Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Koniec TelePlay - Play po cichu rezygnuje z usługi

[Aktualizacja] Koniec TelePlay - Play po cichu rezygnuje z usługi

Piszemy o tym pierwsi LuiN 5 Sierpnia 2015 14:19 Aktualizacja: 5 Sierpnia 2015 22:48

11 15

Od 4 sierpnia usługa TelePlay przestaje być świadczona. Play wysyła do użytkowników monity o ważności jedynie do końca opłaconej subskrypcji.



Usługa TelePlay działała od końca 2010 roku. Dzięki niej klienci mogli wykorzystywać komputer do nawiązywania i odbierania połączeń oraz wysyłki wiadomości z posiadanego numeru sieci Play. Oferta była korzystna szczególnie w czasie wyjazdów zagranicznych, gdyż pozwalała ominąć koszty roamingu międzynarodowego.

Miesięczny koszt usługi wynosił 3,69 zł, z 14-dniowym bezpłatnym okresem próbnym. Play rozesłał krótkie monity do użytkowników o planowanym wyłączeniu usługi. Na stronie sieci usługa TelePlay nadal jest widoczna, ale nie ma już możliwości jej uruchomienia.




Zobacz: Ruszyły testy wirtualnego telefonu TelePlay
Zobacz: TelePlay możliwy do aktywacji w roamingu
Zobacz: Darmowe SMS-y z TelePlay

Aktualizacja

Jak informuje na swoim blogu rzecznik Play Marcin Gruszka, usługa TelePlay będzie działać do momentu zakończenia subskrypcji wykupionych przez użytkowników. Po tym okresie ma pojawić się nowa usługa, która być może zaoferuje podobną funkcjonalność.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: play | teleplay

w sumie: 63
  • 2

    44.  2015-08-06 10:27:50

    Czyźby WifiCalling?

  • 2

    46. ~  2015-08-06 11:01:30  host: 0543829a.skybroadband.com

    Przy próbie aktywacji usługi wyświetla się komunikat "W związku z niedługim startem nowocześniejszej usługi zastępującej TelePlay, możliwość aktywacji została zawieszona."

    Czyżby przejście na technologię VoIP ? ;>

  • 1

    47.  2015-08-06 11:45:31

    @46 Byłoby to chyba zbyt piękne, żeby mogło być prawdziwe... Ale jakby okazało się to prawdą, dla mnie rewelacja :-)

  • 1

    48. ~Miki  2015-08-06 11:47:00  host: sub229-244.elpos.net

    WiFi Calling byloby genialnym strzalem w Play !

  • 0

    49.  2015-08-06 12:35:34

    To quote Gruszka: "być może". Aha.

  • 2

    50.  2015-08-06 12:38:59

    A sama usługa genialna .. była. Korzystałem m.in. podczas pobytu w Korei i wystarczyło w miarę sensowne łącze, żeby porozmawiać - tak samo przychodzące rozmowy działały. SMSy tak samo - i te były pewniejsze w przypadku słabszego łącza. Mówimy jak wiadomo o normalnych połączeniach, normalnych SMSach, w koszcie takim samym jak w kraju (czyli brane z pakietu, względnie brak limitu). Oczywiście było ograniczenie do Flasha, więc nie dało się tego zrobić w pełni mobilnie, przez komórkę, ale jednak co to był za problem mając PC. Być może były nadużycia, nie wiem.. jak dla mnie tną koszty i to najpewniej jest taka opcja.

  • 2

    51.  2015-08-06 15:40:35

    wlo - tak czytam, co od lat tutaj wypisujesz i muszę powiedzieć, że to czego sam nie używasz lekceważysz maksymalnie. Tak było dawniej z większymi pakietami internetowymi, tak jest z HD Voice, VOIP, czy TelePlay. Ale na szczęście to Nie Ty wyznaczasz standardy i określasz kierunki rozwoju, w przeciwnym razie świat zatrzymałby się na Nokii E 52 i pakiecie internetowym 20 MB na 3 miesiące. ;-)

  • -2

    52.  2015-08-06 16:21:52

    toms - masz częściowo rację.
    Na tyle długo siedzę przy komputerze, stacjonarnym podłączonym kablowym łączem do Sieci, że rzeczywiście nie musze prowadząc samochód być on-line ;-) Przelewów w parku też nie muszę robić jak większość księgowych ;-)
    VoIP-a używałem jeszcze w E50 - ponad 5 lat temu. Korzystając z pakietów, większych niż 20 MB na kwartał. Jednak po boomie związanym z zachłyśnięciem się darmowymi komunikatorami VoIP, wszystkie konta VoIP mi pleśnieją nie używane ;-) Ludzie nie używają - bo jakiś problem mają - albo nie umieją w komórkach, albo nie mają czasu pilnować komputera w domu. To, ze jakiś odsetek używa, nie znaczy, ze jest to coś ważnego ;-) Ja to rozumiem - zwłaszcza w sytuacji np. mojej siostry, której dzieci są obecnie w Stanach - komputer 24 godziny na dobę jest włączony w domu. Jak nigdy nie miała i nie używała Skype'a czy tam Vibera (bo nie wie co tam siostrzeniec ostatecznie jej uruchomił i nauczył używać) tak teraz codziennie. Tylko co z tego jak po wakacjach też jej pleśnieć będzie?

  • 2

    53.  2015-08-06 17:11:03

    wlo - nie zawsze coś niszowego oznacza coś gorszego. Obaj doskonale pamiętamy początki telefonii komórkowej w Polsce funkcjonującej jeszcze w oparciu o analogowego Centertela. I co? Każdy, kto tylko wyjął swoją " cegłę" w miejscu publicznym, był traktowany jako dziwak, szpaner, prowokator, itd. Musiało upłynąć sporo czasu, zanim nowy sposób komunikacji się powszechnie przyjął, okrzepły ceny, same telefony z potężnych cegieł przeobraziły się w zgrabne pudełka a i ludzie z czasem zaczęli traktować komórki, jako normalne i codzienne narzędzie komunikacji. To samo może być z niszowymi dzisiaj komunikatorami. Ich rozwoju i popularności nie sposób przewidzieć. O tym będą raczej decydowały młode pokolenia. Warto więc nisze szanować i wspierać dobre rozwiązania, a nie tylko nieustannie kpić i deprecjonować nawet mało popularne formy taniej komunikacji.

  • -3

    54.  2015-08-06 17:24:38

    toms - znowu się z Tobą zgadzam ;-) Tyle, że ja nie uważam, że niszowe jest gorsze przecież. Sam używam oprogramowania, z punktu widzenia "ogólnego" mocno niszowego, za które płacę takie pieniądze, że niektóry pyta czy na umyśle zdrowy jestem... Sęk w tym, że takiego niszowego oprogramowania nikt nie robi za darmo ;-)
    Nie uważałem za dziwaka nikogo kto używał tych telefonów. Bo i czemu? Czy jeśli ja wyjąłem komórkę w 1997 i rozmawiałem 20 minut - dziwakim byłem? No dla kogoś kto uważał, ze nie mam na co pieniędzy wydawać chyba tylko. Dla mnie dziwakiem był gość który do pobliskiej piekarni ze słuchawką bezprzewodową wychodził i demonstracyjnie do domu dzwonił uzgadniając z żoną jakie bułki kupić ;-) To ci co oceniali raczej dziwadłami byli. Co do komunikatorów... Naprawde pozakładałem kota wszędzie gdzie tylko ktoś ze znajomych wydziwiał - co ty!? nie używasz? No założyłem konto, byłem zalogowany... I co? Jakoś nie mieli czasu na kontakt, albo niedostępni byli. Bo niestety VoIP ogranicza mocno użytkownika. Nawet dzisiaj przy powszechnej i taniej usłuce transmisji w komórkach. Ja w E50 np. używałem komunikatora GG - bo swego czasu był to jedyny komunikator jakiego używałem i wszyscy wiedzieli, że jeśli chcą, to tylko GG. A ten ich VoIP naprawdę był super. Kodeki były super - minimalne transfery, jakość na EDGE nawet była dobra, że bez problemu podczas jazdy można było rozmawiać. Nie pamiętam kiedy ostatnio używałem VoIP...

  • -3

    55.  2015-08-06 17:27:38

    Koszty kształtują popyt na dane usługi. Przy nielimitowanych połączeniach głosowych czy esemesach, naprawdę nawet młodzież odwraca się od VoIP. Nie znam się na tym, ale tylko w grach on-line używają chyba VoIP. No i oczywiście w sytuacji gdy nawet niedroga - unijna granica - dzieli rozmówców ;-)

  • -2

    56.  2015-08-06 17:32:26

    E52 używam, bo wystarcza mi do celów, do których potrzebuję. Wysyłam dużo esemesów... Myślisz, ze pisałbym je na klawiaturze E52? No nie - kiedyś wysyłałem może kilka esemesów miesięcznie - dzisiaj są to setki, wręcz tysiące. Bo pisze je z komputera - nie, nie przez Sieć... Kiedy jestem w domu, telefon loguje się automatycznie do stale włączonego komputera ;-)

  • 0

    57. ~120  2015-08-09 19:22:06  host: apn-5-60-221-212.dynamic.gprs.plus.pl

    @56 Nie moge pojac w jaki sposob piszesz tysiace sms - tak jak sam podajesz - chyba ze to sa kopie jednej tresci.
    Probowalem zorientowac sie ile dziennie zabiera Ci to godzin, ale nic mi nie wyszlo. Jesli mialbys chec odpowiedziec, to z pprzyjemnoscia poczytam.

  • -2

    58.  2015-08-09 19:30:11

    57 - tak sporo to ta sama treść albo bardzo podobna. Komunikaty dla klientów. Nawet te inne niż firmowe też mają formę komunikatów bardziej niż rozmowy. Ponieważ pisze na komputerze, są z polskimi znakami i są długie. Stąd na billingu nie raz jest 2 tys. esemesów ;-) Ile czasu? Więcej tracę na przyjemności i hobby, których mam kilka ;-)

  • -2

    59.  2015-08-09 19:43:06

    no, i se ,,spamuje" wlo w tym swoim Plusie, i nikt mu numeru nie wyłącza
    ;-)

  • -2

    60. ~120  2015-08-09 19:51:26  host: apn-5-60-221-212.dynamic.gprs.plus.pl

    @58 Okey. Sprawe pojalem no i gratulacje przesylam dla Ciebie.
    Czy wsrod tych hobby masz tez lacznosc krotkofalarska, lub CB?

  • -2

    61.  2015-08-09 19:59:38

    Nie. Znam nieźle temat, bo mam zarejestrowanych znajomych aktywnych od lat w środowisku, jeszcze z czasów tych kartek co się rozsyłało z potwierdzeniami, ale nie - do komunikacji służy mi telefon ;-)

  • -2

    62. ~120  2015-08-09 20:14:34  host: apn-5-60-221-212.dynamic.gprs.plus.pl

    @61 Ok. No ale gdybys chcial pogadac prze CB, lub Skype t o zawsze mozesz, bez skomplikowanych oplat. Ja uzywam CB radio
    i Skype. App dla CB mozesz pobrac z Google Play. Z calym swiatem masz rozmowy w jezyku ktory znasz. Oczywiscie Skype tez aktualnie zrobili fajny i nie znajac obcego jezyka, tez pomaga speaker.
    A tych kartkach co wspomniales czyli QSL temat znam b.dobrze!!!

  • -1

    63. ~120  2015-08-09 23:03:06  host: 5.174.104.7

    @61 wlo musialem wyjechac po syna na lotnisko, jutro dokoncze i poinfirmuje Cie o osiagnieciach mojej firmy.

  • 1

    64. ~Wificalling  2015-08-12 17:14:46  host: google-proxy-66-249-81-242.google.com

    Wifi calling to przyszlosc i play powienien taka usluge miec w standardzie gratis

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-198-71.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.