DAJ CYNK

1 milion aktywacji aplikacji IKO od PKO BP i nowe funkcje

sirmark

Fintech

PKO BP poinformował, że jego klienci aktywowali już 1 mln aplikacji bankowej IKO. Przy tej okazji bank zaoferował użytkownikom nowe funkcje.

PKO BP poinformował, że jego klienci aktywowali już 1 mln aplikacji bankowej IKO. Przy tej okazji bank zaoferował użytkownikom nowe funkcje.

Koncepcja aplikacji mobilnej narodziła się w PKO BP na przełomie 2011 i 2012 roku, a w marcu 2013 roku udostępniono klientom IKO. Od tego momentu aplikacja jest rozbudowywana, odpowiadając na potrzeby klientów oraz zmieniające się otoczenie rynkowe. Jeszcze w 2013 roku IKO stało się podstawą budowy międzybankowego standardu płatności mobilnych Blik.

Bank wyliczą, że osiągnięcie liczby 1 mln aktywowanych aplikacji było możliwe dzięki kilku kamieniom milowym w rozwoju IKO: udostępnieniu klientom pod koniec 2015 roku zupełnie nowej wersji aplikacji IKO3 z uproszczonym procesem aktywacji, wprowadzeniu płatności zbliżeniowych HCE, wsparciu sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach w całej Polsce, czy wreszcie dzięki udostępnieniu odnowieniu mobilnego serwisu iPKO. Dzięki tym działaniom średni dzienny poziom aktywacji aplikacji wzrósł z około 500 do 3000. Przed rokiem bank mógł się pochwalić niespełna 400 tysiącami aktywacji aplikacji IKO.

Wraz z rozwojem IKO, zmieniają się także zachowania jego użytkowników, którzy w coraz większym stopniu używają aplikacji do dokonywania płatności mobilnych. W 3 kwartale 2016 roku użytkownicy wykonali o 240% więcej transakcji niż rok wcześniej, a kolejne operacje w aplikacji są zlecane co 1,5 sekundy.
W 2013 roku wypłaty gotówki z bankomatów stanowiły 65% wszystkich transakcji, a w 2016 - już tylko 8%. Zwiększył się też dwukrotnie udział transakcji w Internecie: z 12% w 2013 roku do 26% w 2016 r. Aż 48% klientów banku aktywnie korzystających z bankowości zdalnej loguje się za pomocą urządzeń mobilnych (serwis iPKO/mobilne iPKO + IKO). Na koniec 3 kwartału br. było ich łącznie ponad 1,5 miliona.

Wraz z przekroczeniem 1 mln aktywacji w aplikacji pojawiają się nowe funkcje:

  • możliwość dokonywania wpłat gotówki w ponad 800 wpłatomatach PKO BP z użyciem kodu Blik, zarówno jako wpłata własna, jak i wpłata na numer telefonu innego użytkownika IKO - funkcja po raz pierwszy dostępna na polskim rynku;
  • nowe menu - wzorem najpopularniejszych aplikacji mobilnych na świecie została zoptymalizowana nawigacja w aplikacji zapewniająca jeszcze szybsze docieranie do najczęściej używanych funkcji;
  • logowanie odciskiem palca w aplikacji na Androida - umożliwiające szybsze, wygodne i bezpieczne logowanie;
  • realizacja płatności i przelewów przy wykorzystaniu QR kodów oraz możliwość tworzenia i udostępniania kodów QR innym osobom.

W 2017 roku bank planuje dalsze rozbudowywanie aplikacji IKO, w tym wzbogacenie jej między innymi o płatności zbliżeniowe HCE dla MasterCard, przelewy do ZUS i US, kartę kredytową jako źródło pieniądza dla aplikacji, przelewy zagraniczne, zlecenia stałe, wykaz operacji niezrealizowanych oraz czasowe blokowanie kart płatniczych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PKO BP