszcze ze 2-3 lata ? Jak myślicie ?

  • 0

    6. ~Johny  2012-07-27 11:27:44  host: neo.auraton.org

    Ja tak galopuje,że nawet karty do bankomatu nie mam :)

  • 0

    7.  2012-07-27 11:36:45

    6. ~Johny: też długo nie miałem, ale akurat do tego szybko się przekonałem. Po prostu wygoda. Podobnie jak z kontami internetowymi, etc. Zamiast stosu rachunków z którymi trzeba biegać po pocztach, staram się w miarę możliwości - jakie daje mi nasza KOCHANA ZIELONA WYSPA, dbać o to żeby na koncie była jakaś cyferka, najlepiej większa od zera :) Resztę robi za mnie mój bank - tym bardziej cieszy, że przynajmniej teoretycznie, bezpłatnie, z mojego punktu widzenia ;)

  • 0

    8.  2012-07-27 11:44:16

    Dla mnie płatność mobilna to taki twór, który pozwoli na zapłacenie za towar/usługę za pomocą np. telefonu komórkowego, ale nie za pomocą jakiejś aplikacji czy interfejsu banku tylko np. przez SMS. Systemy mobilnych płatności w chwili obecnej są dla mnie osobiście nieporozumieniem, ponieważ płacić za parkowanie muszę w jednym systemie, za bilet komunikacji miejskiej innym, a za inne usługi jeszcze innym. Bezsensowne i nieefektywne jest ładowanie skarbonkek w różnych firmach. Przy takim założeniu okazuje się, że mobilność płatności jest prawie zerowa nie licząc SMS premium za jakieś drobne usługi.

  • 0

    9. ~Johny  2012-07-27 11:48:52  host: neo.auraton.org

    Niedługo będą patrzeć na mnie jak na jakiegoś dziwaka który za wszystko płaci gotówką :) starość nie radość i może na emeryturze też się do kart dam przekonać !! Pozdro Jo ( nie zawsze opłaca się zostawiać jakieś ślady transakcji !! )

  • 0

    10.  2012-07-27 11:51:56

    9. ~Johny: Niop, jak to w przyrodzie wszystko ma swoje "+" i swoje "-" . Ja zawsze ponoszę ryzyko że bank z jakichś powodów padnie i nie zechce mi moich nędznych groszy oddać. Jak również to że jakiś haker połaszczy sie na moje parę groszy. A skarpeta zawsze w miarę pewna ;) chyba że się łóżko w której jest schowana spali ;)... Pozdrowionka.

  • 0

    11. ~Johny  2012-07-27 12:30:48  host: neo.auraton.org

    Lepsza kasa w "skarpecie" niż 10 kart bankomatowych i każda "pusta" :) dzięki za pozdro i również

  • 0

    12.  2012-07-27 12:38:36

    11. ~Johny: "Lepsza kasa w "skarpecie" niż 10 kart bankomatowych i każda "pusta"" - w 100% popieram ;)

  • 0

    13. ~Johny  2012-07-27 12:59:18  host: neo.auraton.org

    Każdy niech płaci jak mu wygodnie tylko najważniejsze aby zawsze było czym :)dzięki Jo za konwersacje !!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-238-108.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.