DAJ CYNK

Wyniki Multimedia Polska w 2016 roku

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Przychody Grupy Multimedia Polska w 2016 roku wyniosły 699,23 mln zł, co oznacza spadek o 0,24% w porównaniu do 2015 roku. Zysk netto w tym okresie spadł o 89% do 9,45 mln zł.



Przychody Grupy Multimedia Polska w 2016 roku wyniosły 699,23 mln zł, co oznacza spadek o 0,24% w porównaniu do 2015 roku. Zysk netto w tym okresie spadł o 89% do 9,45 mln zł. W 2015 roku skorygowana EBITDA wyniosła 341,3 mln zł i była niższa o 4,4% w stosunku do roku wcześniejszego.

Przychody z segmentu telewizji stanowiły 52%, z Internetu 32%, z telefonii 12,1%, pozostałe źródła stanowiły 2,9%. Operator podał, że większość przychodów pochodzi od klientów indywidualnych, a tylko 7% od klientów instytucjonalnych.

Na koniec 2015 r. Multimedia Polska świadczyła usługi dla 783 tys. klientów (spadek o ok. 41 tys.), z których ok. 315,8 tys. osób korzystało z pakietów dwóch wybranych usług, a ok. 120,8 tys. zamówiło usługę multi play (pakiet trzech lub więcej usług).

Wszyscy łącznie korzystali z 1,692 mln usług (RGU):

  • wideo - 868 tys. (wzrost o 36,5 tys. rok-do-roku).
  • internetowych - 537,4 tys. (wzrost o 8,9 tys. rok-do-roku).
  • usług telefonii - 266,6 tys. (spadek o 11,2 tys. rok-do-roku.).
  • pozostałe usługi - 19,9 tys.
Z powyższych statystyk zostały wyłączone dane dotyczące działalności energetycznej (Grupa poszukuje nabywcy dla spółki Multimedia Polska Energia).
Jak podano w raporcie, wzrost RGU związany był ze wzrostem organicznym biznesu.

Przychód na abonenta w ujęciu miesięcznym (ARPU) wyniósł w 2016 r. 68,42 zł. Wskaźnik RGU na abonenta wzrósł z poziomu 2,03 na koniec 2015 r. do poziomu 2,16 na koniec 2016 r. Wskaźnik utraty klientów (CHURN) wyniósł 11,7% (0,97% średniomiesięcznie) w 2015 r., a w 2016 r. 14,2% (1,19% średniomiesięcznie)

W 2016 r. Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 224,3 mln zł. W ramach 220,9 mln zł przeznaczonych na rozbudowę, modernizację i utrzymanie własnych sieci - 141,3 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a 79,6 mln zł inwestycje utrzymaniowe związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług.

Zarząd firmy zamierza rekomendować przeznaczenie zysku netto spółki za 2016 rok na wypłatę dywidendy (z uwzględnieniem ograniczeń prawnych). Wypłacone wynagrodzenie zarządu w 2016 r wyniosło 4,79 mln zł, natomiast radzie nadzorczej wypłacono 4,15 mln zł.

Na koniec 2016 r. zatrudnienie w firmie wyniosło 2035 osoby, wliczając współpracowników i przedstawicieli handlowych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Multimedia Polska, wł