DAJ CYNK

0,5 mln zł kary dla Vectry za proces zmiany regulaminu

WitekT

Wydarzenia

Ograniczenie praw odbiorców telewizji kablowej - to jedna z praktyk Vectry, którą zakwestionowała Prezes UOKiK. Przedsiębiorca zaprzestał stosowania sprzecznych z prawem działań, dostał jednak prawie 0,5 mln zł kary.

Ograniczenie praw odbiorców telewizji kablowej - to jedna z praktyk Vectry, którą zakwestionowała Prezes UOKiK. Przedsiębiorca zaprzestał stosowania sprzecznych z prawem działań, dostał jednak prawie 0,5 mln zł kary.

Postępowanie przeciwko operatorowi telewizji kablowej Vectra zostało wszczęte w grudniu 2010 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły materiały informacyjne, jakie przedsiębiorca wysyłał konsumentom informując o zmianie regulaminu. UOKiK ustalił, że zawierają one sprzeczne z prawem informacje, ograniczające uprawnienia abonentów.

Zgodnie z prawem, o propozycji zmian regulaminu przedsiębiorca telekomunikacyjny powinien powiadomić konsumentów z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Co więcej, muszą także wiedzieć o przysługującym im prawie odstąpienia od umowy, jeśli nie zgodzą się na zaproponowane zmiany i tego konsekwencjach. Urząd ustalił, że Vectra informowała o nowym regulaminie już po jego wejściu w życie. Ponadto, umowy nie mogli wypowiedzieć ci abonenci, którzy zawarli kontrakt na promocyjnych warunkach. Tymczasem prawo to przysługuje wszystkim abonentom.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Vectra karę w wyokości 486.254 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca ma prawo odwołania się do sądu

W sytuacji sporu z przedsiębiorcą konsumenci mogą skorzystać z pomocy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. W przypadku usług telekomunikacyjnych abonenci powinni szukać pomocy w UKE, który zajmuje się rozwiązywaniem sporów konsumentów z przedsiębiorcami poprzez mediacje, jak również przed działającym przy Prezesie UKE sądem polubownym.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK