Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Nexusy z krótkim terminem ważności

[Aktualizacja] Nexusy z krótkim terminem ważności

LuiN 20 Kwietnia 2015 16:01 Aktualizacja: 21 Kwietnia 2015 17:10

7 2

asus nexus 7 2013 ceglam Google Nexus 7 2013 coraz większymi krokami zbliża się do ukończenia "drugiego roku życia". Asus przesadził z postarzaniem sprzętu i tablety już teraz padają jak muchy.



To nie przypadek, że otaczająca nas elektronika psuje się chwilę po wygaśnięciu gwarancji. W końcu producenci nie mogą przesadzić z trwałością sprzętu, bo po chwilowej dobrej sprzedaży zgotowaliby sobie chude lata oczekiwania... aż wreszcie ich cudowny tablet, drukarka czy smartfon postanowią się zepsuć i klient przyjdzie z kolejną porcją pieniędzy.

Dwa lata temu masowy "pomór" dotknął smartfony Sony Xperia Z, teraz podobny mechanizm dosięgnął tablety Asus Nexus 7 2013, zaprezentowane światu w czerwcu 2013 roku. Najpierw tablet "czai się" na użytkownika irytując go spowolnieniami i niekontrolowanym zamykaniem aplikacji. Gdy użytkownik w końcu "złapie przynętę", wykonuje restart tabletu... a właściwie to tylko próbuje.

Zobacz: [Aktualizacja] Młodo umierające Xperie Z

Uszkodzone tablety docierają jedynie do logo Google'a w czasie bootowania i to by było na tyle. Nie da się ich już ożywić żadną domową metodą, nie ma też metod zapobiegawczych. Nie przynosi efektów przywrócenie oprogramowania czy próby wgrania innej wersji systemu.




Na forach specjalistycznych podobne awarie opisywane były już tuż po premierze sprzętu. Zdarzały się jednak rzadko - kilka wpisów w miesiącu. Teraz liczba awarii wzrosła do wielu przypadków każdego tygodnia. Odesłanie sprzętu do serwisu pokazuje, że jedyną skuteczną metodą walki z problemem jest wymiana płyty głównej, a bardzo prawdopodobną jego przyczyną - uszkodzenie kości pamięci.

Android 5 nie jest bezpośrednią przyczyną problemów z Nexusem 7 (w końcu takie same awarie zdarzały się też wcześniej). Możliwe natomiast, że nowe wersje systemu bardziej obciążając sprzęt, przyczyniają się do częstszego ujawniania jego wad (?) ukrytych. Asus póki co nie komentuje afery.

Oficjalna dystrybucja Nexusa 7 2013 ruszyła w Polsce w drugiej połowie września 2013 roku. Czasu na bezbolesną "planowaną awarię" jest więc niewiele - z dwojga złego lepiej, żeby nastąpiła już teraz, niż chwilę po zakończeniu gwarancji. Pogwarancyjna wymiana płyty głównej to niestety kosztowna operacja.

Aktualizacja:
Nie odnotowaliśmy wzrostu zapytań serwisowych dotyczących tabletu Nexus 7 w Polsce. Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby urządzenia ASUS służyły naszym użytkownikom jak najdłużej - komentuje sprawę dla TELEPOLIS.PL Adam Żelazko z Asus Polska.

Zobacz: dane techniczne i zdjęcia Google Nexus 7 2013 w katalogu.
Zobacz: dane techniczne i zdjęcia Google Nexus 7 2013 LTE w katalogu.

Źródło tekstu: Android Police, wł     
Źródło zdjęć:

Dodaj do:

Tagi: asus | google nexus 7 2013 | google

w sumie: 43
  • 2

    24. ~mariusz  2015-04-20 20:07:58  host: e217.zicom.pl

    Każdy może się zepsuć i to niezależnie od marki i ceny jaką za niego zapłacisz, dlatego nie można generalizować. Przy obecnym tempie rozwoju elektroniki po dwóch latach urządzenie jest już przestarzałe, i przy ewentualnej awarii często po prostu nie opłaca się go naprawiać. Dlatego też często bardziej opłaca się kupić jakiś model ze średniego segmentu cenowego i za dwa lata wymienić na nowy w razie awarii. Warto przeglądnąć rankingi najczęściej kupowanych tabletów czy smartfonów np. na tabletradar pl, powiedzmy takich w przedziale 500-1000zł a na pewno znajdziecie coś co spełni wasze oczekiwania i w razie czego nie będzie wam szkoda wymienić na nowy po okresie gwarancji. Kupujcie z głową a nie dajcie się wciągać w grę wielkich koncernów wciskających wam produkt którego tak naprawdę nie potrzebujecie.

  • 2

    25. ~  2015-04-21 00:06:55  host: ip-5-172-247-206.free.aero2.net.pl

    Ja po 3 podobnych padach wrocilem do Noki e52. Kupilem tylko w autoryzowanym serwisie oryginalny aku i nowy futeral Campa ; ) Sam telefon mam bardzo zadbany. Jako drugi fon uzywam Solida 2710 a smarftona sie juz nie tkne! Za wiele nerwow stracilem.

  • -3

    26. ~olo  2015-04-21 07:59:34  host: nat195.trans.net.pl

    Ja tam nie wierzĘ w jakieś postarzania. Odkąd pamiętam to ludzie mówili, że "10 lat temu to się robiło sprzęty, nie to co teraz". Ja mam komputery 15- 10- i 2-letnie, wszystkie działają (tzn. w starych baterie wytrzymują minutę). Dochody nam 15- i 6-letnie, też nic się nie dzieje poważnego. Wszystkie telefony, które mi padły to od uszkodzeń fizycznych.
    Wg mnie to kwestia szczęścia oraz generalnie tańszych materiałów. Mój stary hp kosztował 8tys, laptop samsunga 2,5 i to widać...

  • 1

    27. ~olo  2015-04-21 08:00:44  host: nat195.trans.net.pl

    Samochodu nie dochody :-)

  • 2

    28. ~xs  2015-04-21 08:25:19  host: 77-253-47-137.adsl.inetia.pl

    Kolejny argument za wprowadzeniem 5 letniej gwarancji na sprzęt w UE. Produkujesz niedopracowany złom - wypadasz z gry. Oczywiście wymaga to zmiany od podstaw czyli projektowania i produkcji podzespołów więc dajmy szanse producentom i niech będzie okres przejściowy ze stopniowym wydłużaniem gwarancji z 2 do 5 lat.

  • 0

    29.  2015-04-21 08:39:37

    Ja takich cwaniaków to krótko - skrócić o głowę! :-)

  • 2

    30. ~:)  2015-04-21 09:13:42  host: 89-66-215-194.dynamic.chello.pl

    A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany.
    Lecz by go opisać, wiersz nie będzie zbyt rymowany.
    Unikać należy Sony'ego, Szajsunga i Asusa,
    Tylko czy kto inny smartów po gwarancji nie rusza?

  • 1

    31. ~dude  2015-04-21 10:07:31  host: 199.190.45.31

    Co z ta. Nokia bedzie?

  • -2

    32. ~wi  2015-04-21 17:36:52  host: xdsl.166.c68.petrotel.pl

    Czy komuś padł N7...jeśli nie to po co robić panikę!

  • 1

    33. ~ssxx  2015-04-21 17:44:25  host: 213.158.218.86.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Mam takiego nexusa. Działa tak,ze mam ochotę nim rzucić o ścianę. Aż mi nie chce przejść przez gardło cena jaką zapłaciłem za ten badziew. Co aktualizacja, to działa wolniej. Teraz tablet za 400zl pracuje duzo szybciej niz mój

  • -2

    34.  2015-04-21 19:25:38

    @33. Wgraj Miui czy CyanogenModa będzie lepiej ;)

  • 3

    35. ~nolan  2015-04-21 19:53:35  host: 89-70-180-144.dynamic.chello.pl

    he he normalne w naszych czasach, tyle, że dotyczy to całego naszego życia a nie tylko elektroniki. Korporacje wyhodowały sobie społeczeństwo konsumpcyjne - w wielkim uproszczeniu żyjemy po to by kupować. Czy pamiętacie czy kiedykolwiek naprawiliście coś co się zepsuło po gwarancji ? (wykluczam motorycację) . Da się naprawić ale jest to nieopłacalne , kupujemy za chwilę nowe i tak w kółko. Trudno dziś o rzecz na lata tak jak kiedyś - np: lodówki chodziły po 20 lat, a teraz - psuje się uszczelka w lodówce - teoretycznie groszowa sprawa tyle, że jest osiągalna z całymi drzwiami - 900 zł . Kupiłem nową. Padł mi dotyk w telefonie - koszt to połowa wartości nowego - nie opłaca się.
    Jeżeli chodzi o elektronikę, to na chwilę obecną długie wsparcie zapewnia nie bardzo lubiany microsoft - o dziwo moja 2 letnia lumia 920 nadal dostaje aktualizację - czyli wyjątek od reguły :)

  • 2

    36. ~  2015-04-21 19:58:21  host: user-31-175-21-143.play-internet.pl

    26@ Ja mam Motorole d160 z 1997 roku i do dzisiaj dziala. Tylko Aku nowy. Kiedys to sie robilo sprzety....

  • 0

    37. ~  2015-04-21 21:10:35  host: adbn180.neoplus.adsl.tpnet.pl

    26, ogólnie masz rację - to "postarzanie" to najczęściej stosowanie jak najtańszych - czyli bardziej awaryjnych - części, ale producenci czasem jadą po bandzie. Epson kiedyś montował w drukarce chip, którego jedyną rolą było liczenie wydruków i blokowanie drukarki (całkowicie sprawnej) po określonej ich liczbie. To tylko jedna sprawa, która wypłynęła - pewnie znacznie więcej jest takich, o których nie wiemy.

  • 0

    38. ~wi  2015-04-21 21:22:45  host: google-proxy-66-249-81-245.google.com

    O godz.19 dostałem aktuala 5.1 w N7 2013 i narazie działa bez problemów :)

  • 0

    39.  2015-04-21 23:33:44

    Polecam dokument na temat celowego postarzania sprzętu jesli ktos jeszcze nie widział pt. "Spisek Żarówkowy"
    http://tlp.is/62k

  • 0

    40. ~  2015-04-22 07:46:01  host: secured-by.zenmate.com

    Poczytajcie sobie w necie o "serwisie" Asusa. Włos się jeży na głowie!

  • -1

    41. ~  2015-04-22 09:40:46  host: apn-46-77-124-152.dynamic.gprs.plus.pl

    40, czytałem o serwisie Asusa i Samsunga. Później musiałem z skorzystać z usług obu tych serwisów - żadnych zastrzeżeń, naprawa w mniej niż tydzień.

  • 1

    42. ~Gamer  2015-04-22 12:16:15  host: hth77.internetdsl.tpnet.pl

    Niestety to jest prawda, mi na przykład padł laptop firmy Asus tydzień po gwarancji jak chciałem naprawić to powiedziano mi że nie ma takiej możliwości bowiem Asus się"nie psuje". Padł mostek na płycie głównej, oddałem mimo wszystko do innego miejsca do naprawy. Czekałem ok 6(!) miesięcy i nic nie naprawiono, odkupiono go tam ode mnie po cenie złomu.

    Pozdrawiam.

  • 0

    43.  2015-04-27 15:44:06

    Naprawiałem w serwisie Asusa dwa Nexusy i Phonepada czy jak tam nazywa się tablet Asusa.
    serwis ASUSA w Koszalinie za każdym razem spisał się na medal- zarówno czasowo i terminowo.
    dwa razy naprawiałem gniazdo microUSB, raz sprawa była poważniejsza.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-8-87.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.