DAJ CYNK

[Aktualizacja] Folx - to jest już koniec, nie ma już nic

LuiN

Taryfy, promocje, usługi

Folx nie wytrzymał nawet jednego roku na polskim rynku. Od 12 lipca nie ma możliwości zamawiania numerów.



Folx nie wytrzymał nawet jednego roku na polskim rynku. Od 12 lipca nie ma możliwości zamawiania numerów.

Krótki komunikat

Folx podjął decyzję o zakończeniu swojej działalności.
W związku z tym od 12 lipca 2018 zamówienie Usługi przez nowych Klientów nie będzie już możliwe.
- czytamy na stronie sieci Folx.

Tyle i aż tyle informacji przekazał jak dotąd Folx. Jeszcze pod koniec czerwca sieć zachęcała do aktywacji numerów, dwa tygodnie później mamy informację o końcu usług.

Zobacz: [Aktualizacja] Folx - pierwsza sieć komórkowa w aplikacji

Masz czas do...

Obecni klienci Folksa powinni jak najszybciej wykorzystać środki na swoich numerach i przenieść je do innych sieci. Nie jest to przy tym sugestia Folksa, który póki co nie zainteresował się losem swoich klientów, tylko nasza - nie wiemy jak długo sieć utrzyma aktywność numerów, trzeba działać by numery nie przepadły.

Jak dowiedzieliśmy się (dopiero) na czacie Folksa: Folx kończy działalność 30 września i do tego momentu powinieneś wyportować numer do innej sieci. Jak się okazuje - nie jest to prawdziwa informacja! Większość numerów wygaśnie bezpowrotnie znacznie wcześniej.



Subskrypcje odnowią się ostatni raz w sierpniu

Biuro prasowe sieci Folx przesłało nam dodatkowe informacje na temat dalszych losów numerów klientów. Najważniejszą z nich jest ta, że subskrypcje klientów odnowią się ostatni raz w sierpniu. Jeśli więc np. odnowienie subskrypcji przypada na 2 sierpnia, to już 2 września numer zostanie dezaktywowany i na zawsze przepadnie.

Dezaktywacja numeru, jest procesem nieodwracalnym i z tego też powodu będziemy zalecań naszym Klientom przeniesienie numeru do innego Operatora. Numery nie będą migrowane. To od Klienta zależeć będzie, jakiego Operatora wybierze - czytamy w oświadczeniu Folksa.

Klienci zostaną poinformowani

Klienci sieci póki co nie otrzymali informacji o tym, że tuż po wakacjach muszą zabrać swoje numery gdzieś indziej. Ale jak zapewnia Folx - jeszcze dziś trafi do nich oficjalny komunikat o zakończeniu działalności.

Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja jest dość nietypowa. Dlatego też zrobimy wszystko, aby pomóc Klientom przez to przejść. (...) nasz Zespół gotowy jest udzielić im wsparcia - zapewnia Folx.

A było (zbyt) pięknie

Folx wystartował w ostatnich dniach listopada 2017 roku. Za 29,99 zł miesięcznie otrzymywaliśmy pełny no-limit na rozmowy i wiadomości SMS/MMS, a do tego aż 20 GB transferu i 1,51 GB transferu w roamingu. Był to bardzo dobre warunki. Ofertę uatrakcyjniał system poleceń. Jeśli ktoś znajomy aktywował konto za pomocą naszego kodu zaproszenia, to zarówno my, jak i ta osoba uzyskiwała miesiąc usługi za darmo.

Co jeszcze ciekawsze, cała oferta zarządzana była z aplikacji - to w niej płaciliśmy za kolejne miesiące subskrypcji i kontrolowaliśmy parametry usługi. A już zupełną nowością było rozwożenie kart SIM m.in. Uberem.

W styczniu 2018 roku sieć stała się dostępna również bez zaproszenia, stopniowo rozszerzano sieć dystrybucji starterów... Jak widać, było to jednak za mało i kolejny MVNO trafia do piachu.

Dla przypomnienia, idea Folx powstała w Play, ale przerodziła się w niezależną spółkę akcyjną, tylko finansowaną przez tych samych inwestorów. W ramach porozumienia, Folx korzystał z zasięgu dostępnego w sieci Play.

Tak jeszcze w lutym reklamował się Folx:


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Folx, wł