Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] UKE: awaria systemu PLI CBD

[Aktualizacja] UKE: awaria systemu PLI CBD

Piszemy o tym pierwsi orson_dzi 28 Grudnia 2016 12:52 Aktualizacja: 29 Grudnia 2016 10:51

14 0

UKE boryka się z awarią systemu PLI CBD, odpowiedzialnego za przenoszenie numerów - wynika z informacji TELEPOLIS.PL.

Awaria trwa od wczoraj, 27 grudnia. Skutkuje to dużym opóźnieniem w przenoszeniu numerów, dla których data przeniesienia została ustalona na 28 grudnia. UKE już zdiagnozował awarię i pracuje nad jej usunięciem.

Numery, które miały zostać przeniesione 28 grudnia trafią do nowych operatorów od razu po usunięciu awarii.




Aktualizacja

Awaria została zakończona. Większość numerów została już przeniesiona, ale dla części z nich data przeniesienia została przesunięta na 30 grudnia. Nie wiadomo jak tą sytuację rozwiążą operatorzy. Dla numerów, które miały być przeniesione z końcem okresu rozliczeniowego zostały zapewne wystawione faktury z abonamentem za kolejny miesiąc.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: mnp | pli cbd | uke

w sumie: 44
  • -2

    1. ~ola  2016-12-28 13:12:01  host: public-gprs385867.centertel.pl

    pytanie za 110 punktów... 1. kto włączył czajnik w UPSa? 2. Na jak długo wyłączą Wam numery, bo będą w teleportacji Star Trek - Episode: kiedyś naprawimy...

  • 0

    2. ~pabloki  2016-12-28 13:15:35  host: user-5-173-5-90.play-internet.pl

    na jutro mam jedno przeniesienie . nie mam przekonania że się jutro uda .

  • -2

    3. ~  2016-12-28 14:12:53  host: user-94-254-163-196.play-internet.pl

    jak rząd się za coś bierze to wiadomo na 100% że to spiep..y

  • -1

    4. ~///  2016-12-28 14:12:57  host: apn-31-0-34-72.dynamic.gprs.plus.pl

    Wniosek jest jeden, dobrze Przemyśl datę przeniesienia numeru.

  • 0

    5. ~Rafal  2016-12-28 14:29:42  host: user-94-254-225-228.play-internet.pl

    Heh, a ja mam 29 grudnia przeniesienie swojego głównego numeru... Mam nadzieję że wszystko zacznie działać do tego czasu. Ponad doba na ogarnięcie tematu powinna wystarczyć

  • 0

    6. ~bartek  2016-12-28 15:12:06  host: host-176-241-245-188.jmdi.pl

    Uwaga na Virgin, ten operator przenosił mój numer przez UWAGA 11 dni. Zero profesjonalizmu! Nie polecam. Oni tam udają że pracują a klienta mają w głębokim poważaniu. Uwaga na tego operatora.

  • 0

    7. ~pabloki  2016-12-28 15:31:06  host: user-5-173-5-90.play-internet.pl

    do 16.00 czy 16.30 chyba nie naprawią bo do tej chyba pracują informatycy.

  • -1

    8. ~Mirek  2016-12-28 15:32:43  host: n13-04-04.opera-mini.net

    Natomiast przeniesienie do a2mobile pełny profesjonalizm ;)

  • -1

    9. ~Misiek  2016-12-28 17:33:47  host: gateway1.cebit.com.pl

    Do tego dodajmy to, że operatorzy zlewali komunikaty via SOU. Ostatnio trochę się poprawiło w tej materii.

  • 0

    10. ~rafmik  2016-12-28 19:07:46  host: 185.145.66.255

    Ktoś wie jak teraz się sytuacja przedstawia? Numery które miały być przeniesione 29 grudnia będą działać poprawnie?
    Na stronie UKE zero informacji na ten temat.

  • 0

    11. ~  2016-12-28 19:37:24  host: public-gprs389970.centertel.pl

    Dzisiaj przeniosłem bez problemów.

  • 0

    12. ~xa  2016-12-28 21:57:58  host: user-164-127-130-55.play-internet.pl

    ktoś chyba na nocnej zmianie w dziale it musiał sobie pofolgować lub vodka fanatic :)

  • 0

    13.  2016-12-29 11:08:46

    "Awaria została zakończona." Poziom pismaków z telepolis jest żenujący. Awaria może zostać usunięta, a nie zakończona. Błąd na poziomie maturalnym.

  • 0

    14.  2016-12-29 11:11:05

    A o wycieku danych klientów z bazy Orange coś już więcej wiadomo?

  • 0

    15.  2016-12-29 11:12:38

    @14 Jakaś plotka mi się dzisiaj obiła o uszy, ale jeszcze nic pewnego nie słyszałem. Zaraz spróbuję się czegoś dowiedzieć.

  • 0

    16. ~ola  2016-12-29 11:19:03  host: public-gprs394435.centertel.pl

    to się zdziwią, jak dostaną FV za miesiąc, z rozliczeniem za 1 dzień BEZ rabatów według cennika nie promocyjnego. przecie to PL, firmy tego na siebie nie wezmą, mimo że na awarię nie ma wpływu Kowalski...

  • -1

    17. ~frewf  2016-12-29 11:22:26  host: 188.146.94.235.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Tak to jest jak się ma abonament wtedy jest lament.

  • 0

    18.  2016-12-29 11:35:10

    17 - ja mam abonament i nie lamentuję ;-)
    Poza tym dziwią mnie te wasze teksty, ze po okresie promocyjnym wzrasta abonament. Zawsze w umowach miałem i mam zapisy, ze po okresie promocyjnym warunki są utrzymywane. Który operator podnosi ceny?

  • 1

    19.  2016-12-29 11:41:54

    @18 UPC? :)

  • 0

    20. ~Rafal  2016-12-29 11:51:15  host: apn-212-2-126-220.dynamic.gprs.plus.pl

    Mi dzisiaj przeniosło numer z Play do Lajt Mobile bez problemu. Ok 0.30 karta Play była wylogowany. Rano jak włożyłem nową to wszystko już działało.

  • -1

    21.  2016-12-29 12:08:37

    orson_dzi - w kontekście telefonii komórkowej to niszowy operator raczej?

  • 0

    22.  2016-12-29 12:12:34

    @21 Raczej na pewno. Ale pytałeś kto podnosi abonament ;) Jeśli chodzi o komórki, to przypadkiem T-Mobile tak kiedyś nie zrobił? Na zdrowie im to nie wyszło wtedy.

  • 0

    23.  2016-12-29 12:14:07

    Jeżeli dziś zarejestrowałem nową kartę Orange i po wysłaniu SMS-a mam komunikat, że nr. jest zarejestrowany to mogę już iść do innego opa i przenieść do niego numer?

  • -2

    24.  2016-12-29 12:18:21

    orson_dzi - wiesz... Vectra też kiedyś podnosiła. Ja mam od ponad roku po zakończeniu umowy terminowej, fakturę z ceną jaką miałem w okresie promocyjnym - jeśli mówimy o operatorze w ogóle.
    W komórkach szczerze powiem, że nigdy i u żadnego operatora się nie spotkałem z podnoszeniem ceny. Owszem - w czasach pakietów minutowych czy kwotowych, bywało, ze po okresie promocyjnym zaprzestawali dawać jakiś pakiet promocyjny. Ale z podwyższaniem abonamentu nie pamiętam żebym się zetknął.

  • 0

    25. ~  2016-12-29 12:25:48  host: user-46-112-211-224.play-internet.pl

    O wycieku danych z orange nie łaska napisać? http://tlp.is/c7b

  • 1

    26. ~  2016-12-29 12:26:48  host: n13-09-07.opera-mini.net

    Tobie, wlo Plus spróbowałby podnieść abonament. Z sądów by nie wyszli.... :-)

  • 0

    27.  2016-12-29 12:30:41

    @24 wlo: a ja tak: w Era: wziąłem nowy telefon 2 m-ce przed terminem- można było nawet 4 m-ce wcześniej brać- bo stary mi się zepsuł. I wszystko "grało" dopóki przedłużałem aneks a gdy nie przedłużyłem to za te 2 ostatnie miesiące zapłaciłem drożej- podobno liczy się termin od daty podpisania aneksu a nie od końca umowy. 24 m-ce minęło i można klienta doić. A w aneksie tego nie napisali tylko podobno gdzieś tam w warunkach ogólnych coś było- które gdzieś tam w necie są. Reklamacje nic nie dały. Złodziejstwo i tyle!!!

  • 0

    28.  2016-12-29 12:40:44

    Krótko mówiąc: 2 miesiące z umowy mi ukradli!!! Podobno zgodnie z prawem.

  • 0

    29.  2016-12-29 12:41:51

    @25 Wycieku? Przecież to tylko umowa z zamazanymi danymi, które nie są widoczne.

  • -1

    30.  2016-12-29 12:50:37

    26 - jeśli byłoby to niezgodne z umową... frasag - dlatego ciekawi mnie który operator takie dziwne zasady ma/miał. Jeśli wcześniej podpisałeś umowę z abonamentem wyższym bo z telefonem, to - sorry - ale czy Ty poważny jesteś mówiąc to co mówisz?

  • 0

    31.  2016-12-29 12:58:14

    @30:wlo: to Era- zniżka na abonament miała być na 24 miesiące od podpisania umowy a była na 22 miesiące i tu jest pies pogrzebany. A znam takich którzy zawsze wcześniej telefon biorą- ciekawe co będzie gdy kiedyś nie podpiszą aneksu.

  • -1

    32.  2016-12-29 13:01:43

    frasag - przecież wcześniej zmieniłeś warunki tej umowy, więc do kogo pretensje?

  • -1

    33.  2016-12-29 13:02:49

    Jabyś 4 miesiące wcześniej aneks na niższą kwotę podpisał niż wcześniejsza umnowa promocyjna to oczywiście być różnicę operatorowi oddał?

  • 0

    34.  2016-12-29 13:07:13

    Nic nie zmieniłem Mocium Panie!!! tylko nowy telefon wziąłem na aneks bo wtedy gwarancja była na rok i nie opłacało mi się naprawiać. Abonament bez zmian, tylko daty popierniczyli!!! Ważność aneksu powinna się liczyć od zakończenia poprzedniej umowy- tak na mój chłopski rozum. Ale niech im bokiem wyjdzie te kilkadziesiąt zł- nigdy więcej abonamentu- NIGDZIE!!!

  • -1

    35.  2016-12-29 13:11:18

    26 - w aktualnej umowie mam zapis:
    W ramach Promocji Abonent uzyskuje prawo do korzystania z Usług na specjalnych warunkach promocyjnych określonych w Aneksie/PZWU i w Regulaminie Promocji przez cały okres świadczenia Usług, chyba że z treści Regulaminu Promocji wynika inny termin.

    Wyjaśnię jednocześnie, ze w tej drugiej części powyższego punktu emisji mieszczą się usługi typu nawigacja, te muzyczki przy oczekiwaniu na połączenie itp., które dają na miesiąc czy dwa darmo a potem każą sobie płacić ;-)

  • -1

    36.  2016-12-29 13:12:54

    frasag - co to znaczy "tylko" telefon wziąłem? Piszesz, ze aneks podpisałeś. Wieć zgodziłeś się na warunki określone w tym aneksie. Nadal nie rozumiem pretensji.

  • 0

    37.  2016-12-29 13:33:46

    No tłumaczę kolejny raz: na umowie było 24 miesiące zniżki, na aneksie też 24 miesiące zniżki, aneks kończył się 48 miesięcy po rozpoczęciu umowy a nie 24 miesiące po jego podpisaniu. Więc 2 miesiące zniżki diabli wzięli. Inaczej nie umiem tego wyjaśnić- pardon Monsieur.

  • 0

    38.  2016-12-29 13:46:32

    frasag - jesteś pewien, ze w aneksie miałeś zapis, ze on wchodzi w życie po zakończeniu okresu promocyjnego z poprzedniej umowy?
    Zadziwiająca konstrukcja w takim razie.
    Nic dziwnego, że coś mnie odpychało od Ery zawsze. Teraz wiem co ;-) Przeczucie ;-)
    Na poważnie - przeczytaj ten aneks, bo nie masz racji co do tych terminów i opłat.

  • 0

    39. ~  2016-12-29 13:49:44  host: apn-5-60-197-162.dynamic.gprs.plus.pl

    18, ja mam w umowie z Plusem (internet) zapis, że po okresie promocyjnym abonament rośnie dwukrotnie.

  • 0

    40.  2016-12-29 13:52:39

    Porzuciłem ten abonament gdy umowa wygasła- chyba 6 lat temu przeniosłem numer do Play, może 5- nie pamiętam. Nie mam już tych dokumentów tylko kilka faktur w pdf bo dopiero za rok minie 6 lat (5+1) na ulgę podatkową- coś tam odliczałem w ostatnim roku za net mobilny- wtedy była taka możliwość.

  • 0

    41.  2016-12-29 13:54:13

    39 - w jakiej ofercie?

  • 0

    42.  2016-12-29 15:03:02

    Kolega miał w nocy mieć przeniesienie z Virgin do T-Mobile. Nie przenieśli mu chociaż dostał pozytywnego smsa.

  • 0

    43. ~pabloki  2016-12-29 15:28:12  host: user-5-173-5-90.play-internet.pl

    a u mnie niespodzianka . numer normalnie zgodnie z planem przeniesiony.

  • 0

    44.  2016-12-29 19:31:21

    Tylko info - mi dzisiaj numer przeniosło bez problemu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-246-116.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.