DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 1 z 217
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 217

 #433010  autor: jowita
 02 paź 2010, 10:03
st.konsultant pisze: Dla Klientów prywatnych wymiana telefonu będzie:

- 2 miesiące przed końcem umowy, jeżeli średnia faktur jest poniżej 50 zł
- 3 miesiące przed końcem umowy, jeżeli średnia faktur jest pomiędzy 50 a 100 zł
- 4,5 miesiąca przed końcem przy średniej powyżej 100 zł.

Dla biznesu jest podobnie tylko są jakieś inne widełki średnich :)
A mogę zapytać, z których miesięcy będzie liczona ta średnia? Wszystkich od ostatniego podpisania aneksu? Kilku ostatnich przed wygaśnięciem aneksu/umowy?
Mam w tym interes, bo umowa kończy mi się w maju przyszłego roku, i gdyby to było 4,5 miesięcy, jesli dobrze liczę, oferta byłaby w drugiej połowie stycznia, trzy miesiące - w lutym, itd.
W kilku ostatnich miesiącach mam faktycznie za duże rachunki, dobrze ponad 100 zl, mimo taryfy NE 80 (170 minut) z abonamentem 60zł. Zmieniło się coś w mojej ze tak powiem sytuacji życiowej i częściej dzwonię, widzę, że powinnam mieć inną taryfę, ale wolałabym to zmienić z nowym aneksem, tym bardziej że na wymianie słuchawki tez mi zależy.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2010, 20:34 przez jowita, łącznie zmieniany 1 raz.

 #433038  autor: arasel
 02 paź 2010, 11:39
jowita pisze: A mogę zapytać, z których miesięcy będzie liczona ta średnia? Wszystkich od ostatniego podpisania aneksu? Kilku ostatnich przed wygaśnięciem aneksu/umowy?
.
Z posta st.konsultanta wynika, że będzie to wartość średnia ze wszystkich faktur. Jako, że st.konsultant zazwyczaj podaje precyzyjne dane, to wydaje mi się, że gdyby było inaczej to by o tym napisał. Choć z drugiej strony inni operatorzy biorą pod uwagę ostatnie 3 miesiące przed ewentualnym przedstawieniem oferty abonentowi... :wink:

Moim zdaniem, jeśli rzeczywiście podskoczyły Ci rachunki to przedstawią Ci ofertę najszybciej jak się da, bo tendencja jest wzrostowa, rokujesz dobrze (dla operatora), więc w ich interesie jest żeby Cię zatrzymać - a jeśli sama chcesz wyższy abonament to już w ogóle nie powinno być problemu. Zresztą kontakt przez iBOA nie boli, i nie zaszkodzi jeśli zajmiesz się tematem w okolicach 4,5 miesięcy przed końcem umowy - na pewno dowiesz się wszystkiego, a jeśli to dobrze uargumentujesz (w przypadku gdyby ta średnia jednak nie była >100 PLN) to myślę, że i tak przystaną na Twoją prośbę :)

Pozdrawiam.

 #433169  autor: SACZI
 02 paź 2010, 23:09
jowita pisze:... Mam w tym interes, bo umowa kończy mi się w maju przyszłego roku,...
W kilku ostatnich miesiącach mam faktycznie za duże rachunki, dobrze ponad 100 zl, mimo taryfy NE 80 (170 minut) z abonamentem 60zł. Zmieniło się coś w mojej ze tak powiem sytuacji życiowej i częściej dzwonię, widzę, że powinnam mieć inną taryfę, ale wolałabym to zmienić z nowym aneksem, tym bardziej że na wymianie słuchawki tez mi zależy.
Tak, zaproponują Ci dokupienie jakiegoś pakietu do ery i na stacjonarne, gdy tymczasem przepada Ci godzina takich minut do tych sieci.
Problem w tym, że te minuty schodzą na samym końcu, czyli masz "150 000 minut", których nie wykorzystasz. Wygląda to pięknie na papierku, w rzeczywistości bulisz za minutę ~0,6 PLN/min.

Era od jakiegoś czasu po prostu bardzo podraża swoja ofertę.
W chwili obecnej nawet Plus ma lepszą ofertę bez telefonu dla nowego klienta:
np za 40 PLN w stanfardzie mam 120min do wszystkich., 29gr po abo; Play drogi:
http://www.plus.pl/oferta_indywidualna/ ... uperkarta/

Zresztą, w ostatnim roku Era była największym dawcą abonentów dla Play co mówi samo za siebie.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2010, 20:34 przez SACZI, łącznie zmieniany 1 raz.

 #433234  autor: st.konsultant
 03 paź 2010, 11:20
Nie wiem o jakich pakietach do Ery i stacjonarne napisałeś, ale te które można sobie włączyć w taryfach Rodzina schodzą zawsze jako pierwsze przed minutami z abonamentu.

http://www.era.pl/r/era_pl_repo1/docume ... dzinne.pdf

 #433253  autor: zdrojka
 03 paź 2010, 12:46
SACZI pisze:Tak, zaproponują Ci dokupienie jakiegoś pakietu do ery i na stacjonarne, gdy tymczasem przepada Ci godzina takich minut do tych sieci.
Problem w tym, że te minuty schodzą na samym końcu, czyli masz "150 000 minut", których nie wykorzystasz. Wygląda to pięknie na papierku, w rzeczywistości bulisz za minutę ~0,6 PLN/min.

W chwili obecnej nawet Plus ma lepszą ofertę bez telefonu dla nowego klienta:
np za 40 PLN w stanfardzie mam 120min do wszystkich., 29gr po abo; Play drogi
Zarówno w taryfach Nowa Era, jak i Rodzina wszystkie pakiety wymienione w cenniku schodzą jako pierwsze, jak napisał St.konsultnat.

Era przy przedłużeniu umowy bez telefonu proponuje za 35 zł 160 minut do wszystkich bez Play, więc gdzie talepsza oferta w Plusie...?

Jowita, jeśli dzwonisz głównie w kraju, do Play niewiele, to proponuję Ci na razie, zanim Ci coś zaproponują, po prostu zmienić taryfę na którąś z nowych.
Jeśli teraz masz za 60 zł tylko 170 minut, a rachunki przekraczają 100 zł, to wybrałabym np. Rodzina 80 za 80 zł z 300 minutami albo nawet Rodzina 110 za 110 zł z 400 minutami.
Tylko trzeba pamiętać, że w tych taryfach, jeśli je wybierasz bez zawierania aneksu, nie ma wymienności minut na nic, czyli możesz tylko dzwonić do wszystkich bez Play. Ale minut masz więcej za mniejszą kwotę, tańsze, a sama zmiana taryfy nie przedłuża umowy. Więc doczekasz sobie z korzystniejszą taryfą do oferty z telefonem i dodatkowymi minutami promocyjnymi.
Ale wszystko zależy od tego, gdzie dzwonisz...

 #433257  autor: SACZI
 03 paź 2010, 12:55
st.konsultant pisze:Nie wiem o jakich pakietach do Ery i stacjonarne napisałeś, ale te które można sobie włączyć w taryfach Rodzina schodzą zawsze jako pierwsze przed minutami z abonamentu.

http://www.era.pl/r/era_pl_repo1/docume ... dzinne.pdf
Pisze o taryfach Nowa Era, w moim przypadku NE60 bez telefonu:
http://www.era.pl/repositories/era_pl_r ... wa_era.pdf

Problem w tym jest taki, ze muszę sobie dokupić dodatkowy pakiet do Ery i na stacjonarne, gdy tym czasem co miesiąc przepada mi około 60 minut do tych sieci.
Era pobiera najpierw minuty z pakietu 120 min do wszystkich, a potem z dodatkowego pakietu do ery i na st.
Gdyby to zmienić, wykorzystałbym wszystkie przysługujące minuty, dokupiłbym dodatkowe pakiety.
Gdyby mi dalej tych minut brakowało, podwyższyłbym abonament.
Zadowoleni byliby wszyscy, ja bo nie miałbym wrażenia naciągania i drożyzny, era, bo na 100% przedłożyłbym umowę no i dodatowa kase przyniósł.
Ponadto nie marudziłbym na forum robiąc antyreklamę operatorowi.
W chwili obecnej Era może stracić klienta, który przepłaca trzykrotnie abonament.

 #433261  autor: jowita
 03 paź 2010, 13:17
arasel pisze:
Z posta st.konsultanta wynika, że będzie to wartość średnia ze wszystkich faktur. Jako, że st.konsultant zazwyczaj podaje precyzyjne dane, to wydaje mi się, że gdyby było inaczej to by o tym napisał. Choć z drugiej strony inni operatorzy biorą pod uwagę ostatnie 3 miesiące przed ewentualnym przedstawieniem oferty abonentowi... :wink:

Moim zdaniem, jeśli rzeczywiście podskoczyły Ci rachunki to przedstawią Ci ofertę najszybciej jak się da, bo tendencja jest wzrostowa, rokujesz dobrze (dla operatora), więc w ich interesie jest żeby Cię zatrzymać - a jeśli sama chcesz wyższy abonament to już w ogóle nie powinno być problemu. Zresztą kontakt przez iBOA nie boli, i nie zaszkodzi jeśli zajmiesz się tematem w okolicach 4,5 miesięcy przed końcem umowy - na pewno dowiesz się wszystkiego, a jeśli to dobrze uargumentujesz (w przypadku gdyby ta średnia jednak nie była >100 PLN) to myślę, że i tak przystaną na Twoją prośbę :)

Pozdrawiam.
Trochę mnie pocieszyłeś. Aczkolwiek, byłąbym uspokojona, gdyby sam Kolega Starszy Konsultant to potwierdził... Reguły mogą się szybko zmieniać i to, co wydaje się nam logiczne, nie musi wcale być faktyczne; :mrgreen: )
zdrojka pisze:
Jowita, jeśli dzwonisz głównie w kraju, do Play niewiele, to proponuję Ci na razie, zanim Ci coś zaproponują, po prostu zmienić taryfę na którąś z nowych.
Jeśli teraz masz za 60 zł tylko 170 minut, a rachunki przekraczają 100 zł, to wybrałabym np. Rodzina 80 za 80 zł z 300 minutami albo nawet Rodzina 110 za 110 zł z 400 minutami.
Tylko trzeba pamiętać, że w tych taryfach, jeśli je wybierasz bez zawierania aneksu, nie ma wymienności minut na nic, czyli możesz tylko dzwonić do wszystkich bez Play. Ale minut masz więcej za mniejszą kwotę, tańsze, a sama zmiana taryfy nie przedłuża umowy. Więc doczekasz sobie z korzystniejszą taryfą do oferty z telefonem i dodatkowymi minutami promocyjnymi.
Ale wszystko zależy od tego, gdzie dzwonisz...
Rzeczywiście, dzwonię do kraju, głównie na stacjonarne i do Ery, rzadziej do Orange, w każdym razie nie do pozostałych (lecz to też się zawsze może zmienić...)

Nie wiedziałam, że zmiana taryfy nie powoduje przedłużenia umowy bez telefonu. Kiedyś chyba było inaczej, albo nie jestem zorientowana...

 #433267  autor: st.konsultant
 03 paź 2010, 13:53
SACZI pisze:
st.konsultant pisze:Nie wiem o jakich pakietach do Ery i stacjonarne napisałeś, ale te które można sobie włączyć w taryfach Rodzina schodzą zawsze jako pierwsze przed minutami z abonamentu.

http://www.era.pl/r/era_pl_repo1/docume ... dzinne.pdf
Pisze o taryfach Nowa Era, w moim przypadku NE60 bez telefonu:
http://www.era.pl/repositories/era_pl_r ... wa_era.pdf

Problem w tym jest taki, ze muszę sobie dokupić dodatkowy pakiet do Ery i na stacjonarne, gdy tym czasem co miesiąc przepada mi około 60 minut do tych sieci.
Era pobiera najpierw minuty z pakietu 120 min do wszystkich, a potem z dodatkowego pakietu do ery i na st.
Gdyby to zmienić, wykorzystałbym wszystkie przysługujące minuty, dokupiłbym dodatkowe pakiety.
Gdyby mi dalej tych minut brakowało, podwyższyłbym abonament.
Zadowoleni byliby wszyscy, ja bo nie miałbym wrażenia naciągania i drożyzny, era, bo na 100% przedłożyłbym umowę no i dodatowa kase przyniósł.
Ponadto nie marudziłbym na forum robiąc antyreklamę operatorowi.
W chwili obecnej Era może stracić klienta, który przepłaca trzykrotnie abonament.

Czyli nie chodzi o dodatkowy pakiet, który można włączyć i wyłączyć tylko o minuty, które są już z automatu w abonamencie? (120 do wszystkich + 120 do Ery i na stacjonarne). Tutaj faktycznie Era i stacjonarne schodzą w drugiej kolejności.

Natomiast każdy dodatkowy pakiet, który się dokupuje do Ery i na stacjonarne zarówno w taryfie Nowa Era jak i w Rodzinie schodzi pierwszy.

 #433361  autor: jowita
 03 paź 2010, 21:56
Żeby znaleźć jakąś informację i zobaczyć jak to by wyglądało, zalogowałam się do iBOA
- po to, żeby stwierdzić, że nie mogę zmienić taryfy z NE 80 na Rodzina 60 czy 80 tylko minimum 110 (i droższe opcje.) Być może przez konsultanta jest to możliwe?
Nie było też jakiś szybkich i oczywistych wskazówek co do tego jakie są warunki zmiany, a skoro nie znam wszystkich, to lepiej jeszcze chyba będzie poczekać....

 #433372  autor: st.konsultant
 03 paź 2010, 22:54
jowita pisze:Żeby znaleźć jakąś informację i zobaczyć jak to by wyglądało, zalogowałam się do iBOA
- po to, żeby stwierdzić, że nie mogę zmienić taryfy z NE 80 na Rodzina 60 czy 80 tylko minimum 110 (i droższe opcje.) Być może przez konsultanta jest to możliwe?
Nie było też jakiś szybkich i oczywistych wskazówek co do tego jakie są warunki zmiany, a skoro nie znam wszystkich, to lepiej jeszcze chyba będzie poczekać....

Taryfę można zmienić tylko na wyższą. Do zmiany brana jest cena bez upustu. Czyli jak NE 80, to brana jest cena 80 zł. Wyższą od niej jest Rodzina 110 i stąd tylko taki wybór. Konsultant będzie miał dokładnie taką samą możliwość.

Po zmianie samej taryfy (bez przedłużania umowy) tak jak było pisane wyżej, mamy gołe minuty. Nie będą wymienne nawet na smsy.

 #433378  autor: zdrojka
 03 paź 2010, 23:18
st.konsultant pisze:Taryfę można zmienić tylko na wyższą. Do zmiany brana jest cena bez upustu. Czyli jak NE 80, to brana jest cena 80 zł. Wyższą od niej jest Rodzina 110 i stąd tylko taki wybór. Konsultant będzie miał dokładnie taką samą możliwość.
Fakt, kiedyś można było zmienić na nową równą lub wyższą, teraz tylko na wyższą. Ale jeśli teraz ograniczasz się, żeby nie przesadzić z rachunkami i płacisz więcej niż 110 zł miesięcznie, to uważam, że warto o tym pomyśleć.

Druga opcja: dokupić jakieś pakiety w Nowa Era 80.
Jeśli dzwonisz również po południu, a piszesz, że głównie do Ery i na stacjonarne, to pomyśl nad pakietem Wieczory i Weekendy 200, czyli 200 minut za 15 zł do wykorzystania na te sieci w dni powszednie między 16 a 7 rano i przec całą sobotę i niedzielę.
Albo jeśli jest jakiś numer, na który często dzwonisz, to włącz sobie pakiet Wybrana Osoba 200, kolejne 200 minut za 10 zł.
W sumie dopłacisz 25 zł zł i masz 400 minut więcej.
Musiałabym zobaczyć fakturę, żeby stwierdzić, czy Ci się to opłaci...
 #433400  autor: Eriszkigal
 04 paź 2010, 07:31
[quote="thonka"]
oferta bez telefonu również nie podlega negocjacji cenowej, ale można wynegocjować umowę na 12 miesięcy zamiast na 18 miesięcy.


Witam!

Mam pytanie odnośnie tej informacji. Rozumiem, że nie jest negocjowalna liczba minut oraz cena abonamentu wyszczególniona w tej ofercie: http://www.era.pl/pl/indywidualni/moje_ ... niz_koszty?

Na stronie 114 poprzedniego wątku Kolega Ramzes podał informację, że można uzyskać lepsze warunki.

Kto się pomylił?
A może ja czegoś nie zrozumiałem :wink:

Pozdrawiam

Edit:
Oto informacja od Ramzesa

"Witam, 21.09.2010 kończy mi się umowa z Erą, dostałem taką propozycję przedłużenia umowy:
Zestawy promocyjne do wyboru:
- Rodzina 20- 40 minut do wszystkich sieci krajowych (poza Play, CenterNet, Cyfrowy Polsat) oraz dodatkowy pakiet 40 minut: łącznie 80 minut w promocyjnej cenie 15, 00 zł z VAT.
- Rodzina 40- 100 minut do wszystkich sieci krajowych (poza Play, CenterNet, Cyfrowy Polsat) w promocyjnej cenie 20, 00 zł z VAT.
- Rodzina 60- 200 minut do wszystkich sieci krajowych (poza Play, CenterNet, Cyfrowy Polsat) w promocyjnej cenie 30, 00 zł z VAT.

Opcja bez telefonu na 12 miesięcy, można dostać coś więcej?"

 #433401  autor: jowita
 04 paź 2010, 07:36
st.konsultant pisze:
Taryfę można zmienić tylko na wyższą. Do zmiany brana jest cena bez upustu. Czyli jak NE 80, to brana jest cena 80 zł. Wyższą od niej jest Rodzina 110 i stąd tylko taki wybór. Konsultant będzie miał dokładnie taką samą możliwość.

Po zmianie samej taryfy (bez przedłużania umowy) tak jak było pisane wyżej, mamy gołe minuty. Nie będą wymienne nawet na smsy.
Dzięki za wyjaśnienie, teraz rozumiem. Szkoda, że taryfy NE 80 i Rodzina 80 uważane są za równe, dla mnie jako użytkownika nie są równe, skoro tu mam tylko 170 minut do wszystkich, a tam miałabym 300 minut nawet bez promocyjnego pakietu! I cena dla mnie jest inna - równa de facto jest tylko cyfra 80;)
Oczywiście nie ja stworzyłam te zasady. Wychodzi na to, ze nie opłaca się zmieniać taryfy. Ciekawe, czy przy przedłużaniu też nie będę mogła wziać Rodziny 80, tylko 110??
zdrojka pisze: Fakt, kiedyś można było zmienić na nową równą lub wyższą, teraz tylko na wyższą. Ale jeśli teraz ograniczasz się, żeby nie przesadzić z rachunkami i płacisz więcej niż 110 zł miesięcznie, to uważam, że warto o tym pomyśleć.

Druga opcja: dokupić jakieś pakiety w Nowa Era 80.
Jeśli dzwonisz również po południu, a piszesz, że głównie do Ery i na stacjonarne, to pomyśl nad pakietem Wieczory i Weekendy 200, czyli 200 minut za 15 zł do wykorzystania na te sieci w dni powszednie między 16 a 7 rano i przec całą sobotę i niedzielę.
Albo jeśli jest jakiś numer, na który często dzwonisz, to włącz sobie pakiet Wybrana Osoba 200, kolejne 200 minut za 10 zł.
W sumie dopłacisz 25 zł zł i masz 400 minut więcej.
Musiałabym zobaczyć fakturę, żeby stwierdzić, czy Ci się to opłaci...
A to wygląda na opcję do rozważenia. Pomyślę, przeanalizuję.
Najgorsze to, że i tak za kilka miesięcy zmiana taryfy, kluczową sprawą jest czy będę zmuszona do wzięcia Rodziny 110, mimo że wystarczyłaby mi Rodzina 80, i czy wcześniejsza zmiana może tu mi w czymś pomóc czy zaszkodzić (bo z taką taryfą jaką sobie wybiorę potem, zostanę na dwa lata..) Dzięki wielkie w każdym razie za pomocne uwagi!

 #433413  autor: DiAbOlO
 04 paź 2010, 09:03
jowita, nikt Ci nie będzie kazał przy przedłużeniu brać taryfy wyższej niż masz aktualnie. Tak nie było i nie jest. Fakt, że będą bombardować np. Rodziną 110 lub nawet wyższą bo wyskoczy im info ze średnią rachunków i na tej podstawie dopasują taryfę. Jednak przy aneksie możesz bez problemu wziąć i Rodzinę 20. Twój wybór...

Eriszkigal, jak dla mnie chyba to jakiś zonk, bo jak już było powtarzane wielokrotnie, oferty bez telefonu są tylko w wersji jaka widnieje m.in. tutaj.

...:::DiAbOlO:::...

 #433454  autor: Kitt
 04 paź 2010, 12:16
Czy zmienione zasady "pojawiania" się ofert z telefonem dla taryf biznesowych już obowiązują, czy dopiero będą (a na razie jest dalej 4,5m-ca)?

 #433512  autor: chowder
 04 paź 2010, 16:06
DiAbOlO pisze: Eriszkigal, jak dla mnie chyba to jakiś zonk, bo jak już było powtarzane wielokrotnie, oferty bez telefonu są tylko w wersji jaka widnieje m.in. tutaj.
Zaraz, zaraz! Jak to?! Czyli chcąc umowę bez telefonu nie dostanę tego pakietu z minutami do Play? Nawet składając wymówienie nie ma takiej mowy? :( :(

 #433543  autor: DiAbOlO
 04 paź 2010, 18:42
chowder pisze:
DiAbOlO pisze: Eriszkigal, jak dla mnie chyba to jakiś zonk, bo jak już było powtarzane wielokrotnie, oferty bez telefonu są tylko w wersji jaka widnieje m.in. tutaj.
Zaraz, zaraz! Jak to?! Czyli chcąc umowę bez telefonu nie dostanę tego pakietu z minutami do Play? Nawet składając wymówienie nie ma takiej mowy? :( :(
AD ? 1: Na 99.9% nie.
AD ? 2: Tak.

st.konsultant, potwierdzasz czy zaprzeczasz ?? 8)

...:::DiAbOlO:::...

 #433589  autor: Kostek
 04 paź 2010, 21:52
DiAbOlO,
niekoniecznie ;) Eriszkigal, przedstawił maila od konsultanta, takiego samego, jakiego i ja dostałem i faktycznie jest 200min za 30zł na 18m-cy. Może teraz jakoś się to zmieniło ? Kwestia jest - czy w Rodzina 80 i 110 - podwyższają liczbe minut i schodzą z abonamentu :>
Starszy Konsultancie, jak to jest teraz z tymi taryfami? :)

 #433594  autor: hipekgrzes
 04 paź 2010, 22:14
Witam
Przedłużałem umowę 2 września. Pani w SUK pomomo iż bardzo mi zależało na wymiennych minutach do Play, twierdziła że jest to nie możliwe bym je dostał.
Teraz czytam że od początku września mozna takie minuty dostać (wynegocjować). Szlak mnie trafia od tego nierównego traktowania poszczególnych klientów.
W Erze posiadam 2 abonamenty gdzie drugi mogę już przedłużać gdyż umowę mam do końca roku.
Czy jestem w stanie wynegocjować (przy okazji przedłużania drugiego abonamentu) zmiany w pierwszym abonamencie na możliwość wymiany minut do sieci Play w pakiecie gratisowym który to dostałem bez takiej możliwości?
Będę wdzięczny za pomoc w tym temacie.

 #433597  autor: thonka
 04 paź 2010, 22:34
hipekgrzes, mozliwosc taka zostala wprowadzona ok. 6 wrzesnia.

a co do juz wynegocjowanych warunkow to nikt Tobie juz ich nie zmieni jezeli podpisales aneks.
gdyby ktos Tobie na to pozwolil to znalazloby wiele innych osob, ktore chcialby taka zmiane.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet
  • Strona 1 z 217
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 217
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 217