Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Od 6. lipca darmowa przenośność numerów!

[Aktualizacja] Od 6. lipca darmowa przenośność numerów!

WitekT 4 Czerwca 2009 12:08

0 0

Już jutro w Dzienniku Ustaw zostanie opublikowana nowela Prawa Telekomunikacyjnego, która wprowadzi m.in. darmową przenośność numerów - dowiaduje się TELEPOLIS.PL.

Oznacza to, że od 6. lipca operatorzy nie będą mieli prawa pobierać opłat za przenośność numerów w sieciach stacjonarnych i komórkowych. Będzie tak w związku ze zmianą art. 71 ust. 3, który otrzyma brzmienie:

Za przeniesienie przydzielonego numeru nie pobiera się opłat od abonenta i użytkownika końcowego usługi przedpłaconej świadczonej w ruchomej publicznej sieci telefonicznej.

Ważną zmianą jest także dodanie artykułu 60a, który precyzuje proces zmian regulaminu i prawa abonenta lub użytkownika z tym związane. Ważny jest szczególnie ustęp 3, który mówi, że jeżeli zmiana regulaminu wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych, abonentowi lub użytkownikowi nie będzie przysługiwało prawo do rozwiązania umowy bez roszczenia odszkodowawczego i zwrotu przyznanej ulgi.




Wprowadzeno także nowe rozwiązania dotyczące wysokości kary za rozwiązanie umowy powiązanej z przyznaną ulgą. Dotychczas wysokość tej kary stanowiła równowartość przyznanej ulgi na dzień jej podpisania. Od 6. lipca wysokość kary będzie zgodna z równowartością przyznanej ulgi na dzień rozwiązania umowy. Natomiast w przypadku jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub operatora z winy abonenta, abonent zwraca ulgę, której wartość nie może przekroczyć wartości ulgi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do jej rozwiązania. Do tej pory abonent był zobowiązany do zwrotu ulgi w pełnej wysokości bez uwzględnienia tego, w jakim momencie trwania umowy nastąpiło jej rozwiązanie.

Będzie można przenosić numer także podczas zrywania umowy z własnej winy. Abonent żądając przeniesienia przydzielonego numeru, może rozwiązać umowę z dotychczasowym dostawcą usług bez zachowania terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim przypadku abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy usług w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, powiększonej o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi obliczoną proporcjonalnie do czasu pozostającego do zakończenia trwania umowy.

[Aktualizacja] Tak, jak podawaliśmy, dziś została opublikowana w Dzienniku Ustaw nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego. Dziennik nr 85, pozycja nr 716.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 284
  • 0

    265.  2009-06-12 17:00:26

    do 263: post-paid miał tylko raz, dwa lata i już więcej nie. Widzę, że kłania się czytanie z rozumieniem, bo napisałem wyraźnie do jakiej oferty ten numer przeniosłem, ech...

  • 0

    266.  2009-06-13 12:05:50

    Mam pytanko do Was. Konczy mi się umowa z erą 8.08.09. Chcę przejśc na plej fresza. Kiedy należy się udać do salonu play aby zgłosić chęć przejscia ? Czy jesli pojdę juz teraz zaplace opłate za przeniesienie ? Czy czekając do po 6 lipca zdążę załatwic wszystkie formalnosci przed koncem umowy z era ?

  • 0

    267. ~dd  2009-06-13 12:26:07  host: 77-253-62-113.adsl.inetia.pl

    @266. Zgłosić się możesz na conajmniej 1 miesiąc przed upływem umowy. Składasz papiery w salonie. W praktyce przeniesienie trwa dobrych kilka tygodni.

  • 0

    268.  2009-06-13 12:36:21

    czyli będe miał przez jakis czas wyłączony numer ??

  • 0

    269.  2009-06-13 16:49:55

    Tak.

  • 0

    270. ~enter27  2009-06-13 17:03:13  host: idd18.internetdsl.tpnet.pl

    do 268-> maksymalnie 48 godz bedzie numer wyłączony. To jest okres kiedy numer zmienia właściciela.

  • 0

    271. ~  2009-06-14 07:04:30  host: 188.33.45.130

    Play i tak jest do dupy. Obsluga klienta to zenada, mozna czekac i czekac na polaczenie. Pozyczek w kraju juz nie dostana, wiec niedlugo zostanie przejety i tyle. A pajace wyludzajace sluchawki nie dostana umow w zadnej sieci :D .

  • 0

    272. ~kz1976  2009-06-14 09:20:27  host: 77-254-134-217.adsl.inetia.pl

    @lucas0 najpierw przenieś numer do taktaka,a później bez problemu i szybko do play (procedura max 5 dni,numer nie działa około 1 godziny)polecam,dwa razy testowałem :)

  • 0

    273.  2009-06-14 10:47:03

    Jesli nie przedłużam umowy abonenckiej (tel brany na firme w era biznes) to przejdzie automatycznie na karte ? I wtedy dopiero isc do pleya o przeniesienie ??

  • 0

    274. ~Szuru  2009-06-14 11:01:23  host: dau205.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No więc tylko nadejdzie 7 lipiec i spadam z TT do Fresha z 2 numerem

  • 0

    275. ~kz1976  2009-06-14 12:43:38  host: 77-254-134-217.adsl.inetia.pl

    @lucas0 ja pisałem do BOA prośbę,później potwierdzałem,czy wszystko jest oki...Jak będziesz miał taktaka,to idziesz do play i oni wszystko załatwiają,musisz mieć dowód i wszystkie dane muszą się zgadzać u ery.Nie wiem jak dokładnie wygląda sprawa w biznesie,dzwoń 602900.

  • 0

    276. ~  2009-06-14 13:06:55  host: dcc219.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tylko jednej sprawy posłowie nie załatwili. Zwrotu pieniędzy z konta - nawet w jakiejś części. Zalegalizowali tym samym konfiskatę pieniędzy z konta (obecnie zgodnej też z regulaminem).

  • 0

    277. ~kz1976  2009-06-14 13:17:40  host: 77-254-134-217.adsl.inetia.pl

    Nie przesadzajmy z tą "konfiskatą"...nie należy robić skarbonki z telefonu i tyle. !Ktoś zwraca połowę kasy za lizaka zjedzonego w 1/2!

  • 0

    278. ~jojo  2009-06-14 13:26:53  host: ekj115.internetdsl.tpnet.pl

    kz1976 - są kraje w których operatorzy zwracają kwotę z konta pre-paid (po odpowiedni potrąceniu części środków) na konto bankowe lub chyba nawet "do ręki" w salonie - a więc można. Wszyscy polscy operatorzy sieci komórkowych powinni dać nam użytkownikom taką możliwość - to żadna łaska, tak samo jak np. rok ważności na połączenia wychodzące - to NORMALNOŚĆ. Tylko "my" (piszę o większości nieuświadomionych użytkowników) którym wydaje się, że operatorzy robią już wszystko co mogą dla dobra klienta (bo im to wcześniej zresztą wmówili przez lata oligopolu) w rzeczywistości nie wiemy jak to powinno wyglądać w "cywilizowanym" kraju. ;-)

  • 0

    279. ~kz1976  2009-06-14 13:52:46  host: 77-254-134-217.adsl.inetia.pl

    Polska nie być taki piekny kraj,ale chętnie bym widział taką opcję,sam musiałem "stracić" paredziesiąt złotych,bo przenosiłem numer...

  • 0

    280. ~  2009-06-15 19:49:03  host: dda81.neoplus.adsl.tpnet.pl

    277. ~kz1976 następny osioł piszący z punktu widzenia Opa, a nie KLIENTA.

  • 0

    281. ~marcin  2009-06-21 16:09:58  host: 213-238-84-162.adsl.inetia.pl

    czyli pytanie ... mam umowe w orange do lutego 2010r jak bym chaciał zerwać umowe 6 lipca jak płace im 90zł kary + 90zł abonamentu???!!! a talefon po przedłużeniu umowy brałem nokie n71 za 150zł. odpiszcie jak to rozumiecie...

  • 0

    282. ~  2009-07-08 15:35:53  host: ip-193.91.25.242.static.crowley.pl

    a co ze zwrotem kasy wpkowanej w prepaida? Logiczne byłoby aby przy rezygnacji z usługi była możliwośc odzyskania kasy.

  • 0

    283. ~  2009-07-15 17:38:49  host: 83.230.12.163

    prawdziwie żenujący poziom komentarzy

  • 0

    284. ~  2009-07-16 22:38:19  host: 88-199-131-179.tktelekom.pl

    mam karte z HEYAH bez zobowiazan czy moge przejsc do PLEYA nie zmieniajac numeru mar.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.