DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 17 z 23
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23

 #395594  autor: Claudec
 25 mar 2010, 22:11
Nic z tym błędem nie zrobią, rzecznik Play też olał sprawę...
Sami sobie szkodzą, bo ludzie zaczną na sztywno ostawiać telefony.
Problem sam się rozwiąże kiedy nie będzie już krajowego roamingu ;)

 #395598  autor: rcicho
 25 mar 2010, 22:22
Jak więcej ludzi na stałe ustawi roaming Plusa to Play ruszy tyłek i coś z tym fantem zrobi bo inaczej ich finanse trochę ucierpią. A to wiadomo w każdej firmie newralgiczna sprawa.

 #395653  autor: Claudec
 26 mar 2010, 12:32
Eh, kiedyś było bezproblemowo, gdzie nie było Play miałem zasięg Plusa.
Teraz trzeba na sztywno wybierać albo stale użerać się z tym komunikatem.

 #395697  autor: Artur051
 26 mar 2010, 17:43
Jak chcesz rozwiązać problem zgłoś się do Play4you2 powinien ci pomóc - mi pomógł - o czym wcześniej pisałem ;)
Claudec pisze:Eh, kiedyś było bezproblemowo, gdzie nie było Play miałem zasięg Plusa.
Teraz trzeba na sztywno wybierać albo stale użerać się z tym komunikatem.

 #395715  autor: ezaq
 26 mar 2010, 20:42
U mnie kilka tygodni temu problem ponownie się pojawił. Ale tym razem nie występuje on wszędzie i zależy to od lokalizacji.
W Warszawie telefon loguje się do Plusa od razu.
We Wrocławiu pierwsza próba kończy się powodzeniem za ok. 3-5 razem. Po ręcznym wybraniu zasięgu macierzystego Play i ponownym wybraniu Plusa, telefon loguje się od razu.
Na trasie Warszawa-Wrocław telefon ma ciągłe problemy z logowaniem do Plusa. Po stracie zasięgu Playa zalogowanie do Plusa trwa nawet 7min. W Rawie Mazowieckiej ręczne wybranie Plusa skończyło się niepowodzeniem (jeśli mnie pamięć nie myli próbowałem 4 razy).
Taczian pisze:Claudec, ma rację, zwróćcie uwagę na CI!
(...)
Tu po ręcznym wybraniu Plusa(ok.30sek) brak dostępu, ale z prawidłowym CI:
[url=http://img411.imageshack.us/img411/6916/brakdostepu.jpg]Obrazek
CI o niczym nie świadczy. Możesz wybrać dowolną sieć i po komunikacie 'brak dostępu' ujrzeć CI wybranej sieci pomimo tego, że się do niej nie zalogujesz. Tak przynajmniej mam na wszystkich nokiach jakie posiadam. Jest to sposób na sprawdzenie CI operatora, którego karty SIM się nie posiada, o czym pisałem tutaj. Dla testu spróbuj wybrać np. Erę.
Taczian pisze:a tutaj po wykonaniu połączenia, nawet po USSD, nazwa sieci wskakuje prawidłowo
[url=http://img11.imageshack.us/img11/4249/p ... poznan.jpg]Obrazek
U mnie po komunikacie 'brak dostępu' jakakolwiek próba połączenia czy USSD kończy się informacją 'poza zasięgiem sieci'.

 #395827  autor: Taczian
 27 mar 2010, 13:02
ezaq pisze:CI o niczym nie świadczy. Możesz wybrać dowolną sieć i po komunikacie 'brak dostępu' ujrzeć CI wybranej sieci pomimo tego, że się do niej nie zalogujesz. Tak przynajmniej mam na wszystkich nokiach jakie posiadam. Jest to sposób na sprawdzenie CI operatora, którego karty SIM się nie posiada, o czym pisałem tutaj. Dla testu spróbuj wybrać np. Erę.
W opisywanym przeze mnie SE k510i jest tak, jak podałem we wcześniejszym poście. Mam "brak dostępu", ale telefon pomimo tego jest zalogowany i po wybraniu numeru zmienia się "brak dostępu" na "PLAY". Aha, a przekonać się jeszcze można poprzez USSD *140# że jest się "poza strefą taniego internetu".
Natomiast po próbie zalogowania np do Ery, wyświetla mi "tylko alarmowe" bez CI. Jak widać każdy telefon działa inaczej.
Nadmienię taką ciekawostkę iż dzisiaj po ręcznym wybraniu Plusa natychmiast zrzuca mnie na 2G Playa.

 #395926  autor: kowcio
 28 mar 2010, 11:36
Ja zapraszam do zapoznania się z ciekawym artykułem- KLIK

 #395948  autor: byrrt
 28 mar 2010, 13:08
Po 6ej interwencji w Play24, po mailu do Play4You2, po mailu do Pana Gruszki w końcu ktoś przeczytał wszystko i odpisał.. Miło bo odpisał ktoś w normalny sposób a nie sposobem kopiuj-wklej. Z ważniejszych bo nie będę cytował całości:
Mianowicie weryfikacja zarejestrowanych na Pana koncie aktywności potwierdziła, że jest Pan zalogowany do sieci Polkomtel. W telefonie ma Pan „na sztywno” ustawiony wybór Operatora. W tej sytuacji Operator Play nie ma wpływu na jakość świadczonych przez Plus usług. [...]

[...]Sprawa trudności związanych z korzystaniem z roamingu krajowego została zgłoszona do sieci Polkomtel. W związku z powyższym Pańska reklamacja została uznana za niezasadną. W swoim telefonie może Pan ustawić automatyczny wybór Operatora, który spowoduje, że telefon będzie „wyłapywał” w danym momencie w danej lokalizacji najsilniejszy zasięg. Ponieważ zależy nam na dobrych stosunkach z naszymi Klientami chcielibyśmy zaproponować Panu rekompensatę w wysokości 15 minut do wykorzystania na krajowe połączenia głosowe w ciągu 30 dni od momentu ich podłączenia. Jeśli zaproponowana rekompensata jest dla Pana satysfakcjonująca uprzejmie prosimy o kontakt dowolnym sposobem (listownie P4 Sp. z o.o.; ul. Komorniki, skr. poczt. 4; 62-056 Komorniki P204 (dla Klientów Biznesowych: Komorniki skr. poczt. 44; 62-056 Komorniki P204) , telefonicznie 790500500, *500, lub *600, 790600600 (dla Klientów Biznesowych); za pośrednictwem faksu 22 319 4411, poczty elektronicznej [email protected] lub strony www.playmobile.pl) i powołanie się na numer niniejszego zgłoszenia, tj. *******
Bez komentarza.. Proponują mi 15minut rozmów ale wykręcają się sianem bo mam ustawiony na sztywno Plus w telefonie - w końcu jakiegoś powodu tak ustawiłem!

Obrazek

 #395957  autor: krzykos
 28 mar 2010, 13:46
To jest też standardowa odpowiedź. Sprawdzili, ze masz wybrane na sztywno Plusa - więc według nich sam sobie jesteś winien, że nie logujesz się do sieci Play (własnej). Miałem tak samo..... i takie same udzielali odpowiedzi i propozycje. Ale żeby poprawić jakoś usług... to zapomnij.... Jest co raz gorzej.... bo teraz na siłę telefon szuka sieci własnej (zasięgu) i jeśli znajdzie choć szczątkowy zasięg Play - to za nic w świecie nie wpuści Cię do Plusa... Pozostaje na sztywno wybrać sieć Plus - tak zrobiłem i na razie chodzi...

 #396027  autor: aree1987
 28 mar 2010, 19:23
.................
Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 23:03 przez aree1987, łącznie zmieniany 1 raz.

 #396028  autor: tesla
 28 mar 2010, 19:25
byrrt pisze:W telefonie ma Pan „na sztywno” ustawiony wybór Operatora. W tej sytuacji Operator Play nie ma wpływu na jakość świadczonych przez Plus usług
to zdanie dyskwalifikuje P4 jako poważnego operatora. Skoro P4 uwzględnia Polkomtela w reklamowanych 99% pokrycia, to powinien mieć jaja i wziąć odpowiedzialność za jakość usług sieci PLUS. Żanua :?

Na końcu zdania dajemy kropkę, potem spację i zaczynamy z dużej litery. Proste?

 #396046  autor: kowcio
 28 mar 2010, 20:34
tesla pisze:byrrt napisał/a:
W telefonie ma Pan „na sztywno” ustawiony wybór Operatora. W tej sytuacji Operator Play nie ma wpływu na jakość świadczonych przez Plus usług
to zdanie dyskwalifikuje P4 jako poważnego operatora. Skoro P4 uwzględnia Polkomtela w reklamowanych 99% pokrycia, to powinien mieć jaja i wziąć odpowiedzialność za jakość usług sieci PLUS. Żanua :?
No żenua... Najgorsze w tym jest to, że UKE czy te inne UOKiKi nie dadzą kary P4... Inni dostaliby za wprowadzanie klientów w błąd. Skoro jadąc przez kraj 100 km nie mając zasięgu w ogóle, to chyba to nie jest 99% Polski...

 #396050  autor: radar77
 28 mar 2010, 20:48
kowcio pisze:
tesla pisze:byrrt napisał/a:
W telefonie ma Pan „na sztywno” ustawiony wybór Operatora. W tej sytuacji Operator Play nie ma wpływu na jakość świadczonych przez Plus usług
to zdanie dyskwalifikuje P4 jako poważnego operatora. Skoro P4 uwzględnia Polkomtela w reklamowanych 99% pokrycia, to powinien mieć jaja i wziąć odpowiedzialność za jakość usług sieci PLUS. Żanua :?
No żenua... Najgorsze w tym jest to, że UKE czy te inne UOKiKi nie dadzą kary P4... Inni dostaliby za wprowadzanie klientów w błąd. Skoro jadąc przez kraj 100 km nie mając zasięgu w ogóle, to chyba to nie jest 99% Polski...

Inna ciekawostka:

- sim w taryfie firmowej - przełączanie bezbłędne od razu
- 2 inne simy freshowe - za cholere nie przełącza

Co ciekawe - czasem nie ma zasiegu na telefonie, a zadzwonić na niego się da. Po skończonej rozmowie dopiero wskaźnik zasięgu coś pokazuje.

Testowane na E51, 3120c, i na zabytkach 6510 i 8210

--
pozdrawiam
radar77

 #396056  autor: krzykos
 28 mar 2010, 21:12
radar77 A słyszałeś o tzw. priorytetach na kartach SIM? :P domyśl się reszty sam :)

 #396061  autor: radar77
 28 mar 2010, 21:32
krzykos pisze:radar77 A słyszałeś o tzw. priorytetach na kartach SIM? :P domyśl się reszty sam :)
Masz na myśli priorytety ustawiane np. w motorolach czy te "gruszkowe" ?

--
pozdrawiam
radar77

 #396069  autor: user_delete10
 28 mar 2010, 21:43
Nie ma się co uśmiechać z powodu tego,że mamy możliwość napisania maila do rzecznika czy kontaktu z Play4you... Gdyby nie było tego drugiego nadal nic nie było by zdziałane. A że jest to też bez znaczenia, przecież nikt nie ma z nas obowiązku zajmować się tak oczywistymi rzeczami i naprawiać ich we własnym zakresie jak przelogowywanie się tel. do roamingu. To P4 ma to zapewniać a nie robi tego, a to my musimy się męczyć i sami się zgłaszać by coś nam naprawiono.

 #396074  autor: kowcio
 28 mar 2010, 21:50
Ja mam Play Fresh (czy jak to dziadostwo się zwie, Fresz), w telefonie mam (Samsung S5510) tryb tylko UMTS (bo podczas każdej rozmowy wlatuje dziad na 2G mimo świetnego zasięgu 3G- wg Samsunga to -55 dBm) i siedzi aż do końca rozmowy, przez co czasami potrafi zatrzeszczeć), mówię o zasięgu macierzystym.

Teraz dałem wyszukiwanie ręczne, tradycyjnie wybrałem Plusa i tradycyjnie za pierwszym razem po ok 30 sek mam komunikat- błąd sieci, telefon wyświetla już listę sieci, wybieram Plus i po kilku sek mam Plusa. Normalnie telefon wyświetla na ekranie PLAY, tylko mam znaczek "R"- Roaming. Zasięg jest znacznie gorszy, bo waha się od -80 do -90 dBm i jakoś nie wraca do Play. Kilka dni sytuacja wyglądała IDENTYCZNIE. Do jutra zostawiam tak jak jest. W szkole przełączę na Play, bo Plus ze swoim zasięgiem 3G jakoś mnie nie zachwyca tam, mimo że to jest sam środek miasta, centrum. W Play korzystam z 3G dlatego, że nie powiem nic złego o ich jakości w 3G, z 2G bywa różnie. Do tego Play ma świetne pokrycie swoim zasięgiem 3G (w porównaniu do Plusa wypada DUŻO lepiej), nie tylko w mieście ale także w aglomeracji miejskiej.

Jak nie wierzycie, to mogę nawet nagrać Wam film :D Samsung ma softa od Samsunga, nie był kupiony u żadnego operatora. S5510XXIJ2 to ver. oprogram. Jeszcze musiałbym posprawdzac na innych telefonach, ale to może jutro.

 #396089  autor: krzykos
 28 mar 2010, 23:02
radar77 pisze:
krzykos pisze:radar77 A słyszałeś o tzw. priorytetach na kartach SIM? :P domyśl się reszty sam :)
Masz na myśli priorytety ustawiane np. w motorolach czy te "gruszkowe" ?
W motorolach to nie, a o jakie gruszki Tobie chodzi też nie wiem :P Natomiast można ustawić pewne priorytety w sieci dla konkretnych kart SIM :wink:

 #396171  autor: kowcio
 29 mar 2010, 12:57
No i do ranka miałem telefon w Plus 3G i nie wywaliło mnie, normalnie dało się rozmawiać... Dzisiaj rano przełączyłem na automat, bo tam gdzie byłem Plus ma szczątki 3G, a Play dość dobry zasięg...
O godzinie 11:00 byłem w okolicach Kupca Poznańskiego i telefon stracił zasięg 3G. Po 2 minutach zalogował się na AUTOMACIE do Plus 3G (bo w telefonie mam ustawiony tryb tylko UMTS). Tak było do godziny 11:37 (wiem, bo cały czas SMSy wysyłałem w tym czasie), a jak telefon siedział w Plusie na automacie to przy ręcznym wyborze sieci Play telefon nie znajdował.

Czyżby coś ktoś ruszył w tej sprawie? ;> Ciekawe co się stało, że Play 3G zniknął w Poznaniu (i to nie w jednym miejscu, bo chyba w całym mieście go nie było, bo od 11 do 11:30 jechałem tramwajem przez miasto)...
Ciekawe cóż to się stało... Ja nie wiem czy to ten telefon taki jest, czy w Poznaniu Play zupełnie inaczej działa...
  • Strona 17 z 23
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23