Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Wielki test przenośności - dzień III

[Aktualizacja] Wielki test przenośności - dzień III

WitekT 9 Lipca 2009 18:42

0 0

Trzecia część raportu zdecydowanie nie będzie ostatnią. Cały test zapowiada się jeszcze na co najmniej kilka odcinków.

Dzień II testu opisaliśmy w tej wiadomości.

Do skutecznie przeniesionych wczoraj 2 numerów (Era->Orange bez zwłoki, Play->Orange ze zwłoką 12 godzin z winy Orange) dołączył skutecznie przeniesiony numer z Play do Ery oraz nieskutecznie z Ery do Play (od ponad 18 godzin komunikat "nie ma takiego numeru", wg bazy numer należy do Ery) oraz nieskutecznie z Orange do Play (od ponad 18 godzin komunikat "nie ma takiego numeru", wg bazy numer należy do Play - starter odebraliśmy dopiero dziś o 13, szerzej opiszemy ten przypadek w raporcie). Przypomnijmy, że do przeniesienia jest ogółem 12 numerów.

DO SIECI ->

Era

Orange

Play

Plus

Era

X

OK

18 h (Era)

14.07

Orange

10.07

X

18 h (Play)

14.07

Play

OK

12 h (Orange)

X

14.07

Plus

?

?

?

X






kolor zielony - wszystko ok,
kolor żółty - proces zakończony, podano opóźnienie i winną stronę,
kolor czerwony - proces trwający, podano opóźnienie na czas pisania newsa i właściciela numeru według bazy,
data - przewidywana przez operatora data przeniesienia,
? - informacja o rozpoczęciu procesu przeniesienia bez podania daty.

48 godzin okazało się niewystarczającym terminem do przesłania faksu z salonu sprzedaży Orange do centrali z danymi rejestracyjnymi startera. Będzie też można przekonać się, czy czeski błąd w - wydaje się - niepotrzebnym oświadczeniu, uniemożliwi skuteczną realizację procesu pomiędzy Polkomtelem i P4.

Sam fakt przeniesienia (bądź nie) staje się pomału sprawą drugorzędną w zestawieniu z faktami, jakie da się znaleźć w podpisywanych dokumentach. O tym jednak szerzej napiszemy w podsumowaniu całego testu.

Jaka jest dla Ciebie maksymalna, akceptowalna długość trwania procesu MNP?

6 godzin
14.16%
1 dzień roboczy
40.20%
2 dni robocze
15.71%
3 dni robocze
15.36%
7 dni kalendarzowych
9.36%
14 dni kalendarzowych
1.20%
30 dni kalendarzowych
4.01%

Wszystkich głosujących: 3495



Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 270
  • 0

    251. ~  2009-07-11 12:01:27  host: aaac171.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @250: próbuję ale może mi nie wychodzi :) tak na poważnie to nie żaden nakaz tylko konieczność. Już nasi operatorzy przez kilka lat nie mogli tego wprowadzić aż UKE musiało się tym zająć, zresztą to zdaje się wymóg UE. Kto tutaj pisze o zakupie startera po to aby go przenosić do innego operatora? Znasz takich sportowców czy co, że tak o tym piszesz? Jeżeli tak to gratuluję "fajnych" znajomych. Ja nie płacę za koszty bo na dobrą sprawę to dopiero początek tej usługi. Mam abo w Erze i jeżeli warunki się pogorszą to im podziękuję i przejdę do konkurencji lub pre-paid proste? Chyba tak bo tylko tak konsument może zareagować na podwyżki... Gdybym tak się wszystkiego bał (jak ty skoro piszesz o przerzucaniu na klientów tych kosztów) to bym nie wychodził na ulicę. Życzę więcej zdrowego rozsądku i optymizmu :)

  • 0

    252.  2009-07-11 12:09:18

    #251: Zacznijcie w końcu czytać ze zrozumieniem!!! Jemu chodziło o schemat: kupuję starter heyah za 5 zł i go przenoszę na drugi dzień dla bonusu, wydzwonię bonus i do klopa, bo przenoszenie jest za darmo przecie:), Ty zaś piszesz o wieloletnim abo

  • 0

    253. ~rn  2009-07-11 12:11:37  host: inet20908nj-3.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Mam prpoblem! W dniu 08.07. złożyłem wniosek o przeniesienie numeru z Orange do Play - po kilku godzinach otrzymałem informację, iż PTK wyraziło zgodę na prfzeniesienie nr - Play zaprasza mnie do salonu w dniu 09.07. po odbiór karty Sim - numer do godz. 00:00 w dniu 09.07. jest jeszcze w Orange. Po godz. 00:00 Orange wyłącza świadczenie numeru. 11.07. do godz. 12:11 Play jeszcze nie podłączył mi SIMa do sieci. Twierdzą, że Orange nie przekazał im numeru!!!. Nie ma bata na Orange? Czy raczej Play nie nadaża z aktywacją numerów? Z Plusem to inna bajka - czekam do 14.07. kartę SIM mam.

  • 0

    254. ~  2009-07-11 12:13:49  host: dpv138.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #251 wzajemnie zycze tego samego. znajomych takich nie mam ale poczytaj sobie forum, ludzie zaczynaja juz kombinowac - ot chocby #235 (nawet zakładając ze to tylko dla testów ;]). Nie płacisz bezposrednio wiec tego nie odczuwasz...ale koszty sa/beda np. mniejsze lub skasowane bonusy, ograniczenia. własciwie dotyczyc to bedzie tylko pre-paid bo tam jest i bedzie najwieksza migracja. opom nie zalezy na abonamentowcach którym kończy się umowa, dla tych maja słaba ofertę bo na nich już zarobili. konieczność którą opy powinny wprowadzic bez trybu nakazowego. nie boję ale przerzucanie kosztów (więc pogorszenie lub brak polepszenia warunków)jest rzeczą normalna przy wzroście kosztów. w każdej branży. czy Ty byś dopłacał do interesu lub ograniczył swoje dochody aby jakiejs grupie zrobic dobrze?

  • 0

    255. ~jojo  2009-07-11 12:16:11  host: ekj115.internetdsl.tpnet.pl

    pootrM - a czy do 5 lipca nie było tak, że ludzie kupowali po kilkanaście starterów tylko dla promocji u jakiegoś operatora?. To, że są ludzie stosujący takie zagrywki, nie oznacza, że reszta musi na tym cierpieć - nie oznacza to również, że przez takich delikwentów nie możemy równać do standardów europejskich!

  • 0

    256. ~despera  2009-07-11 12:18:51  host: 2.202.116.195.easy-com.pl

    254 - skoro juz chcesz każdemu zrobić dobrze - to opom coraz BARDZIEJ zależy na przedłużaczu dla abonamentowców - już 4,5 miesiąca wcześniej masz ofertę - śmieszna ale im bliżej daty 0 - jest ona lepsza - nie ma co ukrywać pakiety minut nie są już takim wabikiem jak net - koszt 1GB dla opa to jakieś 2-3zł....

  • 0

    257. ~  2009-07-11 12:19:40  host: aaac171.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @254: jojo w poście 255 już napisał więc nie będę się po nim powtarzał :)

  • 0

    258. ~  2009-07-11 12:20:02  host: dpv138.neoplus.adsl.tpnet.pl

    standardy UE to jedno, mentalność ludzi i opów to inna bajka. jeśli ktos kupuje kilka starterów u jednego opa i je u niego zuzyje to koszty są wliczone w cene startera. jeski kupuje i od razu przenosi to koszty sa generowane u 2 opów.

  • 0

    259. ~  2009-07-11 12:25:14  host: dpv138.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #256 - zrobić to ja chce dobrze tylko sobie (ew żonie). w jakiej sieci masz na 4,5 miesiąca oferte przygotowana? mi zostało w + 2 tygodnie i jakos nawet nikt nie zadzwonił. jak już sam się skontaktowałem to warunki mam nawet gorsze niż miałem do tej pory.

  • 0

    260. ~z  2009-07-11 12:28:55  host: 77-253-152-219.adsl.inetia.pl

    no i gdzie ten art? Oj, lenicie się Witku, lenicie, chyba że żeście dostali darmowe komplety garnków od opów i nie wiecie co pisać ;-).

  • 0

    261. ~jojo  2009-07-11 12:33:23  host: ekj115.internetdsl.tpnet.pl

    To niech Play zrezygnuje z tych bonusów do wyboru i pakietu kwotowego (3 X 20) i będzie po problemie. Ja swoją mamę prawdopodobnie i tak za miesiąc przeniosę, bo widzę, że w TT raczej nie ciekawego pokażą. I zrobię to NIE DLA tych gratisów. Zresztą poprzedni numer tez przenosiłem (jeszcze jak była oplata za przeniesienie) i też nie dla tego, że Play coś mi za to da. Po prostu uznałem, że ta sieć mi obecnie bardziej odpowiada. Powtarzam - niech Play w takim razie zrezygnuje z promowania przeniesienia we Fresh i po problemie! ;-)

  • 0

    262. ~  2009-07-11 12:38:28  host: dpv138.neoplus.adsl.tpnet.pl

    piszesz jakbys poczuł się dotkniety. tez przeniosłem numer z ery do + 4 lata temu, zapłaciłem za to i dobrze. ktos tu wcześniej napisał o "skoczkach" i o nich chodzi. cóż, każdy robi jak uważa. play chce sciagnać jak najwiekszą liczbę ludzi, jest faworyzowany i jeszcze za wcześnie sadzić czy mu się to opłaca. tez zrobia to co bedą musieli/chcieli

  • 0

    263. ~ziomek13  2009-07-11 12:39:15  host: efz125.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a po co mają rezygnowac z bonusów, ze wzgledu na 0,00001 % idiotów?

  • 0

    264. ~  2009-07-11 12:42:23  host: c189-28.icpnet.pl

    247,252. Dopóki się będzie opłacało abonentowi to będzie to robił. To jest NORMALNE. I nie podkładajcie pod to jakiś bzdur, że dziecko, że biedny op, że koszty. Jak się nie będzie opłacało to bonusy zmniejszą w innej "korzystniejszej" promocji jak to robią teraz. Przewiduję, że Play za chwilę zmieni bonusy i wydłuży na 6 lub nawet 9 miesięcy. Uważam to za KONIECZNE z jego punktu wiidzenia. Ale dopóki jest jak teraz ludzie będą korzystać.Powtarzam dla mnie to normalne. Ot taka sobie promocja jak w markecie.

  • 0

    265.  2009-07-11 12:54:58

    @256 despera - a skad ten koszt 1 GB? Zdziwilabys sie jaki jest prawdziwy koszt 1 GB, a kazda siec by obnizyc cene takich paczek zaklada, ze 3/4 osob dojedzie co najwyzej do 500-800 mb. @263 play zrezygnuje z bonusow jak pozyska wystarczajaca ilosc klientow tak by byc atrakcyjnym kaskiem dla firm z zachodu

  • 0

    266. ~ass  2009-07-12 10:03:00  host: ch-79-139-120-72.hypnet.pl

    265... jak zrezygnuje z bonusów to pójdziemy dalej... i znowu nie bedzie wystarczającej liczby klientów, więc to nie tak hop siup

  • 0

    267.  2009-07-12 10:25:07

    @266 czesc pojdzie czesc zostanie, ale to juz nie bedzie problem aktualnych wlascicieli:)

  • 0

    268. ~capsel  2009-07-12 21:42:33  host: 87-205-152-207.adsl.inetia.pl

    PLUS i MINUS za długie oczekiwanie na przeniesienie = MINUS. Uciekam z Polkomtela ; ) Mam złoty numer, który pozostał po firmowym abonamencie w Plusie. Jak nie przedłużyłem umowy, to Oni mi go "zostawili" gratis w simplusie. Czy to oznacza, że MÓJ NUMER PRE-PAID JEST ZAREJESTROWANY ? ? (Numer chcę przenieść DO Play)

  • 0

    269. ~naomi  2009-07-15 20:13:33  host: acup89.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @268 Tak jest. Przy przeniesieniu trzymają dane w systemie. Przynajmniej tak jest w Orange i sądzę, że w innych sieciach też.

  • 0

    270. ~jezcze w plusie  2009-07-16 11:42:57  host: apn-77-114-56-223.dynamic.gprs.plus.pl

    a ja pisze skargę na Minusa do uke Wczoraj minął tydzień a numer nieprzeniesiony

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-249-55.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.