Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Folx - to jest już koniec, nie ma już nic

[Aktualizacja] Folx - to jest już koniec, nie ma już nic

LuiN 13 Lipca 2018 08:35 Aktualizacja: 13 Lipca 2018 12:47

20 2

folx

Folx nie wytrzymał nawet jednego roku na polskim rynku. Od 12 lipca nie ma możliwości zamawiania numerów.

Krótki komunikat

Folx podjął decyzję o zakończeniu swojej działalności.
W związku z tym od 12 lipca 2018 zamówienie Usługi przez nowych Klientów nie będzie już możliwe.
- czytamy na stronie sieci Folx.

Tyle i aż tyle informacji przekazał jak dotąd Folx. Jeszcze pod koniec czerwca sieć zachęcała do aktywacji numerów, dwa tygodnie później mamy informację o końcu usług.

Zobacz: [Aktualizacja] Folx - pierwsza sieć komórkowa w aplikacji

Masz czas do...

Obecni klienci Folksa powinni jak najszybciej wykorzystać środki na swoich numerach i przenieść je do innych sieci. Nie jest to przy tym sugestia Folksa, który póki co nie zainteresował się losem swoich klientów, tylko nasza - nie wiemy jak długo sieć utrzyma aktywność numerów, trzeba działać by numery nie przepadły.

Jak dowiedzieliśmy się (dopiero) na czacie Folksa: Folx kończy działalność 30 września i do tego momentu powinieneś wyportować numer do innej sieci. Jak się okazuje - nie jest to prawdziwa informacja! Większość numerów wygaśnie bezpowrotnie znacznie wcześniej.

folx placz

Subskrypcje odnowią się ostatni raz w sierpniu

Biuro prasowe sieci Folx przesłało nam dodatkowe informacje na temat dalszych losów numerów klientów. Najważniejszą z nich jest ta, że subskrypcje klientów odnowią się ostatni raz w sierpniu. Jeśli więc np. odnowienie subskrypcji przypada na 2 sierpnia, to już 2 września numer zostanie dezaktywowany i na zawsze przepadnie.




Dezaktywacja numeru, jest procesem nieodwracalnym i z tego też powodu będziemy zalecań naszym Klientom przeniesienie numeru do innego Operatora. Numery nie będą migrowane. To od Klienta zależeć będzie, jakiego Operatora wybierze - czytamy w oświadczeniu Folksa.

Klienci zostaną poinformowani

Klienci sieci póki co nie otrzymali informacji o tym, że tuż po wakacjach muszą zabrać swoje numery gdzieś indziej. Ale jak zapewnia Folx - jeszcze dziś trafi do nich oficjalny komunikat o zakończeniu działalności.

Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja jest dość nietypowa. Dlatego też zrobimy wszystko, aby pomóc Klientom przez to przejść. (...) nasz Zespół gotowy jest udzielić im wsparcia - zapewnia Folx.

A było (zbyt) pięknie

Folx wystartował w ostatnich dniach listopada 2017 roku. Za 29,99 zł miesięcznie otrzymywaliśmy pełny no-limit na rozmowy i wiadomości SMS/MMS, a do tego aż 20 GB transferu i 1,51 GB transferu w roamingu. Był to bardzo dobre warunki. Ofertę uatrakcyjniał system poleceń. Jeśli ktoś znajomy aktywował konto za pomocą naszego kodu zaproszenia, to zarówno my, jak i ta osoba uzyskiwała miesiąc usługi za darmo.

Co jeszcze ciekawsze, cała oferta zarządzana była z aplikacji - to w niej płaciliśmy za kolejne miesiące subskrypcji i kontrolowaliśmy parametry usługi. A już zupełną nowością było rozwożenie kart SIM m.in. Uberem.

W styczniu 2018 roku sieć stała się dostępna również bez zaproszenia, stopniowo rozszerzano sieć dystrybucji starterów... Jak widać, było to jednak za mało i kolejny MVNO trafia do piachu.

Dla przypomnienia, idea Folx powstała w Play, ale przerodziła się w niezależną spółkę akcyjną, tylko finansowaną przez tych samych inwestorów. W ramach porozumienia, Folx korzystał z zasięgu dostępnego w sieci Play.

Tak jeszcze w lutym reklamował się Folx:


Źródło tekstu: Folx, wł     

Dodaj do:

Tagi: folx | mvno | play

w sumie: 192
  • 0

    177. ~  2018-07-14 21:19:02  host: apn-37-248-212-124.dynamic.gprs.plus.pl

    Dzięki ci Boże, że jestem w normalnym, zwykłym Plusie, a nie w wynalazkach typu Folx.

  • 0

    178.  2018-07-14 23:05:38

    174/175 - dzięki :)

  • 0

    179. ~najs  2018-07-14 23:34:48  host: no-rdns-yet.ohtele.com

    najgorsze jest ze czlowiek z neta sie dowiaduje, ze siec padla, a nie od sieci jakims smsem czy mailem

  • 0

    180.  2018-07-15 00:25:40

    @177 W czasach MNP twoje modlitwy do Boga są na wyrost... to nie koniec świata. Numer przenosisz w 2 dni.

  • 0

    181. ~nicram  2018-07-15 07:33:06  host: tunnel.sorglosinternet.de

    Spora część osób zachwalała tę sieć s uwagi na roaming. Co teraz z osobą która jest poza granicami kraju i powrót na zaplanowany dopiero we wrześniu. Masakra będzie musiała liczyć się ze stratą numeru, bo nie wiem czy zdalnie da się przenieść numer do innego operatora. Wydaje mi się że zawsze potrzebny jest podpis właściciela numeru. Dla Januszy biznesu będzie to może jakaś nauczka :)

  • 0

    182. ~laksu  2018-07-15 12:05:15  host: 177.ip-217-182-77.eu

    @181 Jak ktoś jest ponad 1,5 miesiąca bez przerwy za granicą to rzeczywiście może stracić nr, jednak takich ludzi jest mało. Oferta działających w Polsce operatorów skierowana jest do osób przebywających głownie w Polsce.

    Abonenci jakiegoś MVNO w Polsce potracili numery? Jeśli tak, to z jakiego i z czego to wynikało? Likwidacja z dnia na dzień, problemy z oddawaniem nr do innych operatorów?

  • 0

    183.  2018-07-15 12:47:18

    Padło bo musiało paść, ot co. Ani tam oferty nie było przyzwoitej i do tego związek z tym badziewnym plejem.
    A ci co podpisali folxlistę muszą teraz szukać innych operatorów, tyle mieli z tego że udostępnili swoje dane nie wiadomo komu i gdzie.

  • 0

    184.  2018-07-15 14:39:52

    Podpisali folxlistę i wpadli w sidła, teraz kolej na naiwnych z wrocka których przekręci Reblel :D

  • 0

    185. ~  2018-07-15 19:05:44  host: user-94-254-175-26.play-internet.pl

    Ciekawe jak tam RODO u Folxa? Co z tymi wszystkimi numerami kart teraz się stanie? Co z danymi abonentów? Nie brzmi to kolorowo...

  • 0

    186. ~Obecny na folxliście  2018-07-15 22:54:40  host: h09-02-04.opera-mini.net

    185 jak to co? Dane będą wykorzystane między innymi do zaciągania kredytów przez osoby trzecie

  • -1

    187.  2018-07-16 17:23:44

    Z Folx stała się rzecz straszna w sensie utraty zaufania nawet nie tyle do nowych operatorów wirtualnych, ale do Play, który był inwestorem tego projektu

  • 0

    188. ~  2018-07-18 07:05:05  host: user-94-254-128-34.play-internet.pl

    ciekawe ile numerów mieli

  • 0

    189. ~glos  2018-07-19 17:26:36  host: 78-11-233-130.static.ip.netia.com.pl

    Myślałem o nich, ale zdecydowałem sie na A2mobile i jak widać to była dobra decyzja.

  • 0

    190. ~neron  2018-07-22 11:09:51  host: user-94-254-174-58.play-internet.pl

    @189 Ja z a2 do nich poszedłem wlaśnie, ale teraz czas na powrót chyba...

  • 0

    191. ~  2018-07-22 11:55:25  host: a22-07-03.opera-mini.net

    A ja nie zmienię a2mobile do póki jakaś sieć nie zrobi lepszej cenowo oferty

  • 0

    192. ~pupek  2018-07-29 13:19:13  host: no-mans-land.m247.com

    @191 a jaka tam ofertowo

  • 0

    193. ~Bli  2018-08-06 01:15:46  host: 78-11-233-130.static.ip.netia.com.pl

    Udało mi się przeskoczyć w ostatniej chwili do A2mobie :) Dużo lepsza oferta tak poza tym.

  • 0

    194. ~pupek  2018-08-07 15:14:31  host: no-mans-land.m247.com

    @193 i co tam mają?

  • 0

    195. ~popek  2018-08-09 15:21:57  host: 212-7-222-107.lukman.pl

    @194 nolimity po 20

  • 0

    196. ~Banan  2018-08-10 10:23:49  host: 78-11-233-130.static.ip.netia.com.pl

    też jestem w A2mobile przez te transfery na social media za darmo.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-171-242.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Najpopularniejsze

Ankieta

Czy płacisz smartfonem lub zegarkiem zbliżeniowo?

Garmin Pay dla klientów PKO BP

 

Zobacz wynik | Opinie (3)

Archiwum Ankiet