DAJ CYNK

[Aktualizacja] Klienci Internetu mobilnego Orange mogą zerwać umowę

LuiN

Taryfy, promocje, usługi

Brak możliwości świadczenia usług w oparciu o CDMA jest furtką do rozwiązania umowy z Orange, również dla klientów korzystających z innych technologii.



Brak możliwości świadczenia usług w oparciu o CDMA jest furtką do rozwiązania umowy z Orange, również dla klientów korzystających z innych technologii.

Orange oficjalnie ogłosił, że wycofuje się ze starań o przedłużenie rezerwacji częstotliwości 450 MHz. UKE oczekiwał za 15-letnią koncesję 115,5 mln zł, co w ocenie operatora jest kwotą zbyt wysoką. Niewykluczone przy tym, że Orange będzie chciał uzyskać to pasmo taniej, w ramach ewentualnej aukcji.

Z Internetu CDMA sieci Orange na koniec 2016 roku korzystało około 20 tys. osób. Zrozumiałym jest więc, że operator nie był skłonny do zapłacenia 115,5 mln zł, nawet jeśli w przyszłości 450 MHz miało zostać wykorzystane do poprawy zasięgu LTE. Sęk w tym, że Orange do niedawna gwarantował dostęp do łączności CDMA również abonentom usług 3G/LTE.

Kto może zerwać umowę bez konsekwencji?

Zmiany w regulaminach ofert Orange FreeNet oraz Internet LTE dla domu wprowadzono 21 lipca 2016 roku. W myśl nowych zapisów technologia CDMA stałą się jedynie opcją:

W ramach Oferty Operator nie gwarantuje możliwości przesyłania danych w technologii CDMA. Rozszerzenie dostępnych technologii lub zastąpienie dotychczasowej technologii inną, co najmniej równoważną, nie wpływa na zakres praw i obowiązków wynikających z zawartej Umowy.

Jeżeli danego klienta sieci Orange obowiązuje umowa na Internet sprzed 21 lipca 2016 roku, może on zerwać umowę bez konsekwencji prawnych i naliczenia kary umownej. Tutaj uwaga, w przypadku ofert ratalnych, raty za sprzęt będzie trzeba nadal spłacać.

20 tys. użytkowników CDMA

Sieć Orange nie zamierza pozostawić samych sobie klientów usług CDMA. O ile tylko będą odpowiednie możliwości techniczne, zostanie im zaproponowana konwersja oferty Orange Freedom Pro na usługę opartą na łączności 3G/LTE.

Klientów będziemy chcieli migrować do nowszych technologii, przede wszystkim 3G lub LTE, a tam gdzie jest to możliwe również do ofert stacjonarnych. Oczywiście zdecydują o tym możliwości techniczne. Terminy będą zależeć od naszych ustaleń z regulatorem i umów jakie mamy podpisane z klientami - przekazał Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.

Zobacz: [Aktualizacja] Orange zrezygnował z CDMA 450 MHz

Aktualizacja

Z informacji jakie uzyskaliśmy od Biura Obsługi wynika, że pomimo zmian w regulaminie Orange nie ma zamiaru pozwolić na zerwanie umów bez naliczania kar. Operator argumentuje to tym, że ciągle świadczy usługi w sieci CDMA. Klienci mają być na bieżąco informowani o ew. zmianach w tej sprawie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Pixabay

Źródło tekstu: wł