DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #605443  autor: tobi665
 03 sty 2013, 12:44
witam
29.12.12 podpisałem z orange umowe smrtplanmix z jednoczesnym przeniesieniem numeru z tmobile. Odrazu przy podpisywaniu pani miała jakieś problemy i nie chciał jej przyjąc karty sim więc dała do podpisania formularz wymiany karty sim.
W sylwestra dokładnie o północy wyłączyli telefon w tmobile a orange nawet tymczasowego numeru nie uruchomiła.
Od dnia podpisania umowy dzownie i pisze do niech jednak nie moga sobie poradzić z tym i ciagle mnie okąłmują a telefon nadal nie działa.

Co w takiej sprawie zrobić?
W umowie pisze że 7 dni jest na uruchomienie telefonu, czy po tym okersie moge rozwiazać z nimi umowe bez płacenia kary??
Czy jeśli napisze rozwiazaniu umowy z ich winy a oni uznaja ze nie ma tam ich winy to i tak zerwią umowe i obciążą mnie karą??
Bo składajac reklamacje to dadzą mi 10min albo i nie a tak to jako rekompensate miałem telefon a umowe i tak podpisałbym drugą
Jak i co zrobic żeby wkońcu załatwić tą sprawe ?

prosze o porady

 #605475  autor: krzysztof.ka
 03 sty 2013, 14:30
Generalnie Orange ma jakieś problemy systemowe.
Ja również miałem problemy przy podpisywaniu umowy. Numer z Plus na Kartę chciałem przenieść 17 grudnia. Wtedy to osoba z salonu napisała do centrali o ręczne wypisanie dokumentów na przeniesienie. Teoretycznie na tą operację mieli 24 h, dokumenty fizycznie były po 48h 19 grudnia. We wniosku zaznaczyłem, że numer chcę aktywny mieć 22 grudnia. Od 19 grudnia do 24 grudnia nie mogłem zawrzeć umowy właśnie z błędów systemowych. Dopiero 24 grudnia się udało. Oczywiście numer w Plusie nie był aktywny już 22 grudnia. Wg dokumentów numer przenoszony miał być aktywny 24 h po podpisaniu umowy. Nie był. Do 30 grudnia miałem aktywny numer tymczasowy. Złożyłem reklamację i potem dostałem bonus na otarcie łez. Złożyłem też skargę do UKE.

Tobie proponuję zrobić to samo. Złóż zażalenie do UKE na Orange. Na początku złozyłem wniosek on-line, a potem na drugi dzień zostałem poproszony o dostarczenie skanów umowy i wniosków.
W dokumentach masz błąd. Numery w sieci mobilnej przenosi się w ciągu 24 godzin, a termin 7 dniowy obowiązuje dla numerów stacjonarnych. Ale pracownicy z dawnej TP SA obsługujący Orange przenoszą stare praktyki i nawyki z TPSA do Orange i nie chcą przyjąć do wiadomości pewnych faktów i regulacji.

Moje słuchawki: Plus: Motorola d160, Nokia 3110, Nokia 3310, Nokia 6820, Nokia 6310, Nokia 9300, HP IPaq hw6915, Nokia E51, Nokia E52, Nokia N8. Orange: SE Xperia Arc, SG S III.

 #605480  autor: tobi665
 03 sty 2013, 14:46
chodzi równiez o to że tymczasowy numer mi nei dziąła, zostałem bez telefonu

chodziło mi ze 7 dni mam zapisane w umowie na uruchomienie numeru u nich, a mi żaden nie działa

 #605521  autor: orson_dzi
 03 sty 2013, 17:25
Skąd Wy takie podejście macie?
tobi665 pisze:Bo składajac reklamacje to dadzą mi 10min albo i nie a tak to jako rekompensate miałem telefon a umowe i tak podpisałbym drugą
Złóż zażalenie do UKE na Orange. Na początku złozyłem wniosek on-line, a potem na drugi dzień zostałem poproszony o dostarczenie skanów umowy i wniosków.
Reklamację pewnie E-mailem chcesz? To zejdzie Ci do miesiąca. Przy bawieniu się w UKE pewnie też coś koło tego, a telefon jak nie dzwonił, tak dzwonić nie będzie.

Zadzwoń jak człowiek do BOK i powiedz o co chodzi. Tylko powiedz i wytłumacz sytuację, a nie drzyj się jak gacie na d*pie.
Sprawdzą Ci tymczasowy numer i ten przenoszony. Jak jest jakiś błąd systemowy, to przynajmniej tymczasowy numer Ci pchną do działania.
Gdyby sobie nie radzili, to poproś o przełączenie do działu MNP.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #605523  autor: tobi665
 03 sty 2013, 17:35
dzwonie do nich 2 razy dziennie i grzecznie mówie o co chodzi mi

nie pchną ni mumeru tymczasowego bo system nie widzi miejej karty sim i mają preblem z wprowadzeniem jej

 #605571  autor: orson_dzi
 03 sty 2013, 19:56
System nie może nie widzieć Twojej karty. Może co najwyżej nie widzieć numeru, ale skoro dali Ci numer tymczasowy, to powinien być widoczny.

W jaki sposób robiłeś przeniesienie i czy posiadasz na siebie już coś w Orange (nie TP)?
I czy podczas rozmów byłeś gdzieś przełączany (gdzie)?

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #605573  autor: tobi665
 03 sty 2013, 20:02
wraz z podpsianiem przeniesienia numeru wziąłem odrazu mixa , smartplanmix,
Własnie o to chodzi że nawet już przenoszony numer jest u nich aktywny ale jest przypisany do tego starego numeru krty sim, któej pani w salonie zrobiła wymianę.
Z tego co ja wiem było to tak.
Miała u siebie karty z halerem (tak mówią nie wiem czy dobze nawet zapisąem to)12 ale żadna karta nie chciał jej przejsc w systemi, więc zadzwoniła do innego salonu i poproosiła o numer innej karty z halerem 12, gdy jej to przeszło zrobiła wymiane karty sim na ta co miał u siebie w salonie i co ja ją mam aktualnie.
I jak teraz dzwonie do nich to widzą aktyne numery ale z przypisana kartą tą której ja nie mam a ta co mam i co powinna być nie da sie przypisać.

Żaden numer mi nie działał nawet tymczasowy.

Nie pamiętam gdzie minie przełączali ale kilka razy kontaktowali się z działem technicznym.

 #605582  autor: Salat
 03 sty 2013, 20:46
Proponuje kontakt z BOK i pytanie:
-czy umowa jest zrealizowana u nich w systemach?
-Jaki numer karty jest aktywny pod numerem tymczasowym i sprawdź z numerem karty który masz fizycznie (zaczyna sie 89480..)
Jeżeli jest inny to nie ma szans aby działał numer tymczasowy lub przenoszony.
Jak masz inny numer to do salonu po kolejną wymianę. A w BOK-u proponuje poprosić o numer karty którą niby teraz masz.
wydaje mi się że miła Pani namieszała z kartami.
Miałem podobną sytuacje tylko pan z Orange ścigał mnie w pracy że mu coś nie przeszło tak jak miało. Wymiana rozwiazała problem i uruchomiony był odrazu numer przenoszony

 #605584  autor: tobi665
 03 sty 2013, 20:53
numer przenoszony już mam aktywny według nich.
Karta jest przypisana ta poprzednia co była brana z tego innego salonu.
A ta na którą miała być zrobiona wymiana (ta co mam to jest ta co powinienem miec wg papierów) system nie widzi i nie moga jej wprowadzić.

Jutro mam iśc po karte ta poprzednia bo ma być przywiezina z tego innego salonu.
Ale jutro to już jest 7 dzień od podpisania wiec teoretycznie w sobote moge zerwać z nimi umowe z ich winy??
Jak domagać sie jakiejś rekompensaty i na co mozna liczyć? aha przez pierwsze 3msc mam darmowe wieć co moga mi zaproponowac

 #605596  autor: Prezesek
 03 sty 2013, 21:27
Umowy zerwać bez kary już nie możesz. Orange aktywowało twój numer, tylko na innej karcie sim. Tutaj zawalił salon (jeżeli nie mieli kart sim, mieli odesłać Cie z pustymi rękoma i po dostawie zaprosić ponownie).

Ew. dzwoń do BOK i złóż obszerną reklamacje.. wylicz ile wydałeś na telefony do Orange, ile czasu straciłeś, straty ze względu na nieaktywny numer itd.. Po złożeniu, zapisz sobie numer reklamacji i złóż kolejną, tym razem poprzez Facebooka podając w jej treści numer wcześniejszej reklamacji. Sam tak robiłem.. Ci na FB jakoś szybciej rozpatrują wszystkie zgłoszenia.

PS nie licz na za wiele.. :wink:

 #605597  autor: tobi665
 03 sty 2013, 21:33
ale ja mam formularz wymiany karty sim z datą tą samą co zawarcie umowy, oraz odrazu w tym samym dniu zgłaszałem przez telefon i wprowadzali nową kartę

 #605626  autor: orson_dzi
 03 sty 2013, 23:46
tobi665 pisze:mam formularz wymiany karty sim z datą tą samą co zawarcie umowy, oraz odrazu w tym samym dniu zgłaszałem przez telefon i wprowadzali nową kartę
No to nie wprowadzili. Wygląda na to, że w systemie cały czas masz tą pierwszą kartę.

Dzwonisz do BOK, pytasz czy dostali formularz wymiany karty SIM. Jak dostali, to niech sprawdzą, czy numer nowej karty się zgadza i ew. niech zmienią. Jak formularz nie dotarł, to wszystko jasne, wina salonu.
Prezesek pisze:Ci na FB jakoś szybciej rozpatrują wszystkie zgłoszenia
Reklamacji i tak nie rozpatrzą.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #605659  autor: Orange Ekspert
 04 sty 2013, 12:22
tobi665, jestem pracownikiem Orange i chętnie Ci pomogę. Proszę, prześlij swoje dane, numer telefonu przenoszonego i kontakt do siebie mailem na adres [email protected]. Pozdrawiam Ania