Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Klienci Internetu mobilnego Orange mogą zerwać umowę

[Aktualizacja] Klienci Internetu mobilnego Orange mogą zerwać umowę

LuiN 8 Marca 2017 11:02 Aktualizacja: 8 Marca 2017 17:11

16 2

pozegnanie odjazd odejscie

Brak możliwości świadczenia usług w oparciu o CDMA jest furtką do rozwiązania umowy z Orange, również dla klientów korzystających z innych technologii.

Orange oficjalnie ogłosił, że wycofuje się ze starań o przedłużenie rezerwacji częstotliwości 450 MHz. UKE oczekiwał za 15-letnią koncesję 115,5 mln zł, co w ocenie operatora jest kwotą zbyt wysoką. Niewykluczone przy tym, że Orange będzie chciał uzyskać to pasmo taniej, w ramach ewentualnej aukcji.

Z Internetu CDMA sieci Orange na koniec 2016 roku korzystało około 20 tys. osób. Zrozumiałym jest więc, że operator nie był skłonny do zapłacenia 115,5 mln zł, nawet jeśli w przyszłości 450 MHz miało zostać wykorzystane do poprawy zasięgu LTE. Sęk w tym, że Orange do niedawna gwarantował dostęp do łączności CDMA również abonentom usług 3G/LTE.

Kto może zerwać umowę bez konsekwencji?

Zmiany w regulaminach ofert Orange FreeNet oraz Internet LTE dla domu wprowadzono 21 lipca 2016 roku. W myśl nowych zapisów technologia CDMA stałą się jedynie opcją:

W ramach Oferty Operator nie gwarantuje możliwości przesyłania danych w technologii CDMA. Rozszerzenie dostępnych technologii lub zastąpienie dotychczasowej technologii inną, co najmniej równoważną, nie wpływa na zakres praw i obowiązków wynikających z zawartej Umowy.




Jeżeli danego klienta sieci Orange obowiązuje umowa na Internet sprzed 21 lipca 2016 roku, może on zerwać umowę bez konsekwencji prawnych i naliczenia kary umownej. Tutaj uwaga, w przypadku ofert ratalnych, raty za sprzęt będzie trzeba nadal spłacać.

20 tys. użytkowników CDMA

Sieć Orange nie zamierza pozostawić samych sobie klientów usług CDMA. O ile tylko będą odpowiednie możliwości techniczne, zostanie im zaproponowana konwersja oferty Orange Freedom Pro na usługę opartą na łączności 3G/LTE.

Klientów będziemy chcieli migrować do nowszych technologii, przede wszystkim 3G lub LTE, a tam gdzie jest to możliwe również do ofert stacjonarnych. Oczywiście zdecydują o tym możliwości techniczne. Terminy będą zależeć od naszych ustaleń z regulatorem i umów jakie mamy podpisane z klientami - przekazał Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.

Zobacz: [Aktualizacja] Orange zrezygnował z CDMA 450 MHz

Aktualizacja

Z informacji jakie uzyskaliśmy od Biura Obsługi wynika, że pomimo zmian w regulaminie Orange nie ma zamiaru pozwolić na zerwanie umów bez naliczania kar. Operator argumentuje to tym, że ciągle świadczy usługi w sieci CDMA. Klienci mają być na bieżąco informowani o ew. zmianach w tej sprawie.

Źródło tekstu: wł     
Źródło zdjęć: Pixabay

w sumie: 47
  • -1

    29. ~tak  2017-03-08 17:33:49  host: public-gprs351573.centertel.pl

    macie zdjęcia bardziej skąpo ubranych kobitek?
    przecież dziś ich święto, niech coś pokarzą .

  • -3

    30.  2017-03-08 18:08:11

    Jest aktualizacja. Chyba przeczytali co chce zrobic.....

  • 0

    31. ~Modem  2017-03-08 19:23:28  host: host-80-238-117-164.jmdi.pl

    Nie wiedziałem że w czasach, kiedy prawie każdy w szufladzie ma jakis stary zbędny modem, a na aukcjach można kupić kolejny za 50 zł, ludzie przy byle okazji chcą zrywać umowę z operatorem żeby podpisać kolejną na kolejne dwa lata i dostać w zamian kolejny modem. I jeszcze są z tego dumni.

  • -4

    32.  2017-03-08 19:38:41

    @31 za 50 zl to Ty mozesz skrzynke piwa kupic, chyba ze piszesz o modemie do GPRS.
    Router ktory bralem kosztowal 600zl, aktualny model w orange jakies 700zl.
    Jezeli operator sie nie wywiazal z umowy, to musza poniesc konsekwencje. Myslisz, ze jak Ty bys sie nie wywiazal z umowy, przejmowali by sie Toba?
    I nie pisz, ze kazdy ma......

  • 3

    33. ~słoneczny  2017-03-08 19:48:38  host: d44059.artnet.gda.pl

    at32. najwyrazniej jesteś dziadem który buja sie po promocjach i wykorzysta każda okazje na podpisanie nowej umowy tak żeby nie wywiazac sie ze starej i jeszcze sobie beczcelnie przywłaszczyc sprzet. przez takich madrali tracimy wszyscy gdyz dostawcy internetu ponosza kolejne koszty. mierzi mnie taka postawa małego cwaniaczka

  • -4

    34.  2017-03-08 19:53:22

    @33 jak udowodnisz mi, ze nigdy nie kupiles na promocji, to jestes gosc dla mnie.
    W galerii pewnie latasz i szukasz promocji na etui do telefonu.
    Jezeli juz, to mozesz napisac, ze ,,rzeruje'' na slabych i naiwnych :-)

  • 4

    35. ~słoneczny  2017-03-08 20:07:14  host: d44059.artnet.gda.pl

    at34. podpisanych umów dotrzymuję i nie szukam okazji tak jak ty żeby wywinąc sie po cwaniacku bez ponoszenia kosztów. uważam postawe tego typka za szkodliwą i należałoby napiętnować publicznie takiego cwaniaczka.i jeszcze bezczelnie sie odszczekuje . pierwsza potrzebą dla ciebie nie jest nowa umowa na internet a słownik ortograficzny

  • -4

    36.  2017-03-08 20:18:28

    @35 zauwazyles, ze napisalem cos w cudzyslowiu?
    Z racji szacuknu wyraz,,Ty'',,Tobie'',,Ciebie'' pisze sie z duzej litery.
    Wiem, ze Ty nie masz do mnie szacunku, ale ja mam.
    Napisze teraz Tobie dlaczego tak ,,rzeruje'' na tym.
    Sam na Orange stracilem kilkaset zlotych. I to z ich winy.
    Mialem 2 numery, kiedy byly one za granica, jeden wysylal sobie 3 sms-y o stalej godzinie, na numer centrum sms orange. Orange napisalo mi, ze tak ma byc, siec sobie cos sprawdza. I tak 3 sms-y przez 3 misiace, az wymienilem karte i bylo juz ok.
    Druga karta, miala 400 minut w roamingu na wykonane i odebrane polaczenia, ale naliczalo mi duze kwoty i nie pobieralo mi z pakietu, oraz zamiast polskiego numeru widnial numer niemiecki.
    To orange napisalo mi, ze ten pakiet jest na komorki polskie a nie niemieck lie i dlatego nalicza.
    Na koniec okazalo sie ze ten pakiet jest takze na zagraniczne komorki, po internwencji UKE w sumie dwa razy, jakos to naprawili.
    Ale stracilem z 300zl wiec teraz ja sie nimi nie przejmuje.
    Jak dorosniesz, to zrozumiesz co to jest zycie, najpierw skoncz gimnazjum, bo niedlugo juz bedzie tylko podstawowka.

  • 1

    37. ~słoneczny  2017-03-08 20:34:24  host: d44059.artnet.gda.pl

    at34. nie pouczaj o zasadch pisowni mały cwaniaczku. wprawdzie znasz nazwy szkół ale nie podejrzewam żebyś zakończył edukacje dalej niż na szkole podstawowej. jednak naciągaczom nie jest potrzebna edukacja . edukują sie w temacie zawierania umów i ich niedotrzymywania .

  • -1

    38.  2017-03-08 20:40:08

    @35 jeszcze tak na marginesie cos dopisze.
    Korzystam z LTE, jest bardzo szybkie, jestem zadowolony, ale z racji tego, ze jest ono tak szybkie (swiat tak pedzi,sam w biegu jestem ) chce przesiasc sie na CDMA, chce zwolnic.
    Co teraz? Orange nie dotrzymalo umowy, ja pedze dalej na LTE i pikawa mi siada, bo takie tempo jest.
    Mysle, ze jestes przez zycie kopany,przejmujesz sie Orange, gdzie jak Ty bys sie nie wywiazal z umowy ( czytaj, brak funduszy na oplate abonamentu ) oni mieli by Cie w ........
    Oczywiscie bez urazy, nie zna Cie, tu w wirtualnym swiecie jestemy ,,bogami''.
    Piszesz, ze trzeba z takimi jak ja walczyc, ale jak by to zrobil ktos z Twojej rodziny, nie kiwnal bys palcem :-)

  • -1

    39.  2017-03-08 20:42:20

    @37 oj widze, ze brakuje Tobie argumentow :-)
    Srednie mam tylko. Piszemy o telekomunikacji a nie o szkole.

  • 0

    40.  2017-03-08 20:45:01

    A tak w ogole, to juz sie pogubilem. To ja nie dotrzymalem umowy, ze tak piszesz :-)
    Gubisz sie chlopie w tym co piszesz, nie staraj sie mnie obrazic, tylko znajdz jakies argumenty, wtedy bedziesz pisal na temat.

  • 0

    41.  2017-03-08 20:48:22

    I jeszcze jedno, chcialbym Tobie podziekowac, ze w trakcie pracy troche zajales mi czasu :-)

  • 0

    43.  2017-03-08 21:47:25

    @42 szczerze, to przez chwile juz myslalem, ze to ja nie dotrzymuje umowy :-) i ze wszystko jest w porzadku jak operator ma problem z dotrzymaniem umowy.

  • 0

    44. ~ania  2017-03-08 22:37:01  host: user-46-112-125-226.play-internet.pl

    Jaka jest różnica jeśli chodzi o klientów indywidualnych i firmowych, w kwestii rozwiązania umowy i własności sprzętu w kwestii opisanej w artykule?

  • 0

    45. ~rio  2017-03-08 22:37:05  host: public-gprs368750.centertel.pl

    Panie i Panowie, pozwolenia ważne do 17 marca. Po tym terminie zobaczymy co da się zrobić z rezygnacją z umowy bez konsekwencji.

  • 0

    46. ~tatkoo  2017-03-09 05:09:29  host: 213.205.251.30

    @43 sam sobie odpowiadasz?? :D ehehehe

  • 0

    47. ~Tom  2017-03-09 10:41:57  host: public-gprs378264.centertel.pl

    Myśle ze tak czy siak trzeba czekać do tego 17.03 aż wyłączą CDMA.

    Wtedy można dopiero próbować cos wskórać ;)

  • 0

    48. ~  2017-03-09 12:20:25  host: n26-04-07.opera-mini.net

    wyłączą w Orange CDMA i wszyscy przejdą na PLAY LTE :)

  • 0

    49. ~Tom  2017-03-09 16:00:18  host: public-gprs378264.centertel.pl

    Jak Play zlikwiduje DILa to płacic za 100GB po 60-70 zł to chyba Playa pogrzało ;)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-107-91.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.