Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Ponad tygodniowa awaria Internetu w Vectrze

[Aktualizacja] Ponad tygodniowa awaria Internetu w Vectrze

WitekT 19 Sierpnia 2014 19:59 Aktualizacja: 20 Sierpnia 2014 21:57

13 3

Klienci Vectry z Warszawy i okolic od ponad tygodnia mają poważne problemy z dostępem do wybranych stron i serwisów internetowych. Firma na profilu na Facebooku codziennie obiecuje, że problem wkrótce usunie.



Problem dotyczy serwerów DNS i/lub tablicy routingu. Niedostępne dla większości klientów Vectry są strony Apple czy Microsoftu. Telekom w pewnym momencie jako winnych zamieszania uznał routery TP-linka używane przez klientów, jednak z wypowiedzi klientów można wywnioskować, że nie tu leżał problem.




W tej chwili Vectra ma poważny kryzys na swoim profilu na Facebooku. Krytyczne komentarze pojawiają się w dużych ilościach pod każdym wpisem. Pytanie o przyczyny awarii, termin jej usunięcia oraz rekompensatę dla użytkowników zadaliśmy służbom prasowym operatora.

[Aktualizacja 20.08]

Otrzymaliśmy odpowiedź od biura prasowego:
Usunęliśmy już przyczynę kłopotów z dostępem do Internetu. Była nią awaria jednego z naszych serwerów DNS. Bardzo przepraszamy wszystkich, których ta awaria dotknęła. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby tego rodzaju sytuacje nie miały miejsca.
O rekompensatę każdy klient może się ubiegać zgodnie z przysługującym mu prawem zagwarantowanym Regulaminem usług Vectry.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: vectra

w sumie: 47
  • 1

    28. ~Felipe  2014-08-20 09:50:14  host: user-109-243-225-225.play-internet.pl

    To nie jest tylko problem serwerów DNS, ale jak ktoś już wspomniał routingu BGP. Zanim się dowiedziałem od Vectry o problemie to właśnie usiłowałem zmienić DNS-y. Oczywiście to nie pomogło, więc próbowałem przekierować ruch przez mój VPN. Tutaj też poległem. W momencie gdy zobaczyłem, że do połowy serwisów nie idzie traceroute to odpuściłem

  • 1

    29. ~Felipe  2014-08-20 09:52:30  host: user-109-243-225-225.play-internet.pl

    Oczywiście nie używam routera TP-Link, tylko Netgear z Tomato. DNS-y to też nie google, tylko odszukane namebench :)

  • 1

    30. ~Calm7  2014-08-20 09:56:42  host: n05-07-07.opera-mini.net

    A mi się wydawało, że to vectra ,,puściła" jakiegoś syfa, i właśnie to zablokowało tp-linki.

  • 1

    31.  2014-08-20 10:10:34

    @30 Coś może w tym być. Tak sobie pomyslałem po tym co napisałeś, że mogą coś kombinować bo na routerach wi fi od nich mają wszystko poblokowane, nic nie można zmienić, ograniczona ilość urządzeń więc mozliwe że chcą blokować także prywatne routery :)

  • 0

    32.  2014-08-20 10:19:40

    Hej - po zmianie softu na stary problem można rzec ustąpił. Poustawiałem też wszędzie DNSy Google-owskie i jak na razie brak rozłączenia. Zobaczymy jak dalej.... :)

  • 1

    33. ~baj baj vectrusia.... jeszcze p  2014-08-20 10:21:20  host: ip-94-42-244-192.multimo.pl

    Jak się ciesze, ze puszczam ich z torbami 1 września z powodu zmiany regulaminu. Żal mi tylko ludzi, którzy po namowach zostali w tej super profesjonalnej firmie.

  • -1

    34. ~xy  2014-08-20 13:21:26  host: 037008226041.warszawa.vectranet.pl

    @27: I o to właśnie chodzi... A w tytule nadal jest błąd ortograficzny.

  • 0

    35.  2014-08-20 20:40:28

    U mnie zmiana DNS na 8.8.8.8 i 8.8.4.4 pomogło :)

  • 2

    36.  2014-08-20 22:10:12

    Witam - ja też dostałem od nich maila o takiej samej treści:
    "Szanowni Państwo!

    W dniu 19 sierpnia poinformowaliśmy Państwa o problemie z połączeniem do Internetu za pośrednictwem niektórych modeli routerów TP-Link. Pierwsza diagnoza wskazywała, że przyczyną trudności w dostępie do Internetu Vectry były urządzenia tej firmy. W związku z powyższym szybko opracowaliśmy komunikat do Państwa, opisując rozwiązanie. Jednocześnie wnikliwie analizowaliśmy problem i ustaliliśmy, że został on wywołany przez awarię jednego z naszych serwerów DNS. Routery TP-Link nie były bezpośrednio odpowiedzialne za wystąpienie trudności.

    Bardzo przepraszamy za pomyłkę oraz za utrudnienia w korzystaniu z naszej usługi.

    Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby tego rodzaju sytuacje nie miały miejsca."
    U mnie jak na razie połączenie trzyma się dobrze...

  • 0

    37.  2014-08-20 22:20:21

    No to TP-LINK ma podstawy do zaskarżenia Vectry ;-)

  • 1

    38.  2014-08-20 22:22:54

    #25, #34. przejrzałem poradnię PWN i obie formy są poprawne. Choć w starszych słownikach dominowała forma łączna.

  • 1

    39. ~macc  2014-08-20 22:38:19  host: 088156193053.slupsk.vectranet.pl

    a ja napisalem o rekompensatę do vectry

  • 0

    40. ~pracownik orange PL  2014-08-20 23:10:20  host: public-nat-a.vpngate.net

    najpierw Vectra, teraz czekamy na kolejnych opów. problemem nie był tu w DNSach, tylko przepełnione zostały tablice zawierające trasy BGP. oto cały problem opisany tutaj http://tlp.is/3i9 .

  • 0

    41. ~gmo zabija  2014-08-20 23:52:06  host: 031011154083.warszawa.vectranet.pl

    u mie tez byla kila chodz dzisiaj juz chula ok

  • 0

    42. ~Marian  2014-08-21 02:26:23  host: 89-71-235-4.dynamic.chello.pl

    Zastanawialem sie nad przenosinami z UPC do Vectry ale temat juz chyba nieaktualny. W UPC jestem od 3 lat i zero problemow

  • 1

    44.  2014-08-21 08:19:38

    SirmarK - ponad tydzień, ale ponadtygodniowy(a). Nie jestem specjalistą, ale tak mi się wydaje... Jeśli masz odnośnik do tej porady, chętnie przeczytam.
    Hmmm... Czegoś więcej można się nauczyć czytając o awariach nielubianego operatora jednak ;-)

  • 0

    45. ~dav  2014-08-21 11:07:16  host: host-52-81.compi.net.pl

    problemy z niektórym ruchem np. do Google był w Vectrze chyba od 3 miesięcy... A DNSy to całkiem inna sprawa i inny problem

  • 0

    46. ~xy  2014-08-21 18:59:38  host: 037008226041.warszawa.vectranet.pl

    @38: Obie formy? A to dobre... Ludzie nie potrafią już kompletnie pisać, więc w słownikach "legalizowane" są kolejne błędy. Ale możliwe, że jest tylko jedna forma jak pisze wlo. Ja się trochę na tym znam, ale nie sprawdzałem tego przypadku, wg mnie tylko forma łączna jest poprawna - chyba, że wpisano już do słowników także tę błędną - takie przypadki już były.

  • 0

    47. ~Romek  2014-08-27 16:30:32  host: 031011240124.bielskobiala.vectranet.pl

    Mi się kończy umowa, i mam zamiar przejść na net mobilny. Choć w tym kontekście nie myślę o pozostaniu w firmie. Zdecydowanie bardziej podchodzi lte z plusa. Zdecydowanie najlepszy zasięg, do tego szybkość. Tak przynajmniej wynika z różnych testów.

  • 0

    48. ~micki  2014-11-23 16:34:20  host: user-94-254-193-28.play-internet.pl

    dlatego jakiś czas temu uciekłem do mobilnego neta .....tylko tej telewizji brakuje no i dylemat co wybrac bo w wawie tak naprawdę jest tylko kilku graczy i oczywiście zależy gdzie mieszkasz. w moim rankingu cenowym prowadzi gigakablówka bo za 50zł nikt inny nie ma takich usług ale ..... no właśnie czy taka cena nie powinna wzbudzać podejrzeń?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-191-72.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet