DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 180 z 308
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 308
 #989815  autor: Mixiorek
 20 kwie 2018, 08:48
Jeżeli chodzi o Sony to ostatnie dobre modele to:
Sony Ericsson w810i (walkman)
i
Ericsson R310 (rekin)

:-)

Miałem i sobie chwalę. Nie miały obsługi VoLTE :lol:

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #989816  autor: p2225
 20 kwie 2018, 08:49
@Duke S9-ki dostały wsparcie od startu, ale to już raczej zasługa producenta niż operatorów.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #989818  autor: kozien70
 20 kwie 2018, 09:04
@p2225 - identycznie S8ki w zeszłym roku.

Nie ma co się kłócić. Jeśli chodzi o wsparcie VoLTE/VoWiFi na naszym rynku to rządzi Samsung i Apple i to nie podlega dyskusji.
Samsung w telefonach bez brandu dał od początku VoLTE/VoWiFi m.in. dla serii entry J3/J5/J7 (2017), średniaków A3/A5 (2017) i flagowców S8/S8+/S9/S9+/Note8.
Do tego dochodzą starsze flagowce i trochę inncyh modeli z brandem lub bez. Tu sprawa jest jasna. A inne telefony z Androidem to loteria. Jeśli w ogóle mają, to zazwyczaj tylko brandowane (ew. jakieś Chińczyki, ale tu tylko VoLTE).
 #989832  autor: Dideq
 20 kwie 2018, 10:48
Pewnie że nie ma co się sprzeczać. Ja nie neguję technologii i jej rozwoju. VoLTE i VoWiFi są dobrą sprawą, ale zbyt dużo zależności jest kiedy działają, a kiedy nie. No i te niedawne problemy operatorów z usługami. W moim przypadku telefon jest nadal telefonem, i to ta funkcja ma być stabilna. Jak mam mieć co chwilę rozłączanie czy brak handoveru z VoLTE czy VoWiFi to wolę zwykłe 3G do rozmów.

No i ta loteria z telefonami które łaskawy operator albo producent wdroży żeby to działało. Słabo to wygląda. I pewnie wina leży bardziej po stronie operatorów, bo czemu producent miałby nie wdrażać usługi skoro daje ją w telefonie?

PS. nie zapominajmy też że numer 112 nie działa na tych technologiach. Chyba że coś się zmieniło w tej kwestii to przepraszam.
 #989833  autor: piotrzet
 20 kwie 2018, 10:56
Niekoniecznie operator niektóre telefony niby powinny mieć obsługę tych technologii a producent ich nie udostępnił. Aczkolwiek z resztą w pełni się zgadam z tym co napisałeś.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #989838  autor: p2225
 20 kwie 2018, 11:09
Co do numeru 112 to usługa VoLTE jest na tyle nowa, że żaden operator nie narazi siebie na kary w razie gdyby nie pozwalała na uzyskiwanie wysokiej skuteczności w nawiązywaniu/utrzymywaniu połączeń. Technicznie jest to jak najbardziej możliwe, ale to jeszcze nie ten moment. W VoWiFi połączenie na numer 112 można wykonać, ale tylko wtedy, gdy nie ma się żadnego sygnału sieci komórkowej. W service menu mam odpowiednio wybrane opcje:
Obrazek
Obrazek
Przypomnę tylko karę 17,5mln dolarów dla amerykańskiego T-mobile za trzygodzinną przerwę w działaniu numeru alarmowego na ich sieci: http://www.telepolis.pl/wiadomosci/175- ... 33886.html

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #989840  autor: kozien70
 20 kwie 2018, 11:12
Dideq pisze: PS. nie zapominajmy też że numer 112 nie działa na tych technologiach. Chyba że coś się zmieniło w tej kwestii to przepraszam.
Sprawdzałem przed chwilą na VoLTE - nadal przy 112 zrzuca do UMTS. Przypuszczam, że na VoWiFi tym bardziej nie działa (nie mam teraz dostępu do WiFi by sprawdzić).
 #989842  autor: MobileMaster
 20 kwie 2018, 11:19
p2225 pisze: Przypomnę tylko karę 17,5mln dolarów dla amerykańskiego T-mobile za trzygodzinną przerwę w działaniu numeru alarmowego na ich sieci: http://www.telepolis.pl/wiadomosci/175- ... 33886.html
To ciekawsze jak juz mowa o T-mobile US i połączeniach:
T-Mobile przystało na ugodę z amerykańską Federalną Komisją Łączności (FCC), w ramach której operator zobowiązuje się zapłacić 40 milionów dolarów kary. Powód? Sieć T-Mobile wprowadzała w błąd klientów sugerując im, że ci nawiązują połączenie z drugą osobą, podczas gdy... do nikogo tak naprawdę nie dzwonili.
http://www.conowego.pl/aktualnosci/t-mo ... eli-26033/
 #989844  autor: iphoneski
 20 kwie 2018, 11:23
Dideq pisze:W moim przypadku telefon jest nadal telefonem, i to ta funkcja ma być stabilna. Jak mam mieć co chwilę rozłączanie czy brak handoveru z VoLTE czy VoWiFi to wolę zwykłe 3G do rozmów.
Tylko właśnie problem zaczyna się, gdy tego 3g do rozmów nie ma. Mam domek w lesie i nigdy tam zadzwonić nie można było. Odkąd mam wifi calling mogę wreszcie zadzwonić, albo smsa wysłać, bo internet jest.
 #989855  autor: Dideq
 20 kwie 2018, 12:45
Ale tylko w domku i w pobliżu. :) A nie ma 2G?
 #989857  autor: iphoneski
 20 kwie 2018, 13:06
Na zewnątrz nawet lte złapałem ostatnio, ale wewnątrz domu nie ma 2g nawet. Dlatego jak wyjdę mam zasięg, a w domu gadam po wifi.
 #989858  autor: Dideq
 20 kwie 2018, 13:10
2018 i nadal dziury w zasięgu. :/ Ale to dobrze że masz VoWiFi. :)
 #989868  autor: alkonauta
 20 kwie 2018, 13:38
W Bieszczadach są też takie miejsca, gdzie wyszukiwanie sieci wskazuje wyłącznie na LTE orange. Mając volte można zadzwonić. Innej technologii brak.
 #989880  autor: dionizosp
 20 kwie 2018, 15:33
kozien70 pisze:
Dideq pisze: PS. nie zapominajmy też że numer 112 nie działa na tych technologiach. Chyba że coś się zmieniło w tej kwestii to przepraszam.
Sprawdzałem przed chwilą na VoLTE - nadal przy 112 zrzuca do UMTS. Przypuszczam, że na VoWiFi tym bardziej nie działa (nie mam teraz dostępu do WiFi by sprawdzić).
W play na iPhone wybranie numeru 112 na vowifi skutkuje zerwaniem sesji tunela i rozpięcie wowifi. Połączenie jest realizowane przez sieć komórkową.
 #989883  autor: iphoneski
 20 kwie 2018, 16:01
Dideq pisze:2018 i nadal dziury w zasięgu. :/ Ale to dobrze że masz VoWiFi. :)
Byś się zdziwił ile takich miejsc jest w naszym kraju :)
 #989928  autor: pakierhakierxd
 20 kwie 2018, 23:02
ja w domu mam szczatkowy zasieg -100 dbm odkad uzywam wifi calling jest lepiej ,jest to mily dodatek ;) ,ale siec gsm to podstawa :D ,ale jak kazda ma podobny zasieg i potrafi mi zerwac polaczenie w kazdej :P

dzieki wifi calling wyposazylem sie w 2 telefony z tym
Glowny S8
Zapasowy K10 2017 dual

Pozdrawiam :)
 #989951  autor: Kuba5262
 21 kwie 2018, 09:45
kozien70 pisze:Rozumiem, że żadna niebrandowana Xperia nie obsługuje póki co VoLTE/VoWiFi któregoś z naszych operatorów?
Dual Sim z brandem T-mobile obsługuje pewnie tylko VoLTE/VoWiFi T-mobile, więc to takie rozwiązanie połowiczne, bo nie wykorzystuje całego potencjału Dual Sim Dual VoLTE tego telefonu. No chyba, że ktoś ma obydwie karty z T-mobile.
Na moje pytanie o VoLTE i VoWiFi sonymobile.pl odpowiedziało o tak :
Usługi VoLTE są oferowane bezpośrednio poprzez Operatorów, a każdy model musi być przypisany i zatwierdzony przez usługodawcę – Operatora.
Więc mamy jasność, jeśli operatorzy się nie ruszą to nikłe szanse na te usługi w softach CE
 #989966  autor: harys
 21 kwie 2018, 13:51
A co na to Samsung? Samsung może w softach XEO mieć od razu po premierze VoLTE i VoWifi, a reszta nie?
 #989967  autor: piotrzet
 21 kwie 2018, 13:56
To zależy od producenta a nie od operatora. Samsung wrzucił ustawienia operatorskie po prostu do brandu XEO i tyle. Z tego co wiem podobnie jest z Sony w Niemczech jest brand Customized DE i to jest czysty soft tylko są wrzucone ustawienia operatorskie dla każdej sieci.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #989968  autor: umcusumc
 21 kwie 2018, 14:02
Wczoraj odkryłem, że w momencie gdy są 2 karty w Samsung S9 i ustawię dane komórkowe oraz tryb sieci "2G/3G/LTE auto" na drugą kartę, to nie ma możliwości korzystania z WiFi calling (sieć Play). Ze zrozumiałych względów podobnie będzie jak Play uruchomi VoLTE. Z tym, że w przypadku VoLTE rozumiem przyczynę, a w przypadku VoWiFi nie bardzo.
  • Strona 180 z 308
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 308
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 308