Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Vectra zmienia regulaminy - można rozwiązać umowę

[Aktualizacja] Vectra zmienia regulaminy - można rozwiązać umowę

LuiN 14 Maja 2014 11:24 Aktualizacja: 15 Maja 2014 12:20

14 2

Vectra rozpoczęła wysyłkę korespondencji z informacją o zmianie w regulaminach, która pozwala klientom rozwiązać umowę bez ponoszenia kary.

Zmiany w regulaminach dla nowych klientów weszły w życie 17. kwietnia, teraz drugi największy w kraju operator kablowy planuje uruchomić je również dla klientów, którzy podpisali umowy przed tą datą. Wielkość miesięcznych zobowiązań nie ulega zmianie, jednak oprócz pakietu poprawek związanych ze zmianą Prawa Telekomunikacyjnego, Vectra zmienia też listę programów telewizyjnych.

To właśnie ta ostatnia kwestia pozwala klientom rozwiązać umowę bez ponoszenia kary. Vectra nie wystosowała w tej sprawie oficjalnego komunikatu, a klienci komunikujący się z operatorem przez Facebooka są zdezorientowani. Zamieszanie nasila fakt rozłożenia w czasie przez Vectrę wysyłki korespondencji informującej abonentów o zmianach:

Wszyscy Abonenci zostaną poinformowani o zmianach. Postanowiliśmy rozłożyć proces dystrybucji korespondencji w czasie, gdyż zależy nam na skutecznym poinformowaniu każdego z naszych Klientów o wprowadzonych zmianach, jak i na przygotowaniu atrakcyjnych ofert promocyjnych, które będą dostosowane do potrzeb naszych Abonentów. Bardzo prosimy oczekiwać na dostarczenie przesyłki, gdyż w niej zostanie określony tryb wypowiedzenia, który dotyczy danej umowy - informuje Vectra na Facebooku.




W zacytowanym przez jednego z klientów piśmie pojawia się data 31. maja, jako termin ostateczny złożenia ewentualnej rezygnacji. Zmiany w regulaminie wchodzą 1. czerwca i zgodnie z Art. 60a Prawa Telekomunikacyjnego, klienci powinni być o nich pisemnie poinformowani w terminie nie krótszym niż jeden miesiąc przed ich wprowadzeniem.

[Aktualizacja 2014-05-15 12:20]

Otrzymaliśmy od Vectry komentarz w sprawie pism i terminów:
Vectra jest świadoma obowiązków wynikających z ustawy Prawo telekomunikacyjne i ich przestrzega. Korespondencję o zmianach regulaminów dostarczamy systematycznie i każdy z abonentów jest informowany z zachowaniem minimum 30 dni przed wejściem w życie zmian. Każdorazowo abonenci mogą złożyć rezygnację do dnia wejścia w życie zmian. Ze zmianami zapoznają się na podstawie załączonego do każdej korespondencji wykazu zmian oraz regulaminów i cenników. Jeśli któryś z abonentów nie otrzymał jeszcze od Vectry powiadomienia o zmianach, oznacza to, iż zmiany w danym okresie jeszcze go nie dotyczą. Vectra informuje, iż każdemu z abonentów, który otrzymuje lub otrzyma pisemne informacje o zmianach, zapewniony jest minimum 30 dniowy okres na zapoznanie się ze zmianami oraz informacja o przysługujących mu uprawnieniach. Zatem cytowana powyżej data 31 maja dotyczy tylko tych klientów, którzy otrzymali od nas informację w kwietniu. Pozostali otrzymają sukcesywnie, tym samym dla nich data będzie inna z jednomiesięcznym wypowiedzeniem.

Źródło tekstu: Vectra, wł     

Dodaj do:

Tagi: vectra

w sumie: 37
  • 0

    19. ~Jacek  2014-05-14 19:51:58  host: 093105195234.skierniewice.vectranet.pl

    Chetnie bym zrezygnowal tylko ze w mojej miescinie nie ma prawdziwiej alternatywy bo lokalni dostawcy sa jeszcze gorsi ze juz o obsludze nie wspomne

  • 0

    20.  2014-05-14 22:45:30

    Jeśli jest taka możliwość i niezadowoleni klienci Vectry mogą rozwiązać umowę, to nic tylko korzystać z okazji. Ja we wrześniu się z nimi rozstałem i nie było jednego dnia abym żałował tej decyzji. Tak kiepskiej jakości tv cyfrowej HD jaką proponowała Vectra od jakiegoś czasu nie widziałem nigdzie. Internet z niższą prędkością o 30% - 40%, a czasem nawet o 50% od deklarowanej w umowie. Fatalna obsługa, po kilka razy zgłaszałem usterki, tym ogólnie powinny zająć się jednostki i urzędy do tego stworzone. Jednym słowem nikomu tej pseudo firmy NIGDY NIE POLECĘ. I jeszcze jedno, osoby które skorzystają z okazji i rozwiążą z nimi umowę muszą pamiętać o terminowym zwrocie sprzętu - to bardzo ważne. Vectra po terminie nie chce przyjmować swojego sprzętu i żąda wysokich opłat za nieterminowy zwrot. Wiele osób miało z tym problem. We Wrocławiu np. na całe miasto jest jeden salon z czterema stanowiskami, niestety zazwyczaj jest tylko dwóch obsługujących pracowników. Można tam sporo czasu stracić zanim się zasiądzie przy biureczku i sprawę załatwi.

  • 0

    21.  2014-05-14 23:07:17

    @20, teraz te opłaty są w miarę normalne, ale ja mam w tyłku, zamówię na sendit kuriera za 16 zeta i wyślę im te badziewie prosto do Gdyni, odżałuje ta kasę, zamiast stać w kolejce do lokalnego POKu ;)

  • 0

    22. ~Artik  2014-05-15 12:40:02  host: 78-131-183-7.tktelekom.pl

    Jeszcze nigdy z Vectry nie dostałem nic na czas, począwszy od kwitów do zapłaty (czasem z 2 miesięcznym opóźnieniem), skończywszy na zmianach w regulaminie, które to dostawałem na tydzień przed ich wejściem w życie, albo po terminie.

  • 0

    23. ~fik  2014-05-15 13:39:58  host: 37.30.85.194.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Za drugi dekoder żądają nadał 200 zl za montaż?
    zwykłe naciąganie, draństwo. Wole przejść na satelitę i mieć pare dekoderów. 200 zł za frajer nie zapłacę cwaniaczkom, zwłaszcza, że mam znajomych, którzy dostali drugi dekoder za darmo, a nawet takich, którzy nie płacą za niego abo, zależnie od okresu.

  • 0

    24. ~Jackson  2014-05-15 15:10:31  host: 213.158.216.52.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @9 nie, nie zartuje z tym vod. Tak sie sklada ze czasem cos obejrze i zaplace za to :) sa tacy ludzie w naszym kraju jeszcze ;)

  • 0

    25. ~Maro  2014-05-15 16:56:45  host: 088156099165.czeladz.vectranet.pl

    Ja nie narzekam. Mam 30 mega za 35zł z vectry i umowa na czas nieokreslony. Transfer się zgadza na ookli.

  • 0

    26. ~  2014-05-15 19:58:43  host: user-109-243-247-185.play-internet.pl

    @Maro czy mógłbyś napisać jak uzyskałeś w vectrze 30 mega za 35zł i to jeszcze w takiej umowie?

  • 0

    27. ~  2014-05-15 20:15:27  host: 77-253-139-187.adsl.inetia.pl

    @26 - pewnie jakiś pakiet (i głąb liczy tylko cenę internetu w nim), lub oferta dla firm. W ostateczności - troll.

  • 0

    28.  2014-05-15 20:24:47

    Nie chcą wielkich kolejek ludzi którzy masowo oddają sprzęt ? :D Vectra leci po kosztach i np. jak przeszli na inpost to na początku były bardzo duże opóźnienia, teraz tylko czasami się coś przydarzy w tej kwestii, ale przecież nie o to się rozchodzi.
    Chodzi o ofertę, a ta http://www.vectra.pl/pomoc/telewizja/Multiroom/39

    "Jeśli zamówię opcję multiroom i jedną z paczek Premium, będę mieć dostęp do tych kanałów na dwóch dekoderach?

    Niestety nie, każdy z dekoderów jest niezależny, dokupiona paczka Premium jest przypisana do konkretnego dekodera. "

    Czyli co nadal Vectra chce 2-3 razy za HBo czy dwa razy Canal + ? To za same pakiety premium wyjdzie np. 3 razy HBO i 3 razy C+ czyli 30*3 i 50*3 czyli 240zł ? Za dwa pakiety 160zł bez opłat za pakiet ogólny i internet ?! Czy multiroom tak działa ? :D
    Albo inna opłata USB PVR - za podłączenie własnego dysku...którego programów i tak nie odtworzysz na kompie..2zł miesięcznie! Vectra niczym t-mobile i sprawdzanie stanu konta na karcie ;)
    Do tego mają mało elastyczną ofertę, nie można dowolnie łączyć usług, beznadziejna strona gdzie dowiesz się jakie usługi świadczą pod twoim adresem i.....umowy przedłużające się na pół roku - Vectra to firma antykonsumencka, zupełnie nieprzyjazna klientom. Dlaczego ma w takim razie chętnych na usługi ? Wiele osób nie ma wyboru, np. musieliby wziąć internet z opłatą za utrzymanie łącza, bo w mieście są małe firmy i jedna duża - Vectra, czasami nawet w sporych miastach jest patowa sytuacja, a czasami jest tak na jednym osiedlu...Do tego ludzie przeważnie starsi lub nie korzystający z internetu czy nieświadomi tego jak wygląda rynek przychodzą i chcą pakiet TV i płacą tyle ile ktoś im powie. Co oznacza, że nawet gdyby po złożeniu wypowiedzenia dawali -50% od ceny to i tak się tego pewnie nie dowiedzą...No i np. rezygnujemy z Vectry, ale oprócz tepsy zostaje nam internet jak z Polsh

  • 0

    29.  2014-05-15 20:31:46

    oprócz tepsy zostaje nam internet jak z Polshitu...a nie każdy chce limitów, nawet jeżeli ktoś nie wyciąga 85-100% z Vectry to pingi są u niektórych stabilne i nie ma limitów.
    Prawda jest taka, że gdyby np. w jednym bloku przy tych samych cenach był identyczny operator, ale z brakiem opłat za multiroom, za własny dysk (!), z brakiem bałaganu organizacyjnego w BOK, a przy zawieraniu umowy dawał takie same promocje to pewnie 95% świadomych klientów przeszłoby do niego np. z powodu braku dziwnych opłat czy dowolności konfiguracji paczki np. promocja to 20 i 80 Mb/s, nie możesz wziąć 30, 40 itd. No i te umowy...przedłużenie na pół roku ?
    Więc Vectra jest mocno pazerna i nieprzyjazna stąd taki odbiór i sami są sobie winni.

  • 0

    30. ~  2014-05-15 20:52:25  host: dhb86.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja już w tamtym roku z okazji zmiany regulaminu pożegnałem się z cudowną Vectrą która ciągle zabierała programy i podnosiła ceny. Założyłem naziemną telewizję cyfrową i płacę dużo mniej. Po co mi tyle programów? I tak nie mam czasu ich wszystkich oglądać a te podstawowe które najczęściej oglądam to wiadomo TVP1, TVP2, Polsat, TVN.

  • 0

    31. ~  2014-05-15 21:00:31  host: dhb86.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No właśnie, i zapomniałem dodać że w cyfrowej naziemnej jest lepszy obraz niż w Vectrze! Wstyd i obciach, taką jakość ludziom dawać.

  • 0

    32. ~stream  2014-05-16 10:36:25  host: prx01.tktelekom.pl

    Zgadzam sie z 16. Mam pakiet z vectry już kilkanaście lat i w tym roku kończę współpracę. Jakość HD jest delikatnie mówiąc kiepska, internet chodzi byle jak, a cena - mimo umowy terminowej - rośnie. Wizyta techników nic nie wnosi, bo sygnał jest ma teoretycznie dobrą "moc" i "jakość" ale obraz HD się tnie. I nie jest to wina telewizora, bo na DVBT ten sam program jest ok. Zero zainteresowania w BOK. Nie wspominając o kolejkach.

  • 0

    33. ~  2014-05-16 16:30:29  host: public-gprs516388.centertel.pl

    @32 w terminowej umowie cena nie może rosnąć chyba że tak stanowi umowa

  • 0

    34. ~Taki tam  2014-07-31 07:00:41  host: 83.175.145.200

    Witać jak Vectra robi w konia klientów, obecnie w Białymstoku dają 40 mbit i pakiet 117 kanałów czy ile ich tam jest za 60 zł. A w reszcie kraju...

  • 0

    35. ~abonentka  2014-08-19 16:53:57  host: 088156227153.dynamic.vectranet.pl

    No tak, wysłałam rozwiązanie umowy z uwagi na zmianę regulaminu a oni wystosowali notę księgową i oczekują opłaty karnej.

  • 0

    36. ~Calm7  2014-08-19 17:02:02  host: n05-07-07.opera-mini.net

    35). Otrzymałaś powiadomienie? Bo jeśli nie, to Ciebie to nie dotyczy.

  • 0

    37. ~GOSCCCCC  2014-09-15 11:12:01  host: gate1.lunapark.pl

    Podpisałem umowę na szczęcie przed zmianami w regulaminie (przed 17 kwietnia) więc też z niecierpliwością czekam na to pismo. Nieuczciwy pan Daniel Lentiou z firmy VECTRA obiecał , że firma VECTRA rozwiąże za mnie umowę z UPC - hm..jasne... Gdy zadzwoniłem do UPC zapytać czemu 3 m-c naliczają mi rachunek to zrobili oczy, że nie rozwiązałem przecież umowy - masakra. VECTRA to w moim mniemaniu firma, któ?a ma totalnie w d....ie klientów - życzę rychłego upadku!!

  • 0

    38. ~  2014-12-04 18:16:19  host: 093105236248.dynamic-ra-1.vectranet.pl

    NACIAGACZE

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-146-179-146.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet