DAJ CYNK

[Aktualizacja] Awaria połączeń w Orange

orson_dzi

Taryfy, promocje, usługi

Klienci sieci Orange zgłaszają problemy z wykonywaniem połączeń głosowych. Problem dotyczy usługi VoLTE i Wi-Fi Calling.



Klienci sieci Orange zgłaszają problemy z wykonywaniem połączeń głosowych. Problem dotyczy usługi VoLTE i Wi-Fi Calling.

Awaria dotyczy połączeń z wykorzystaniem technologii VoLTE, czyli połączeń realizowanych w sieci LTE. Operator zaleca czasowe przełączenie się na technologie GSM lub 3G.

Z naszych informacji wynika również, że aktualnie występują problemy z wykonywaniem połączeń w ramach usługi Extra Numer.

Aktualizacja

Rzecznik Orange Wojciech Jabczyński w krótkim wpisie na blogu potwierdził, że awaria dotyczyła usługi VoLTE i Wi-Fi Calling. Obecnie obie usługi są całkowicie wyłączone. Zgodnie z przekazanymi informacjami, z obu usług korzysta kolejno 4% i 2% klientów, więc informacje o globalnej ogólnopolskiej awarii sieci są mocno wyolbrzymione. Oczywiście pozostałe usługi działają prawidłowo i są cały czas w pełni dostępne.

Poniżej zamieszczamy pełni wpis rzecznika Orange:
Niestety awarie były, są i będą. Trywialne, ale prawdziwe. Borykają się z nimi wszyscy operatorzy. Nie jesteśmy i nie będziemy żadnym wyjątkiem. Rozumiem Wasze słuszne niezadowolenie i jeszcze raz przepraszam. Rozumiem też duże zainteresowanie mediów. Tak to działa. Informacja musi wzbudzać emocje. Czytając jednak część relacji mówiących o "wielkiej awarii" i "utracie zasięgu" na spokojnie wyjaśniam. Mamy awarię nie całej sieci tylko usług VoLTE i WiFi Calling. Korzysta z nich odpowiednio 4 i 2 proc. naszych klientów. W tej chwili platformy są wyłączone, a dostawcy sprzętu pracują nad znalezieniem przyczyny problemów. Zdecydowaliśmy, że nie uruchomimy ich dopóki nie będzie 100 proc. pewności, że wszystko działa poprawnie. Wszyscy klienci korzystają normalnie z naszych usług, tak jak wcześniej, kiedy nie było uruchomionych VoLTE i WiFi Calling. To oznacza, że mają zasięg, działa szybka transmisja danych itp. Proszę teraz o Waszą cierpliwość i oczywiście poinformuję, kiedy ponownie włączymy platformy.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł