DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #318434  autor: mateiner
 19 lut 2009, 17:49
Witam!!
Od niemal 5 lat jest abonentem Orange i do zeszłego roku nie mogłem narzekać. W maju zeszłego roku przyszedł czas na przedłużenie umowy, zadzwonili do mnie z orange z gotową ofertą, pomimo, że upatrzyłem sobie telefon usilnie próbowali wcisnąć mi inny, że lepszy i w ogóle (lepszy chyba w cenie bo upatrzony K800i kosztował 1 zł a o co mi polecali czyli bodaj nokia 6300 po wykorzystaniu wszystkich punktów około 250). Kłóciłem się z nimi i stanęło na moim. Nieznaczna zmiana abonamentu na 55 złotych z 50 niby dużo więcej minut itp. Super myślę. No i do października było ok abonament taki jak powinien być (jako, że gadatliwy nie jestem to naprawdę ciężko przez poprzednie 4 lat było mi wykorzystać limity może ze dwa razy się zdarzyło ), w październiku nie przyszła faktura za abonament, i od tamtej pory ani jedna nie doszła i od tamtego czasu abonament dziwnie się zaczął zwiększać. Dzwoniłem już kilka razy zawsze mówili, że wysłane i mam iść na pocztę, byłem nic takiego u nich nie leży.
Powiem jeszcze, że na moje nazwisko wzięte są dwa telefony jeden dla mnie i jeden dla brata, na początku myślałem, że to on zaczął więcej gadać ale od listopada sprawdzałem jego stan konta i może ze dwa razy przekroczył abonament o kilkanaście złotych ale nie na tyle abym płacił za abo około 200 złotych (55 + 55 + 17 przekroczone przez brata nie równa się 176 z grosze na ostatnią fakturę, która i tak nie doszła). Jedyną informacją o abonamencie są sms z informacją do kiedy i ile należy zapłacić.
Jak do nich dzwoniłem to zawsze wszystko było ok, płaci pn tyle bo pan tyle rozmawiał czy smsował, faktura została wysłana tego i tego dnia do pana. Pan sobie na pocztę pójdzie i zapyta. No szlag mnie już trafia, po cholerę poczcie moje faktury za ostatnie 4 miesiące.
Ja idę do punktu koło mnie to mówią mi, że takich rzeczy to oni nie załatwią i wysyłają do centrali, a w centrali nie dość, że kolejki jak jasna cholera to jeszcze ni w kij ni w oko mi nie pasuje. Jak się zwolnię z pracy żeby podjechać to zawsze są takie kolejki, że bym tam musiał 3 dni stać.
Nie wybierałem również opcji tych śmiesznych tam faktur elektronicznych czy co to tam jest, wolę widzieć, za co płacę, ile i kiedy przelewam a nie, że mi ktoś grzebie sam w koncie.

Co mam robić, już straciłem cierpliwość. Jest jakikolwiek powód do tego aby rozwiązać z nimi umowę albo co??

dzięki za podpowiedź.

prosiłbym o w miarę szybką pomoc bo jutro chciałem się zwolnić znowu wcześniej i podjechać tam a wolę mieć jakąś wiedzę.

 #318500  autor: mikage1
 19 lut 2009, 22:44
w orange on-line może obejrzeć elektroniczny obraz faktury (a to nie to samo co faktura elektroniczna, a Ty chyba jeszcze mylisz to z poleceniem zapłaty) - w pdf-ie, co więcej, żeby go sobie ściągnąć wcale nie musisz rezygnować z faktury papierowej, a wersji elektronicznej masz biling, dlatego warto zajrzeć i obejrzeć sobie biling (a dopiero wtedy będziesz miał jakiekolwiek podstawy żeby składać reklamację)

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #318503  autor: mateiner
 19 lut 2009, 22:55
No dobra tak zrobię ale nie zmienia to faktu, że nie rezygnowałem z faktury papierowej a jej nie dostaje. Nie wiem może się mylę ale skoro wymagają ode mnie zapłaty to raczej powinni mnie poinformować tak jak to było do tej pory w formie papierowej, może się coś jednak zmieniło w prawie i już nie muszą wysyłać do mnie faktury tylko napiszą sobie smsa, że tyle i tyle do zapłaty i płać panie. Jak tak to ma działać to dziękuję serdecznie.

 #318505  autor: mikage1
 19 lut 2009, 23:05
mój kolega przerabiał ten temat - nie dostał faktury a nawet sms nie dotarł, a i tak musiał zgodnie z prawem zapłacić (bo zgodnie z interpretacją operatora skoro nie dostałeś faktury ani nawet smsa o kwocie, to mozesz do nich zawsze zadzwonic albo sprawdzić saldo konta on-line, a płatność o której mówisz jest cykliczna, więc konieczność jej zapłacenia nie jest dla Ciebie zaskoczeniem)
możesz złożyć reklamację, że nie dostajesz faktury od 4 miesięcy - ale nie telefonicznie czy w salonie - na piśmie, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru
mozesz ewentualnie zadzwonić do UKE i poradzic się co zrobić:

Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:

tel.: 0801 900 853 lub 022 534 91 74

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #318513  autor: mateiner
 19 lut 2009, 23:27
Ok wielkie dzięki za pomoc. Czyli w tym przypadku klient nie ma żadnych praw tylko obowiązki. Niestety nie spodziewałem się takiego spadku jakości usług przez te czas.

jeszcze raz wielkie dzięki

/

 #318514  autor: omega
 19 lut 2009, 23:47
A ja Ci powiem tak:

1.Piszesz strasznie chaotycznie, co jest zapewne odzwierciedleniem Twojego bałaganu w głowie.
2. Sprawdź sobie wszystkie swoje faktury w witrynie na orange.pl. Kto przy zdrowych zmysłach wolałby biegać po pocztach i różnych centralach zamiast siąść sobie wygodnie przy kompie i wszystko posprawdzać?
3. Polecam Ci Nowe Orange Go w systemie przedpłaconym. Ja korzystam od wielu lat. Pełna kontrola wydatków na bieżąco a po telefon to idę do zwykłego sklepu lub kupuję go przez internet, jaki chcę model, kiedy chcę i taniej, a nie na kredyt (ukryty) w abonamencie.