Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości [Aktualizacja] Centertel i Polkomtel złożyli wnioski o zawieszenie MNP

[Aktualizacja] Centertel i Polkomtel złożyli wnioski o zawieszenie MNP

WitekT 6 Lipca 2009 13:35

0 0

Centertel złożył wniosek do UKE o zawieszenie praw abonentów i użytkowników w kwestii przenośności numeru w 1 dzień roboczy, choć twierdzi, że jest na cały proces przygotowany. Podobnie postąpił Polkomtel. Wniosków takich nie planują złożyć ani P4, ani PTC - wynika z informacji TELEPOLIS.PL.

Zdając sobie sprawę, że nie wszyscy operatorzy w równym stopniu są przygotowani do świadczenia usługi przenoszenia numerów w jeden dzień roboczy, dziś Centertel składa wniosek do UKE o zawieszenie realizacji nowego uprawnienia. Nie jest to działanie antykonsumenckie, ale dowód odpowiedzialności operatora - mówi TELEPOLIS.PL Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.

Jabczyński zapewnia, że pomimo złożenia wniosku, Centertel zgodnie z nowym rozporządzeniem dołoży wszelkich starań, aby zrealizować wnioski klientów o przeniesienie numerów w jeden dzień roboczy.

Jednak, żeby było to możliwe, również inni operatorzy muszą być do tego przygotowani od strony technicznej i procesowej. Dlatego Orange przeniesie numer w jeden dzień roboczy, jeśli dotychczasowy operator po swojej stronie będzie w stanie go zrealizować - mówi rzecznik Grupy TP.

Polkomtel w swoim wniosku powoływał się na niepodpisane nowe umowy z konkurentami, które mówią o przenośności w 1 dzień, a nie problemy techniczne, które według prawa umożliwiałyby zawieszenie praw abonentów w tej kwestii. Dlatego z dużym prawdopodobieństwem wniosek ten zostanie odrzucony - mówi TELEPOLIS.PL Jacek Strzałkowski, rzecznik UKE.




Strzałkowski dodał, że operatorzy od wielu miesięcy wiedzieli jaki będzie kształt rozporządzenia o przenośności numerów. Jak dodał, nikt im nie zabraniał negocjować umów wcześniej ani przygotowywać się do całego procesu pod względem technicznym.

[Aktualizacja]

Wniosek ten złożyliśmy, kierując się koniecznością zapewnienia bezpiecznego realizowania uprawnień klientów. Bo mimo, że Plus jest gotowy, to jednak przy obecnym stanie uzgodnień niezbędnych procesów informatycznych między operatorami może się zdarzyć, że warunek ten nie będzie możliwy do spełnienia. Wiadomo przecież, że numery mogą być bezpiecznie i skutecznie przenoszone wyłącznie przy pełnej gotowości wszystkich operatorów - mówi TELEPOLIS.PL Elżbieta Sadowska, rzecznik Polkomtela.

Z informacji TELEPOLIS.PL wynika, że o zawieszenie praw użytkowników wnioskują także dwaj operatorzy wirtualni działający w sieci Centertela - MNI Mobile oraz Aster.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 92
  • 0

    73. ~mk  2009-07-07 09:04:35  host: chello084010214018.chello.pl

    hansen, a na karcie rejestracyjnej podaje się adres do korespondencji? Z tego co kojarzę, podawany był wyłącznie zameldowania...

  • 0

    74. ~...  2009-07-07 09:24:48  host: dou211.neoplus.adsl.tpnet.pl

    72. Sorry, ale może byś trochę wyluzował. Rozumiem, że może Ci się nie podobać jakaś decyzja, ale nie musisz się w ten sposób wyrażać. Dobrze by było moderować takie komentarze.

  • 0

    75. ~ziomek13  2009-07-07 09:56:50  host: ann58.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wlo 64 wg mojej wiedzy nie da sie wyrejestrowac numeru wiec o czym ty piszesz?

  • 0

    76. ~ziomek13  2009-07-07 10:00:59  host: ann58.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wiecie ile jest warte słowo bauca-gówno warte a ich punkt widzenia zmienia sie z dnia na dzien;tak samo opowiadają bajki o zerowych mtr-ach a chwile wczesniej chcieli by najlepiej 40gr

  • 0

    77.  2009-07-07 10:42:51

    ziomek13 - podaj mi swój adres e-mail - zobczysz czy nie można ;-)

  • 0

    78.  2009-07-07 10:53:34

    Mogę zacytować: "W odpowiedzi [...] informujemy, że dane osobowe, które Pana dotyczą zostały usunięte w naszym systemie [...] z konta numeru xxx a w dniu ww. numer został deaktywowany. Jedocześnie informujemy, ze w związku [...] karta rejestracyjna dla ww. numeru zostanie komisyjnie (!!) zniszczona" ;-) Można? Pewnie, że można, trzeba tylko znać swoje prawa a n coś słuszeć jak dzwonią ale nie woadomo czy to dzwon czy dzwonek telefonu ;-)

  • 0

    79. ~ziomek13  2009-07-07 10:57:53  host: ann58.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mi bardziej chodzi o wyrejestrowanie aktywnego numeru za jakis czas który własnie przenosze bez skutku

  • 0

    80.  2009-07-07 10:59:45

    nie rozumiem...

  • 0

    81.  2009-07-07 11:01:47

    Jak przeniesiesz numer to co chcesz wyrejestrowywać? Co najwyżej możesz żądać usunięcia Twoich danych.

  • 0

    82. ~ziomek13  2009-07-07 11:03:55  host: ann58.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pisales o deaktywacji numeru

  • 0

    83. ~ziomek13  2009-07-07 11:05:15  host: ann58.neoplus.adsl.tpnet.pl

    piokuk pisał ze mozna jedynie zmienic wlasciciela

  • 0

    84.  2009-07-07 11:08:41

    Ja rezygnowałem z pre-paida, więc żeby nie wisiał w systemie rok, i żeby znajomi nie mieli komunikatu, ze nie mogę odebrać a że numeru nie ma, wystąpiłem o deaktywację i usunięcie danych osobowych - mam do tego prawo a oni obowiązek usunąć.

  • 0

    85.  2009-07-07 11:09:48

    wszystko można, co nie jest zabronione prawem ;-) a te rzeczy są prawem konsumenta, więc jak najbardziej można.

  • 0

    86.  2009-07-07 11:14:15

    A jak najbardziej także dawałem swoje numery Simplus innym- także żądałem usunięcia danych - zawsze odpowiadali pisemnie o fakcie usunięcia i zniszczeniu mojej karty rejestracyjnej.

  • 0

    87.  2009-07-07 13:38:04

    *wlo: jaka jest roznica miedzy usunieciem danych a wyrejestrowaniem numeru? Calkiem niedawno zwrocilem sie pisemnie do Plusa w sprawie wyrejestrowania. Odpowiedzieli, ze nie ma mozliwosci wyrejestrowania numeru. Ewentualnie nowy uzytkownik moze go zarejestrowac na siebie. Niestety nie napisali co w sytuacji kiedy nowy uzytkownik jednak nie dokona rejestracji. Na co kazdy zainteresowany powinien powolac sie w takiej sytuacji? Wiadomo, ze powolanie sie na Ciebie nic nie da ;-)

  • 0

    88.  2009-07-07 13:45:12

    master - wyrejestować nie da się jeśli chcesz używać ;-) To proces tylko w jedną stronę. Jeśli natomiast masz zamiar rozwiązać umowę o świadczenie usługi, jak najbardziej to możliwe. Sam to nie raz już robiłem. Jeśli oddajesz numer, to nawet dla własnego bezpieczeństwa zażądaj od nowego użytkownka potwierdzenia dokonania rejestracji. Wówczas bez problemu usuną Twoje dane - to też nie raz robiłem. Mam odpowiedzi na piśmie gdzieś archiwum jeśli chcesz dowodów ;-) Nie możesz w sytuacji kiedy korzystasz, żądać wyrejestrowania. Zawarłeś umowę, dokonałeś zgodnie z regulaminem rejestracji, więd jeśli nie rezygnujesz z usług (a to możliwe w prepaidie jest tylko poprzez deaktywację numeru) nie możesz żądać wyrejestrowania.

  • 0

    89.  2009-07-07 13:45:52

    tymis - to odpowiedź dla Ciebie oczywiście ;-)

  • 0

    90.  2009-07-07 15:38:07

    *wlo: chodzilo wlasnie o sytuacje kiedy ktos wyrejestrowuje numer bo nie chce z niego korzystac i daje go komus innemu. Jesli rozwiazemy umowe o swiadczenie uslugi i deaktywujemy numer to jak ktos inny moze z niego korzystac? Jesli numer pozostaje aktywny to jak mozna zmusic kogokolwiek, zeby zarejestrowal na siebie przekazany numer? Nie chodzi tu o dowody, gdybym Ci nie wierzyl to w ogole bym nie pisal ;-) Po prostu podaj wiecej konkretow skoro to robiles...

  • 0

    91.  2009-07-07 17:10:08

    tymis - no to rzeczywiście trudno udowodnić, że ktoś inny korzysta... Ponieważ ja jestem zwolennikiem obowiązku rejestrowania i sam rejestrowałem zawsze swoje numery, przy oddawaniu komuś innemu numeru, zawsze dawałem do podpisu kartę rejestracyjną i sam ją wysyłałem. Nic innego Ci nie poradzę bo nie wiem co w takim przypadku. Najlepeije deaktywować numer niż komuś dawać chyba ;-) Bo simdatę ostatnio w ten sposób deaktywowałem - osoba, która chciała ją wziąć, nie zamiezrała się rejestrować, więc nawet nie sprawdzałem czy ja mogę się wyrejestrować, tylko deaktywowałem ja - niech sobie kupi ak potrzebuje. Miałby za darmo z jakąś kwotą na koncie, ale jek nie to nie ;-)

  • 0

    92. ~iroger  2009-07-08 22:36:30  host: public-gprs23298.centertel.pl

    72. piszesz niejasno albo bzdury. orange nie oddaje numeru do innego operatora tylko go przenosi z tobą. Jak rozwiążesz umowę, lub z niego zrezygnujesz to twój złoty numer wraca d pierwotnego operatora.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-160-245-121.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.