DAJ CYNK

[Aktualizacja] Huawei przekroczyło barierę 100 mln sprzedanych smartfonów

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Podczas wczorajszej konferencji na targach CES Huawei pochwaliło się bardzo dobrymi wynikami sprzedaży w 2015 roku.

Podczas wczorajszej konferencji na targach CES Huawei pochwaliło się bardzo dobrymi wynikami sprzedaży w 2015 roku.

We wrześniu 2015 roku Huawei stało się trzecim producentem smartfonów na świecie, mając w posiadaniu 9,7% rynku. Firma straciła niewiele do drugiego Apple (11,8%), posiadając jednocześnie bezpieczną przewagę nad czwartym OPPO (5,3%). Liderem pozostał Samsung (28,3%).

Sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła w porównaniu do 2014 roku o 44%, z 75 mln egzemplarzy, do 108 mln. Przyniosło to również wzrost przychodów o 20 mld dolarów (70% rok do roku). Jednocześnie świadomość marki wzrosła na świecie z 65% w roku 2014, do 76%.

Polska jest jednym z krajów, w których Huawei ma największy udział w rynku - 11,2%. Najlepiej smartfony chińskiej firmy sprzedają się w Kostaryce (26,2% rynku), Peru (25%) i oczywiście w Chinach (16,1%).

[Aktualizacja]

Huawei w przesłanym komunikacie podał parę dodatkowych danych.

W 2015 roku globalne dostawy telefonu Huawei P8 osiągnęły wartość 4,5 mln sztuk, natomiast modelu Mate 7 - 7 mln sztuk. Telefon Huawei Mate S przez 4 miesiące od pojawienia się na rynku został sprzedany w liczbie 800 tys. sztuk.

Huawei chwali się także zwiększającą się rozpoznawalnością marki w poszczególnych krajach europejskich: w Portugalii - 87%, Włoszech - 82%, Hiszpanii - 79%, Holandii - 73%, Niemczech - 68% rozpoznaje markę Huawei. Rozpoznawalność marki na kluczowych światowych rynkach wzrasta, na co wpływa także wskaźnik Net Promoter Score. NPS, czyli wskaźnik satysfakcji, zadowolenia i lojalności wobec marki zwiększył się do 47 w skali globalnej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Huawei; wł