Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 1Q2017

[Aktualizacja] Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 1Q2017

orson_dzi 11 Maja 2017 08:26 Aktualizacja: 12 Maja 2017 02:48

13 4

grupa polsat

Po I kwartale 2017 roku w bazie Grupy Cyfrowy Polsat znajdowało się 11,38 mln kart SIM.

W rozbiciu na poszczególne usługi komórkowe wyniki prezentują się następująco:
  • 6 785 002 kart SIM w ofertach abonamentowych (+3,8% w stosunku do I kwartału 2016 roku),
  • 2 646 477 kart SIM w ofertach na kartę (-24,3%),
  • 1 766 089 kart SIM w ofertach Internetu mobilnego (+7,2%),
  • 184 389 kart SIM w ofertach Internetu mobilnego na kartę (-28%).

Oprócz tego aktywnych było 4 785 947 usług telewizji. W sumie z usług Grupy korzysta 5,847 mln klientów, którzy posiadają 13,337 mln usług (2,28 usługi na klienta, wzrost z 2,16 w I kwartale 2016 roku). Wskaźnik odejść (churn) wyniósł 8,5% i jest niższy iż przed rokiem (9,8%).

Liczba kart SIM spadła w stosunku do IV kwartału 2016 roku (11,679 mln), co jest związane głównie z obowiązkiem rejestracji numerów na kartę. Jak wyjaśniał Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu, baza kart prepaid jest wyczyszczona, a w statystykach nie ma niezarejestrowanych kart SIM. Do GUS operator zaraportował 3 mln kart całej grupy.

Wzrosła natomiast liczba klientów usług łączonych w pakiecie SmartDOM, z których na koniec I kwartału 2017 roku korzystał 1,325 mln klientów, o 237 tys. więcej niż przed rokiem.

Klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu w pierwszym kwartale 2017 roku przetransferowali 165 PB danych, czyli o 8,6% więcej niż w 4Q2016 i aż o 50% więcej w stosunku do 1Q2016.




cyfrowy polsat konf

Przejdźmy teraz do finansów. Na jednym kliencie abonamentowym Grupa zarabiała średnio 89,1 zł miesięcznie (wzrost z 88,7 zł), a na kliencie usług na kartę 18,7 zł (wzrost z 18,6 zł).

Przychody Grupy wyniosły w I kwartale 2017 roku 2,389 mld zł i były wyższe niż przed rokiem o 4,6%. Zysk operacyjny wyniósł 457 mln zł (wzrost o 8,1%), zysk netto 271 mln (wzrost o 52%), EBITDA 929 mln zł (wzrost o 9,8%), a marża EBITDA 38,9%. Przychody Polkomtela wyniosły 1,681 mld zł, a EBITDA 668 mln zł.

Na koniec zebraliśmy dane historyczne do tabelek.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Internet
(abonament)

Internet
(prepaid)

Łącznie

1Q2015

6,553 mln

3,776 mln

1,439 mln

0,193 mln

11,957 mln

2Q2015

6,532 mln

3,972 mln

1,483 mln

0,193 mln

11,933 mln

3Q2015

6,505 mln

3,685 mln

1,517 mln

0,231 mln

11,939 mln

4Q2015

6,517 mln

3,592 mln

1,595 mln

0,231 mln

11,934 mln

1Q2016

6,536 mln

3,496 mln

1,647 mln

0,256 mln

11,936 mln

2Q2016

6,536 mln

3,473 mln

1,667 mln

0,284 mln

11,971 mln

3Q2016

6,617 mln

3,223 mln

1,722 mln

0,260 mln

11,822 mln

4Q2016

6,730 mln

2,972 mln

1,757 mln

0,219 mln

11,679 mln

1Q2017

6,785 mln

2,646 mln

1,766 mln

0,184 mln

11,382 mln



Przychód

Zysk netto

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q15

2,329 mld zł

170,9 mln zł

896,6 mln zł

38,5%

2Q15

2,469 mld zł

305 mln zł

977 mln zł

39,6%

3Q15

2,415 mld zł

502,5 mln zł

930 mln zł

38,5%

4Q15

2,610 mld zł

186 mln zł

891 mln zł

33,8%

1Q16

2,364 mld zł

179 mln zł

846 mln zł

35,8%

2Q16

2,443 mld zł

231 mln zł

935 mln zł

38,3%

3Q16

2,110 mld zł

270 mln zł

957 mln zł

40,1%

4Q16

2,535 mld zł

342 mln zł

902 mln zł

35,6%

1Q17

2,389 mld zł

271 mln zł

929 mln zł

38,9%



Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

1Q15

85,8 zł

17,3 zł

2Q15

87,0 zł

18,3 zł

3Q15

88,1 zł

19,0 zł

4Q15

88,3 zł

18,5 zł

1Q16

87,0 zł

17,7 zł

2Q16

88,4 zł

18,9 zł

3Q16

88,6 zł

18,7 zł

4Q16

90,7 zł

19,2 zł

1Q17

89,1 zł

18,7 zł


Źródło tekstu: wł     

w sumie: 65
  • 0

    46. ~pabloki  2017-05-11 16:34:09  host: apn-46-169-116-4.dynamic.gprs.plus.pl

    45 u nas churn używany est jako miara wskaźnika odejść klientów. i o takim kontekście piszę.

  • 0

    47.  2017-05-11 16:46:06

    No tak... To bardzo ogólne określenie. Tu akurat bardziej matematyka i zbiory odniesienia się liczą ;-)

  • 0

    48. ~pabloki  2017-05-11 16:51:39  host: apn-46-169-116-4.dynamic.gprs.plus.pl

    47 zatem jaka jest róznica miedzy tymi wskaźnikami u orange i plusa. nie udzielasz odpowiedzi . dlaczego?

  • 0

    49.  2017-05-11 16:54:57

    48 - nie chce Ci się czytać widzę... Trudno. Ja nie będę Ci cytował słownika polkomtelowego raportu czy orange'owego ;-)

  • 0

    50. ~r  2017-05-11 18:18:51  host: 89-66-10-113.dynamic.chello.pl

    @43: wlo, kochaniutki. Tyś przecie twierdził, że AUPU w pre jest na klienta, podporządkowałem się i też nie pasuje. To się w końcu zdecyduj. Prostych rzeczy nie jesteś w stanie określić a próbujesz zgrywać telepolisowego mędrka :-D

  • 0

    51.  2017-05-11 21:23:59

    50 - a o co dokładnie Ci chodzi? W przypadku AUPU podają na kartę zużycie przecież... Jakby na klienta podali to byłoby bez sensu, bo klient może mieć na koncie usługę głosową i trzy usługi nie głosowe. W przypadku ARPU nie ma to znaczenia, bo dotyczy to ceny, więc można podać na klienta - i tak właśnie podali.
    Tak więc zastanów się nad tym co czytasz i potem dyskutuj. Ja wiem co czytam i wiem co analizuję. Ty nie - jak widać. I do tego czepiasz się ludzi rozumiejących co czytają ;-)

    A propos... Właśnie stwierdziłem, ze po okresie darmowych ememesów na e-mail, Plus od zeszłego miesiąca zgodnie z regulaminem promocji i cennikiem zaczął pobierać opłatę za takie ememesy... Trochę w stawce się pomylili co prawda, ale reklamację już napisałem - o jakieś 1 zł netto chodzi ;-)

  • 0

    52.  2017-05-11 21:33:36

    Dodam, że jeśli by Cię temat naprawdę interesował, przejrzałbyś raporty a nie notkę prasową tutaj w Telepolis ;-)
    Nawet w podsumowaniu wyników podają:
    ARPU na klienta [PLN] 89,1
    ARPU na RGU prepaid [PLN] 18,7

    Klientów abonamentowych jest 5.847.401 (łącznie, nie tylko telefonii komórkowej a RGU jest 13.337.038 (w tym 6.785.002 telefonii komórkowej). W przypadku prepaid, jego specyfiki "rejestracyjnej, nie ma terminu klient, tylko RGU - każda karta to "klient" - można powiedzieć (ja mam w tej chwili zarejestrowane na siebie 3 prepaidy ale są one traktowane że 3 klientów je posiada). Stąd liczba 2.646.477 to liczba RGU telefonii komórkowej prepaid w Plusie.

    Proste? Dla mnie jak najbardziej ;-)

  • 0

    53.  2017-05-11 21:38:52

    Ponieważ wiem, że nie zajrzysz (raczej wolisz pyskować bez zapoznania się z przedmiotem dyskusji, podaję:

    RGU (Revenue Generating Unit)
    Pojedyncza, aktywna usługa płatnej telewizji, dostępu do Internetu lub telefonii komórkowej, świadczona w modelu kontraktowym lub przedpłaconym.

    Klient
    Osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, posiadająca co najmniej jedną, aktywną usługę świadczoną w modelu kontraktowym.

    ARPU kontrakt
    Średni miesięczny przychód od Klienta wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect).

    ARPU pre-paid
    Średni miesięczny przychód od RGU pre-paid wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect).

  • 0

    54.  2017-05-11 21:43:28

    A propos AUPU - Grupa CP nie podaje w raporcie danych o AUPU, więc nie mówiłem nic o AUPU Plusa ;-)

  • 0

    55. ~piotrmak  2017-05-12 10:22:44  host: static-46-238-249-247.awacom.net

    Wyniki finansowe mają świetne. Niemcy mogą się uczyć:)

  • 0

    56. ~  2017-05-12 11:02:33  host: user-94-254-129-73.play-internet.pl

    @wlo. @pabloki). Idźcie gdzieś indziej dyskusje prowadzić!

  • 0

    57. ~pabloki  2017-05-12 11:23:40  host: user-94-254-243-186.play-internet.pl

    56 co ja poradze ze wlo głupkowato świruje.

  • 0

    58. ~PKO  2017-05-12 11:31:06  host: 89-77-61-84.dynamic.chello.pl

    @wlo mozesz sobie szczekac,szufladkilujesz ludzi ze ciemny jest lud a na telepolis to specjalisci.jak dla mnie jestes burakiem i w zyciu gdybym cie znal zostal bys przezemnie zniszczony bo takich trzeba niszczyc jak ty.

  • 0

    59. ~Tom  2017-05-12 12:51:23  host: public-gprs386992.centertel.pl

    A kiedy Play poda wyniki? JAk już podato przydałoby się wtedy zrobić łączne zestawienie dla wszystkich największych sieci

  • 0

    60. ~pabloki  2017-05-12 13:01:02  host: user-94-254-243-186.play-internet.pl

    59 to jawna informacja http://tlp.is/dgp

  • 0

    61.  2017-05-12 13:26:14

    @59, @60 - to ja podam datę bo komentarz @pabloki tylko niepotrzebnie generuje ruch na kilku serwerach :) :
    Play opublikuje wyniki na konferencji 30 maja o 16:00.

  • 0

    62. ~martinez  2017-05-12 16:05:14  host: user-94-254-188-124.play-internet.pl

    Patrząc na karty SIM 1Q15-1Q17 to w plusie nie jest źle 0.6mln na minusie, ale w T-mobile to 5.5 mln na minusie.Ciekawe jak play wyjdzie.

  • 0

    63. ~Tobiasz  2017-05-16 00:21:09  host: 178235146163.dynamic-zab-01.vectranet.pl

    Ja tam się spodziewam, że Plus bardzo się odbije w II kwartale. W końcu niedawno wrzucili przyzwoite oferty kartowe, więc powinien być wielki powrót do Plusa.

  • 0

    64. ~Vaclav  2017-06-18 15:56:01  host: 195.117.154.135

    Wyniki grupy polsat jednoznacznie wskazują, że jest ona w bardzo dobrej kondycji finansowej. Współpraca z Plusem wyszła polsatowi na dobre bo zyskał on olbrzymią bazę nowych potencjalnych klientów i jednocześnie stała się jednym z największych multimedialnych gigantów w Polsce.

  • 0

    65. ~Marcin  2017-06-18 21:22:56  host: apn-77-113-104-252.dynamic.gprs.plus.pl

    Wcale nie trzeba się tak rozwodzić w tych komentarzach, najważniejsze, że wyniki idą do góry ... i dla mnie to tyle :)
    Wyniki idą do góry znaczy, że coraz więcej ludzi korzysta i to chyba najbardziej powinno cieszyć.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-143-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.