Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Wyciek danych w T-Mobile

[Aktualizacja] Wyciek danych w T-Mobile

LuiN 1 Lutego 2016 11:20 Aktualizacja: 1 Lutego 2016 17:09

22 2

T-Mobile boryka się z awarią aplikacji MiBOA. Klienci logują się na obce konta, widzą bilingi, mogą aktywować usługi czy nawet doładować konto innego numeru.



W wyniku awarii platformy, po prawidłowym procesie logowania klienci trafiają na cudze konta abonenckie. Podobne problemy miały w ostatnim czasie też serwisy OLX i Allegro, ale w ich przypadku serwisy zostały szybko wyłączone. Do T-Mobile nadal można się zalogować.

Profil sieci na Facebooku oblężony został przez klientów oczekujących jakiegoś komentarza w sprawie wycieku danych osobowych. Póki co jedynym komentarzem był ten sprzed 3 godzin o zgłoszeniu problemu do "odpowiednich osób", napisany po 6 godzinach od skargi klienta.

Aktualizacja




T-Mobile udzieliło nam wyjaśnień w sprawie awarii aplikacji MiBOA.

W odniesieniu do przesłanych pytań potwierdzamy, że wystąpiły przypadki nieprawidłowych logowań do systemów self-care. Ostatnie błędne logowanie mogło mieć miejsce nie później niż dziś, o godzinie 10 rano. Nasi specjaliści niezwłoczne podjęli działania naprawcze, w celu przywrócenia pełnej funkcjonalności aplikacji. Wszystkie dane Klientów są bezpieczne.

Utrudnienia mogły dotyczyć części Klientów, którzy mieli aktywną opcję automatycznego uwierzytelniania i korzystali z serwisów wczoraj w godzinach popołudniowych i wieczornych.

Dla uniknięcia wszelkich wątpliwości i w trosce o dane Klientów podjęliśmy decyzję o tymczasowym wyłączeniu dostępu do aplikacji self-care oraz w dalszym kroku wprowadzeniu dodatkowo konieczności logowania wyłącznie z pomocą jednorazowych SMS-ów. Możliwość korzystania z funkcji autologowania zostanie ponownie udostępniona po wdrożeniu dodatkowego mechanizmu zabezpieczającego w naszych systemach.

Przepraszamy wszystkich Klientów, których dotknęły opisane powyżej utrudnienia. Wszelkich informacji w tej sprawie udzielać będą konsultanci Biura Obsługi Abonenta (tel. 602900000 lub e-mail: boa@t-mobile.pl). Każde zapytanie zostanie indywidualnie zweryfikowane.

Źródło tekstu: Niebiezpiecznik; T-Mobile     

Dodaj do:

Tagi: miboa | t-mobile

w sumie: 102
  • 3

    86. ~Spookey  2016-02-01 20:36:37  host: apn-5-172-252-124.dynamic.gprs.plus.pl

    Wpadka spora... mści się ułatwianie życia na siłę. Jeszcze nie zaczęli odbudowywać zaufania a już kolejna wpadka. "Naród" jest pamiętliwy, więc miną lata zanim zaczną być lepiej postrzegani. Ale... dajcie żyć tym co jednak sobie ich cenią. Zawsze to jakaś konkurencja dla pozostałych i... przykład jak nie postępować z klientami ;-)

  • 3

    87. ~Spookey  2016-02-01 20:56:59  host: 89-73-158-182.dynamic.chello.pl

    Wpadka spora... mści się ułatwianie życia na siłę. Jeszcze nie zaczęli odbudowywać zaufania a już kolejna wpadka. "Naród" jest pamiętliwy, więc miną lata zanim zaczną być lepiej postrzegani. Ale... dajcie żyć tym co jednak sobie ich cenią. Zawsze to jakaś konkurencja dla pozostałych i... przykład jak nie postępować z klientami ;-)

  • 2

    88. ~Marcin  2016-02-01 21:37:37  host: 188.146.69.21.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Dziś zadzwoniła kobieta z T-Mobile do mojej żony i chciała ją zmusić do przedłużenia umowy argumentując, że w związku z dostosowaniem cen do cen w UE od kwietnia będzie drożej u wszystkich operatorów. :) .

  • 0

    89. ~mirekb  2016-02-01 23:39:42  host: user-94-254-193-59.play-internet.pl

    kiedys byl wieli wyciej danych w heyah.teraz ta wpadka..nie wiem kto tm buduje systemy ale to najwieksza lipa z 4 mno,od conajmniej 10 lat

  • 1

    90. ~Normand  2016-02-01 23:50:36  host: n14-04-03.opera-mini.net

    T-Mobile się pogrąża. Dziury w zasięgu nawet w dużych miastach, kiepskie szybkości transmisji danych, zawieszający się transfer, problemy z kodami USSD, często niedziałające miboa, a teraz jeszcze to.

  • -1

    91. ~  2016-02-01 23:58:34  host: 89-69-208-98.dynamic.chello.pl

    @90 Jakie dziury w dużych miastach? Zasięgu :D? Rozumiem dziury w 3G ale nie w zasięgu. Dziury w miastach to ma tylko jedna sieć - Play.

  • 1

    92. ~Normand  2016-02-02 00:09:18  host: n14-04-03.opera-mini.net

    @91: Dziury w zasięgu w sensie braki w zasięgu sygnału sieci komórkowej. Teraz już złapałes?
    Przykładowo duża hala produkcyjna w mieście wojewódzkim na południu Polski: brak zasięgu T-Mobile, a także macieżystego Play, z tymże Play działa jeszcze w roamingu Plusa i Orange, które zasięg tam mają dobry.

  • 1

    93.  2016-02-02 00:14:54

    @75, @77 Jak miałem jeszcze numer w T-mobile (miałem dość za całokształt), to takie aktywacje usług pojawiały się co kilka miesięcy, a w pozostałych sieciach tylko przy aktywacji/przeniesieniu/przedłużeniu numeru, a co wynikało z regulaminu. W T-mobile wystarczyło, że wprowadzali nową usługę/promocję i od razu aktywowali wszystkim (pierwszy miesiąc za darmo). Czasem treść instrukcji, opisującej jak wyłączyć daną usługę, była bardziej skomplikowana od wypisania się ze spamu. Dla mnie był to ten sam poziom, co likwidacja Era Premia, 4gr. i podnoszenie abo w trakcie mowy.

  • -1

    94. ~  2016-02-02 00:22:56  host: 89-69-208-98.dynamic.chello.pl

    @92 Co za ściema. T-Mobile ma więcej pasma w Gsm900 i w niższych kanałach. Jak jest Orange to i będzie T-Mobile.

  • 1

    95. ~Normand  2016-02-02 00:27:19  host: n09-05-04.opera-mini.net

    @75. Miałem kilka numerów w Play, a obecnie także w Plusie i ani razu nie zdarzyło się tak żeby mi włączyli jakąkolwiek niezamawianą usługę. Natomiast w T- Mobile owszem - "granie na czekanie" oraz serwis z płatnymi za każdy SMS ciekawostkami.

  • 1

    96. ~Normand  2016-02-02 00:40:56  host: n09-05-04.opera-mini.net

    @94: Sam jesteś ściema :-) Co mnie obchodzi teoretycznie więcej pasma GSM 900 u T-Mobile skoro praktyka jest taka, że Orange ma w okolicy BTS i bardzo dobry zasięg chociaż w technologii 2G, zaś T-Mobile nie ma zasięgu wogóle! (przecież nie wszystkie nadajniki Orange są współdzielnie T-M w ramach N!)

  • 0

    97. ~Jacek  2016-02-02 09:32:18  host: 31-178-110-87.dynamic.chello.pl

    tyle zdania ilu ludzi, kazdemu dobrze tam gdzie mu pasuje, ja na tm nie narzekam, bo jeszcze wobec mnie wpadki nie mieli

  • 0

    98. ~  2016-02-02 09:53:26  host: 89-66-161-16.dynamic.chello.pl

    Nie zarejestrowałem żadnych problemów

  • 0

    99. ~UFOjudek  2016-02-02 10:27:55  host: ip-194.28.49.228.iwacom.net.pl

    Halset jaki klakier ewidentny tmobile.

  • 0

    100. ~Cukiernik  2016-02-02 11:36:35  host: user-46-113-68-54.play-internet.pl

    U mnie od rana aplikacja nie działała, myślałem że mam jakieś problemy z połączeniem. Dobrze że szybko ją wyłączyli, niech uruchomią ją lepiej zabezpieczoną :) ostatnio nawet kilka innych firm miało podobne problemy.

  • 0

    101. ~Awaria cały styczeń  2016-02-02 14:11:53  host: 188.146.2.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Awaria jest od ostatniej awarii czyli od 7-8 stycznia. Na m.iboa.pl nie można nic sprawdzić bo jest brak memu wyboru.

  • 0

    102. ~Masakra  2016-02-02 23:06:42  host: 159.203.39.209

    Kiedy te szmaciaze z różowej doliny pozdychają? Nie chce być dłużej w tej żenujacej sieci, a dałem sobie wcisnąć aneks 2miesiace temu...

  • 0

    103. ~Wygnany  2016-02-02 23:13:06  host: n27-04-01.opera-mini.net

    102). Ile wynosi kara za zerwanie umowy?

  • 0

    104. ~anatol  2016-02-02 23:37:58  host: user-94-254-209-208.play-internet.pl

    Witam,
    T-mobile ma powazny problem moja karta sim dziala jak chce.W dodatku za wymiane karty sim na karte licza smieszna cene 12,10zl bo system tak liczy i nie posci.Niezly balagan maja,a co ciekawe mam regulamin w ktorym wymiana wynosi 0zl.Rozmowa z BOU to jak na ulicy.Co jeden to lepszy kazdy gada co innego.Siec niskich wrazen i upadkow.

  • 0

    105. ~Jacek  2016-02-03 11:12:06  host: 31-178-110-87.dynamic.chello.pl

    idz i wyjasnij, jak masz na papierze to jak to w Polsce bywa papier jest wazniejszy od geby

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-129-169.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet