Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] UKE: 2,5 mln zł kary dla Centertela

[Aktualizacja] UKE: 2,5 mln zł kary dla Centertela

Ringu 27 Maja 2011 16:21

0 0

UKE nałożył na Centertel karę w wysokości 2,5 mln zł za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych. Operator nie poinformował użytkowników usługi Zetafon o zmianach w cenniku, które nastąpiły w lipcu 2010 roku.

19. lipca 2010 roku Centertel dokonał zmiany w cenniku oferty Zetafon. Zgodnie z prawem w takim przypadku operator jest zobowiązany do poinformowania abonentów o podwyżce na piśmie, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Dostawca usług powinien także podać tę informację do publicznej wiadomości.

Ponadto abonent powinien zostać poinformowany o prawie do wypowiedzenia umowy bez kosztów odszkodowawczych na rzecz operatora w przypadku braku akceptacji podwyżki cen.




W promocji Zetafon klient zobowiązuje się do regularnego zasilania swojego konta przez określony czas w zamian za możliwość zakupu aparatu telefonicznego w promocyjnej cenie. W związku z tym zawierane są dwa stosunki cywilnoprawne - umowa sprzedaży i umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Osoby podpisujące taki kontrakt stali się abonentami zgodnie z obowiązującym wówczas prawem telekomunikacyjnym.

Naruszenie obowiązków informacyjnych przez operatora dotyczyło 1152800 użytkowników końcowych. W takich sytuacjach Prezes UKE może nałożyć na operatora karę w wysokości do 3% przychodów ukaranego podmiotu. Wysokość kary - 2,5 mln zł uwzględnia okoliczność, że spółka była już karana w podobnej sprawie w 2007 roku.

Centertel nie zgadza się z karą nałożoną przez UKE i interpretacją przepisów, na które powołał się regulator. Decyzja nie jest prawomocna i na pewno skorzystamy z możliwości odwołania się. Według naszej oceny spełniliśmy właściwie obowiązki informacyjne dotyczące usługi Zetafon. Decezja UKE nie upoważnia klientów do rozwiązywania umów bez konsekwencji, wynikających z podpisanej umowy - mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.

Źródło tekstu: UKE, wł     

Dodaj do:
w sumie: 37
  • 0

    19.  2011-05-27 17:29:26

    Tylko weźmy jeszcze pod uwagę, oprócz samej liczby Abonentów [bo według prawa telekomunikacyjnego, nawet zarejestrowany użytkownik prepaida jest takowym, nie wspominając o MIXach], liczbę tych, którzy takie umowy podpisują i jedynie utrzymują aktywne karty. Idę o zakład, że jakby podali takie dane, to by się okazało, że płaci regularnie co drugi, trzeci Zetafonowiec. Tutaj nie działa czysta matematyka - doładowane razy ilość klientów razy okres umowy/umów. Dochodzi czynnik ludzki i matematyka zawsze zawiedzie, więc nie wiem czy to taka mała kara. Jeśli chodzi o uwzględnienie poprzednich kar, to powinni każdą kolejna powiększać o kilka procent, bo w tym przykładzie działa to, jakby każdy kolejny mandat drogowy był niższy, bo już wcześniej jeden dostałeś. Tak nie powinno funkcjonować prawo bo przestaje być skuteczne...

  • 0

    20. ~Odchodzi4  2011-05-27 17:31:14  host: public-gprs20392.centertel.pl

    A niech dają kary niech się nauczą barany jedne że Klient jest ważny na pierwszym miejscu. Tak samo jak P4 zawyżało kary a teraz oddaje nadwyżki ich wpłat.

  • 0

    21.  2011-05-27 17:36:55

    W ogóle to pamięta ktoś co się w tym cenniku zmieniło? Pewnie jakieś groszowe sprawy z BOK? ;)

  • 0

    22.  2011-05-27 17:52:42

    @15 - cennik się zmienił w lipcu zeszłego roku, nie ma to więc związku z zmianą stawki podatku VAT.

  • 0

    23.  2011-05-27 18:07:11

    Zmieniła się oplata do 1.50 do BOK i 0.50gr do AUTO BOK:D Ale Orange wysyłał listy.. sam dostalem

  • 0

    24.  2011-05-27 18:08:25

    Atlan, a co złego jest w zerwaniu umowy skoro jest taka możliwość zgodnie z prawem? Jak zapłacę karę, to ok, ale jeżeli nie zapłącę, to bój się panie klient, bo Twój operator zbankrutuje? Jak kupisz loda i na patyku będzie pisało:"Wygrałeś, odbierz drugiego" to wyrzucisz patyczek bo zapłaciłeś tylko za 1, czy pójdziesz po odbiór nagrody? A gdy punkty za mandaty nałapiesz, będziesz starał się je zmniejszyć poprzez kursy, czy zdasz się na los, bo w końcu każdy punkcik uczciwie zebrałeś. Ja nie widzę żadnego problemu moralnego w rezygnacji z umowy, bądź wcześniejszego aneksu, za co mógłbym wcześniej dostać nowy telefon, albo lepsze warunki bez telefonu.

  • 0

    25. ~Prezes  2011-05-27 18:08:30  host: public-gprs20392.centertel.pl

    23# Ja nie i co Ty na to?

  • 0

    26. ~piotrek  2011-05-27 18:27:56  host: apn-95-41-217-72.dynamic.gprs.plus.pl

    Zastanawiam się nad zmianą opa. (abo. plus) Orange źle wygląda.

  • 0

    27.  2011-05-27 18:44:32

    haha, szkoda, że nie więcej. Operatorzy powinni być za takie rzeczy karane co najmniej 10% przychodów. I nie ważne, czy byłaby to Era, plus, orange czy play. Za oszukiwanie / wprowadzanie w błąd / niedoinformowanie klienta powinni zbankrutować.

  • 0

    28.  2011-05-27 19:05:41

    16. WitekT - jak najbardziej wiem ;-)nie raz przecież na ten temat dyskutowaliśmy przy podobnych okazjach. Tyle, ze w tym przypadku - założę się - nie będą informować. A na to nie ma regulacji egzekucyjnych ;-)

  • 0

    29.  2011-05-27 19:07:02

    Chyba,m zę z decyzji administracyjnej wynika taki obowiązek - w co wątpię bo akt prawny niższej rankgi nie może powiepać obowiązku wynikającego z aktu rangi wyższej, co najwyżej egzekucję można prowadzić, a tu nie znam przepisów, które by to umożliwiały.

  • 0

    30. ~  2011-05-27 19:10:32  host: 212.160.172.70

    A ja właśnie w tej chwili się dowiedziałem o tejże zmianie. Listu na pewno żadnego nie dostałem bo 'kolekcjonuję' całą makulaturę niebędącą reklamami. Co konkretnie się zmieniło wtedy w ofercie Zetafon?

  • 0

    31. ~JA.  2011-05-27 19:21:35  host: 82-160-51-168.tktelekom.pl

    Centertel zrobił świetny interes!!! 1.152.800 abonentów do których trzeba wysłać list polecony za 3,75 zł + koszty 0,25 zł za kopertę, papier, wydruk. Daje nam to 1.152.800 * 4,00 zł = 4.611.200,00 zł. Nawet jak po wielkich bojach zapłacą karę 2.500.000,00 zł będą do przodu 2.111.200,00 zł. Urzędowi Komunikacji Elektronicznej należą się duże podziękowania.

  • 2

    32. ~ala  2011-05-27 19:49:21  host: public-gprs82045.centertel.pl

    31.ja - może czas podać Operatorowi adres e-mail aby tony papieru nie leciały w kosz, tylko elektronicznie było to załatwiane?

  • 0

    33.  2011-05-27 20:03:33

    @31 nie trzeba wysylac poleconym. wystarczy zwykly list. przy takiej ilosci przesylek podejrzewam, ze mozna z poczta zejsc do kwoty 1,5zl od listu.

  • 0

    34. ~mirekb  2011-05-27 20:39:07  host: apn-95-41-63-84.dynamic.gprs.plus.pl

    @33 nie zmienia to faktu ze na swoje centek wyjdzie ale dopiero gdy zaplaci.za kilka miesiecy sie dowiemy.mam nadzieje ze zaplaca

  • 0

    35.  2011-05-27 21:37:48

    @34 a i owszem dlatego kara powinna byc wyzsza.

  • 0

    36. ~  2011-05-28 09:45:58  host: host-217-97-249-65.hlg.com.pl

    #33 przy takiej liczbie to daje sobie głowę uciąć że poczta policzyła by max 1 złoty od każdego listu . Dla klientów masowych są inne ceny

  • 0

    37.  2011-05-28 14:43:01

    Wprowadzenie płatnych połączeń z numerem *500 w opcjach konfiguracji usług uważam za skandal i rzecz niedopuszczalną. Rozumiem, że kontakt z BOK-iem mógł być nadużywany, ale płacić za komunikaty podawane automatycznie i niezbyt nieciekawym głosem, to już przegięcie. Osobiście " ukarałem" Orange rejestrując i przenosząc 6 numerów. A szykują się następne. Taka potwarz, musi boleć. I ma być nauczką, że stałego klienta należy szanować.

  • 0

    38.  2011-06-24 20:58:35

    nie dzwonie *500 tylko się loguje tam jest za darmo

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-76-127.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.