DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

 #1166140  autor: frigo
 14 lut 2024, 12:05
Czy mógłby mi udzielić paru wskazówek. U mojego wuja ponoć bardzo zwolnił internet w telefonie. Niestety nie mam na razie dostępu do tego aparatu i na razie zdalnie próbowaliśmy w ustawieniach przejść na tryb lte 4g. Obecnie przy wskaźniku siły sygnału ma literkę H+ i nie da się przestawić na 4g. W czym może być problem. Czy to może być problem związany z kartą i LajtMobile ograniczyło transfer ta drogą? ostatnio zaczynają odchodzić od tego standardu wiec moze w tym problem, ale jak loguje do 3g to nie powinno być problemu?
 #1166151  autor: Karlos20
 14 lut 2024, 12:57
frigo: czy problem występuje na innej karcie z Plusa, z którego tej sieci korzysta Lajt?

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1166156  autor: Karlos20
 14 lut 2024, 13:17
Remington: słusznie.

*101*11*24# kod aktywacyjny wstęp do LTE
*101# stan usług.
W smsie zwrotnym musi się pojawić komunikat:
"LTE (APN atrybutu A:internet.gt APN atrybutu B:mms.gt)"

Jeśli będzie GPRS, oznacza to, że LTE jest nieaktywne.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1166161  autor: frigo
 14 lut 2024, 15:15
Dzięki za odp. Problem jednak tkwi w umowie i limicie danych. dostałem tel do ręki i zajrzałem na konto klienta. Przy podpisywaniu umowy na papierze był pakiet NoLimit M+10gb. Teraz jednak na koncie widzę że tam jest pakiet 1gb (oczywiscie wykorzystany wiec przepustowość spadła). Umowa była bezterminowa i nikt jej nie zmienial więc nie wiem czemu tam nie ma teraz 10gb i czy tak było od początku czy teraz coś się zmieniło (ten numer służy tylko do rozmów więc nigdy nikt nie sprawdzał internetu i pakietów).
W umowie na papierze stoi jak byk pakiet NL M+10gb a linijka niżej: dodatkowy pakiet 1gb. Nie wiem o co tu chodzi i czy to ja czegoś nie zrozumiałem jak kupowałem im ten abonament i od początku tam był tylko 1g czy te 10gb było miesięcznie, ale tylko na kilka okresów rozliczeniowych?
Napisałem do BOK i czekam na odpowiedź. Albo trzeba będzie zmigrować do obecnego pakietu za 20zł albo przeniosę ich do a2mobile bo to co teraz jest do niczego się nie nadaje.
a co do 3g/4g to zapomiałem już to sprawdzić ale nie wiem czy te karty sprzed 3 lat ne trzeba wymienić bo ostatnio miałem z Kluczem ten problem że karta mi się nie logowała wiec i tak trzeba było wymienić.
 #1166164  autor: Remington
 14 lut 2024, 15:34
Podejrzewam, że faktycznie coś z pakietem danych. Bez aktywnego pakietu Plus lubi nie wpuszczać do LTE (widziałem to w ofertach Plusa, a2mobile oraz w BDI).

Próbowałeś zapytać na infolinii?
 #1166168  autor: frigo
 14 lut 2024, 15:57
Remington pisze:
14 lut 2024, 15:34

Próbowałeś zapytać na infolinii?
Nie, nie próbowałem. Napisałem tylko reklamację z poziomu konta klienta o ten pakiet danych i nie pisalem o 3g/4g. O wiele bardziej istotne jest teraz żeby ten internet tam po prostu był niż to czy loguje do 4g bo gdyby to byl problem z siecią to by w ogóle odłączyli to 3g.
 #1166169  autor: Remington
 14 lut 2024, 16:06
Jedno jest pewnie skutkiem drugiego. Choć zawsze uważam, że lepiej na piśmie, to jeśli zależy Ci na czasie - zadzwoń i pogadaj z żywym człowiekiem. Napisaną reklamacją nie wiadomo kiedy ktoś się zajmie.
 #1166572  autor: frigo
 19 lut 2024, 15:35
Wiec tak. Pakiet 10gb wrócił choć odpowiedzi na pytania jakie wysłałem z poziomu panelu klienta jak nie było tak nie ma. Moze w złym miejscu szukałem? Pierwszy raz tam zaglądałem więc może coś przeoczyłem. na maila tez niczego nie wysłali.
Rzeczywiście potrzeba było wklepać ten kod *101*11*24# i potem otrzymałem ten komunikat zwrotny w którym było coś o LTE. Po przełączeniu opcji 3g/LTE w końcu przy wskaźniku zasięgu pojawił się napis LTE, ale ja się nie wyznaję czy oznaczenie LTE to jest 4g czy też LTE moze być na 3G.
A czemu w PLUS trzeba wklepać ten kod aby uruchomic lte? Chodzi o to że niektórzy klienci maja jakieś starsze abonamenty czy taryfy w ktorych lte jest płatne extra i dlatego jest ono domyślnie wyłączone? Mam 2 numery a2mobile i tam niczego nie musiałem uruchamiać. Wkładasz kartę i jest 4g.
 #1166581  autor: Karlos20
 19 lut 2024, 16:28
frigo: większość taryf w Plusie ma już 4G/LTE dostępne, ale uzależnione jest też od posiadanej karty SIM, jeśli ktoś ma kartę starszego typu niż z oznaczeniem "LTE01", to aby LTE działało nawet po wbiciu kodu aktywującego, konieczna jest wymiana karty SIM. a2mobile jest na innej platformie billingowej i LTE jest tam dostępne od ręki.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥