DAJ CYNK

[Aktualizacja] Centertel i Polkomtel złożyli wnioski o zawieszenie MNP

WitekT

Wydarzenia

Centertel złożył wniosek do UKE o zawieszenie praw abonentów i użytkowników w kwestii przenośności numeru w 1 dzień roboczy, choć twierdzi, że jest na cały proces przygotowany. Podobnie postąpił Polkomtel. Wniosków takich nie planują złożyć ani P4, ani PTC - wynika z informacji TELEPOLIS.PL.

Centertel złożył wniosek do UKE o zawieszenie praw abonentów i użytkowników w kwestii przenośności numeru w 1 dzień roboczy, choć twierdzi, że jest na cały proces przygotowany. Podobnie postąpił Polkomtel. Wniosków takich nie planują złożyć ani P4, ani PTC - wynika z informacji TELEPOLIS.PL.

Zdając sobie sprawę, że nie wszyscy operatorzy w równym stopniu są przygotowani do świadczenia usługi przenoszenia numerów w jeden dzień roboczy, dziś Centertel składa wniosek do UKE o zawieszenie realizacji nowego uprawnienia. Nie jest to działanie antykonsumenckie, ale dowód odpowiedzialności operatora - mówi TELEPOLIS.PL Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.

Jabczyński zapewnia, że pomimo złożenia wniosku, Centertel zgodnie z nowym rozporządzeniem dołoży wszelkich starań, aby zrealizować wnioski klientów o przeniesienie numerów w jeden dzień roboczy.

Jednak, żeby było to możliwe, również inni operatorzy muszą być do tego przygotowani od strony technicznej i procesowej. Dlatego Orange przeniesie numer w jeden dzień roboczy, jeśli dotychczasowy operator po swojej stronie będzie w stanie go zrealizować - mówi rzecznik Grupy TP.

Polkomtel w swoim wniosku powoływał się na niepodpisane nowe umowy z konkurentami, które mówią o przenośności w 1 dzień, a nie problemy techniczne, które według prawa umożliwiałyby zawieszenie praw abonentów w tej kwestii. Dlatego z dużym prawdopodobieństwem wniosek ten zostanie odrzucony - mówi TELEPOLIS.PL Jacek Strzałkowski, rzecznik UKE.

Strzałkowski dodał, że operatorzy od wielu miesięcy wiedzieli jaki będzie kształt rozporządzenia o przenośności numerów. Jak dodał, nikt im nie zabraniał negocjować umów wcześniej ani przygotowywać się do całego procesu pod względem technicznym.

[Aktualizacja]

Wniosek ten złożyliśmy, kierując się koniecznością zapewnienia bezpiecznego realizowania uprawnień klientów. Bo mimo, że Plus jest gotowy, to jednak przy obecnym stanie uzgodnień niezbędnych procesów informatycznych między operatorami może się zdarzyć, że warunek ten nie będzie możliwy do spełnienia. Wiadomo przecież, że numery mogą być bezpiecznie i skutecznie przenoszone wyłącznie przy pełnej gotowości wszystkich operatorów - mówi TELEPOLIS.PL Elżbieta Sadowska, rzecznik Polkomtela.

Z informacji TELEPOLIS.PL wynika, że o zawieszenie praw użytkowników wnioskują także dwaj operatorzy wirtualni działający w sieci Centertela - MNI Mobile oraz Aster.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł