DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
  • Strona 58 z 70
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 70

 #713979  autor: maniek89
 28 kwie 2014, 13:19
bolek2004 pisze:Właśnie przed chwilą pojawiła się gorsza wersja kapcia która jest prawie że nie do przejścia, ciekawe co tym razem? Znowu atak hakerski? Co dziwne miałem do końca pełnej godziny ponad 30 minut ale połączenie zostało samo zerwane, a ponowne połączenie pokazało tego bardzo trudnego kapcia.
Mialem podobnie - po niepelnej godzinie zerwało i zachcialo kod. To chyba zalezy od tego jak wczesniej zostalo zakonczone polaczenie z internetem? Jesli ostatni raz korzystales np pol godziny z internetu i rozlaczyles sie to przy kolejnym polaczeniu po 30 minutach cie rozlaczy -przynajmniej ja tak sobie tlumacze ze czas korzystania sie nie zeruje po wczesniejszym rozlaczeniu tylko gdzies w eterze sie sumuje do pelnej godziny. Dobrze mysle?

 #713989  autor: Vero
 28 kwie 2014, 13:44
Markadiusz pisze:Wystarczy i proste zabezpieczenie jak wprowadź co drugą literę wyświetlonego słowa naprzemiennie z innymi pytaniami.
Dokładnie tak, poza tym można zastosować captcha logiczne, np. "jaki rysunek nie pasuje do pozostałych?". Jest to proste, czytelne, a nie do rozwiązania przez bota.
Sig pisze:Skoro byłeś w drodze, to pewnie wpisywałeś w telefonie/tablecie, a więc urządzeniu oficjalnie niezgodnym z Aero2
W regulaminie BDI nie ma mowy o takich zastrzeżeniach.

 #713990  autor: sharky33
 28 kwie 2014, 13:44
Sig pisze:
sharky33 pisze:W drodze do pracy, przez ok. 30 minut, usiłowałem wprowadzić te idiotyczne kody, bez powodzenia. W końcu się udało. Jeśli ja mam z tym problem, zastanawiam się czy "geniusz" który wpadł na ten "niesamowity" pomysł, wziął pod uwagę fakt, że z Aero2 korzystają również osoby starsze, niedowidzące czy niepełnosprawne. Może niech Pan Solorz, publicznie zademonstruje na antenie swojej telewizji, jak on wprowadza kody captcha...
Skoro byłeś w drodze, to pewnie wpisywałeś w telefonie/tablecie, a więc urządzeniu oficjalnie niezgodnym z Aero2, to raz.
Dwa - jakbyś wysilił się i przeczytał komunikat Aero2, to byś wiedział, że jak ktoś ma papier na tą swoją niepełnosprawność lub znaczne kłopoty z widzeniem, to może wnioskować o wyłączenie mu captcha.
Trzy - wykonanie captcha jest złe, jednakże ich wprowadzenie było koniecznością, bo idea BDI została całkowicie wypaczona w naszym wesołym kraju. Miało być dla wykluczonych cyfrowo, było dla zapychających eter cwaniaków... Zresztą zdziwiło mnie to, że captcha nie było od początku (choć powinno być prostsze). Przecież z automatami wznawiającymi połączenie bez ingerencji użytkownika, to jeden z wymogów UKE stał się fikcją i oferta była mocniej konkurencyjna w stosunku do ofert komercyjnych...
Polecam, przeczytaj dobrze regulamin - punkt 2.24 , skąd ta pewność co do urządzenia, to raz.
Dwa, potrafię czytać, nadal nie widzę rozwiązania dla wielu osób mogących mieć trudność z tego rodzaju kodem captcha (nieczytelny), ludzie mają różnego rodzaju niepełnosprawności (oprócz problemów ze wzrokiem). Skomplikowany kod captcha, utrudnia im dostępu do internetu tzw. darmowego.
Trzy, nie wiem czy nasz kraj jest wesoły, chcę w normalny sposób korzystać z dostępu do oferty, bez ciągłych zmian, niespodzianek i blokad. Co mnie obchodzą jacyś cwaniacy?
Cztery, masz na imię Zygmunt? ;)

 #713992  autor: astelitt
 28 kwie 2014, 13:51
maniek89 Dokładnie tak jak myślisz. Aero2 tłumaczyło tę kwestię w pytaniach FAQ. Chaptcha ma się pojawiać co godzinę, nieważne ile w międzyczasie zainicjujesz sesji internetowych.

 #714099  autor: Vero
 28 kwie 2014, 22:29
To co się teraz dzieje z Captcha to SKANDAL ! Tak trudnych, kompletnie nieczytelnych kodów captcha nie było nigdy! Tego po prostu nie da się odczytać! Mi udało się za 26 razem! Musiałem się rozłączyć raz, bo przestało mi już podawać kolejne kody!

Składam skargę do UKE, bo to jest nadużywanie formalnej możliwości stosowania kodów captcha do faktycznego ZABLOKOWANIA dostępu do BDI !


Wam radzę to samo, składajcie masowo skargi do UKE:
http://www.uke.gov.pl/kontakt/


Panie Solorz, LTE się za słabo sprzedaje?!


.

 #714114  autor: bolek2004
 28 kwie 2014, 23:46
Odpowiedź z profilu aero 2 na FB:
Odpowiadając na Wasze zapytania, informujemy, że mechanizm autoryzacyjny CAPTCHA korzysta z narzędzia firmy Google reCaptcha, które zapewnia odpowiednią dla naszych potrzeb wydajność, niezawodność oraz odporność na rozwiązywanie kodów metodami automatycznymi.
Aero2 nie ma wpływu na wygląd oraz poziom trudności obrazków reCAPTCHA. Ten poziom trudności może wzrastać wraz z częstością udzielania niepoprawnych odpowiedzi z danego adresu IP użytkownika. Zarówno 2 tygodnie temu, jak i w ostatni weekend obserwowaliśmy liczne nieskuteczne próby automatycznego rozwiązywania captchy przez niektórych użytkowników BDI, czego efekty są obecnie widoczne dla wielu z Was w postaci trudniejszych kodów CAPTCHA do przepisania. Skutek taki może być również spowodowany próbami „obejścia” recaptcha, poprzez celowe prawidłowe wpisywanie tylko jednego z dwóch słów – tego trudniejszego.
Gdy kod CAPTCHA nie jest czytelny, radzimy aby wcisnąć ikonę „Odśwież” (dwie strzałki obok przycisku „Sprawdź”). Odświeżenie nie jest kwalifikowane jako nieprawidłowa odpowiedź i nie wpływa na jakość captcha.
Aero2

 #714125  autor: darek638
 29 kwie 2014, 04:11
Nie jest to mój podstawowy internet ale dla mnie te obrazki nie są za trudne.

Nigdy więcej Play.

 #714127  autor: darek638
 29 kwie 2014, 05:47
Napisałem, że używam sporadycznie. Może trafiam na proste lub system widzi, że nie siedzę czesto.

Nigdy więcej Play.

 #714132  autor: bolek2004
 29 kwie 2014, 07:51
To nie od tego zależy że dany użytkownik siedzi rzadko tylko jest stosowana odpowiedzialność zbiorowa i co jakiś czas właśnie takie utrudnione bardzo kody się pojawiają, dotyczy to wszystkich użytkowników.

 #714146  autor: Vero
 29 kwie 2014, 09:48
bolek2004 pisze:Ten poziom trudności może wzrastać wraz z częstością udzielania niepoprawnych odpowiedzi z danego adresu IP użytkownika.
No to są jakieś jaja! Czyli jeżeli ktoś ma to nieszczęście, że nie uda mu się poprawnie odczytać 2, 3 obrazków, to zamiast łatwiejszych, następne dostanie coraz trudniejsze!

Innymi słowy: masz problem z odczytaniem Captacha? Śpieszymy ci z pomocą: dostaniesz jeszcze gorsze! A ponieważ w tych gorszych na pewno będziesz się częściej mylił, to następne dostaniesz jeszcze gorsze, czyli w praktyce pożegnaj się z BDI...

To jednak wymaga skargi do UKE. W formularzu kontaktowym UKE wymagają aby najpierw wyczerpać postępowanie reklamacyjne, dlatego przesłałem już e-mailem reklamację na BOK BDI, a po ich odpowiedzi (nie wątpię, że negatywnej) złożę skargę do UKE. Jeszcze bezczelnie przyznają się, że jednak istnieje mechanizm rozróżniania Captcha łatwiejszych i trudniejszych, skoro niektórym serwują te bardziej skomplikowane - a zatem istnieje możliwość automatycznego dobierania takich Captcha, które jest w stanie odcyfrować przeciętny człowiek. Tylko, że oni robią odwrotnie.
Jeżeli my czegoś z tym nie zrobimy, co Solorz na pewno nie, nie ma w tym interesu.

 #714154  autor: bolek2004
 29 kwie 2014, 10:03
Skarga do UKE nic nie da, a po drugie to Solorz to sprytnie wymyślił i to 2 razy pod rząd:
Po pierwsze wprowadził captche bo niby ktoś nadużywał torrenta
Po drugie mechanizm captcha należy do google i z tego co aero pisze nie ingeruje w niego, więc jak się pojawi trudniejszy poziom captcha to znaczy że użytkownicy aero specjalnie źle kody klepali albo próbowali shackować ten mechanizm i to nie wina aero
Także wina jest oczywista, gdyby nie użytkownicy to takich problemów by nie było.

 #714176  autor: Vero
 29 kwie 2014, 12:26
bolek2004 pisze:Skarga do UKE nic nie da, a po drugie to Solorz to sprytnie wymyślił i to 2 razy pod rząd:
Po pierwsze wprowadził captche bo niby ktoś nadużywał torrenta
Po drugie mechanizm captcha należy do google i z tego co aero pisze nie ingeruje w niego, więc jak się pojawi trudniejszy poziom captcha to znaczy że użytkownicy aero specjalnie źle kody klepali albo próbowali shackować ten mechanizm i to nie wina aero
Także wina jest oczywista, gdyby nie użytkownicy to takich problemów by nie było.
Myślę, że jednak skarga coś da, ponieważ:
a) nie kwestionuje się samego wprowadzenia Captcha, tylko tego jak ono funkcjonuje.

Poza tym, umowa z UKE przewiduje, że żaden użytkownik nie może mieć ograniczeń w przepustowości łącza w granicach umowy. Każdemu zapewnia się nie więcej niż 512 kb/s, i każdy ma prawo tyle wykorzystywać. Nie ma więc uzasadnienia twierdzenie o "nadużywaniu", ponieważ każdy może używać wyłącznie tyle, ile da mu Aero2, i w ramach posiadanego łącza ma prawo korzystać z czego chce, nawet z torrentów i nawet jeżeli swoje łącze eksploatuje na 100%. Zauważ, że jeżeli ktoś poprawnie wpisze kapcia, to nie ma żadnych restrykcji w wydajności łącza (oprócz technicznych) ani w używanych protokołach - bo nie może ich być, zabrania tego umowa z UKE. To nie jest sprawa Aero2 z czego korzysta dany użytkownik, oni mają jedynie zapewnić te 512 kb/s, koniec, kropka. Nie to, żebym pochwalał ciągnięcie filmów przez Aero, ale od strony formalnej, Aero nie może tu niczego utrudniać, ograniczać ani powoływać się na to, że użytkownicy z czegoś korzystają - mają do tego pełne prawo.

b) nie jest istotne do kogo należy mechanizm Captcha, ponieważ za całokształt funkcjonowania Aero2 odpowiada Aero2, i to jakiego oni wybrali dostawcę usług weryfikacyjnych i jak w szczegółach jest to rozwiązane jest sferą odpowiedzialności wyłącznie Aero. Jak widać z ich wyjaśnień, mechanizm Captcha jest sterowalny, więc można działanie usługi weryfikacyjnej tak dobrać, aby nie była nadmiernie uciążliwa - to zależy tylko od tego, jak zleceniodawca (Aero) podpisze umowę ze zleceniobiorcą (Google). Jeżeli z Google jest za trudno, to niech wybiorą innego dostawcę, to ich problem a nie nasz.

Nie wydaje mi się aby użytkownicy specjalnie źle klepali kody, bo i po co? Sami sobie na złość? Jeżeli ktoś próbował shackować Captcha, to jest to poważne naruszenie regulaminu BDI, takiego użytkownika można legalnie wyłączyć z sieci. Aero jednak tego nie robi, tylko utrudnia życie pozostałym, uczciwym użytkownikom. Więc albo ściemniają, nie mają żadnych dowodów na hackowanie, albo idą na łatwiznę, czyli to co napisałeś wcześniej: odpowiedzialność zbiorowa.

Według mnie to bardzo dobrze nadaje się do skargi do UKE.
Także wina jest oczywista, gdyby nie użytkownicy to takich problemów by nie było.
:D To przypomina klimaty jak z filmów Barei, gdy w urzędach przeganiano klientów, żeby nie przeszkadzali, "bo tu się pracuje" :D
Gdyby nie ci okropni klienci Aero, to Aero nie miałoby tylu problemów... Ja się postaram, żeby miało.

.

 #714227  autor: mediolan
 29 kwie 2014, 18:09
obecne kody są niestety trudne do prawidłowego wklepania, i z pewnością jest to działanie celowe Aero2 - także też złoże skargęd UKE , a pro po to niech zabierają swój internet i niech cofną im zgodę na częstotliwość, którą dostali w zamian za darmowy internet i dziękujemy Aero2

 #714245  autor: Vero
 29 kwie 2014, 19:58
Właśnie otrzymałem z BOK Aero2 odpowiedź na moją reklamację. Odpowiedź cytuję:


"Przy pojawieniu się trudniejszego kodu (z plamami) należy kliknąć Odśwież aby pojawiły się kody bardziej czytelne. Próba wprowadzenia trudnego kodu spowoduje jedynie pojawianie się co raz trudniejszych kodów. Odświeżanie natomiast daje możliwość kodów prostszych (bez plam).
Kody generowane są przez Google i im więcej niepoprawnych odpowiedzi poda użytkownik tym trudniejszy kod dostanie - dlatego zamiast wpisywać kod "na tzw. czuja" lepiej odświeżyć obrazek."


Wynika z tego, że wielokrotne klikanie na "odśwież" powinno doprowadzić nas do kodu bez plam - mi się to nie udało, a wam?
Spróbuję jeszcze raz, jeżeli to się nie powiedzie, składam skargę do UKE.

.

 #714261  autor: bolek2004
 29 kwie 2014, 21:18
Mi się też to nie udało, aero 2 mija się z prawdą bo te trudne obrazki z plamami pojawiły się już drugi raz w ciągu 2 tygodni, jak one się pojawią to przez kilka dni wszystkie obrazki będą trudne, po kilku dniach dopiero google zmienia na łatwiejsze że jest jedno słowo czytelne, drugie mniej, bez żadnych plam. Jedyne wyjście to się z tymi kodami z plamami męczyć albo przeczekać kilka dni, powinny wrócić łatwiejsze obrazki tylko pytanie na jak długo.

 #714296  autor: Ufo atakuje
 29 kwie 2014, 23:45
Solorz musi być zdesperowany, że LTE mu nie schodzi, bo te kody są prawie nie do odczytania. Sam musze 10-15 razy zmieniać, żeby podjąc się rozszyfrowania tego gówna.. :) Nie dość , że to chodzi jak krew z nosa to jeszcze takie gówno włożóne na dokładkę. Kto kontroluje tych cwaniaków ???

 #714308  autor: Kryniczanin
 30 kwie 2014, 07:27
K**** mać j***** nie byłem przeciwnikiem kodów captcha jednak to co odwala ta sieć z właścicielem to przechodzi ludzkie pojęcie mam prawie 32 lata nie mam problemów ze wzrokiem i nie odczytam poprawnie tego. Gdzie jest ustawa o języku Polskim? Kody powinny być tak jednak czytelne i tylko i wyłącznie po Polsku.

Niech Pan Solorz nie myśli że kupię jego pseudo internet plusa. I jeszcze jedno wszystkim znajomym będę pokazywał te kody i mówił patrzcie tak działa plus.

 #714313  autor: KR2615
 30 kwie 2014, 08:19
Ludzie, to co piszecie jest co najmniej smieszne. Co ma wlasciciel z tym wspolnego? U niego raz na jakis czas pojawia sie tylko raport dotyczacy wynikow finansowych, ew. dzialania uslugi a kody Captcha na pewno wymyslil ktorys z dyrektorow/managerow nizej i to tez on ma wplyw na ich trudnosc.

Aczkolwiek nie ukrywam, ze mnie to tez wkurza. Wczesniej sie nie odzywalem bo przez te 3 tygodnie pojawil mi sie raz ale jak przed wczoraj przepisalem dopiero za 4-tym razem posanowilem zajac glos w sprawie.

 #714359  autor: JacekK
 30 kwie 2014, 14:37
Odnośnie czarnych plam i niewyraźnych kodów CAPTCHA, wystarczy odświeżyć kod, kolejne są już ok.

Oczywiście nie tak powinno to działać, jednak docelowo pomaga.

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.
  • Strona 58 z 70
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 70
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 70