DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #603732  autor: elkanguro
 27 gru 2012, 15:06
Witajcie!
Mam pytanie, spadła mi prędkość internetu z 2Mbps na nieco ponad 1Mbps. Na parametrach nie widzę większych zmian poza właśnie downstram rate. Poniżej zrzuty ekranu z routera: 1) z 18 listopada w związku z problemami opisanymi w tym wątku, 2) wykonany kiedyś przy testowaniu routera Netgear, 3) z dnia dzisiejszego, 4) faktyczna prędkość pobierania. Czy to problem z routerem czy raczej coś po stronie operatora?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #603818  autor: Vieslav
 27 gru 2012, 20:40
Zmień modulacje z ADSL2 na G.DMT i daj screeny.

 #603953  autor: elkanguro
 28 gru 2012, 13:28
Nie widać różnicy:

Obrazek

Obrazek

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #603954  autor: Maniek99
 28 gru 2012, 13:32
DLM trzyma.
Odpuści, albo nie.

 #604043  autor: Vieslav
 28 gru 2012, 20:49
elkanguro, widać różnicę w parametrach. Poczekaj trochę, może ruter sam się zapnie wyżej. Nie znam twojego sprzętu, ma on możliwość ręcznego wymuszania synchronizacji/marginesu? Maniek99, to dla BSA już działa DLM? Ja na swoim freedomie 6mb/s z tłumieniem 52dB nie zauważyłem.

 #604045  autor: Maniek99
 28 gru 2012, 21:10
@Vieslav
Nie wiem czy już w całym kraju zrobili update, ale tak, to już kolejny przypadek.
Moja linia też puki co się trzyma.

 #604510  autor: elkanguro
 30 gru 2012, 13:46
Nie widziałem nigdzie żebym mógł ręcznie ustawiać synchronizację. Czyli jak to ustrojstwo uruchomili to już nic się z tym nie zrobi?

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #604522  autor: Sig
 30 gru 2012, 14:18
Ja nie wiem, czy to ma związek z tym co piszecie, ale jak byłem u rodziców to ich BSA Netii na linii TP się zmieniło. Maja 6Mbps na G.dmt (bez ADSL2+, tłumienie 31 db, miało być 10Mbps tak swoją drogą...) no i teraz łącze synchronizuje im się tylko na 6144 kbps i jest to wartość stała, bez względu na ilość restartów. Wcześniej, musiałbym poszukać, ale to było chyba 7456 kbps, choć czasem brało niżej, np. 67xx, ale głównie 74xx-72xx. Na szybko przejrzałem troche internet i wygląda na to, że istnieje taka praktyka? Wcześniej tak przycinano chyba tylko Neostrady, nie BSA. Im ta wolniejsza prędkość nie bardzo przeszkadza, choć realnie to jakieś 120 kilobajtów na sekundę mniej... Może to jakiś większy program "poprawy stabilności"?

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #604526  autor: Maniek99
 30 gru 2012, 14:22
Synchro 6144kbps to na 100% DLM.

Można by zrobić listę tych poziomów synchronizacji, bo są dość charakterystyczne.

 #605697  autor: Rezo
 04 sty 2013, 18:55
@ elkanguro, może faktycznie coś u nas robili, bo ja już w grudniu zacząłem odczuwać zadyszki, tylko wtedy sądziłem że jest to przeciążenie centrali.

Moje parametry wyglądają obecnie tak, jak na obrazku:
Obrazek

Wcześniej SNR Margin wynosił 28.0 / 17.0 przy Data Rate 2496 /320 kbps i net działał jak złoto. Obecnie SNR Margin to 7.0/6.0
Z instalacją nic nie robiłem, skąd więc taka różnica?

Jeśli pomogłem kliknij "pomógł" ;)
UnixStorm.org - stabilny hosting WWW

 #605702  autor: elkanguro
 04 sty 2013, 19:12
No to u Ciebie akurat spora poprawa. Ale masz teraz 2Mbps czy więcej? No i przy której ulicy? Bo ja na Leśnej mieszkam, także do centrali mam kawałek.

A tak wyglądają parametry linii według routera TP-Link:

Obrazek

Czy w związku z tymi DLM-ami operatorzy są skłonni do obniżania abonamentu?

PS OT: Działa u nas Aero2?

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #605708  autor: Vieslav
 04 sty 2013, 19:30
Rezo, przecież ty masz 6mb/s.
elkanguro, ewidentnie coś jest nie tak z twoją linią. Bardzo niski margines w stosunku do tłumienia. Powinno być co najmniej 10dB więcej przy takiej synchronizacji. Jeśli masz w domu rozbudowaną instalacje, to podłącz ruter pod pierwsze gniazdko, a resztę instalacji odepnij (instalacji, nie urządzeń!). Jeśli nic się nie zmieni to śmiało zgłaszaj awarie, a jeszcze lepiej jak słyszysz trzaski w słuchawce :-) . Jeśli jesteście z jednej miejscowości to może być jakaś większa awaria, bo linia kolegi Rezo również nie wygląda najlepiej i nie są to na pewno "sezonowe" spadki parametrów.

 #605709  autor: Rezo
 04 sty 2013, 19:36
Wciąż mam 2 Mbps.
Jeśli ma ktoś w umowie określoną stałą prędkość, to myślę że wraz z jej obniżeniem, powinien walczyć o obniżenie rachunku.
Słaby sygnał Aero2 łapię czasem ze Skarżyska na kilka minut, normalnie używam Aero gdy gdzieś wyjeżdżam. Póki co u nas niestety jeszcze nadajnika nie ma a w wykazie pozwoleń UKE też takiego nie widzę.

Jeśli pomogłem kliknij "pomógł" ;)
UnixStorm.org - stabilny hosting WWW

 #605710  autor: Vieslav
 04 sty 2013, 19:37
Rezo pisze:Wciąż mam 2 Mbps.
Według synchronizacji masz 6mb/s. Nie dziwne, że internet ci się dusi, parametry są na granicy stabilności właśnie przez podniesione (niepotrzebnie) synchro.

 #605713  autor: Rezo
 04 sty 2013, 19:43
Vieslav, problem w tym, że to duszenie to już od grudnia obserwuje. Gdy rozmawiałem z konsultantem zgonił sytuację na świątecznie przeciążenia. Synchro mi podnieśli dopiero w styczniu parę dni temu.

edit:
wygląda na to, że puścili mi już 6 Mb/s.

Jeśli pomogłem kliknij "pomógł" ;)
UnixStorm.org - stabilny hosting WWW

 #605860  autor: maniek
 05 sty 2013, 12:31
DLM to rodzaj odpowiedzi TP na reklamacje odnośnie prędkości internetu. Działa to już dla alternatywnych ale jeszcze nie wszędzie.
Rezo neo i wszystkie inne bsa nie mają gwarancji prędkości. Mało tego, wprowadzone zostały promocje 1-10 i jak masz np.2 Mb/s to nic nie zrobisz.

 #605896  autor: Rezo
 05 sty 2013, 14:42
maniek, wczoraj wieczorem puścili mi 6 Mb/s. Zobaczymy jak się ustatkuje po 10 dniach (działanie DLM).

Jeśli pomogłem kliknij "pomógł" ;)
UnixStorm.org - stabilny hosting WWW

 #605942  autor: darkangel
 05 sty 2013, 17:26
Rezo, U mnie jeśli DLM zadziałał to zawsze robiłem zgłoszenie techniczne przez panel Orange i technicy mi wyłączali na centralce po 2-3 dniach, wraz z telefonem do mnie czy już wszystko ok.

Zawsze argumentowałem to w ten sposób, że chce wyłączenia DLM umnie na moje własne ryzyko i mam router z funkcją regulacji SNR i raz złapany SNR raczej jest stabilny i nie pływa.

 #606113  autor: elkanguro
 06 sty 2013, 17:32
Vieslav, a te parametry z pierwszego posta kiedy jeszcze synchro było normalnie na 2Mbps były ok? Bo nie mam jakoś strasznie rozbudowanej instalacji (2 telefony + router) ale owszem kabla idzie całkiem sporo do routera bo niemal przez cały dom. Tyle, że instalacji nie zmienię.
darkangel, można od tak sobie zażądać wyłączenia DLM? Bo kurcze różnica między 260 a 160 KB/s jednak jest momentami odczuwalna a skoro półtora roku działało dobrze to nie rozumiem czemu teraz to ustrojstwo mnie tak ucięło.

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #606152  autor: Vieslav
 06 sty 2013, 22:07
elkanguro pisze:te parametry z pierwszego posta kiedy jeszcze synchro było normalnie na 2Mbps były ok?
Jak najbardziej ok.