Wiadomości
12:47
Najszybszy Internet mobilny w Polsce? Wyniki RFBenchmark są jasne
Najnowsze badanie jakości Internetu mobilnego w Polsce, przeprowadzone przez portal RFBenchmark w kwietniu 2025 roku, ponownie potwierdza dominację T-Mobile w kategorii szybkości pobierania danych w technologii 5G. Analiza oparta na ponad 433 tysiącach pomiarów użytkowników aplikacji mobilnej rzuca światło na aktualne możliwości sieci czterech głównych graczy na rynku: Orange, Play, Plus i T-Mobile.
W 5G dominuje T-Mobile
W kluczowej dla użytkowników kategorii prędkości pobierania danych w sieci 5G, T-Mobile utrzymał pozycję lidera, osiągając imponującą średnią 405,1 Mb/s. To wynik znacząco przewyższający konkurencję. Drugie miejsce zajął Orange z wynikiem 360,2 Mb/s, a za nim uplasowali się Play (206,9 Mb/s) oraz Plus (130,1 Mb/s). T-Mobile okazał się również najszybszy pod względem wysyłania danych w 5G, osiągając 60,9 Mb/s. Najniższa średnia wartość parametru PING była w Orange – 19,3 ms.
Operator
Pobieraniedanych
Wysyłaniedanych
PING
Liczbapomiarów
Orange
360,2 Mb/s
59,0 Mb/s
19,3 ms
48 857
Play
206,9 Mb/s
51,3 Mb/s
21,4 ms
51 666
Plus
130,1 Mb/s
28,9 Mb/s
26,7 ms
29 620
T-Mobile
405,1 Mb/s
60,9 Mb/s
22,2 ms
25 407
W 4G LTE również najszybsze pobieranie w T-Mobile
W starszej, ale wciąż powszechnie używanej technologii 4G LTE, T-Mobile również wykazał się najwyższą średnią szybkością pobierania danych, osiągając 56,0 Mb/s. W kategorii wysyłania danych w liderem okazał się Play z wynikiem 22,8 Mb/s. Pod względem najniższych opóźnień prym ponownie wiódł Orange z wynikiem 28,2 ms.
Operator
Pobieraniedanych
Wysyłaniedanych
PING
Liczbapomiarów
Orange
42,5 Mb/s
20,5 Mb/s
28,2 ms
84 905
Play
42,8 Mb/s
22,8 Mb/s
28,5 ms
89 270
Plus
39,8 Mb/s
18,3 Mb/s
39,0 ms
48 300
T-Mobile
56,0 Mb/s
22,0 Mb/s
30,0 ms
49 961
Jak podsumowują analitycy serwisu RFBenchmark, mimo obserwowanej stabilizacji na rynku usług mobilnych, wciąż widoczne są istotne różnice w kluczowych parametrach jakościowych oferowanych przez poszczególnych operatorów. Rosnące znaczenie technologii 5G w codziennym korzystaniu z Internetu mobilnego oraz wysoka aktywność pomiarowa użytkowników w całym kraju jednoznacznie wskazują, że jakość sieci pozostaje jednym z najważniejszych czynników wpływających na ogólne doświadczenie i satysfakcję klientów.
MARIAN SZUTIAK