Folx nie wytrzymał nawet jednego roku na polskim rynku. Od 12 lipca nie ma możliwości zamawiania numerów.
Krótki komunikat
Folx podjął decyzję o zakończeniu swojej działalności.
W związku z tym od 12 lipca 2018 zamówienie Usługi przez nowych Klientów nie będzie już możliwe. - czytamy na stronie sieci Folx.
Tyle i aż tyle informacji przekazał jak dotąd Folx. Jeszcze pod koniec czerwca sieć zachęcała do aktywacji numerów, dwa tygodnie później mamy informację o końcu usług.
Zobacz: [Aktualizacja] Folx - pierwsza sieć komórkowa w aplikacji
Masz czas do...
Obecni klienci Folksa powinni jak najszybciej wykorzystać środki na swoich numerach i przenieść je do innych sieci. Nie jest to przy tym sugestia Folksa, który póki co nie zainteresował się losem swoich klientów, tylko nasza - nie wiemy jak długo sieć utrzyma aktywność numerów, trzeba działać by numery nie przepadły.
Jak dowiedzieliśmy się (dopiero) na czacie Folksa: Folx kończy działalność 30 września i do tego momentu powinieneś wyportować numer do innej sieci. Jak się okazuje - nie jest to prawdziwa informacja! Większość numerów wygaśnie bezpowrotnie znacznie wcześniej.
Subskrypcje odnowią się ostatni raz w sierpniu
Biuro prasowe sieci Folx przesłało nam dodatkowe informacje na temat dalszych losów numerów klientów. Najważniejszą z nich jest ta, że subskrypcje klientów odnowią się ostatni raz w sierpniu. Jeśli więc np. odnowienie subskrypcji przypada na 2 sierpnia, to już 2 września numer zostanie dezaktywowany i na zawsze przepadnie.
Dezaktywacja numeru, jest procesem nieodwracalnym i z tego też powodu będziemy zalecań naszym Klientom przeniesienie numeru do innego Operatora. Numery nie będą migrowane. To od Klienta zależeć będzie, jakiego Operatora wybierze - czytamy w oświadczeniu Folksa.
Klienci zostaną poinformowani
Klienci sieci póki co nie otrzymali informacji o tym, że tuż po wakacjach muszą zabrać swoje numery gdzieś indziej. Ale jak zapewnia Folx - jeszcze dziś trafi do nich oficjalny komunikat o zakończeniu działalności.
Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja jest dość nietypowa. Dlatego też zrobimy wszystko, aby pomóc Klientom przez to przejść. (...) nasz Zespół gotowy jest udzielić im wsparcia - zapewnia Folx.
A było (zbyt) pięknie
Folx wystartował w ostatnich dniach listopada 2017 roku. Za 29,99 zł miesięcznie otrzymywaliśmy pełny no-limit na rozmowy i wiadomości SMS/MMS, a do tego aż 20 GB transferu i 1,51 GB transferu w roamingu. Był to bardzo dobre warunki. Ofertę uatrakcyjniał system poleceń. Jeśli ktoś znajomy aktywował konto za pomocą naszego kodu zaproszenia, to zarówno my, jak i ta osoba uzyskiwała miesiąc usługi za darmo.
Co jeszcze ciekawsze, cała oferta zarządzana była z aplikacji - to w niej płaciliśmy za kolejne miesiące subskrypcji i kontrolowaliśmy parametry usługi. A już zupełną nowością było rozwożenie kart SIM m.in. Uberem.
W styczniu 2018 roku sieć stała się dostępna również bez zaproszenia, stopniowo rozszerzano sieć dystrybucji starterów... Jak widać, było to jednak za mało i kolejny MVNO trafia do piachu.
Dla przypomnienia, idea Folx powstała w Play, ale przerodziła się w niezależną spółkę akcyjną, tylko finansowaną przez tych samych inwestorów. W ramach porozumienia, Folx korzystał z zasięgu dostępnego w sieci Play.
Tak jeszcze w lutym reklamował się Folx:
Źródło tekstu: Folx, wł