Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Wyniki Netii po 3Q2012

[Aktualizacja] Wyniki Netii po 3Q2012

LuiN 8 Listopada 2012 01:29

0 0

W III kwartale przychody Netii spadły o 3% względem II kwartału, do poziomu 521,1 mln zł oraz wykazały wzrost o 32% w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku. Zysk netto wyniósł 10 mln zł wobec 21 mln zł w II kwartale i 24,66 mln zł przed rokiem.

Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 157,4 mln zł, wykazując wzrost o 1% w stosunku do II kwartału oraz o 49% wobec III kwartału 2011 roku. Zysk operacyjny w III kwartale wyniósł 27,3 mln zł w stosunku do 12,8 mln zł w II kwartale.

Netia obniża prognozę na 2012 rok dla całorocznej liczby usług do 2,65 mln (z 2,9 mln prognozowanych na początku roku). Korektę prognozy operator uzasadnia wprowadzeniem przez kluczowych konkurentów istotnych obniżek cen, spowolnieniem na rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych i przyspieszeniem tempa spadku liczby klientów stacjonarnych usług głosowych.

Liczba usług telewizyjnych na dzień 30 września 2012 r. wyniosła 72.805, co stanowiło wzrost o 57% w porównaniu do 46.445 na dzień 30 września 2011 r. oraz o 2% wobec 71.274 na dzień 30 czerwca 2012 r. Niższa liczba przyłączeń netto w III kw. 2012 r. była związana z mniejszym potencjałem dosprzedaży, gdyż nowe usług telewizyjne zostały już zaoferowane większości potencjalnych klientów, którzy znajdują się w zasięgu zmodernizowanych sieci NGA. Zarząd przewiduje, że spowolnienie będzie zjawiskiem tymczasowym i oczekuje przyspieszenia tempa wzrostu sprzedaży w nadchodzących kwartałach dzięki takim czynnikom, jak jakość/ulepszenie jakości produktu, wzrost jego dostępności geograficznej i usprawnienie kanałów dystrybucji.




Liczba usług szerokopasmowych wyniosła 888.698 na dzień 30 września 2012 r., pozostając na zbliżonym poziomie wobec 890.516 na dzień 30 września 2011 r. oraz obniżając się o 2% z poziomu 903.947 na dzień 30 czerwca 2012 r. Netia szacuje, że łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych Nowej Netii wyniósł około 13,7% wobec 14,3% na dzień 30 września 2011 r. W III kw. 2012 r. Netia odnotowała spadek netto liczby stacjonarnych usług szerokopasmowych o 15.249 (zarówno łącznie jak i organicznie, gdyż w kwartale nie dokonano akwizycji ethernetowych) w porównaniu do spadku przyłączeń netto o 8.461 w II kw. 2012 r. (organicznie spadek o 9.821 nie uwzględniając akwizycji sieci ethernetowych). Głównym powodem spadku był niewystarczający poziom kompensacji odejść istniejących klientów przez nową sprzedaż. Niskie tempo wzrostu rynku oraz zaostrzona konkurencja cenowa, zwłaszcza w odniesieniu do usług niskomarżowych oraz oferowanych przez operatorów sieci kablowych usług pakietowych, przyczyniają się do spadku liczby nowych przyłączeń. W odpowiedzi Netia obniżyła ceny i zintensyfikowała wsparcie dla sprzedaży poprzez działania reklamowe, tym niemniej mając na celu obronę marży brutto Zarząd koncentruje się bardziej na usługach oferowanych na bazie własnej sieci oraz na usługach pakietowych niż na łącznej liczbie usług.

Liczba stacjonarnych usług głosowych (własna sieć, WLR i LLU). Netia szacuje, że łączny udział w rynku stacjonarnych usług głosowych Nowej Netii wynosił około 20% zarówno w III kw. 2012 r. jak i III kw. 2011 r. Ze względu na zaostrzoną konkurencję na rynku telekomunikacyjnym oraz koncentrację Spółki na klientach wyskomarżowych, Netia obecnie przenosi nacisk z liczby klientów usług głosowych na utrzymanie poziomu przychodów z tytułu tych usług. Baza klientów usług głosowych Netii wyniosła 1.677.766 na dzień 30 września 2012 r. w porównaniu do 1.756.827 na dzień 30 września 2011 r. oraz 1.714.136 na dzień 30 czerwca 2012 r. W III kw. 2012 r. Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych netto o 36.370 w porównaniu do spadku netto o 13.693 w II kw. 2012 r., przy czym relatywnie niższy spadek w II kw. 2012 r. obejmował jednorazową, dodatnią korektę liczby tradycyjnych usług głosowych o 12.965 linii, która powstała w związku ze zmianami w definicjach produktów w segmencie korporacyjnym. Netia zakłada, że w przyszłości liczba stacjonarnych usług głosowych będzie się nadal zmniejszać, głownie na skutek odchodzenia klientów od tradycyjnych usług głosowych i usług WLR. Na dzień 30 września 2012 r. usługi dla 39% klientów usług głosowych świadczone były poprzez własną sieć dostępową Netii. Dodatkowo, wprowadzone ostatnio przez innego dużego dostawcę obniżki cen pakietów wykorzystywanych przez aktywnych użytkowników istotnie pogorszyły perspektywy dla liczby usług WLR i średniego przychodu na linię WLR w 2013 r.

Liczba usług mobilnych na dzień 30 września 2012 r. wyniosła 32.758 w odniesieniu do mobilnych usług szerokopasmowych oraz 62.043 w odniesieniu do mobilnych usług głosowych, w porównaniu do odpowiednio 24.664 i 49.614 usług w obu kategoriach oferowanych na dzień 30 września 2011 r. oraz 33.415 i 62.567 na dzień 30 czerwca 2012 r. Na bazie istniejących umów z operatorami mobilnymi P4 oraz Polkomtelem, Netia zamierza wprowadzić nowe, atrakcyjne cenowo pakiety usług konwergentnych, które obejmą zarówno usługi stacjonarne jak i mobilne, co powinno przyczynić się do zwiększenia potencjału dosprzedażowego i podwyższenia poziomu lojalności klientów.

Rozwój sieci NGA. W III kw. 2012 r. Nowa Netia rozszerzyła zasięg istniejącej sieci NGA, umożliwiającej świadczenie, między innymi, usług szerokopasmowych o wysokiej przepływności i usług 3play obejmujących usługi telewizyjne w technologii IPTV oraz na bazie adaptywnego protokołu IP. Na dzień 30 września 2012 r. sieć NGA Nowej Netii obejmowała zasięgiem 996.000 gospodarstw domowych, w tym około 696.000 gospodarstw domowych w zasięgu sieci miedzianej VDSL, około 137.000 gospodarstw domowych w zasięgu sieci optycznej (PON) oraz około 163.000 gospodarstw domowych w zasięgu szybkiej sieci ethernetowej oraz sieci światłowodowej FTTB. Zarząd Netii koncentruje się obecnie na optymalizacji procesów dotyczących sprzedaży, świadczenia i utrzymania usług telewizyjnych zanim przyspieszy tempo rozwoju sieci NGA.

Źródło tekstu: Netia     

Dodaj do:

Tagi: netia

w sumie: 25
  • 1

    6. ~A  2012-11-08 09:53:40  host: 89-76-252-46.dynamic.chello.pl

    drugi kwartał zwijania się biznesu okraszony próbą przykrycia smutnych faktów korporacyjną nowomową; pętla na szyi zarządu się powoli zaciska i tylko jest pytanie czy fundusze dadzą jeszcze tej ekipie czas na znalezienie nabywcy i skorzystanie z 11mln opcji, czy jednak uznają, że kto inny nada się lepiej; w każdym razie informacja o "odejściu prezesa Godlewskiego z przyczyn osobistych" jeśli pojawi się w najbliższym czasie bardzo mnie nie zdziwi

  • 1

    7.  2012-11-08 09:56:27

    5. Jo - fakt. Z kim bym nie romawiał nt internetu, wszyscy mówią, zę muszą dzwonić na bok bo coś szwankuje. Oczywiście to nie ich wina z reguły, bo to linia Tepsy.

  • 1

    8. ~ostry  2012-11-08 10:54:28  host: dynamic-78-8-119-76.ssp.dialog.net.pl

    Ciekawe ten dane wydali blisko 1mld złotych na zakup TDSA i CPD. Konsolidują się przy okazji restrukturyzując wszystkie 3 firmy. Widać decyzje o outsourcingu sił sprzedaży były błędem i wyniki po II i IIIQ to jednoznacznie pokazują. Niestety chcąc ciąć koszty przerzucili sprzedaż na kanał TS i myśleli że będzie dobrze a tu klops nie udało się.Niestety żeby firma zarabiała potrzebni sa ludzie na niższych szczeblach od tzw. czarnej roboty.

  • -1

    9. ~...  2012-11-08 10:56:25  host: 77-253-25-53.adsl.inetia.pl

    Jestem w Netii i jestem bardzo zadowolony. Widać, że opłacane marketoidy Orange nadal podtrzymuja nagonkę na konkurencję.

  • 1

    10. ~A  2012-11-08 11:08:29  host: 89-76-252-46.dynamic.chello.pl

    @9 ale czytać komunikatów giełdowych to raczej nie potrafisz:)

  • -1

    11. ~Seba  2012-11-08 11:27:03  host: 87-99-14-104.internetia.net.pl

    Mam netie i jest super. Pingi 30 w każdej grze mmo. Ceny mogliby o 5-10zł obniżyć. Ogólnie wszystko ok, konsultanci troche niedoszkoleni i wymyślają głupoty.

  • 1

    12. ~  2012-11-08 11:49:00  host: 213-238-104-141.adsl.inetia.pl

    @9 - tak, tak, ci odchodzący klienci to tez pewnie opłacani przez konkurencję, a nie dlatego, że się poznali na "jakości" Netii.

  • 1

    13. ~abc  2012-11-08 12:19:54  host: ip-151-248-38-37.free.aero2.net.pl

    Miałem netie i to był syf nie z tej ziemi, w pierwszym roku działało jeszcze w miarę dobrze za to w drugim ciągłe awarie, co chwila spadała prędkość, zrywało połączenie, jak zgłaszałem reklamacje, to wysyłali ekipę z tpsa, sprawdzali linię i wszystko ok. wina była na sprzęcie netii, ale oni nie chcieli ruszyć dupy, żeby to naprawić, wszystko robili "zdalnie" to znaczy zmniejszając mi szybkość łącza, no to ja zgłaszałem ponowne reklamacje żądając obniżki ceny, a oni ponownie wysyłają tpsa, już z monterami tpsa byłem po imieniu... I tak w kółko. Ciągłe wykłócanie się, niekompetencja pracowników netii, po prostu koszmar. Nigdy więcej nic nie wezmę od tej firmy i odradzam innym.

  • 1

    14. ~mpower  2012-11-08 12:21:12  host: 77-255-56-207.adsl.inetia.pl

    kiedyś podobało mnie sie podejście netii do klienta terza gdy skonczyła się umowa nie przedłużą na warunkach ktore sami dyktuja na własnej stronie podaję fakt telefon i internet 65,90zł a mnie proponują 85zł z jakiego powodu? przenosze z powrotem usługi do tp bo wolę płacić 89,1 zł zamiast być oszukiwanym

  • 1

    15. ~pabloki  2012-11-08 12:28:56  host: 80.54.24.254

    zaskakujące że od dawna netia ma problemy , ta firma od pocatku odstawała od rynku , zawsze jakieś błędy. dziwi mnie fakt że do tej pory istnieje i to aż tyle lat. ktoś musi chyba chronić tą firme, musi być jakieś drugie dno. teraz netia pociąga w dół dialog który był fajna siecią a teraz coraz gorzej....

  • 1

    16. ~A  2012-11-08 12:32:55  host: 89-76-252-46.dynamic.chello.pl

    @15 o tak, fajność Dialogu najbardziej była widoczna w ich wynikach finansowych:) a błędy popełniają wszyscy, bo przy takiej skali działania statystycznie nie da się ich po prostu uniknąć, więc już tak tej Netii od czci i wiary nie odsądzajcie, bo każdy ma coś na sumieniu

  • 0

    17. ~...  2012-11-08 16:24:39  host: 77-253-28-254.adsl.inetia.pl

    @~A Że co? smieszny facet jesteś. Co mają komunikaty giełdowe do mojego zadowolenia? Mało mnie obchodzi czy Netia traci czy zyskuje - ważny jest mój portfel.

  • 0

    18. ~...  2012-11-08 16:27:48  host: 77-253-28-254.adsl.inetia.pl

    @12 - nie znam ani jednej osoby, która będąc na ich miedzi zrezygnowała z ich usług. Co się dzieje na liniach tepsiarskich, w tym polsko-francuskim ZOO, jest dla mnie (powtórzę) ważne tyle, ile zeszłoroczny śnieg.

  • 0

    19. ~lokop  2012-11-08 18:07:38  host: static-81-219-195-247.devs.futuro.pl

    Pozdro dla wszystkich niezadowolonych z Netii. Pisze z llu. P.S. Dwzońciev do BOK z proźbą o podbicie parametrów łącza :)

  • 0

    20. ~  2012-11-08 18:15:20  host: ip-84-39-170-36.free.aero2.net.pl

    18 - to już znasz jedną - mnie. Netiowa naganiarka obiecała mi przedłużenie umowy na internet za nowy abonament 30zł. Oczywiście skłamała wiec po kilkunastu próbach przypominania im o obowiązującej cenie i prędkości zrezygnowałem i rozwiązałem umowę.

  • 0

    21. ~pen.s  2012-11-08 18:47:58  host: z59-03.opera-mini.net

    u mníe na zadu.piu upc najwolniej ma 30 Mbps za 65zł.

  • 0

    22. ~dragonite  2012-11-08 21:05:35  host: bwd235.neoplus.adsl.tpnet.pl

    18 - możesz dopisać mnie też do listy. Właśnie złożyłem rezygnacje i chęć powrotu do Orange z numerem telefonu. Orange proponuje cenę 49 zł a Netia 59. Rachunek jest prosty :D

  • 0

    23. ~xxx  2012-11-08 22:29:29  host: public-gprs649588.centertel.pl

    mialem neta w netii i nie powiem bylo ok ale to co ich przedstawiciel i infolinia odwalila to szok. oklamali nas przy podpisaniu umowy. przeprowadzilem sie i byl problem aby zabrac ze soba usluge! co innego za kazdym razem mowil pracownik infolini /tyle procedur co pracownikow! sic!/. skonczylo sie tak ze 500pln kary zaplacilem i nara oszusci!

  • 0

    24. ~...  2012-11-09 00:08:59  host: 87-205-224-10.adsl.inetia.pl

    @20 i @22 i właśnie o to chodzi, że Was nie znam. Place aktualnie 49 zl za 18 Mbps, zgodnie z umową + 30 zł za telefon "darmowy" na cały kraj 24g na dobę. Ofertę dostałem bez łaski.

  • 0

    25. ~ja mam i polecam  2012-11-09 07:37:50  host: public-gprs240903.centertel.pl

    Ją mam neta z netii w pracy na LLU i w porównaniu do neostrady to netia to mercedes. neo jak miałem to pingi na poziomie 40-50 ms to był standard. netia ma na poziomie 18 - 20 i wbrew pozorom przy voipie z którego korzystamy ma to znaczenie. awaria do tej pory tylko jedna, szybko usunięta. ją nie narzekam. polecam.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-108-8.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.