PKO BP poinformował, że jego klienci aktywowali już 1 mln aplikacji bankowej IKO. Przy tej okazji bank zaoferował użytkownikom nowe funkcje.
Koncepcja aplikacji mobilnej narodziła się w PKO BP na przełomie 2011 i 2012 roku, a w marcu 2013 roku udostępniono klientom IKO. Od tego momentu aplikacja jest rozbudowywana, odpowiadając na potrzeby klientów oraz zmieniające się otoczenie rynkowe. Jeszcze w 2013 roku IKO stało się podstawą budowy międzybankowego standardu płatności mobilnych Blik.
Bank wyliczą, że osiągnięcie liczby 1 mln aktywowanych aplikacji było możliwe dzięki kilku kamieniom milowym w rozwoju IKO: udostępnieniu klientom pod koniec 2015 roku zupełnie nowej wersji aplikacji IKO3 z uproszczonym procesem aktywacji, wprowadzeniu płatności zbliżeniowych HCE, wsparciu sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach w całej Polsce, czy wreszcie dzięki udostępnieniu odnowieniu mobilnego serwisu iPKO. Dzięki tym działaniom średni dzienny poziom aktywacji aplikacji wzrósł z około 500 do 3000. Przed rokiem bank mógł się pochwalić niespełna 400 tysiącami aktywacji aplikacji IKO.
Wraz z rozwojem IKO, zmieniają się także zachowania jego użytkowników, którzy w coraz większym stopniu używają aplikacji do dokonywania płatności mobilnych. W 3 kwartale 2016 roku użytkownicy wykonali o 240% więcej transakcji niż rok wcześniej, a kolejne operacje w aplikacji są zlecane co 1,5 sekundy.
W 2013 roku wypłaty gotówki z bankomatów stanowiły 65% wszystkich transakcji, a w 2016 - już tylko 8%. Zwiększył się też dwukrotnie udział transakcji w Internecie: z 12% w 2013 roku do 26% w 2016 r. Aż 48% klientów banku aktywnie korzystających z bankowości zdalnej loguje się za pomocą urządzeń mobilnych (serwis iPKO/mobilne iPKO + IKO). Na koniec 3 kwartału br. było ich łącznie ponad 1,5 miliona.
Wraz z przekroczeniem 1 mln aktywacji w aplikacji pojawiają się nowe funkcje:
Źródło tekstu: PKO BP