DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #753752  autor: jachu34
 04 paź 2014, 18:07
Witam serdecznie.
Jestem użytkownikiem internetu mobilnego Orange Free Net bez modemu. Poprzednio miałem internet na abonament w Play, od marca mnie podkusiło i przeniosłem się do Orange.
Wysokość rachunku za abonament wynosi 53zł. Jednak w miesiącu sierpniu otrzymałem fakturę na 94zł. Po wymianie korespondencji z Orange okazało się, że dodatkowe opłaty zostały naliczone mi za sms specjalny przychodzący. Uwzględniono moją reklamację, dostałem pismo o treści, że mając na uwadze moją satysfakcję postanowili w drodze wyjątku anulować opłaty dodatkowe w kwocie 41 zł. I tutaj popełniłem błąd nie blokując sms specjalnych przychodzących. Po uznanej reklamacji zapomniałem o całej sprawie. Wchodząc na moje konto Orange zobaczyłem sumę 280 zł. Ponowna reklamacja i znowu ze wzgledu na moja satysfakcję anulowano mi, ale tym razem nie całość, ale znowu tylko 41 zł.
Sprawdziłem rachunek szczegółowy, są naliczone opłaty za sms specjalny przychodzący, ale w wykazie połączeń nie ma żadnego sms wychodzącego. Nigdy z tego numeru nie były wysyłane żadne sms-y, nie brałem udziału w żadnych loteriach, wróżkach, konkursach itp.
Odpowiedź Orange brzmiała: aktywacja usługi gwarantującej otrzymywanie płatnych wiadomości specjalnych SMS MT nastąpiła poprzez dokonanie rejestracji na stronie internetowej dostawcy. Wobec powyższego opłaty za kwestionowane przychodzące wiadomości płatne zostały naliczone prawidłowo, zgodnie z obowiązującym cennikiem.
Jako sieć Orange nie posiadamy uprawnień, by oceniać, czy wysyłane wiadomości SMS Premium lub uruchomienie subskrypcji zostało wykonane świadomie, czy też przez przypadek. Ponadto ilość i częstotliwość rozmów zależą wyłącznie od aktualnych potrzeb Użytkownika. Jednocześnie nie możemy ponosić odpowiedzialności za skutki używania karty SIM przez Abonenta, jak i osoby trzecie, które mogły mieć dostęp do telefonu.
Z mojej strony jestem pewien, że nie rejestrowałem się na żadnej stronie, gdzie wymagane jest podanie numeru.
Nie wiem czy to wazne, ale z internetu korzystam tylko na laptopie, nie na telefonie. Piszę taką uwagę dlatego, że w odpowiedzi od Orange było: nie posiadamy możliwości sprawdzenia czy włączona subskrypcja jest Pana świadomą decyzją, czy wynikiem nieświadomego działania czy też udostępnienia telefonu osobom trzecim.
Czytałem, że wiele osób ma w/w problem. Mam nadzieję, że może ktoś mi podpowie co dalej w takiej sytuacji robić. Już nie chodzi mi nawet o kasę, ale to jest po prostu czyste oszustwo i naciąganie.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2014, 23:07 przez jachu34, łącznie zmieniany 1 raz.

 #753759  autor: kamil1221
 04 paź 2014, 18:29
Może masz jakiegoś wirusa na kompie / tablecie, który zainicjował wiadomość aktywującą subskrypcję ?

 #753766  autor: jachu34
 04 paź 2014, 19:01
Nie mam żadnego wirusa, komputer przeskanowałem. Do chwili przejścia do Orange nigdy nie miałem żadnych problemów z internetem mobilnym.
Tutaj cały czas jakieś jaja. W lipcu zawyżona faktura o 50 zł, jednak sami to skorygowali, reklamacje, które do nich wysyłałem znikają, mam numer zgłoszenia, odpowiadają, że czegoś takiego nie odnotowali. Ręce opadają. A teraz jeszcze te sms-y.
W ustawie Prawo Telekomunikacyjne znalazłem taki zapis:
ART.64 ustęp 5 mówi:
Dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej jest obowiązany
bezpłatnie zapewnić abonentowi będącemu stroną zawartej umowy określenie
progu kwotowego, dla każdego okresu rozliczeniowego, a w przypadku
jego braku, dla każdego miesiąca kalendarzowego, po przekroczeniu
którego dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej będzie
obowiązany do:
1) natychmiastowego poinformowania abonenta o fakcie jego przekroczenia;
2) zablokowania na żądanie abonenta możliwości wykonywania połączeń
na numery usług o podwyższonej opłacie i odbierania połączeń z takich
numerów, chyba że nie będą powodowały obowiązku zapłaty po stronie
abonenta.
Dostawca jest obowiązany oferować abonentom co najmniej trzy progi kwotowe,
które wynoszą 35, 100 i 200 złotych.
U mnie nic takiego nie miało miejsca.

 #753777  autor: Blank
 04 paź 2014, 19:36
jachu34,

Witaj,

Nie jestem w stanie nic ci doradzić w kwestii naliczonych już opłat (a dokładniej nie chce mi się. Krótko pisząc - jeśli nie zamawiałeś żadnej usługi, sprawdź kto jest dostawcą tej "usługi" i złóż reklamację u operatora płatności), ale możesz łatwo zabezpieczyć się przed podobnymi sytuacjami w przyszłości.

Skontaktuj się jak najszybciej z Orange i nakaż im, w zależności od wlasnej woli, zablokowanie na twoim numerze wszelkich usług premium, bądź usług premium przychodzących (SMS / MMS MT) na podstawie art. 64a ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.
Możesz także wprowadzić progi na usługi premium (jak powyżej) w skali miesięcznej, jak i jednorazowej (3/9/15).
Polecam całkowite wyłączenie usług premium, lub przynajmniej usług przychodzących (Mobile Terminated), a także ustawienie progów dla pozostałych uslug premium.

Powyższe ma skutek jedynie na ŻĄDANIE abonenta. Operator nie jest zobowiązany do informowania o takiej możlwiości i z tego co wiem, jedynie P4 o tym informuje w przypadku jakichkolwiek problemów (i tylko w wypadku problemów, a i to nie zawsze).

PS.
W Orange i Play masz możliwość samodzielnego uruchomienia blokad za pośrednictwem odpowiednio Orange Online i Play24.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament

 #753882  autor: jachu34
 05 paź 2014, 10:19
Wszystkie usługi premium już zablokowałem.
Szkoda tylko, że domyślnie ustawione są jako dostępne, to użytkownik ma się martwic i zabezpieczać.
Razi tutaj mnie jednak obojętność Orange na takie procedery ( widocznie sami zarabiają na nieświadomości klientów ).
Napisałem jeszcze do UOKiK i UKE, ciekaw jestem jaką odpowiedź dostanę od nich.
A dostawcą sms specjalnych które otrzymałem jest polkomtel.

 #753982  autor: Orange Ekspert
 05 paź 2014, 18:01
Tego typu usługi świadczą zazwyczaj zewnętrzni dostawcy i to tam możesz kierować ewentualne skargi. W tym momencie my, jako operator dajemy Ci możliwość ustalenia progów kwotowych lub całkowitego zablokowania tego typu serwisów. Możesz to zrobić na Orange on-line. Jest to oczywiście usługa bezpłatna. Więcej na temat tego typu serwisów przeczytasz tutaj http://www.orange.pl/kid,4000377334,id, ... ticle.html

 #754259  autor: orson_dzi
 06 paź 2014, 19:41
Odpowiedz mi na PW, troche Ci rozjaśnię sprawę.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #754486  autor: jachu34
 07 paź 2014, 18:34
Cały czas próbuje coś z tym zrobić. Przeglądam pisma z orange i znalazłem coś takiego: zasady świadczenia promocyjnej usługi
„SMS PR MT – Przychodzący SMS Specjalny” określa Regulamin z dnia 01.06.2006 r , który został zaakceptowany
po podaniu swojego numeru na stronie internetowej usługodawcy. Czyli chodzi tu o nadawce tych nieszczęsnych sms.
A tymczasem regulamin orange mówi :
Aktywacja Subskrypcji może być zrealizowana poprzez:
a) wysłanie wiadomości SMS, zgodnie z zasadami określonymi w § 2 ust. 3 niniejszego Regulaminu – ten kanał aktywacji może być wykorzystywany zarówno dla Subskrypcji, w których rolę Organizatora pełni Orange Polska, jak i dla Subskrypcji, których Organizatorem jest podmiot zewnętrzny ;
b)portal orange.pl (po zalogowaniu do konta Orange On-line na stronie www.orange.pl należy wybrać opcję „Usługi”, następnie „Przychodzący SMS/ MMS (specjalny)”, a następnie z listy dostępnych Subskrypcji wybrać Subskrypcję, która ma zostać aktywowana), z zastrzeżeniem, iż ten kanał aktywacji może być wykorzystywany wyłącznie w przypadku Subskrypcji, w ramach których rolę Organizatora Subskrypcji pełni Orange Polska;
c) Biuro Obsługi Klienta: e-mail na adres [email protected] lub połączenie na numer telefonu *100; Ten kanał aktywacji może być wykorzystywany wyłącznie w przypadku Subskrypcji, w ramach których rolę Organizatora Subskrypcji pełni Orange Polska;
Żadna z powyższych sytuacji nie miała miejsca wiec o co chodzi? Obowiązuje mnie przecież regulamin orange, z którymi podpisywałem umowę. No chyba, ze się mylę........

 #754870  autor: Orange Ekspert
 09 paź 2014, 14:13
Aktywacja SMS-ów MT odbywa się w bardzo różny sposób (SMS, podanie numeru na stronie internetowej lub w jakieś aplikacji). Oczywiście Orange również świadczy usługi na zasadzie SMS-ów MT, ale większość tego typu serwisów to dostawcy zewnętrzni. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj http://www.orange.pl/kid,4000377334,id, ... ticle.html

 #759138  autor: jachu34
 29 paź 2014, 14:22
Aktywacja sms specjalnych przychodzących jest szczegółowo opisana w regulaminie orange. Są tam wymienione tylko te sposoby które opisałem. Nie mam tam mowy, że usługę mozna aktywować przez podanie numeru na stronie internetowej lub jakiejś aplikacji.
Dostałem kolejna odpowiedź od orange :
"Odnośnie zacytowanego przez Pana Regulaminu usługi SMS PR MT – Przychodzący SMS Specjalny proszę zwrócic uwagę, że Regulamin ten mówi o możliwych formach uruchomienia usługi („Aktywacja Subskrypcji może być zrealizowana poprzez”), zaś przytoczona przez Pana z ww. Regulaminu lista metod aktywacji usługi nie jest zamknięta i – nawet jeśli nie wspomina o drodze internetowej – takowej nie wyklucza.
W praktyce bowiem każda z omawianych metod aktywacji - portal orange.pl, kontakt z BOK Orange czy najpopularniejsze metody aktywacji SMS-ów Specjalnych – SMS i Internet są równie uprawnione do uruchomienia kwestionowanej usługi."
Czyli jeśli w regulaminie nie jest wspomniane np. że wpisanie numeru na stronie równa się akceptacji na takie sms to orange nie wyklucza uruchomienia usługi na takiej podstawie.
Normalnie paranoja, czyli mogą sobie podpiąć 100 innych powodów do uruchomienia takiej subskrycji.
Nie wiem jak oni tłumacza sobie, ze listametod aktywacji według regulaminu nie jest zamknięta???
Podpisywałem konkretną umowę, z konkretnym regulaminem, a oni takie kwiatki mi wysyłają........

 #759165  autor: sa
 29 paź 2014, 16:18
To że nie ma mowy w regulaminie nie znaczy że nie działa wystarczy raz jeden skorzystać z oferty strony gdzie choć raz podałeś swój numer to możesz liczyć na "subskrycje"wyciągające z ciebie kasę.Obojętnie czy tylko brałeś udział w konkursie czy sobie coś ściągnąłeś płatnego,to nie ma już znaczenia.Jedyna opcja to wprowadzić w przeglądarkę nr który ściąga z ciebie kasę i zobaczyć jaka firma odpowiada za ten nr,i szukać danych jak to wyłączyć bo zewnętrzna firma nie wyłączy ci usług w odróżnieniu od orange bo działa niezależnie.Następnie napisać do nich smsa na dany numer z informacją NIE ,a jak to nie pomoże albo będą spamować to wtedy e-meil z prośbą o wyłączenie "subskrycji "(musisz podać swój nr na który dostajesz te "subskrycje") i że nie życzysz sobie żadnych informacji, próbuj do skutku.
 #769417  autor: jachu34
 11 gru 2014, 13:31
Troszkę mnie nie było bo cały czas się przepychałem z orange w sprawie tych nieszczęsnych sms-ów.
Niestety odpowiedzi jakie dostałem nie zachęcały mnie do dalszej walki. Parę osób mi próbowało wmawiać, że sms specjalne w orange można aktywować w inny sposób niż zawarty w regulaminie. To samo twierdzili konsultanci pomarańczowych.
A że jestem z natury uparty, zacząłem studiować regulamin orange i prawo telekomunikacyjne.
Niestety moje reklamacje ( może z 10 ) nie były przez orange uwzględniane. Cały czas to samo tłumaczenie : aktywacja usługi gwarantującej otrzymywanie płatnych wiadomości specjalnych SMS MT nastąpiła poprzez dokonanie rejestracji na stronie internetowej dostawcy. Wobec powyższego opłaty za kwestionowane przychodzące wiadomości płatne zostały naliczone prawidłowo, zgodnie z obowiązującym cennikiem.
Wiedziałem, ze mam rację ale to było jak walenie głową w mur.
Napisałem więc pismo do UKE. Szczerze mówiąc nie wiem już sam na co liczyłem. Ale oto wczoraj dostaję pismo właśnie z UKE w którym zobowiązali orange do postępowania wyjaśniającego. Zaglądam na swoje konto orange, a tam pieniążki już są:):):) Odpowiedzi od orange jeszcze nie otrzymałem, skorygowali tylko sporne opłaty.
Mam nadzieję, że dostanę od nich pismo wyjasniające całą sytuację, bo gdyby nie pismo z UKE to nawet bym nie wiedział o całej sprawie.
A więc moi drodzy, jeżeli czujecie się poszkodowani, oszukani przez operatora nie bójcie się walczyć o swoje. W moim przypadku wyłudzenie ( bo inaczej tego nazwać nie można ) nie udało się. Ale ile osób machnęło na takie sprawy ręką? A bo to tylko 30zł, albo 50.
U mnie była to trochę większa suma, ale nie chodziło o kasę tylko o fakt wyłudzenia, pokazania, że duży może więcej.
A to nie do końca jest prawda:)