Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 1 milion aktywacji aplikacji IKO od PKO BP i nowe funkcje

1 milion aktywacji aplikacji IKO od PKO BP i nowe funkcje

sirmark 7 Grudnia 2016 09:39

2 0

iko app PKO BP poinformował, że jego klienci aktywowali już 1 mln aplikacji bankowej IKO. Przy tej okazji bank zaoferował użytkownikom nowe funkcje.

Koncepcja aplikacji mobilnej narodziła się w PKO BP na przełomie 2011 i 2012 roku, a w marcu 2013 roku udostępniono klientom IKO. Od tego momentu aplikacja jest rozbudowywana, odpowiadając na potrzeby klientów oraz zmieniające się otoczenie rynkowe. Jeszcze w 2013 roku IKO stało się podstawą budowy międzybankowego standardu płatności mobilnych Blik.

Bank wyliczą, że osiągnięcie liczby 1 mln aktywowanych aplikacji było możliwe dzięki kilku kamieniom milowym w rozwoju IKO: udostępnieniu klientom pod koniec 2015 roku zupełnie nowej wersji aplikacji IKO3 z uproszczonym procesem aktywacji, wprowadzeniu płatności zbliżeniowych HCE, wsparciu sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach w całej Polsce, czy wreszcie dzięki udostępnieniu odnowieniu mobilnego serwisu iPKO. Dzięki tym działaniom średni dzienny poziom aktywacji aplikacji wzrósł z około 500 do 3000. Przed rokiem bank mógł się pochwalić niespełna 400 tysiącami aktywacji aplikacji IKO.




Wraz z rozwojem IKO, zmieniają się także zachowania jego użytkowników, którzy w coraz większym stopniu używają aplikacji do dokonywania płatności mobilnych. W 3 kwartale 2016 roku użytkownicy wykonali o 240% więcej transakcji niż rok wcześniej, a kolejne operacje w aplikacji są zlecane co 1,5 sekundy.
W 2013 roku wypłaty gotówki z bankomatów stanowiły 65% wszystkich transakcji, a w 2016 - już tylko 8%. Zwiększył się też dwukrotnie udział transakcji w Internecie: z 12% w 2013 roku do 26% w 2016 r. Aż 48% klientów banku aktywnie korzystających z bankowości zdalnej loguje się za pomocą urządzeń mobilnych (serwis iPKO/mobilne iPKO + IKO). Na koniec 3 kwartału br. było ich łącznie ponad 1,5 miliona.

Wraz z przekroczeniem 1 mln aktywacji w aplikacji pojawiają się nowe funkcje:
  • możliwość dokonywania wpłat gotówki w ponad 800 wpłatomatach PKO BP z użyciem kodu Blik, zarówno jako wpłata własna, jak i wpłata na numer telefonu innego użytkownika IKO - funkcja po raz pierwszy dostępna na polskim rynku;
  • nowe menu - wzorem najpopularniejszych aplikacji mobilnych na świecie została zoptymalizowana nawigacja w aplikacji zapewniająca jeszcze szybsze docieranie do najczęściej używanych funkcji;
  • logowanie odciskiem palca w aplikacji na Androida - umożliwiające szybsze, wygodne i bezpieczne logowanie;
  • realizacja płatności i przelewów przy wykorzystaniu QR kodów oraz możliwość tworzenia i udostępniania kodów QR innym osobom.

W 2017 roku bank planuje dalsze rozbudowywanie aplikacji IKO, w tym wzbogacenie jej między innymi o płatności zbliżeniowe HCE dla MasterCard, przelewy do ZUS i US, kartę kredytową jako źródło pieniądza dla aplikacji, przelewy zagraniczne, zlecenia stałe, wykaz operacji niezrealizowanych oraz czasowe blokowanie kart płatniczych.

Źródło tekstu: PKO BP     

Dodaj do:

Tagi: pkobp | iko

w sumie: 23
  • 1

    4. ~  2016-12-07 10:13:01  host: 81-7-9-18.blue.kundencontroller.de

    Wczorajsza nowa wersja aplikacji jest niestety mniej czytelna od poprzedniej. :(

  • 1

    5.  2016-12-07 10:14:30

    Może i aplikację mają świetną, ale obsługę beznadziejną, a te wszystkie mikro opłaty za konto są po prostu beznadziejne. Założyłem konto jeszcze w BS (obecne Nest Bank) bo jestem uczulony na wszelkie (*) i ukryte opłaty, choćby 1 zł za przelew elixir z aplikacji mobilnej. NIE i koniec. Macie moje pieniądze to działajcie przejrzyście a nie skubcie po kryjomu.

  • 0

    6.  2016-12-07 11:29:10

    #4. ja ocenia zmianę na plus.
    #5.z tymi opłatami nie jest idealnie., ale całokształcie (konto, serwis transakcyjny, aplikację) oceniam ich chyba najlepiej, a mBankowi już podziękowałem.

  • 1

    7.  2016-12-07 11:29:25

    Wraz z obsługą wpłatomatów można już z absolutnie czystym sumieniem wyrzucić plastikową kartę płatniczą! :-)

  • 0

    8. ~me  2016-12-07 11:35:17  host: 194.114.62.122

    #6 Dokładnie zrobiłem to samo. Sama strona mbanku jest dość "cyrkowa" jak na bank. Nowa wersja według mnie jest lepsza.

  • 2

    9.  2016-12-07 11:37:09

    Widzę tutaj prawie samych zdesperowanych minusujących. Wszystko co złe to na plus a jak coś pochwalisz to be i minus. Aplikacja rozwija się. ma popularność, jest niezależna od innych państw a niektórym to przeszkadza. chyba, że te minusy to pracownicy obcych banków. Na takich to nie poradzisz, bo konkurencję trzeba opluwać.

  • 1

    10. ~  2016-12-07 12:47:01  host: host-46-151-189-42.interduo.pl

    chetnie zaktualizuje, bo w poprzedniej wersji byly problemy z potwierdzeniem platnosci blikiem przy placeniu z allegro... :/

  • 0

    11. ~  2016-12-07 12:58:55  host: n29-02-09.opera-mini.net

    zrobiłem tak jak #5, ale chyba nie zrezygnuję z konta, tylko jak sugeruje #7, z karty

  • 0

    12. ~  2016-12-07 13:00:11  host: n29-02-09.opera-mini.net

    ps. apka Nest banku mi się wywala :(

  • 1

    13. ~Andree  2016-12-07 13:14:34  host: 89-76-184-6.dynamic.chello.pl

    nadal brak obsługi kart MasterCard przy płatnościach zbliżeniowych dyskwalifikuje tą aplikację jako środek płatności.

  • 0

    14.  2016-12-07 13:18:56

    po aktualizacji wszystko sprawnie

  • 1

    15. ~  2016-12-07 13:22:59  host: 188.146.97.212.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    PKO BP byłoby naprawdę świetnym bankiem, gdyby nie prowizje za wszystko i brak bezwarunkowo darmowego konta.
    Wiem, jest Inteligo, ale to takie "Nju" wśród banków.
    Osobna infolinia, brak obsługi w placówkach (możesz tylko dokonać wpłaty, o ile znasz numer swojego konta).

  • 1

    16.  2016-12-07 13:33:40

    Prośba do autora - przeczytaj ten tekst jeszcze raz powoli i popraw błędy. Ja wiem, że język polski jest trudny, ale bez przesady...

  • 1

    17. ~O  2016-12-07 14:05:18  host: n24-06-03.opera-mini.net

    Jest inteligo. Sprawdźcie sobie ofertę. Konto jest super i warunków prawie nie ma poza 100zł karta aby nie było opłat

  • 0

    18.  2016-12-07 15:04:29

    #17 - używam Inteligo od ponad 12 lat :)

  • 0

    19. ~  2016-12-07 17:05:27  host: 168.235.196.63

    @18 proszę...pisz poprawnie po polsku

  • 0

    20. ~kints  2016-12-07 18:16:03  host: 195.117.119.138

    Czemu nikt nie napisze ze znika portmonetka iko (prepaid) i trzeba miec regularne konto aby korzystać.

  • 0

    21. ~pabloki  2016-12-07 19:19:10  host: user-5-173-5-90.play-internet.pl

    jeju . czemu jesteście w tym skostniałym banku?

  • 0

    22. ~.wewewe  2016-12-07 20:58:06  host: 186-107-18-59.baf.movistar.cl

    o ile prowizje w dużym PKO zabijają o tyle w inteligo jest całkiem przyjemnie... co prawda ich serwis transakcyjny trąci myszką trochę o tyle aplikacja mobilna jest ta sama i imho jest jedną z najlepiej zrobionych aplikacji... szkoda tylko, że strasznie się siłują i nie można używać transakcji zbliżeniowych z root

  • 0

    23. ~  2016-12-10 10:54:53  host: chaos.tpnet.pl

    > IKO od PKO BP

    Artykuł od sirmarka od Telepolis.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-107-22-97-23.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.