Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Oświadczenie Orange w sprawie E-Telko

[Aktualizacja] Oświadczenie Orange w sprawie E-Telko

orson_dzi 19 Kwietnia 2018 20:22 Aktualizacja: 20 Kwietnia 2018 12:30

6 0

e telko orange logo

Orange odpowiedziało na oświadczenie i zarzuty prezesa E-Telko. Znamy też sytuację szpitala w Przeworsku.

Zacznijmy od dobrej wiadomości - szpital w Przeworsku ma już łączność ze światem. Personel może już normalnie korzystać z telefonów.

Zobacz: [Aktualizacja] Szpital w Przeworsku ofiarą konfliktu Orange z e-Telko

A teraz czas na wspomniane oświadczenie. Orange na zarzuty prezesa E-Telko odpowiada w taki sposób:

Decyzja o wypowiedzeniu E-Telko umowy kolokacji była spowodowana bezpośrednio brakiem terminowej zapłaty za tę usługę. Jednak nie można jej rozpatrywać w oderwaniu od wieloletnich doświadczeń Orange z trudnej współpracy z tą firmą i innymi spółkami powiązanymi w przeszłości z Grupą Tele-Polska Holding.

To nie pierwszy przypadek nierealizowania przez E-Telko wzajemnych zobowiązań. Firma jest dłużnikiem Orange od wielu lat, a w skali spółek z dawnej Grupy zadłużenie jest wielomilionowe. Spółki te długi czas nadużywały modelu rozliczeń wg płaskiej stawki interkonektowej (PSI), czemu kres położyła dopiero decyzja regulatora.

Wypowiedzenie kolokacji było ostatecznością a jednocześnie konsekwencją wielu działań wcześniej podejmowanych przez Orange w celu wyegzekwowania swoich należności. Mimo wypowiedzenia umowy kolokacji, w dalszym ciągu obowiązują umowy dotyczące innych usług regulowanych (WLR, BSA, RiO, LLU).

Zarzuty wykorzystywania przez Orange pozycji monopolistycznej są bezpodstawne. Zasady świadczenia usług regulowanych (w tym kolokacji) są takie same dla wszystkich - niedyskryminujące. Tolerowanie niewypełniania obowiązków wynikających z umowy przez jeden z podmiotów jest stawianiem go w uprzywilejowanej sytuacji względem innych. Rozumiemy złożoność sytuacji powstałej po wyłączeniu punktu styku między sieciami E-Telko i Orange. Jesteśmy świadomi problemów, jakie mogą z tego powodu dotknąć abonentów. Wynikają one jednak z postawy E-Telko, który - mimo wielokrotnych wezwań - przez półtora miesiąca nie zaproponował alternatywnego sposobu połączenia sieci co pozwoliłoby zachować ciągłość usług.




Ubolewamy, że E-Telko działa głównie medialnie i sądownie, a nie podejmuje realnych działań zmierzających do zapewnienia świadczenia usług dla swoich klientów. Jest to obowiązkiem E-Telko wynikającym z Prawa Telekomunikacyjnego i umów. Próby przerzucania tej odpowiedzialności na inne podmioty nic w tej kwestii nie zmienią.

Deklarujemy gotowość natychmiastowej pomocy w rozwiązaniu sytuacji kryzysowej - podejmiemy wszelkie działania w celu zabezpieczenia ciągłości świadczenia usług. Konieczna jest jednak do tego inicjatywa i współpraca operatorów obsługujących konkretnych klientów. Orange nie ma wiedzy na temat klientów E-Telko i innych operatorów korzystających z jego usług.

Jesteśmy w stałym kontakcie z operatorem - dostawcą usług do szpitala w Przeworsku. Przedstawiliśmy mu możliwość pilnego przywrócenia łączności. Niezwłocznie zajmiemy się każdym wnioskiem, dotyczącym zabezpieczenia ciągłości lub przywrócenia usług, skierowanym do Orange przez firmy bezpośrednio obsługujące klientów.


Zobacz: [Aktualizacja] Oświadczenie E-Telko w sprawie zerwania umowy przez Orange

[Aktualizacja: 20.04.2018 godz. 12:30]

Robert Rejowski, Prezes Zarządu Flexcom Sp. z o. o. potwierdził, że została przywrócona łączność w szpitalu w Przeworsku. Jednak, jak podkreślił, jest to jedynie chwilowe rozwiązanie problemu.

Potwierdzam, że Szpital w Przeworsku odzyskał komunikację. Rozwiązuje to zaistniały problem jedyne chwilowo, gdyż Orange Polska uruchomił komunikację Szpitala drogą awaryjną (poza procedurami). Nadal nie otrzymaliśmy gwarancji, że Orange Polska nie będzie wyłączał kolejnych stref numeracyjnych, w których Flexcom Sp. z o.o. ma równie wrażliwych abonentów jak Szpital w Przeworsku.

Propozycja Orange Polska dotycząca kompleksowego rozwiązania sytuacji w okresie długoterminowym jest jednak dla Spółki bardzo niekorzystna i nie obejmuje wszystkich niezbędnych do normalnego świadczenia usług kwestii, w szczególności nie dotyczy wszystkich rodzajów usług telekomunikacyjnych.


Zobacz: [Aktualizacja] Szpital w Przeworsku ofiarą konfliktu Orange z e-Telko

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: orange | e-telko

w sumie: 22
  • 0

    3. ~ola  2018-04-19 21:12:56  host: public-gprs384552.centertel.pl

    no nic, starter z kiosku i jedziemy...

  • 0

    4. ~pabloki  2018-04-19 21:16:10  host: user-188-33-231-177.play-internet.pl

    a czemu to zostało rozdzielone od tamtego ? to wtedy wiecej pieniędzy płacą za newsa?

  • 0

    5.  2018-04-19 21:30:32

    @4 Tak, Play się trochę wykosztował, ale to ich sprawa.

  • 0

    6. ~grzes  2018-04-19 21:38:50  host: bnj208.neoplus.adsl.tpnet.pl

    z togo co sie znam to bez umowy kolokacji (tryb połaczenia sieci) nie ma szans na realizacje innych uslug (szpital to chyba wlr albo np). wiec pisanie ze etelko ma jakies inne umowy to jakis sarkazm :)
    zgadzam sie z Orange ze jak ktos nie placi to sie go wylacza. jednak tu nie wylacza sie etelko tylko abonentow.
    na szczescie szpital juz dziala ale pomoaranczowy wylaczyl na razie tylko Rzeszow. jak jutro wylaczy cala polske to ciekawe kto sie zalapie na wylaczenie. straszne by bylo jakby jakas babcia z etelko nie dodzwonila sie do lekarza.
    uwazam ze zanim sie wylaczy abonenta to takie sprawy trzeba zalatwic w uke (ciekawe co ono robi w tej sprawie - i to chyba jest tu najwazniejsze )

    z 2 strony wyciaganie brudow z przed kilku lat (UKE zablokowal psi w 2016r) ewidentnie pokazuje za co wylacza sie etelko.
    prawie jak moja zona- ona nie zapomina :)

  • -1

    7. ~pabloki  2018-04-19 22:28:32  host: user-188-33-231-177.play-internet.pl

    @5 orson a co Play ma z ty wspólnego? bo nie rozumiem.

  • 2

    8.  2018-04-19 23:13:18

    @7 Ma tyle wspólnego co Twój komentarz z wiadomością i prawdą. I też go nie rozumiem.

  • 1

    9.  2018-04-20 08:03:58

    @6 co ma umowa kolokacji do zamówienia na WLR czy do samego NP które polega do przeniesieniu numeru po prostu do innego operatora i operator macierzysty nie ma już nic wspólnego z tym klientem? Wytłumaczysz?

    I to nie jest wyciąganie brudów tylko pomarańcza w końcu sie wzieło za egzekwowanie należności za świadczone usługi jakbyś ty pożyczył sąsiadowi 10 tyś złotych i po dwóch latach olewania ciebie przez niego nasłałbyś na niego komornika to też by było wyciąganie brudów? Prosze wytłumacz mi to

  • 0

    10. ~Stachu  2018-04-20 08:06:55  host: apn-31-0-44-102.dynamic.gprs.plus.pl

    @6 masz rację, a całą prawdę do tej sprawy skrywa drugie dno

  • 1

    11. ~  2018-04-20 09:35:10  host: user-94-254-160-148.play-internet.pl

    Może w końcu Polacy zrozumia że termin na fakturze zobowiązuje a nie jest czymś wymownym co można olac.

  • 1

    12. ~  2018-04-20 09:55:46  host: public-gprs414326.centertel.pl

    I to jest problem prowadzenia firmy w Polsce. Mało kto zapłaci fakturę wcześniej niż maksymalny wyznaczony czas do zapłaty, a wielu uważa że po co płacić. Potem coraz ciężej egzekwować zapłatę. Takich tylko za jaja i na latarnie.
    Na miejscu Orange nawet bym nie negocjował, tylko odłączył wszystkich dłużników i czekał na "pinionszki", a do tego czasu nawet bym nie odbierał od nich telefonów ;)

  • 1

    13. ~Czerwony 7, a przyszłość czarna  2018-04-20 11:29:31  host: a03-07-03.opera-mini.net

    12). Przecież w Polsce nawet jak się osobiście pofatygujesz po pieniądze (nawet niewielkie, 1oo zł) z fakturą (by klient miał z głowy i łatwiej) to kombinują; a że nie ma czasu, a że zajęty, przyjdź pan później ...itp itd...

  • 0

    14. ~Future  2018-04-20 12:46:01  host: 194.145.204.132

    Orange "ratuje" szpital i próbuje ugłaskać Flexcom...
    "Propozycja (...) nie obejmuje wszystkich niezbędnych do normalnego świadczenia usług kwestii, w szczególności nie dotyczy wszystkich rodzajów usług telekomunikacyjnych"

    źródło: http://tlp.is/h40

    Pocałunek śmierci?
    Wdaje mi się, że w tej sprawie naprawdę można się dogadać, wystarczy chcieć.

  • 2

    15. ~  2018-04-20 12:57:05  host: tenant1-nat1.sanger.ac.uk

    12. Wez zrozum, ze ta FV byla tylko pretekstem. E-Telko pod postacia spolek corek narobilo dlugow z ktorych sie chce wymigac. W Orange ktos powiedzial dosc.

  • 0

    16.  2018-04-20 13:20:29

    "Propozycja Orange Polska dotyczącego kompleksowego..." - chyba "dotycząca".
    Błąd w "tłumaczeniu" czy wina Prezesa Zarządu Flexcom?

  • -1

    17. ~  2018-04-20 13:48:27  host: 157.185.131.196

    @16 jaki uczynny życzliwy

  • 1

    18. ~pabloki  2018-04-20 14:13:37  host: user-5-173-87-148.play-internet.pl

    "Propozycja Orange Polska dotyczącego kompleksowego rozwiązania sytuacji w okresie długoterminowym jest jednak dla Spółki bardzo niekorzystna" a jak by miała być korzystna ? tu powinno wkroczyć uokik.

  • 0

    19.  2018-04-20 15:37:36

    @18 A co ma uokik do Orange jak orange nie świadczy im żadnych usług?

  • 0

    20. ~Olek  2018-04-20 16:07:27  host: 89-66-0-58.dynamic.chello.pl

    Woow, teraz będziecie dzień w dzień wstawiać te bzdety, firma nie zapłaciła w danym okresie ,rozwiązali z nią umowy koniec kropka.

  • 0

    21. ~pabloki  2018-04-20 16:11:49  host: user-5-173-87-148.play-internet.pl

    19 lepiej łykaj ryby . czego nie rozumiesz? tego że firma bezpośrednio świadcząca usługi klientom detalicznym i firmom dostała od range barzdzo niekorzystną propozycje od orange( tak komunikuje prezes tej firmy bezpośrednio świadczącej usługi klientom końcowym)? i to wg ciebie nie jest działniem ograniczajacym konkurencje? bo orange wcale nie jest dominujacym operatorem na rynku stacjo?

  • 0

    22.  2018-04-23 17:01:59

    @jarekt, @pabloki, orson_dzi, macie nowy regulamin Świadczenia Usług dla Abonentów T-Mobile. Zlikwidowali ograniczenia minut i SMS dla indywidualnych. Pozostały dla przedsiębiorców i chyba Pre-Paid. http://tlp.is/h4x

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-81-223.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy smartfon powyżej 3000 zł to:

Polecane smartfony - maj 2018

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet